Ministru kabineta
  noteikumi Nr.1166
  Rīgā 2010.gada 21.decembrī (prot.
  Nr.74 40.§)
  Grozījumi
  Ministru kabineta 2008.gada 30.septembra noteikumos Nr.817
  "Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un
  pakalpojumi" papildinājuma 3.4.1.4.aktivitāti
  "Vēsturiski piesārņoto vietu sanācija""
  Izdoti saskaņā
  ar Eiropas Savienības struktūrfondu un
  Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
  Izdarīt Ministru kabineta 2008.gada 30.septembra noteikumos
  Nr.817 "Noteikumi par darbības programmas
  "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma
  3.4.1.4.aktivitāti "Vēsturiski piesārņoto vietu
  sanācija"" (Latvijas Vēstnesis, 2008, 164.nr.; 2010,
  121.nr.) šādus grozījumus:
  1. Svītrot 9.6.apakšpunktu;
  2. Izteikt 14.punktu šādā redakcijā:
  "14. Projekta kopējo budžetu veido arī finanšu rezerve
  neparedzētiem izdevumiem, kas var būt līdz pieciem procentiem no
  šo noteikumu 9.5. un 9.7.apakšpunktā minētajām attiecināmajām
  izmaksām. Projekta finanšu rezervi izmanto šo noteikumu 9.5. un
  9.7.apakšpunktā minēto attiecināmo izmaksu segšanai, pirms
  finanšu rezerves izmantošanas veicot attiecīgus grozījumus
  vienošanās nosacījumos."
  3. Aizstāt 19.2.apakšpunktā skaitli "2010." ar
  skaitli "2011.".
  4. Izteikt 20.punkta ievaddaļu šādā redakcijā:
  "20. Atbildīgā iestāde nosūta uzaicinājumu projektu
  iesniedzējiem atlases kārtas ietvaros iesniegt projekta
  iesniegumu (uzaicinājumu nosūta ne vairāk kā trīs reizes).
  Projekta iesniegumu atbildīgajā iestādē iesniedz divu mēnešu
  laikā pēc uzaicinājuma nosūtīšanas projektu iesniedzējiem. Ja
  projektu iesniegumu atlases kārtā uzaicinātais potenciālais
  projekta iesniedzējs neiesniedz projekta iesniegumu noteiktajā
  termiņā vai pieņemts lēmums noraidīt projekta iesniegumu,
  atbildīgā iestāde uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu
  atkārtoti nosūta divu gadu laikā, bet ne agrāk kā sešus mēnešus
  pēc projektu iesniegumu iesniegšanai noteiktā termiņa beigām vai
  pēc lēmuma par projekta iesnieguma noraidīšanu pieņemšanas. Ja
  projekta iesniegumu atlases kārtā atkārtoti uzaicinātais
  potenciālais projekta iesniedzējs neiesniedz projekta iesniegumu
  noteiktajā termiņā vai pieņemts lēmums noraidīt projekta
  iesniegumu, atbildīgā iestāde trešo reizi nosūta uzaicinājumu
  iesniegt projekta iesniegumu līdz 2011.gada 31.decembrim.
  Atbildīgā iestāde var pagarināt projekta iesnieguma iesniegšanas
  termiņu uz laiku līdz diviem mēnešiem, rakstiski informējot
  potenciālos projektu iesniedzējus par projektu iesniegumu
  iesniegšanas termiņa pagarinājumu:".
  5. Aizstāt 34.1.apakšpunktā skaitļus un vārdu "26., 27.,
  28., 29., 30. un 31." ar skaitļiem un vārdu "27., 28.,
  29., 30., 31. un 32.".
  6. Aizstāt 34.2.apakšpunktā skaitļus un vārdu "8., 9.,
  10., 11., 12., 13., 15., 17., 18., 19., 20., 21., 25., 34., 35.,
  36. un 37." ar skaitļiem un vārdu "8., 9., 10., 11.,
  12., 13., 15., 17., 18., 19., 20., 21., 25., 35., 36., 37. un
  38.".
  7. Aizstāt 34.3.apakšpunktā skaitļus un vārdu "14., 16.,
  22., 23., 24., 32., 33. un 38." ar skaitļiem un vārdu
  "14., 16., 22., 23., 24., 26., 33., 34. un 39.".
  8. Aizstāt 34.4.apakšpunktā skaitli "39." ar skaitli
  "40.".
  9. Aizstāt 37.2.apakšpunktā skaitli "38." ar skaitli
  "39.".
  10. Aizstāt 37.3.apakšpunktā skaitļus un vārdu "32. un
  33." ar skaitļiem un vārdu "33. un 34.".
  11. Papildināt noteikumus ar 37.9.apakšpunktu šādā
  redakcijā:
  "37.9. nodrošināt nodokļu parāda samaksu atbilstoši šo
  noteikumu 4.pielikuma 26.punktā minētajam kritērijam."
  12. Aizstāt 38.2.apakšpunktā skaitli "38." ar
  skaitli "39.".
  13. Aizstāt 38.3.apakšpunktā skaitļus un vārdu "32. un
  33." ar skaitļiem un vārdu "33. un 34.".
  14. Papildināt noteikumus ar 38.9.apakšpunktu šādā
  redakcijā:
  "38.9. nodrošināt nodokļu parāda samaksu atbilstoši šo
  noteikumu 4.pielikuma 26.punktā minētajam kritērijam."
  15. Izteikt 4.pielikumu šādā redakcijā:
  "4.pielikums
  Ministru kabineta
  2008.gada 30.septembra
  noteikumiem Nr.817
  Eiropas
  Reģionālās attīstības fonda projektu iesniegumu vērtēšanas
  veidlapa
  
    
      | Nr.p.k. | 
        Kritērijs | 
        Vērtējums | 
    
      | 1. KVALITĀTES KRITĒRIJI | Vērtējums
        punktos | 
    
      | 1. | Projektā plānoto
      aktivitāšu gatavība uzsākšanai: |  | Jāiegūst vismaz 1 punkts | 
    
      | 1.1. | projekts nav gatavs
      uzsākšanai (veicamo būvdarbu saraksts nav sagatavots vai
      sagatavots nekvalitatīvi) | 0 | 
    
      | 1.2. | projektam ir zema
      gatavība uzsākšanai (ir sagatavots un pamatots veicamo
      būvdarbu saraksts, iepirkuma dokumentācija nav
      sagatavota) | 1 | 
    
      | 1.3. | projektam ir vidēja
      gatavība uzsākšanai (ir sagatavots un pamatots veicamo
      būvdarbu saraksts, sagatavota iepirkuma dokumentācija
      būvprojekta izstrādei) | 2 | 
    
      | 1.4. | projektam ir augsta
      gatavība uzsākšanai (izstrādāts būvdarbu tehniskais projekts,
      sagatavotas tehniskās specifikācijas iepirkumam) | 3 | 
    
      | 2. | Projekta īstenošanas
      risku izvērtējums, tai skaitā novērtēts iespējamais izmaksu
      pieaugums: |  | Jāiegūst vismaz 2 punkti | 
    
      | 2.1. | projekta iesniegumā
      nav veikts iespējamo risku izvērtējums | 0 | 
    
      | 2.2. | projekta iesniegumā
      iespējamo risku izvērtējums veikts nepilnīgi, pasākumu plāns
      identificēto risku novēršanai nav izstrādāts vai izstrādāts
      nepilnīgi | 1 | 
    
      | 2.3. | projekta iesniegumā
      ir veikts kvalitatīvs iespējamo risku izvērtējums, pasākumu
      plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai
      izstrādāts nepilnīgi | 2 | 
    
      | 2.4. | projekta iesniegumā
      ir veikts kvalitatīvs iespējamo risku izvērtējums, izstrādāts
      pamatots pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai
      samazināšanai | 3 | 
    
      | 3. | Projekta iesniegumā
      ir izanalizētas iespējamās projekta īstenošanas alternatīvas
      un veikta projekta ekonomiskā analīze: |  | Jāiegūst vismaz 2  punkti | 
    
      | 3.1. | nav veikta
      alternatīvu analīze un projekta ekonomiskā analīze | 0 | 
    
      | 3.2. | analīze veikta tikai
      vienam parametram (tikai alternatīvu analīze vai tikai
      ekonomiskā analīze) | 1 | 
    
      | 3.3. | ir veikta
      alternatīvu analīze un projekta ekonomiskā analīze, kas
      balstās uz skaitliskiem aprēķiniem un pamato piedāvātās
      alternatīvas izvēli | 2 | 
    
      | 3.4. | ir veikta
      alternatīvu analīze un projekta ekonomiskā analīze, kas
      balstās uz skaitliskiem aprēķiniem un pamato piedāvātās
      alternatīvas izvēli, kā arī izvēlētajai alternatīvai ir
      viszemākās izmaksas | 3 | 
    
      | 4. | Ieguldījumu
      ilgtspējas novērtējums - turpmākās investīcijas (atskaitot
      uzturēšanas izdevumus), kas būtu nepieciešamas, lai
      teritorija, kur veikta vēsturiski piesārņotās vietas
      sanācija, atbilstu vides prasībām pēc projekta
      īstenošanas: |  | Jāiegūst vismaz 1 punkts | 
    
      | 4.1. | turpmāko izmaksu
      novērtējums nav veikts | 0 | 
    
      | 4.2. | turpmākās izmaksas
      veidos 15 procentus vai vairāk no projekta attiecināmo
      izdevumu summas | 1 | 
    
      | 4.3. | turpmākās izmaksas
      veidos mazāk nekā 15 procentus no projekta attiecināmo
      izdevumu summas | 3 | 
    
      | 4.4. | nebūs
      nepieciešamas | 5 | 
    
      | 5. | Seku analīze, ja
      projekts netiktu ieviests: |  | Jāiegūst vismaz 1 punkts | 
    
      | 5.1. | seku analīze nav
      veikta | 0 | 
    
      | 5.2. | seku izvērtējums ir
      veikts nepilnīgi | 1 | 
    
      | 5.3. | ir veikts tikai
      kvalitatīvs seku izvērtējums, nav sniegta informācija par
      seku finansiālo novērtējumu | 2 | 
    
      | 5.4. | ir veikts iespējamo
      seku ilgtermiņa izvērtējums, kas ir pamatots ar kompetento
      iestāžu vai organizāciju atzinumiem un pētījumiem, ir sniegta
      informācija par seku finansiālo novērtējumu | 3 | 
    
      | 1.1. kritēriji
      par horizontālAJām prioritātēm | Vērtējums
        punktos | 
    
      | 6. | Projektā paredzēts
      izmantot uz ilgtspējīgu attīstību vērstu tehnoloģiju: |  | Jāiegūst vismaz 1 punkts | 
    
      | 6.1. | projekta iesniegumā
      nav aprakstīta izvēlētā tehnoloģija | 0 | 
    
      | 6.2. | izvēlētā tehnoloģija
      ierobežo piesārņojuma izplatību, bet nelikvidē piesārņojuma
      avotu | 1 | 
    
      | 6.3. | izvēlētā tehnoloģija
      likvidē piesārņojuma avotu, bet nenodrošina piesārņojuma
      areāla attīrīšanu | 2 | 
    
      | 6.4. | izvēlētā tehnoloģija
      likvidē piesārņojuma avotu un daļēji vai pilnīgi nodrošina
      piesārņojuma areāla attīrīšanu | 3 | 
    
      | 7. | Piesārņotās
      vietas sanācija ir nozīmīga reģiona turpmākās attīstības
      kontekstā (teritorijas līdzsvarota attīstība): |  | Jāiegūst vismaz 1 punkts | 
    
      | 7.1. | projekta
      iesniegumā nav aprakstīta sanācijas ietekme uz reģiona
      attīstību | 0 | 
    
      | 7.2. | minimizēts vides
      piesārņojums un draudi iedzīvotāju veselībai - teritoriju nav
      paredzēts iekļaut saimnieciskajā apritē | 1 | 
    
      | 7.3. | teritorijas
      sanācija nodrošina tās tālāku izmantošanu ekonomiskajām
      aktivitātēm | 2 | 
    
      | 7.4. | teritorijas
      sanācija nodrošina tās neierobežotu tālāku izmantošanu | 3 | 
    
      | 2. ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI | 
    
      | 2.1. Projekta atbilstības kritēriji | Jā/Nē |  | 
    
      | 8. | Piesārņojošo vielu
      koncentrācija vēsturiski piesārņotajā teritorijā pārsniedz
      vides kvalitātes normatīvu robežlielumus |  | N | 
    
      | 9. | Paredzēts, ka
      projekta īstenošana samazinās piesārņojuma izplatību un tā
      ietekmi uz pazemes ūdeņu, upju baseinu vai Baltijas jūras
      ūdens kvalitāti |  | N | 
    
      | 10. | Projektu paredzēts
      īstenot vēsturiski piesārņotā vietā, kas reģistrēta Latvijas
      Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra piesārņoto un
      potenciāli piesārņoto vietu reģistrā un kas saskaņā ar
      reģistra datiem atzīta par piesārņotu vietu |  | N | 
    
      | 11. | Projektu paredzēts
      īstenot vēsturiski piesārņotā vietā, kur nevar piemērot
      principu "piesārņotājs maksā", jo struktūra, kas ir
      atbildīga par piesārņojuma radīšanu, valstī vairs nepastāv,
      kā arī nav tieša tās saistību un pienākumu pārņēmēja |  | N | 
    
      | 12. | Projekta iesniegums
      atbilst normatīvajos aktos par aktivitātes īstenošanu
      noteiktajam aktivitātes mērķim |  | N | 
    
      | 13. | Projekta iesniegums
      atbilst normatīvajos aktos par aktivitātes īstenošanu
      noteiktajām aktivitātes atbalstāmajām darbībām |  | N | 
    
      | 14. | Projekta iesniegumā
      iekļautās attiecināmās izmaksas atbilst normatīvajos aktos
      par aktivitātes īstenošanu noteiktajām aktivitātes
      attiecināmajām izmaksām |  | P | 
    
      | 15. | Projekta iesniegumā
      projekta apraksts sniedz nepieciešamo informāciju par
      veicamajām darbībām: |  | N | 
    
      | 15.1. | sniegts veicamo
      darbību tehniskais raksturojums |  |  | 
    
      | 15.2. | norādīti rezultāta
      un iznākuma rādītāji, un tie atbilst aktivitātes mērķim |  |  | 
    
      | 15.3. | sniegts veicamo
      darbību izvietojums projekta teritorijā |  |  | 
    
      | 15.4. | sniegti veicamo
      darbību ekonomiskie ieguvumi |  |  | 
    
      | 15.5. | sniegti veicamo
      darbību kvalitatīvie un kvantitatīvie vides ieguvumi |  |  | 
    
      | 15.6. | sniegti veicamo
      darbību kvalitatīvie un kvantitatīvie ieguldījumi Eiropas
      Savienības un Latvijas Republikas normatīvo aktu pamatprasību
      ieviešanā piesārņojuma novēršanas jomā |  |  | 
    
      | 15.7. | aprakstīts principa
      "piesārņotājs maksā" neievērošanas pamatojums |  |  | 
    
      | 16. | Projekta laika
      grafiks atbilst plānotajām aktivitātēm |  | P | 
    
      | 17. | Iesniegumā sniegtā
      informācija apliecina, ka projekta iesniedzējs nodrošinās
      projekta rezultātu ilgtspējību: |  | N | 
    
      | 17.1. | ir atbilstoša
      institucionālā struktūra |  |  | 
    
      | 17.2. | ir atbilstoši
      plānotas pēcsanācijas monitoringa izmaksas |  |  | 
    
      | 17.3. | ir vai būs pieejams
      personāls, lai nodrošinātu pēcsanācijas monitoringu |  |  | 
    
      | 18. | Projekta iesniegumā
      norādītie būvdarbu un aprīkojuma piegādes rādītāji atbilst
      projekta aprakstam un ietver galvenos darbus, kas raksturo
      izvirzīto mērķu sasniegšanu |  | N | 
    
      | 19. | Projekta finanšu
      analīze veikta atbilstoši normatīvajiem aktiem par
      aktivitātes īstenošanu |  | N | 
    
      | 20. | Pieprasītā Eiropas
      Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma atbalsta
      intensitāte nepārsniedz 70 procentus no projekta
      attiecināmajām izmaksām |  | N | 
    
      | 21. | Projekta budžetā
      iekļautās izmaksas: |  | N | 
    
      | 21.1. | ir samērīgas un
      pamatotas, skaidri norādīti pieņēmumi izmaksu aprēķiniem |  |  | 
    
      | 21.2. | ir tieši
      nepieciešamas projekta īstenošanai |  |  | 
    
      | 22. | Projekta naudas
      plūsmas prognoze ir pamatota: |  | P | 
    
      | 22.1. | parāda gan
      finansējuma pieprasījumu, gan izmaksu prognozi |  |  | 
    
      | 22.2. | atbilst plānotajam
      laika grafikam |  |  | 
    
      | 22.3. | atbilst projekta
      finanšu plānam |  |  | 
    
      | 23. | Projekta iesniegumā
      atspoguļotā plānotā projekta ieviešanas struktūrshēma un
      plānotie cilvēkresursi nodrošina normatīvajos aktos par
      Eiropas Savienības fonda finansēto projektu vadību noteiktās
      finansējuma saņēmēja funkcijas: |  | P | 
    
      | 23.1. | projekta
      administratīvo vadību (piemēram, iepirkums, līgumu
      administrācija, lietvedība) |  |  | 
    
      | 23.2. | projekta finanšu
      vadību (piemēram, grāmatvedības uzskaite, maksājumu pārbaude
      un veikšana, finanšu plānošana) |  |  | 
    
      | 23.3. | projekta tehnisko
      vadību (piemēram, saskaņojumi projektēšanas un būvniecības
      gaitā, darbu progresa atskaišu un pārskatu sagatavošana) |  |  | 
    
      | 24. | Projektā plānotie
      publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst
      Komisijas 2006.gada 8.decembra Regulas (EK) Nr. 1828/2006, kas
      paredz noteikumus par to, kā īstenot Padomes Regulu (EK)
      Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas
      Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un
      Kohēzijas fondu, un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK)
      Nr. 1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu,
      8.pantam |  | P | 
    
      | 2.2. Projekta iesniedzēja atbilstības
      kritērijs | Jā/Nē |  | 
    
      | 25. | Projekta iesniedzēja
      īpašumā, valdījumā vai turējumā ir zemesgabals, kura
      teritorijā atrodas vēsturiski piesārņotā vieta |  | N | 
    
      | 26. | Projekta
      iesniedzējam nav nodokļu parādu uz iesnieguma iesniegšanas
      mēneša pirmo darbdienu |  | P | 
    
      | 3. ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI | 
        Jā/Nē/NA |  | 
    
      | 27. | Projekta iesniegums ir iesniegts
      atbildīgās iestādes uzaicinājumā norādītajā termiņā |  | N | 
    
      | 28. | Projekta iesniedzējs ir
      uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu |  | N | 
    
      | 29. | Projekta iesniegums sagatavots
      atbilstoši aktivitātes iesnieguma veidlapai |  | N | 
    
      | 30. | Projekta iesniegums sagatavots
      latviešu valodā |  | N | 
    
      | 31. | Projekta iesniegums sagatavots
      datorrakstā |  | N | 
    
      | 32. | Projekta iesniegumu parakstījusi
      projekta iesniedzēja institūcijas pilnvarota persona |  | N | 
    
      | 33. | Iesniegts viens projekta
      iesnieguma oriģināls un viena kopija, kā arī elektroniskā
      versija bez pielikumiem (ja projekta iesniegumu iesniedz
      papīra formā) |  | P (NA) | 
    
      | 34. | Projekta iesnieguma oriģināls un
      kopija iesniegta caurauklota, pievienoto dokumentu lapas
      numurētas (ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā) |  | P (NA) | 
    
      | 35. | Projekta iesniegums un pielikumi
      ir noformēti atbilstoši elektronisko dokumentu apriti
      regulējošajiem normatīvajiem aktiem (ja projekta iesniegums
      iesniegts elektroniska dokumenta formā) |  | N (NA) | 
    
      | 36. | Projekta iesniegums parakstīts
      ar drošu elektronisko parakstu (ja projekta iesniegums
      iesniegts elektroniska dokumenta formā) |  | N (NA) | 
    
      | 37. | Projekta iesniegums un pielikumi
      izstrādāti DOC, XLS, PDF vai JPG
      datnes formātā (ja projekta iesniegums iesniegts elektroniska
      dokumenta formā) |  | N (NA) | 
    
      | 38. | Projekta iesnieguma veidlapā
      aizpildītas visas tās sadaļas |  | N | 
    
      | 39. | Projekta iesniegumam pievienoti
      visi norādītie pielikumi: |  | P | 
    
      | 39.1. | piesārņotās teritorijas
      izmantošanas iespēju plāna kopsavilkums |  |  | 
    
      | 39.2. | projekta kartogrāfiskais
      materiāls, kas parāda projekta aktivitāšu izvietojumu
      projekta teritorijā |  |  | 
    
      | 39.3. | Vides pārraudzības valsts biroja
      atzinums par ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma ziņojumu
      vai lēmums par ietekmes uz vidi novērtējuma procedūras
      nepiemērošanu |  |  | 
    
      | 39.4. | pašvaldības apliecinājums,
      ka iesniegtais projekts atbilst spēkā esošam pašvaldības
      teritorijas plānojumam vai detālplānojumam |  |  | 
    
      | 39.5. | par pēcsanācijas monitoringu
      atbildīgās institūcijas apliecinājums par monitoringa
      veikšanu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par sanācijas
      procesa vadību (finanšu un cilvēkresursu nodrošinājums) |  |  | 
    
      | 39.6. | būvdarbu tāme |  |  | 
    
      | 39.7. | projekta naudas plūsmas
      prognoze |  |  | 
    
      | 4. FINANSĒJUMA PIEŠĶIRŠANAS KRITĒRIJS | Jā/Nē |  | 
    
      | 40. | Projekta iesniegumā plānotais
      Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums
      nepārsniedz normatīvajos aktos par aktivitātes īstenošanu
      1.pielikumā noteikto maksimālo Eiropas Reģionālās attīstības
      fonda līdzfinansējumu konkrētajam projektam |  | N | 
  
  
  Apzīmējumi.
  N - ja vērtējums negatīvs, projekta iesniegumu noraida.
  P - pieņem lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu
  (projekta iesniedzējam jānodrošina atbilstība kritērijiem,
  precizējot projekta iesniegumu lēmumā noteiktajā termiņā).
  NA (neattiecas) - ja norādītais kritērijs nav attiecināms uz
  konkrēto projekta iesniedzēju, projekts netiek vērtēts attiecībā
  uz šo kritēriju."
  Ministru prezidents,
  reģionālās attīstības un
  pašvaldību lietu ministrs V.Dombrovskis
  Vides ministra vietā -
  labklājības ministre I.Jurševska