| 
				
        
          
          
            Tiesību akts ir zaudējis spēku.
           
  Ministru kabineta
  noteikumi Nr.931 Rīgā 2010.gada 5.oktobrī (prot.
  Nr.51 16.§) Grozījumi
  Ministru kabineta 2008.gada 2.decembra noteikumos Nr.990
  "Noteikumi par Latvijas izglītības klasifikāciju"Izdoti saskaņā
  ar Valsts statistikas likuma 7.1 pantu Izdarīt Ministru kabineta 2008.gada 2.decembra noteikumos
  Nr.990 "Noteikumi par Latvijas izglītības
  klasifikāciju" (Latvijas Vēstnesis, 2008, 190.nr.; 2009,
  29.nr.) šādus grozījumus: 1. Izteikt 1.pielikumu jaunā redakcijā (1.pielikums). 2. Izteikt 3.pielikumu jaunā redakcijā (2.pielikums). Ministru prezidents
  V.Dombrovskis Izglītības un zinātnes ministre
  T.Koķe 
 
 1.pielikumsMinistru kabineta
 2010.gada 5.oktobra
 noteikumiem Nr.931
 "1.pielikumsMinistru kabineta
 2008.gada 2.decembra
 noteikumiem Nr.990
 1.tabula Pirmais un
  otrais klasifikācijas līmenis un tā salīdzinājums ar
  Starptautisko standartizēto izglītības klasifikāciju
  (ISCED-97) un Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūru
  (EKI)
    
      | Pirmais klasifikācijas
        līmenis | Otrais klasifikācijas
        līmenis | 
        ISCED-97 | EKI   |  
      | koda 1.cipars | izglītības pakāpe | koda 1. un 2.cipars (ar
        burtu/bez burta) | izglītības programmas
        veids |  
      | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |  
      | 0 | Pirmsskolas
      izglītība | 00 | Piecgadīgo un sešgadīgo bērnu
      obligātās pirmsskolas izglītības programmas (bērniem, kuri
      nav apmeklējuši pirmsskolas izglītības iestādi līdz obligātās
      izglītības sākšanai) | 0 |   |  
      | 01 | Pirmsskolas izglītības
      programmas |    |   |  
      | 1 | Pamatizglītības
      1.posms | 11 | Vispārējā izglītība,
      pamatizglītības 1.posma (1.-6.klase) programmas | 1 |    |  
      | 10V | Profesionālās ievirzes
      izglītība, īstenojama līdztekus pamatizglītības 1.posma
      programmai |  |   |  
      | 10T | Profesionālā tālākizglītība
      (1.līmeņa profesionālās kvalifikācijas ieguve), īstenojama
      bez iepriekšējās izglītības ierobežojuma |    |    |  
      | 2    | Pamatizglītības 2.posms    | 21 | Vispārējā izglītība,
      pamatizglītības (1.-9.klase) programmas
 | 2A, 2B | 1-3 |  
      | 23 | Vispārējā izglītība,
      pamatizglītības 2.posma (7.-9.klase) programmas | 2A, 2B | 3 |  
      | 26 | Vispārējās pamatizglītības
      pedagoģiskās korekcijas (izlīdzinošās izglītības programmas
      9.klasei) programmas | 2A, 2B | 3 |  
      | 22 | Profesionālā pamatizglītība,
      īstenojama bez iepriekšējās izglītības ierobežojuma | 2C | 3 |  
      | 20T | Profesionālā tālākizglītība
      (2.līmeņa profesionālās kvalifikācijas ieguve), īstenojama
      pēc pilnīgas vai daļējas pamatizglītības programmas
      apguves |    | 3 |  
      | 20P | Profesionālā pilnveide,
      īstenojama pēc pamatizglītības ieguves |    | 3 |  
      | 20V | Profesionālās ievirzes izglītība, īstenojama līdztekus
        vispārējās pamatizglītības (1.-9.klase) programmai |    | 3 |  
      | 3 | Vidējās izglītības pakāpe | 31 | Vispārējā izglītība (vispārējās
      vidējās izglītības ieguve), īstenojama pēc pamatizglītības
      ieguves. Mācību ilgums - 3 gadi | 3A, 3B | 4 |  
      | 32 | Arodizglītība (2.līmeņa
      profesionālās kvalifikācijas ieguve) | 3C | 4 |  
      | 33 | Profesionālā vidējā
      izglītība (3.līmeņa profesionālās kvalifikācijas ieguve),
      īstenojama pēc pamatizglītības ieguves | 3A, 3B | 4 |  
      |  |  | 35a | Arodizglītība (2.līmeņa
      profesionālās kvalifikācijas ieguve), īstenojama pēc
      vispārējās vidējās izglītības ieguves | 4B | 4 |  
      | 35b | Profesionālā vidējā izglītība
      (3.līmeņa profesionālās kvalifikācijas ieguve), īstenojama
      pēc vispārējās vidējās izglītības ieguves |    | 4 |  
      | 36 | Vispārējā izglītība (vispārējās
      vidējās izglītības ieguve), arodizglītības turpinājums.
      Mācību ilgums - gads | 3A, 3B | 4 |  
      | 37 | Profesionālā vidējā izglītība
      (3.līmeņa profesionālās kvalifikācijas ieguve),
      arodizglītības turpinājums |    | 4 |  
      | 30T | Profesionālā tālākizglītība (2.
      vai 3.līmeņa profesionālās kvalifikācijas ieguve), īstenojama
      pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības
      ieguves |    | 4 |  
      | 30P | Profesionālā pilnveide,
      īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās
      izglītības ieguves |    | 4 |  
      | 30V | Profesionālās ievirzes
      izglītība, īstenojama līdztekus vispārējās vai profesionālās
      vidējās izglītības ieguvei |    | 4 |  
      | 4    | Augstākās izglītības pakāpe    | 41 | 1.līmeņa
      profesionālā augstākā (koledžas) izglītība (4.līmeņa
      profesionālās kvalifikācijas ieguve). Studiju ilgums pilna
      laika studijās - 2-3 gadi | 5B | 5 |  
      | 42 | 2.līmeņa
      profesionālā augstākā izglītība (5.līmeņa profesionālās
      kvalifikācijas ieguve un profesionālā bakalaura grāds
      profesionālās darbības jomā) vai 2.līmeņa profesionālā
      augstākā izglītība (5.līmeņa profesionālās kvalifikācijas
      ieguve). Studiju ilgums pilna laika studijās - vismaz 4
      gadi | 5A   | 6 |  
      |  |  | 43 | Akadēmiskā izglītība (bakalaura
      grāds). Studiju ilgums pilna laika studijās - 3-4 gadi |  | 6  |  
      | 44 | 2.līmeņa profesionālā augstākā
      izglītība (5.līmeņa profesionālās kvalifikācijas ieguve),
      turpinājums koledžas izglītībai. Studiju ilgums pilna laika
      studijās - vismaz 1-2 gadi. Kopējais pilna laika studiju
      ilgums - vismaz 4 gadi | 6  |  
      | 45 | Akadēmiskā izglītība
      (maģistra grāds). Studiju ilgums pilna laika studijās 1-2
      gadi. Kopējais pilna laika studiju ilgums - vismaz 5
      gadi | 7   |  
      | 46 | 2.līmeņa
      profesionālā augstākā izglītība, kura tiek īstenota uz
      augstākās izglītības bāzes un kura nodrošina 5.līmeņa
      profesionālās kvalifikācijas ieguvi (turpinājums izglītībai
      ar kodu 43). Studiju ilgums pilna laika studijās - vismaz
      gads. Kopējais pilna laika studiju ilgums - vismaz 4
      gadi | 6 |  
      | 47 | 2.līmeņa profesionālā augstākā izglītība, kura nodrošina
        5.līmeņa profesionālās kvalifikācijas ieguvi un
        profesionālā maģistra grādu vai profesionālā maģistra grādu
        profesionālās darbības jomā. Studiju ilgums pilna laika studijās - vismaz gads.
        Kopējais pilna laika studiju ilgums - 5 gadi | 7 |  
      |  |  | 48 | 2.līmeņa profesionālā augstākā
      izglītība (5.līmeņa profesionālās kvalifikācijas ieguve).
      Studiju ilgums pilna laika studijās - vismaz gads.
      Kopējais pilna laika studiju ilgums - vismaz 5 gadi |  | 7 |  
      | 5 |  | 51 | Doktora studijas (doktora grāds). Studiju ilgums - 3-4 gadi. Pilna laika studijas | 6 | 8 |  2.tabula EKI līmenim
  atbilstošo zināšanu, prasmju un kompetences apraksti
    
      | EKI līmenis | Zināšanas (zināšanas un
        izpratne) | Prasmes (spēja pielietot
        zināšanas, komunikācija, vispārējās prasmes) | Kompetence (analīze, sintēze
        un novērtēšana) |  
      | 1. | Spēj parādīt elementāras
      zināšanas, kuras izpaužas atpazīstot vai atceroties | Spēj izmantot elementāras
      praktiskas un kognitīvas iemaņas, kuras var izpildīt tiešā
      uzraudzībā, izmantojot vienkāršus instrumentus. Spēj veikt
      vienkāršus uzdevumus, kas saturiski atkārtojas un ir
      paredzami | Spēj veikt uzdevumus strukturētā
      vidē, darboties ierobežotā kontekstā. Pēc parauga spēj
      izpildīt elementārus uzdevumus, apgūt pašapkalpošanās iemaņu
      pamatus |  
      | 2. | Spēj parādīt konkrētas mācību
      priekšmetu programmās noteiktās pamatzināšanas | Spēj izmantot pamata kognitīvās
      un praktiskās prasmes, kas nepieciešamas, lai, izmantojot
      attiecīgu informāciju, veiktu uzdevumus un, izmantojot
      vienkāršus noteikumus un līdzekļus, risinātu ikdienas
      problēmas. Spēj izprast savas darbības sekas attiecībā uz
      sevi un citiem | Spēj veikt uzdevumus individuāli vai grupā pārraudzībā, vai
        daļēji patstāvīgi. Spēj piedalīties atsevišķu mācību uzdevumu mērķu
        izvirzīšanā un darbības procesa plānošanā |  
      | 3. | Spēj parādīt faktu, principu, procesu un vispārējo jēdzienu
        zināšanas un izmanto tās mācību un profesionālās darbības
        jomā. Spēj izprast dažādu veidu informāciju par materiāliem,
        aprīkojumu, tehnoloģijām atbilstošā mācību jomā vai
        noteiktā profesijā | Spēj izmantot dažādas kognitīvās
      un praktiskās prasmes, kas nepieciešamas, lai veiktu
      uzdevumus un risinātu vienkāršas problēmas, izvēloties un
      piemērojot pamata metodes, līdzekļus, materiālus, informāciju
      un tehnoloģijas | Spēj apzināties un uzņemties atbildību par darba vai mācību
        uzdevumu veikšanu nemainīgā un stabilā vidē nozares
        speciālista uzraudzībā. Risinot uzdevumus, spēj pielāgot savu rīcību apstākļiem
        un atbildēt par darba rezultātu |  
      | 4. | Spēj parādīt vispusīgas faktu, teoriju un likumsakarību
        zināšanas, kas ir nepieciešamas personiskai izaugsmei un
        attīstībai, pilsoniskai līdzdalībai, sociālajai
        integrācijai un izglītības turpināšanai. Spēj detalizēti izprast un parādīt daudzveidīgu
        specifisku faktu, principu, procesu un jēdzienu zināšanas
        noteiktā mācību vai profesionālās darbības jomā standarta
        un nestandarta situācijās. Pārzina tehnoloģijas un metodes mācību uzdevumu vai
        darba uzdevumu veikšanai profesijā | Spēj plānot un organizēt darbu, izmantot dažādas metodes,
        tehnoloģijas (tai skaitā informācijas un komunikācijas
        tehnoloģijas), ierīces, instrumentus un materiālus uzdevumu
        veikšanai. Spēj atrast, izvērtēt un radoši izmantot informāciju
        mācību vai profesionālo darba uzdevumu izpildei un problēmu
        risinājumiem. Spēj sazināties vismaz divās valodās rakstiski un
        mutiski gan pazīstamā, gan nepazīstamā kontekstā. Spēj patstāvīgi strādāt profesijā, mācīties un
        pilnveidoties. Spēj sadarboties | Ir motivēts turpmākās karjeras veidošanai, izglītības
        turpināšanai, mūžizglītībai uz zināšanām orientētā
        demokrātiskā, daudzvalodu un daudzkultūru sabiedrībā Eiropā
        un pasaulē. Spēj plānot un veikt mācību vai darba uzdevumus
        profesijā individuāli, komandā vai vadot komandas
        darbu. Spēj uzņemties atbildību par mācību vai profesionālās
        darbības rezultātu kvalitāti un kvantitāti |  
      | 5. | Spēj parādīt vispusīgas un
      specializētas attiecīgajai profesionālajai jomai atbilstošas
      faktu, teoriju, likumsakarību un tehnoloģiju zināšanas un
      izpratni | Spēj, balstoties uz analītisku
      pieeju, veikt praktiskus uzdevumus attiecīgajā profesijā,
      parādīt prasmes, kas profesionālajām problēmām ļauj rast
      radošus risinājumus, pārrunāt un argumentēti apspriest
      praktiskus jautājumus un risinājumus attiecīgajā profesijā ar
      kolēģiem, klientiem un vadību, ar attiecīgu patstāvības
      pakāpi mācīties tālāk, pilnveidojot savas kompetences. Spēj
      izvērtēt un pilnveidot savu un citu cilvēku darbību, strādāt
      sadarbībā ar citiem, plānot un organizēt darbu, lai veiktu
      konkrētus uzdevumus savā profesijā, veikt vai pārraudzīt
      tādas darba aktivitātes, kurās iespējamas neprognozējamas
      izmaiņas | Spēj formulēt, aprakstīt un
      analizēt praktiskas problēmas savā profesijā, atlasīt
      nepieciešamo informāciju un izmantot to skaidri definētu
      problēmu risināšanai, piedalīties attiecīgās profesionālās
      jomas attīstībā, parādīt, ka izprot attiecīgās profesijas
      vietu plašākā sociālā kontekstā |  
      | 6. | Spēj parādīt attiecīgajai
      zinātnes nozarei vai profesijai raksturīgās pamata un
      specializētas zināšanas un šo zināšanu kritisku izpratni,
      turklāt daļa zināšanu atbilst attiecīgās zinātnes nozares vai
      profesijas augstāko sasniegumu līmenim. Spēj parādīt
      attiecīgās zinātnes nozares vai profesionālās jomas svarīgāko
      jēdzienu un likumsakarību izpratni | Spēj, izmantojot apgūtos
      teorētiskos pamatus un prasmes, veikt profesionālu,
      māksliniecisku, inovatīvu vai pētniecisku darbību, formulēt
      un analītiski aprakstīt informāciju, problēmas un risinājumus
      savā zinātnes nozarē vai profesijā, tos izskaidrot un
      argumentēti diskutēt par tiem gan ar speciālistiem, gan ar
      nespeciālistiem. Spēj patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos,
      virzīt savu un padoto tālāku mācīšanos un profesionālo
      pilnveidi, parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā,
      uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli,
      komandā vai vadot citu cilvēku darbu, pieņemt lēmumus un rast
      radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos | Spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt
      un analizēt informāciju un to izmantot, pieņemt lēmumus un
      risināt problēmas attiecīgajā zinātnes nozarē vai profesijā,
      parādīt, ka izprot profesionālo ētiku, izvērtēt savas
      profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību un
      piedalīties attiecīgās profesionālās jomas attīstībā |  
      | 7. | Spēj parādīt padziļinātas vai
      paplašinātas zināšanas un izpratni, no kurām daļa atbilst
      attiecīgās zinātnes nozares vai profesionālās jomas
      jaunākajiem atklājumiem un kuras nodrošina pamatu radošai
      domāšanai vai pētniecībai, tajā skaitā darbojoties dažādu
      jomu saskarē | Spēj patstāvīgi izmantot
      teoriju, metodes un problēmu risināšanas prasmes, lai veiktu
      pētniecisku vai māksliniecisku darbību, vai augsti
      kvalificētas profesionālas funkcijas. Spēj argumentēti
      izskaidrot un diskutēt par sarežģītiem vai sistēmiskiem
      attiecīgās zinātnes nozares vai profesionālās jomas aspektiem
      gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem. Spēj patstāvīgi
      virzīt savu kompetenču pilnveidi un specializāciju, uzņemties
      atbildību par personāla grupu darba rezultātiem un to
      analīzi, veikt uzņēmējdarbību, inovācijas attiecīgajā
      zinātnes nozarē vai profesijā, veikt darbu, pētniecību vai
      tālāku mācīšanos sarežģītos un neprognozējamos apstākļos un,
      ja nepieciešams, tos pārveidot, lietojot jaunas pieejas | Spēj patstāvīgi formulēt un
      kritiski analizēt sarežģītas zinātniskas un profesionālas
      problēmas, pamatot lēmumus, un, ja nepieciešams, veikt
      papildu analīzi. Spēj integrēt dažādu jomu zināšanas, dot
      ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā, pētniecības vai
      profesionālās darbības metožu attīstībā, parādīt izpratni un
      ētisko atbildību par zinātnes rezultātu vai profesionālās
      darbības iespējamo ietekmi uz vidi un sabiedrību |  
      | 8. | Spēj parādīt, ka pārzina un
      izprot aktuālākās zinātniskās teorijas un atziņas, pārvalda
      pētniecības metodoloģiju un mūsdienu pētniecības metodes
      attiecīgajā zinātnes nozarē vai profesionālajā jomā un dažādu
      jomu saskarē | Spēj patstāvīgi izvērtēt un
      izvēlēties zinātniskiem pētījumiem atbilstošas metodes, ir
      veicis ieguldījumu zināšanu robežu paplašināšanā vai devis
      jaunu izpratni esošām zināšanām un to pielietojumiem praksē,
      īstenojot būtiska apjoma oriģinālu pētījumu, no kura daļa ir
      starptautiski citējamu publikāciju līmenī. Spēj gan mutiski,
      gan rakstiski komunicēt par savu zinātniskās darbības jomu
      (savu nozari) ar plašākām zinātniskajām aprindām un
      sabiedrību kopumā. Spēj patstāvīgi paaugstināt savu
      zinātnisko kvalifikāciju, īstenot zinātniskus projektus,
      gūstot zinātnes nozares starptautiskiem kritērijiem
      atbilstošus sasniegumus, vadīt pētnieciskus vai attīstības
      uzdevumus uzņēmumos, iestādēs un organizācijās, kur
      nepieciešamas plašas pētnieciskas zināšanas un prasmes | Spēj, veicot patstāvīgu,
      kritisku analīzi, sintēzi un izvērtēšanu, risināt nozīmīgus
      pētnieciskus vai inovāciju uzdevumus, patstāvīgi izvirzīt
      pētījuma ideju, plānot, strukturēt un vadīt liela apjoma
      zinātniskus projektus, tajā skaitā starptautiskā
      kontekstā |  Piezīme. EKI nākamajā līmenī ir ietvertas EKI iepriekšējam
  līmenim noteiktās zināšanas, prasmes un kompetence." Izglītības un zinātnes ministre
  T.Koķe 
 
 2.pielikumsMinistru kabineta
 2010.gada 5.oktobra
 noteikumiem Nr.931
 "3.pielikumsMinistru kabineta
 2008.gada 2.decembra
 noteikumiem Nr.990
 Sestais
  klasifikācijas līmenis vispārējā izglītībā (vispārējās izglītības
  programmu īpašie veidi, mācību valoda un izglītības ieguves
  forma)
    
      | Sestais klasifikācijas
        līmenis |  
      | koda 5. un 6.cipars | izglītības programmu īpašais
        veids, EKI līmenis | koda 7.cipars | mācību valoda | koda 8.cipars | izglītības ieguves forma |  
      | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |  
      | 18 | pedagoģiskās korekcijas programmas | 1 | latviešu
      mācībvaloda | 1 | dienas |  
      | 2 | vakara (maiņu) |  
      | 2 | mazākumtautību mācībvaloda |  
      | 19 | sociālās
      korekcijas programmas | 3 | neklātienes |  
      | 3 | cita
      mācībvaloda |  
      | 51 | speciālās izglītības
      programmas izglītojamajiem ar redzes traucējumiem -
      3.līmenis |  
      | 52 | speciālās izglītības
      programmas izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem -
      3.līmenis |   |   |   |   |  
      | 53 | speciālās izglītības
      programmas izglītojamajiem ar fiziskās attīstības
      traucējumiem - 3.līmenis |   |   |   |   |  
      | 54 | speciālās izglītības
      programmas izglītojamajiem ar somatiskām saslimšanām -
      3.līmenis |   |   |   |   |  
      | 55 | speciālās izglītības
      programmas izglītojamajiem ar valodas traucējumiem -
      3.līmenis |   |   |   |   |  
      | 56 | speciālās izglītības
      programmas izglītojamajiem ar mācīšanās traucējumiem
      (jauktiem attīstības traucējumiem - pirmsskolā) -
      3.līmenis |   |   |   |   |  
      | 57 | speciālās izglītības
      programmas izglītojamajiem ar garīgās veselības traucējumiem
      - 3. līmenis |   |   |   |   |  
      | 58 | speciālās izglītības
      programmas izglītojamajiem ar garīgās attīstības traucējumiem
      - 2.līmenis |   |   |   |   |  
      | 59 | speciālās izglītības
      programmas izglītojamajiem ar smagiem garīgās attīstības
      traucējumiem vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem -
      1.līmenis |   |   |   |   |  Piezīme. Pirmsskolas un pamatizglītības programmām 6.cipars ir
  1, pārējām programmām - 0."  Izglītības un zinātnes ministre
  T.Koķe |  | 
					Saistītie dokumenti 
						
							
							
								
								
								Zaudējis spēku ar
							
          
          
          Grozītais
          
								
								
								Izdoti saskaņā ar
							
              
              
              Anotācija
             |