Ministru kabineta
noteikumi Nr.363
Rīgā 2010.gada 13.aprīlī (prot.
Nr.19 34.§)
Grozījumi
Ministru kabineta 2008.gada 25.marta noteikumos Nr.212
"Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un
pakalpojumi" papildinājuma 3.3.1.1.aktivitāti "TEN-T
autoceļu tīkla uzlabojumi""
Izdoti saskaņā
ar Eiropas Savienības struktūrfondu un
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
Izdarīt Ministru kabineta 2008.gada 25.marta noteikumos Nr.212
"Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un
pakalpojumi" papildinājuma 3.3.1.1.aktivitāti "TEN-T
autoceļu tīkla uzlabojumi"" (Latvijas Vēstnesis, 2008,
54.nr.; 2009, 35., 83.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt II nodaļu ar 6.1 punktu šādā
redakcijā:
"6.1 Otrās projektu iesniegumu atlases kārtas
minimālais Kohēzijas fonda līdzfinansējums vienam projektam no
projekta kopējām attiecināmajām izmaksām ir 1 000 000
latu."
2. Izteikt IV nodaļas nosaukumu šādā redakcijā:
"IV. Kohēzijas fonda
projekta atbalstāmās darbības un attiecināmās
izmaksas".
3. Svītrot 14.punktā vārdu "attiecīgu".
4. Izteikt 15.punktu šādā redakcijā:
"15. Ja projekta kopējās izmaksas:
15.1. ir vismaz 35 140 200 latu, projekta
iesniedzējs projekta iesniegumu sagatavo latviešu valodā
(1.pielikums) un angļu valodā atbilstoši Komisijas 2006.gada
8.decembra Regulas (EK) Nr. 1828/2006, kas paredz noteikumus par
to, kā īstenot Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, ar ko paredz
vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu,
Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu, un Eiropas Parlamenta
un Padomes Regulu (EK) Nr. 1080/2006 par Eiropas Reģionālās
attīstības fondu, XXI pielikumam;
15.2. ir mazākas par 35 140 200 latu, projekta
iesniedzējs projekta iesniegumu sagatavo latviešu valodā
atbilstoši projekta iesnieguma veidlapai (2.pielikums)."
5. Svītrot 16.punktu.
6. Izteikt 17.punktu šādā redakcijā:
"17. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumu sagatavo
datorrakstā, ievērojot normatīvajos aktos noteiktās dokumentu
sagatavošanas un noformēšanas prasības."
7. Izteikt 19.punktu šādā redakcijā:
"19. Aktivitātes ietvaros atbildīgā iestāde rīko
vairākas projektu iesniegumu atlases kārtas. Nākamo projektu
iesniegumu atlases kārtu rīko par visu aktivitātes ietvaros
atlikušo finansējumu, ja iepriekšējā atlases kārtā nav apgūts
viss aktivitātes ietvaros pieejamais finansējums."
8. Izteikt 22.punktu šādā redakcijā:
"22. Vērtēšanas komisijā iekļauj atbildīgās iestādes un
Satiksmes ministrijas pārstāvjus. Vadošās iestādes pārstāvjiem ir
tiesības piedalīties komisijas sēdēs novērotāju statusā bez
balsstiesībām."
9. Papildināt noteikumus ar 24.1 punktu šādā
redakcijā:
"24.1 Otrās projektu iesniegumu atlases kārtas
ietvaros iesniegto projektu iesniegumu atbilstību vērtē,
pamatojoties uz šo noteikumu 3.pielikumā noteiktajiem projektu
iesniegumu vērtēšanas kritērijiem. Projekta iesnieguma atbilstību
šo noteikumu 3.pielikuma 1., 2. un 4.sadaļā noteiktajiem
vērtēšanas kritērijiem vērtē ar "Jā" (atbilst) vai
"Nē" (neatbilst). Projekta iesnieguma atbilstību šo
noteikumu 3.pielikuma 3.sadaļā noteiktajiem vērtēšanas
kritērijiem vērtē, piešķirot noteiktu punktu skaitu."
10. Papildināt noteikumus ar 28.1 punktu šādā
redakcijā:
"28.1 Atbildīgā iestāde otrās projektu
iesniegumu atlases kārtas ietvaros iesniegto projekta iesniegumu
apstiprina, ja tas atbilst visiem šo noteikumu 3.pielikumā
minētajiem vērtēšanas kritērijiem. Atbildīgā iestāde projekta
iesniegumu apstiprina ar nosacījumu, ja projekta iesniegumu
nepieciešams precizēt atbilstoši kādam no šo noteikumu
3.pielikuma 1. un 2.sadaļā minētajiem vērtēšanas kritērijiem, kas
pieļauj projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu. Pārējos
gadījumos, ja saņemts negatīvs vērtējums, atbildīgā iestāde
pieņem lēmumu projekta iesniegumu noraidīt."
11. Svītrot 33.punkta otro teikumu.
12. Papildināt noteikumus ar VII nodaļu šādā redakcijā:
"VII. Noslēguma
jautājums
36. Šo noteikumu 6., 25., 26., 27., 28., 29. un 31.punkts
piemērojams pirmajā projektu iesniegumu atlases kārtā
apstiprinātajiem projektu iesniegumiem."
13. Aizstāt pielikumā vārdus un skaitļus ''Pielikums
Ministru kabineta 2008.gada 25.marta noteikumiem Nr.212''
ar skaitļiem un vārdiem ''1.pielikums Ministru kabineta
2008.gada 25.marta noteikumiem Nr.212''.
14. Papildināt noteikumus ar 2.pielikumu šādā redakcijā
(1.pielikums).
15. Papildināt noteikumus ar 3.pielikumu šādā redakcijā
(2.pielikums).
Ministru prezidents
V.Dombrovskis
Satiksmes ministrs
K.Gerhards
Satiksmes
ministrijas iesniegtajā redakcijā
1.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 13.aprīļa
noteikumiem Nr.363
"2.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 25.marta
noteikumiem Nr.212
Satiksmes ministrs
K.Gerhards
2.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 13.aprīļa
noteikumiem Nr.363
"3.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 25.marta
noteikumiem Nr.212
Projektu
iesniegumu vērtēšanas kritēriji
1.
ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI
|
Vērtēšanas
sistēma
|
Kritērija
ietekme uz lēmuma pieņemšanu (P*, N**)
|
Jā/Nē
|
1.1.
|
Projekta iesniegums ir iesniegts atbildīgās iestādes
noteiktajā termiņā |
|
N
|
1.2.
|
Projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta
iesniegumu |
|
N
|
1.3.
|
Projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā |
|
P
|
1.4.
|
Projekta iesniegums ir sagatavots latviešu valodā |
|
N
|
1.5.
|
Ir iesniegts viens projekta iesnieguma oriģināleksemplārs
un viena kopija (ja projekta iesniegums netiek iesniegts
elektroniska dokumenta formā) |
|
N
|
1.6.
|
Projekta iesniegums atbilst normatīvajos aktos
noteiktajām dokumentu sagatavošanas un noformēšanas
prasībām |
|
P
|
1.7.
|
Projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši Ministru
kabineta noteikumos par aktivitātes īstenošanu noteiktajai
projekta iesnieguma veidlapai |
|
N
|
1.8.
|
Projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts un ir
pievienoti Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes
īstenošanu noteiktie pielikumi |
|
P
|
1.9.
|
Projekta iesnieguma finansēšanas plāns ir bez
aritmētiskām kļūdām un ir pareizi aizpildīts |
|
P
|
1.10.
|
Projekta iesniegumu ir parakstījusi projekta iesniedzēja
paraksttiesīgā persona vai tās pilnvarota persona (ir
pievienots pilnvaras apliecinošs dokuments) |
|
N
|
1.11.
|
Projekta iesniegumā norādītās attiecināmo izmaksu
pozīcijas atbilst Ministru kabineta noteikumos par
aktivitātes īstenošanu noteiktajām attiecināmajām izmaksām un
to apjomam |
|
P
|
1.12.
|
Pieprasītais Kohēzijas fonda līdzfinansējuma un nacionālā
finansējuma apjoms ir aprēķināts aritmētiski pareizi |
|
P
|
1.13.
|
Projektam pieprasītais Kohēzijas fonda līdzfinansējuma
īpatsvars nepārsniedz Ministru kabineta noteikumos par
aktivitātes īstenošanu noteikto maksimāli pieļaujamo
apjomu |
|
P
|
2.
Atbilstības kritēriji
|
Vērtēšanas sistēma |
Noraidāms vai
precizējams |
Jā/Nē |
2.1.
|
Projekts atbilst Ministru kabineta
noteikumos par aktivitātes īstenošanu noteiktajam aktivitātes
mērķim |
|
N
|
2.2.
|
Projekta vadības personālam ir atbilstoša
pieredze un pietiekama projekta vadības kapacitāte,
profesionālās un tehniskās zināšanas. Projekta iesniegumā ir
raksturota projekta vadības, ieviešanas un uzraudzības shēma
un tai nepieciešamie resursi (iesaistāmā personāla skaits,
kvalifikācija un pienākumi, pieejamā materiāli tehniskā
bāze) |
|
N
|
2.3.
|
Projektam ir veikta izmaksu un ieguvumu
analīze |
|
N
|
2.4.
|
Projekta izmaksu un ieguvumu analīzē ir
izmantota reālā finansiālā diskonta likme - pieci procenti -
un sociālā diskonta likme - 5,5 procenti |
|
N
|
2.5.
|
Projekta ekonomiskā neto pašreizējā vērtība
(ENPV) ir lielāka par nulli |
|
N
|
2.6.
|
Projekta ekonomiskā ienesīguma norma (ERR)
ir lielāka par 5,5 procentiem |
|
N
|
2.7.
|
Projektam ir veikta jutīguma un risku
analīze |
|
N
|
2.8.
|
Projekta īstenošana tiks pabeigta līdz
2015.gada 31.augustam |
|
N
|
2.9.
|
Projekta īstenošanai ir izstrādāts
tehniskais projekts |
|
N
|
2.10.
|
Projekta īstenošana ir paredzēta autoceļa
posmā, kas atrodas TEN-T autoceļu tīklā |
|
N
|
2.11.
|
Minimālās projekta kopējās attiecināmās
izmaksas ir vismaz 1 000 000 latu (EUR 1 422 872) |
|
N
|
2.12.
|
Projekta budžetā iekļautie izdevumi atbilst
vidējām būvniecības tirgus cenām un ir nepieciešami projekta
rezultātu sasniegšanai un plānoto darbību īstenošanai |
|
P
|
2.13.
|
Ja projektu īstenos, tiks nodrošināta
projektā ietvertā autoceļa posma maksimālā autotransporta
dzenošās ass slodze 11,5 tonnas un maksimālā nekontrolētā
transportlīdzekļa pilnā masa 44 tonnas |
|
N
|
2.14.
|
Projektā ietvertais valsts galvenā autoceļa
posma segas stāvoklis uz projekta iesniegšanas dienu ir
novērtēts ar atzīmi ''apmierinošs", ''slikts" vai
''ļoti slikts", izmantojot valsts akciju sabiedrības
''Latvijas Valsts ceļi" kvalitātes vadības procedūru
''Asfaltēto segu inspekcija" |
|
N
|
2.15.
|
Projektā plānotie publicitātes un vizuālās
identitātes pasākumi atbilst normatīvajos aktos par Eiropas
Savienības fondu publicitātes un vizuālās identitātes prasību
nodrošināšanu noteiktajām prasībām |
|
P
|
2.16.
|
Projekta iesniegumā plānotie uzraudzības
rādītāji ir precīzi definēti un izmērāmi |
|
N
|
2.17.
|
Projekts netiek un nav ticis finansēts vai
līdzfinansēts no citiem Eiropas Savienības finanšu avotiem,
kā arī valsts un pašvaldību budžeta līdzekļiem, kā arī
projekta ietvaros plānotās darbības nepārklājas ar darbībām,
kas tiek finansētas citu Eiropas Savienības struktūrfondu
aktivitāšu un citu finanšu instrumentu ietvaros |
|
N
|
2.18.
|
Infrastruktūras objekts, kurā paredzēts
veikt investīcijas, atrodas projekta iesniedzēja īpašumā vai
projekta iesniedzējs ir noslēdzis vienošanos ar zemesgabala
īpašnieku atbilstoši Būvniecības likumam |
|
P
|
2.19.
|
Tiks nodrošināta projekta rezultātu
ilgtspēja - nodrošināta objekta uzturēšana 20 gadu pēc
projekta pabeigšanas |
|
N
|
3.
KVALITĀTES KRITĒRIJI
|
Vērtēšanas sistēma |
Piezīmes |
Punkti |
3.1. |
Projekta ekonomiskā ienesīguma norma
(ERR) |
|
Punktus piešķir atbilstoši
ERR lielumam |
3.2.
|
Projekta īstenošanas laiks |
|
|
3.2.1.
|
līdz 1 gadam |
3 |
|
3.2.2.
|
no 1 līdz 2 gadiem |
2 |
|
3.2.3.
|
ilgāks par 2 gadiem |
1 |
|
3.3.
|
Izstrādājot būvprojektu, tiks ņemtas vērā
būvniecību reglamentējošos normatīvajos aktos noteiktās
prasības attiecībā uz vides pieejamību personām ar
funkcionāliem traucējumiem, un projektā ir iekļauti papildu
specifiski pasākumi vides pieejamības veicināšanai personām
ar funkcionāliem traucējumiem (piemēram, reljefa virsma,
kontrastējošs krāsojums pie līmeņu maiņas, aizsargmargas,
luksofori, kas aprīkoti ar skaņas signālu, autobusu platformu
slīpo uzbrauktuvju ierīkošana) |
1 |
|
Izstrādājot būvprojektu, tiks ņemtas vērā
būvniecību reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktās
prasības, bet projektā nav paredzēti specifiski pasākumi
vides pieejamības veicināšanai personām ar funkcionāliem
traucējumiem |
0 |
3.4.
|
Īstenojot projektu, tiks novērsta vai
samazināta negatīvā ietekme uz vides kvalitāti |
|
|
3.4.1.
|
tieši |
2 |
|
3.4.2.
|
netieši |
1 |
|
3.4.3. |
nemaz |
0 |
|
4.
FINANSĒJUMA PIEŠĶIRŠANAS KRITĒRIJS
|
Vērtēšanas sistēma
Jā/Nē |
Piezīmes |
4.1. |
Ja projekta iesniegums atbilst šā pielikuma
1.1., 1.2., 1.4., 1.5., 1.7., 1.10., 2.1., 2.2., 2.3., 2.4.,
2.5., 2.6., 2.7., 2.8., 2.9., 2.10., 2.11., 2.13., 2.14.,
2.16., 2.17. un 2.19.apakšpunktā noteiktajam vērtēšanas
kritērijam, kā arī 3.1., 3.2., 3.3. un 3.4.apakšpunktā
noteiktajā vērtēšanas kritērijā saņēmis kopā vismaz septiņus
punktus, tad, sarindojot projektu iesniegumus dilstošā
secībā, sākot ar visvairāk punktu ieguvušo projekta
iesniegumu, projektu atlases kārtā projekta iesniegumam
pietiek finansējuma |
|
N
|
Piezīmes.
1. * Ja kritērijs neatbilst, atbildīgā iestāde pieņem lēmumu
par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu.
2. ** Ja kritērijs neatbilst, atbildīgā iestāde pieņem lēmumu
par projekta iesnieguma noraidīšanu."
Satiksmes ministrs
K.Gerhards