Teksta versija
UZMANĪBU! Vietnei pielāgotais Google meklētājs (ātrais meklētājs) meklēšanas rezultātos šobrīd neietver daļu tiesību aktu. Problēma tiek risināta, tomēr lūdzam ņemt vērā, ka tiešā veidā Google meklētāja darbību ietekmēt nevaram. Aicinām izmantot vietnes izvērsto meklētāju.
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

Ministru kabineta rīkojums Nr.94

Rīgā 2010.gada 24.februārī (prot. Nr.9 35.§)

Grozījumi darbības programmā "Infrastruktūra un pakalpojumi"

1. Izdarīt darbības programmā "Infrastruktūra un pakalpojumi" (apstiprināta ar Ministru kabineta 2008.gada 7.februāra rīkojumu Nr.52 "Par darbības programmu "Infrastruktūra un pakalpojumi"") (Latvijas Vēstnesis, 2008, 22., 143.nr.; 2009, 96.nr.) (turpmāk - programma) šādus grozījumus:

1.1. aizstāt programmas tekstā apakšnodaļas nosaukumu "Pasākuma mērķa grupas" ar apakšnodaļas nosaukumu "Pasākuma mērķa grupu indikatīvs saraksts";

1.2. izteikt programmas tekstā apakšnodaļas nosaukumu "Aktivitātes" šādā redakcijā:

"Indikatīvās aktivitātes";

1.3. papildināt apakšnodaļu "DP stratēģiskie mērķi" ar 550.1 punktu šādā redakcijā:

"550.1 Rīcības plāns, kas ir pielikums Eiropas Komisijas komunikācijai par ES stratēģiju Baltijas jūras reģionam (publiskots 2009.gada 10.jūnijā), identificē prioritārās jomas un labāko projektu paraugus. Šīs darbības programmas aktivitātēm, kas attiecas uz Baltijas jūras reģiona stratēģiju, katras prioritārās ass ietvaros, ja nepieciešams, tiks piemēroti jauni sadarbības mehānismi papildus tiem, kas jau ir izveidoti darbības programmas ieviešanas un uzraudzības procesā. Vairāki šīs darbības programmas projekti attiecīgo aktivitāšu ietvaros dod vai dos ieguldījumu Baltijas jūras reģiona stratēģijas rīcības plāna ieviešanā. Katru gadu kārtējā ziņojumā par darbības programmas ieviešanu tiks aprakstīts un komentēts dažādu prioritāro asu aktivitāšu ieguldījums attiecīgajās Baltijas jūras reģiona stratēģijas rīcības plāna prioritātēs un apakšprioritātēs, ieskaitot projektu skaitu un tam atbilstošo finanšu apmēru (kopējās plānotās izmaksas un veikto maksājumu apmērs).";

1.4. papildināt programmu aiz 559.punkta ar 559.1 punktu šādā redakcijā:

"559.1 Prioritātes sadalījums aktivitātēs, tai skaitā aktivitāšu apraksts (aktivitātes nosaukums, aktivitātes mērķis, aktivitātes mērķa grupa un finansējuma saņēmēji), ir indikatīvs. Latvijai ir tiesības aktualizēt aktivitāšu saturu, precizējot to nacionāla līmeņa plānošanas dokumentos.";

1.5. aizstāt 578.punktā vārdu "grupas" ar vārdiem "grupu indikatīvs saraksts";

1.6. aizstāt 591.punktā skaitli un vārdu "3.1.1.1.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.1.1.1.aktivitāte";

1.7. aizstāt 592.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.8. aizstāt 595.punktā skaitli un vārdu "3.1.1.2.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.1.1.2.aktivitāte";

1.9. aizstāt 596.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.10. aizstāt 609.punktā vārdu "grupas" ar vārdiem "grupu indikatīvs saraksts";

1.11. aizstāt 621.punktā skaitli un vārdu "3.1.2.1.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.1.2.1.aktivitāte";

1.12. aizstāt 622.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.13. aizstāt 632.punktā vārdu "grupas" ar vārdiem "grupu indikatīvs saraksts";

1.14. aizstāt 645.punktā skaitli un vārdu "3.1.3.1.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.1.3.1.aktivitāte";

1.15. aizstāt 646.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.16. aizstāt 649.punktā skaitli un vārdu "3.1.3.2.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.1.3.2.aktivitāte";

1.17. aizstāt 650.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.18. aizstāt 653.punktā skaitli un vārdu "3.1.3.3.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.1.3.3.aktivitāte";

1.19. aizstāt 654.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.20. aizstāt 670.punktā vārdu "grupas" ar vārdiem "grupu indikatīvs saraksts";

1.21. aizstāt 683.punktā skaitli un vārdu "3.1.4.1.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.1.4.1.aktivitāte";

1.22. aizstāt 684.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.23. aizstāt 687.punktā skaitli un vārdu "3.1.4.2.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.1.4.2.aktivitāte";

1.24. aizstāt 688.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.25. aizstāt 691.punktā skaitli un vārdu "3.1.4.3.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.1.4.3.aktivitāte";

1.26. aizstāt 692.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.27. aizstāt 695.punktā skaitli un vārdu "3.1.4.4.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.1.4.4.aktivitāte";

1.28. aizstāt 696.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.29. aizstāt 711.punktā vārdu "grupas" ar vārdiem "grupu indikatīvs saraksts";

1.30. aizstāt 729.punktā skaitli un vārdu "3.1.5.1.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.1.5.1.aktivitāte";

1.31. aizstāt 730.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.32. aizstāt 733.punktā skaitli un vārdu "3.1.5.2.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.1.5.2.aktivitāte";

1.33. aizstāt 734.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.34. aizstāt 737.punktā skaitli un vārdu "3.1.5.3.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.1.5.3.aktivitāte";

1.35. aizstāt 738.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.36. papildināt programmu aiz 741.punkta ar 741.1 punktu šādā redakcijā:

"741.1 Prioritātes sadalījums aktivitātēs, tai skaitā aktivitāšu apraksts (aktivitātes nosaukums, aktivitātes mērķis, aktivitātes mērķa grupa un finansējuma saņēmēji), ir indikatīvs. Latvijai ir tiesības aktualizēt aktivitāšu saturu, precizējot to nacionāla līmeņa plānošanas dokumentos.";

1.37. aizstāt 757.punktā vārdu "grupas" ar vārdiem "grupu indikatīvs saraksts";

1.38. aizstāt 771.punktā skaitli un vārdu "3.2.1.1.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.2.1.1.aktivitāte";

1.39. aizstāt 772.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.40. aizstāt 775.punktā skaitli un vārdu "3.2.1.2.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.2.1.2.aktivitāte";

1.41. aizstāt 776.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.42. aizstāt 779.punktā skaitli un vārdu "3.2.1.3.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.2.1.3.aktivitāte";

1.43. aizstāt 780.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.44. aizstāt 783.punktā skaitli un vārdu "3.2.1.4.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.2.1.4.aktivitāte";

1.45. aizstāt 784.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.46. aizstāt 787.punktā skaitli un vārdu "3.2.1.5.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.2.1.5.aktivitāte";

1.47. aizstāt 788.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.48. aizstāt 802.punktā vārdu "grupas" ar vārdiem "grupu indikatīvs saraksts";

1.49. aizstāt 823.punktā skaitli un vārdu "3.2.2.1.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.2.2.1.aktivitāte";

1.50. aizstāt 824.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.51. aizstāt 827.punktā skaitli un vārdu "3.2.2.2.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.2.2.2.aktivitāte";

1.52. aizstāt 828.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.53. aizstāt 831.punktā skaitli un vārdu "3.2.2.3.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.2.2.3.aktivitāte";

1.54. aizstāt 832.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.55. aizstāt 835.punktā skaitli un vārdu "3.2.2.4.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.2.2.4.aktivitāte";

1.56. aizstāt 836.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.57. papildināt programmu aiz 839.punkta ar 839.1 punktu šādā redakcijā:

"839.1 Prioritātes sadalījums aktivitātēs, tai skaitā aktivitāšu apraksts (aktivitātes nosaukums, aktivitātes mērķis, aktivitātes mērķa grupa un finansējuma saņēmēji), ir indikatīvs. Latvijai ir tiesības aktualizēt aktivitāšu saturu, precizējot to nacionāla līmeņa plānošanas dokumentos.";

1.58. papildināt 857.punktu ar trešo teikumu šādā redakcijā:

"Būtiska uzmanība jāpievērš ostu infrastruktūras ietekmei uz jūras vides kvalitāti, kad piesārņojums ar smagajiem metāliem un naftas produktiem pārsniedz pieļaujamās normas.";

1.59. aizstāt 860.punktā vārdu "grupas" ar vārdiem "grupu indikatīvs saraksts";

1.60. papildināt 872.punktu ar piekto teikumu šādā redakcijā:

"Vēsturiski piesārņotā Liepājas Karostas kanāla sanācija tieši veicina ilgtspējīgu attīstību, samazinot vides piesārņojumu un uzlabojot jūras satiksmes infrastruktūru.";

1.61. aizstāt 875.punktā skaitli un vārdu "3.3.1.1.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.3.1.1.aktivitāte";

1.62. aizstāt 876.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.63. aizstāt 879.punktā skaitli un vārdu "3.3.1.2.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.3.1.2.aktivitāte";

1.64. aizstāt 880.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.65. aizstāt 883.punktā skaitli un vārdu "3.3.1.3.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.3.1.3.aktivitāte";

1.66. aizstāt 884.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.67. aizstāt 887.punktā skaitli un vārdu "3.3.1.4.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.3.1.4.aktivitāte";

1.68. aizstāt 888.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.69. aizstāt 891.punktā skaitli un vārdu "3.3.1.5.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.3.1.5.aktivitāte";

1.70. aizstāt 892.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.71. svītrot apakšnodaļas nosaukumu "Valsts atbalsts" aiz 894.punkta;

1.72. izteikt 894.1 punktu šādā redakcijā:

"894.1 Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.3.1.6.aktivitāte. Liepājas Karostas ilgtspējīgas attīstības priekšnoteikumu nodrošināšana.";

1.73. papildināt programmu ar 894.2, 894.3 un 894.4 punktu, apakšnodaļas nosaukumu "Valsts atbalsts" un 894.5 punktu šādā redakcijā:

"894.2 Indikatīvais aktivitātes mērķis: Piekrastes teritorijas ilgtspējīga apsaimniekošana, nodrošinot vēsturiski piesārņotā Karostas kanāla sanāciju saskaņā ar Baltijas jūras rīcības plānu.

894.3 Aktivitātes mērķa grupu indikatīvs saraksts: Pašvaldība, ostu kravu pārvadājumu nosūtītāji un saņēmēji.

894.4 Finansējuma saņēmēju indikatīvs saraksts: speciālās ekonomiskās zonas pārvalde, kuras īpašumā, valdījumā vai turējumā ir zemesgabals vai ostas akvatorija, kuras teritorijā atrodas vēsturiski piesārņotā vieta.

Valsts atbalsts

894.5 Pasākuma ietvaros tiks sniegts valsts atbalsts. Jebkurš sabiedriskā sektora atbalsts šīs programmas ietvaros sniedzams saskaņā ar procedurālām un materiālām tiesību normām, kuras regulē valsts atbalstu un ir spēkā minētā sabiedriskā sektora atbalsta piešķiršanas brīdī.";

1.74. aizstāt 909.punktā vārdu "grupa" ar vārdiem "grupu indikatīvs saraksts";

1.75. aizstāt 923.punktā skaitli un vārdu "3.3.2.1.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.3.2.1.aktivitāte";

1.76. aizstāt 924.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.77. papildināt programmu aiz 928.punkta ar 928.1 punktu šādā redakcijā:

"928.1 Prioritātes sadalījums aktivitātēs, tai skaitā aktivitāšu apraksts (aktivitātes nosaukums, aktivitātes mērķis, aktivitātes mērķa grupa un finansējuma saņēmēji), ir indikatīvs. Latvijai ir tiesības aktualizēt aktivitāšu saturu, precizējot to nacionāla līmeņa plānošanas dokumentos.";

1.78. svītrot tabulas Nr.34 ailē "Vājās puses" vārdus un skaitli "Neat­bilstoša infrastruktūra tūrisma slodzes mazināšanai Natura 2000 teritorijās";

1.79. svītrot 941., 942., 948., 949., 950. un 951.punktu;

1.80. aizstāt 952.punktā vārdu "grupa" ar vārdiem "grupu indikatīvs saraksts";

1.81. izteikt 955. un 956.punktu šādā redakcijā:

"955. Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība, dabas aizsardzība un bioloģiskās daudzveidības saglabāšana, vēsturiski piesārņoto vietu sanācija un vides risku samazināšana ir noteiktas kā prioritātes politikas plānošanas dokumentos:

Latvijas ilgtspējīgas attīstības pamatnostādnes, 2002.,

Nacionālais vides politikas plāns (2004.-2008.).

956. Ieviešot minētās aktivitātes, tiks veicināta ES direktīvu un attiecīgo Latvijas Republikas normatīvo aktu prasību ieviešana:

Direktīva 91/271/EEK par komunālo notekūdeņu attīrīšanu - prasību ieviešana līdz 2015.gadam,

Direktīva 98/83/EK par dzeramā ūdens kvalitāti - prasību ieviešana līdz 2015.gadam,

Direktīva 2000/60/EK (Ūdens struktūrdirektīva) - prasību ieviešana līdz 2015.gadam,

Eiropas Parlamenta un Padomes direktīva 2007/60/EK par plūdu riska novērtēšanu un pārvaldību.";

1.82. svītrot 959., 963., 964., 966. un 967.punktu;

1.83. svītrot 968.punktā vārdus un skaitli "kā arī izveidojot infrastruktūru Natura 2000 teritorijās tūrisma plūsmas novirzīšanai no jūtīgākajām teritorijām (specifiska aktivitāte)";

1.84. izteikt 970.punktu šādā redakcijā:

"970. Pasākums kopumā veicinās horizontālās prioritātes "Vienādas iespējas" mērķu sasniegšanu. Īstenojot pasākumus, ieguvēji būs iedzīvotāji apdzīvotās vietās ar iedzīvotāju skaitu līdz 2000, kā arī iedzīvotāji pašvaldībās, kur tiks likvidēts vēsturiskais piesārņojums un samazināts vides risks. Izveidojot infrastruktūru augu un dzīvnieku kolekciju apmeklēšanai, īpaša uzmanība tiks pievērsta, lai personām ar funkcionāliem traucējumiem tiktu nodrošināta pieeja apskates objektiem (specifiskais kritērijs).";

1.85. svītrot 971.punktā vārdus un skaitli "infrastruktūras izveide Natura 2000 teritorijās";

1.86. aizstāt 974.punktā skaitli un vārdu "3.4.1.1.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.4.1.1.aktivitāte";

1.87. aizstāt 975.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.88. svītrot 978., 979., 980. un 981.punktu;

1.89. aizstāt 982.punktā skaitli un vārdu "3.4.1.3.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.4.1.3.aktivitāte";

1.90. aizstāt 983.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.91. aizstāt 986.punktā skaitli un vārdu "3.4.1.4.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.4.1.4.aktivitāte";

1.92. aizstāt 987.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.93. aizstāt 990.punktā skaitli un vārdu "3.4.1.5.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.4.1.5.aktivitāte";

1.94. aizstāt 991.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.95. svītrot 994., 995., 996. un 997.punktu;

1.96. svītrot aiz 998.punkta nosaukumu "Liepājas Karostas kanāla attīrīšanas projekts";

1.97. svītrot 999.punktu;

1.98. aizstāt 1008.punktā vārdu "grupa" ar vārdiem "grupu indikatīvs saraksts";

1.99. aizstāt 1023.punktā skaitli un vārdu "3.4.2.1.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.4.2.1.aktivitāte";

1.100. aizstāt 1024.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.101. aizstāt 1027.punktā skaitli un vārdu "3.4.2.2.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.4.2.2.aktivitāte";

1.102. aizstāt 1028.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.103. aizstāt 1038.punktā vārdu "grupas" ar vārdiem "grupu indikatīvs saraksts";

1.104. aizstāt 1055.punktā skaitli un vārdu "3.4.3.1.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.4.3.1.aktivitāte";

1.105. aizstāt 1056.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.106. aizstāt 1059.punktā skaitli un vārdu "3.4.3.2.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.4.3.2.aktivitāte";

1.107. aizstāt 1060.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.108. aizstāt 1063.punktā skaitli un vārdu "3.4.3.3.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.4.3.3.aktivitāte";

1.109. aizstāt 1064.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.110. aizstāt 1078.punktā vārdu "grupa" ar vārdiem "grupu indikatīvs saraksts";

1.111. aizstāt 1097.punktā skaitli un vārdu "3.4.4.1.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.4.4.1.aktivitāte";

1.112. aizstāt 1098.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.113. aizstāt 1101.punktā skaitli un vārdu "3.4.4.2.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.4.4.2.aktivitāte";

1.114. aizstāt 1102.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.115. izteikt 1105.punktu šādā redakcijā:

"1105. KF finansēta prioritāte, kas vērsta uz videi draudzīgu attīstības priekšnoteikumu radīšanu, pilnveidojot vides un dabas aizsardzības infrastruktūru, kā arī paaugstinot energoefektivitāti un atjaunojamo energoresursu izmantošanu centralizētās siltumapgādes pakalpojumos.";

1.116. papildināt programmu aiz 1105.punkta ar 1105.1 punktu šādā redakcijā:

"1105.1 Prioritātes sadalījums aktivitātēs, tai skaitā aktivitāšu apraksts (aktivitātes nosaukums, aktivitātes mērķis, aktivitātes mērķa grupa un finansējuma saņēmēji), ir indikatīvs. Latvijai ir tiesības aktualizēt aktivitāšu saturu, precizējot to nacionāla līmeņa plānošanas dokumentos.";

1.117. papildināt tabulas Nr.35 aili "Vājās puses" ar septīto punktu šādā redakcijā:

 "- Neatbilstoša infrastruktūra tūrisma slodzes mazināšanai Natura 2000 teritorijās";

1.118. izteikt 1109.punkta otro teikumu šādā redakcijā:

"Pasākuma "Vides aizsardzības infrastruktūra" ietvaros tiks atbalstīta liela mēroga vides infrastruktūras attīstība, tai skaitā notekūdeņu savākšana un attīrīšana, ūdensapgādes pakalpojumu uzlabošana, sadzīves un bīstamo atkritumu apsaimniekošana, kā arī infrastruktūras izveide Natura 2000 teritorijās un vides kontroles un monitoringa sistēmas attīstība.";

1.119. papildināt 1110.punktu aiz vārdiem "vides aizsardzības" ar vārdiem "dabas aizsardzības";

1.120. izteikt 1114.punktu šādā redakcijā:

"1114. Pasākuma mērķis ir nodrošināt ES un Latvijas normatīvo aktu prasībām atbilstošus ūdenssaimniecības un atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumus, samazināt vides piesārņojumu, saglabāt bioloģisko daudzveidību, kā arī racionāli izmantot dabas resursus un energoresursus, informējot sabiedrību par vides kvalitātes izmaiņām un riskiem.";

1.121. papildināt programmu aiz 1119.punkta ar 1119.1, 1119.2, 1119.3, 1119.4, 1119.5 un 1119.6 punktu šādā redakcijā:

"1119.1 Latvijā patlaban ir 683 īpaši aizsargājamas dabas teritorijas (neskaitot īpaši aizsargājamos kokus), tai skaitā 346 dabas pieminekļi, kas aizņem 783 tūkst. ha jeb 12,1 % Latvijas sauszemes teritorijas, neskaitot Ziemeļvidzemes biosfēras rezervātu. Papildus īpaši aizsargājamām dabas teritorijām augu un dzīvnieku sugu, kā arī biotopu aizsardzībai tiek veidoti mikroliegumi. Latvijā, salīdzinot ar Rietumeiropas valstīm, ir sastopamas plašas relatīvi neskartas tādu ES prioritāro biotopu teritorijas kā augstie purvi, pelēkās kāpas, kāpu meži un citas, joprojām ir saglabājušās Eiropā retas putnu sugas - mazais ērglis, grieze, melnais stārķis. Pastāvīgais tūristu skaita pieaugums, īpaši pēc Latvijas iestāšanās ES, var nākotnē radīt būtisku ietekmi uz šādu sugu un biotopu labvēlīga aizsardzības statusa saglabāšanu.

1119.2 Tūristu plūsmas novirzīšanai no jutīgām teritorijām uz īpaši aizsargājamo dabas teritoriju (ĪADT) daļām ar lielāku vides ietilpību papildus nepieciešamas takas un laipas, skatu torņi un iekārtotas skatu vietas, norādes un informācijas zīmes, kā arī vienkārši iekārtoti stāvlaukumi un cita infrastruktūra, kas mazinātu tūristu negatīvo ietekmi uz ĪADT, tai skaitā neradītu jaunas vides problēmas, piemēram, atkritumu jomā.

1119.3 Latvijas Republikā izveidotās monitoringa sistēmas sniedz pamatinformāciju par vides stāvokli valstī, un to aprīkojums nodrošina pilsētu gaisa monitoringu un daļēji pārrobežu gaisa pārnešu kontroli. Ūdens monitorings nodrošina ūdenssaimniecības normatīvo aktu prasību īstenošanas daļēju kontroli. Pazemes ūdeņu monitorings praktiski aprobežojas ar dzeramā ūdens izpēti un nesniedz informāciju par saimnieciskās darbības ietekmi uz pazemes ūdeņiem. Lauksaimniecības noteces monitorings tiek veikts ļoti ierobežotā apjomā. Jūras monitorings sakarā ar atbilstošu peldlīdzekļu trūkumu tiek veikts tikai piekrastes zonā.

1119.4 Lai veiktu monitoringu atbilstoši gaisa un ūdens struktūrdirektīvu un jūras stratēģijas prasībām, Latvijai ne tikai jāiepērk nepieciešamais aprīkojums, bet arī jāiegādājas programmnodrošinājums, jāapgūst laboratorijas metodes un jāapmāca speciālisti.

1119.5 Lai veicinātu ilgtspējīgu attīstību un vides kvalitātes uzlabošanos, sabiedrība un Latvijas valsts pārvaldes iestādes, ārvalstu un starptautiskās institūcijas jānodrošina ar savlaicīgu, mērķorientētu un patiesu informāciju par vides kvalitāti un dabas resursiem, kā arī par vides aizsardzības pasākumiem, to lietderību un efektivitāti, piemēram, par pasākumiem, kas nodrošina pazemes un virszemes ūdeņu aizsardzību. Saskaņā ar ūdens struktūrdirektīvas prasībām, izveidojot atbilstošu institucionālo struktūru upju baseinu apsaimniekošanas plānošanai, būs nepieciešami dati, tātad - atbilstoša monitoringa un kontroles sistēma. Arsēna, kadmija, dzīvsudraba, niķeļa, policiklisko ogļūdeņražu dau­dzuma, kā arī cieto daļiņu (PM10, PM2,5) noteikšanai gaisā jāpilnveido novērojumu staciju tīkls. Gaisa kvalitātes stāvokļa attīstība ir jākontrolē, lai tā nekļūtu apdraudoša cilvēkam (īpaši tādām jutīgām sabiedrības grupām kā bērni un cilvēki, kas sirgst ar astmu un alerģijām), piemēram, cieto daļiņu PM10 vidējā diennakts koncentrācija Rīgas centrā pēc pārkāpumu skaita vairāk nekā četras reizes pārsniedz veselības aizsardzības jomā noteiktās pieļaujamās robežvērtības.

1119.6 Sakarā ar Eiropas jūras aizsardzības stratēģijas īstenošanu Latvijai būs jānodrošina adekvāts jūras monitorings, kura veikšanai ne tikai piekrastes un pārejas ūdeņos, bet arī visā ekonomiskajā zonā ir nepieciešami atbilstošas jūras spējas peldlīdzekļi. Turklāt aizvien pieaugošais naftas un bīstamo vielu transports Baltijas jūrā prasa izveidot gaisa kontroles sistēmu par kuģiem, kas šīs vielas transportē, ieskaitot no satelītiem un lidmašīnām veiktu avāriju un nelegālu izplūžu kontroli, kā to prasa Eiropas kopienas normatīvie akti par jūras piesārņošanas novēršanu, kontroli un vainīgo sodīšanu. Īpaši svarīgi ir nodrošināt arī noturīgo organisko piesārņotāju kontroli vidē, jo tie var nonākt barības ķēdēs un tieši ietekmēt zivju resursus un pārtikas kvalitāti, bet tālākajā virzībā bioloģiskās daudzveidības stāvokli un cilvēku, jo īpaši bērnu un grūtnieču, veselību.";

1.122. aizstāt 1120.punktā vārdu "grupa" ar vārdiem "grupu indikatīvs saraksts";

1.123. papildināt 1122.punktu ar trešo teikumu šādā redakcijā:

 "Tāpat VSID norādīts, ka prioritārie virzieni investīciju politikas veidošanai ir bioloģiskās daudzveidības un aizsargājamo dabas teritoriju saglabāšana, kā arī vides monitoringa un kontroles sistēmas attīstība.";

1.124. izteikt 1123. un 1124.punktu šādā redakcijā:

"1123. Ūdenssaimniecības un atkritumu apsaimniekošanas jomā, kā arī bioloģiskās daudzveidības un vides monitoringa jomā Latvijai jānodrošina šādu ES direktīvu prasības:

1) Direktīva 1999/31/EK par atkritumu poligoniem (saskaņā ar Atkritumu apsaimniekošanas valsts plānā 2006.-2012.gadam noteiktajiem mērķiem līdz 2009.gadam 10-12 reģionālu vides aizsardzības prasībām atbilstošu sadzīves atkritumu apsaimniekošanas sistēmu izveide un līdz 2012.gadam vides aizsardzības prasībām neatbilstošo izgāztuvju rekultivācija),

2) Direktīva 91/689/EEK (1991.gada 12.decembris) par bīstamajiem atkritumiem (grozījumi - Padomes direktīva 94/31/EK (1994.gada 27.jūnijs), ar ko groza direktīvu 91/689/EEK par bīstamajiem atkritumiem),

3) Direktīva 94/62/EK (1994.gada 20.decembris) par iepakojumu un izlietoto iepakojumu (grozījumi - Eiropas Parlamenta un Padomes direktīva 2004/12/EK (2004.gada 11.februāris)),

4) Direktīva 2002/96/EK (2003.gada 27.janvāris) par elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumiem (EEIA),

5) Direktīva 2000/53/EK par nolietotiem transportlīdzekļiem,

6) Direktīvas 91/271/EEK par komunālo notekūdeņu attīrīšanu un direktīvas 98/83/EK par dzeramā ūdens kvalitāti prasību ieviešana līdz 2015.gadam (saskaņā ar Latvijas ES pievienošanās līgumu līdz 2008.gadam - pilsētās, kur iedzīvotāju skaits pārsniedz 100 000, līdz 2011.gadam - pilsētās, kur iedzīvotāju skaits ir no 10 000 līdz 100 000),

7) Direktīvas 2000/60/EK (Ūdens struktūrdirektīva), kas nosaka struktūru Eiropas Kopienas rīcībai ūdens aizsardzības politikas jomā, prasību ieviešana līdz 2015.gadam. Direktīva nosaka, ka ūdeņu aizsardzības pasākumi, efektivitāte un lietderība jākontrolē nevis administratīvajās, bet upju baseinu robežās. Latvijas teritorija ir iedalīta Daugavas, Gaujas, Lielupes un Ventas upju baseinu apgabalos. Turklāt ūdens struktūrdirektīvas prasības attiecas arī uz piekrastes un pārejas ūdeņiem Baltijas jūrā un Rīgas līcī un pazemes ūdens objektiem,

8) Direktīva 92/43/EEK par dabisko biotopu un savvaļas dzīvnieku un augu aizsardzību,

9) Direktīva 79/409/EEK par savvaļas putnu aizsardzību,

10) Direktīva 96/62/EK par apkārtējā gaisa kvalitātes novērtēšanu un pārvaldību.

1124. Ūdenssaimniecības un atkritumu apsaimniekošanas jautājumu risināšana, kā arī bioloģiskās daudzveidības saglabāšana un vides monitoringa nodrošināšana kā prioritāte noteikta arī Latvijas nozīmīgākajos vides politikas dokumentos:

1) Latvijas Ilgtspējīgas attīstības pamatnostādnes, 2002.,

2) Nacionālais vides politikas plāns (2004.-2008.),

3) Latvijas Ilgtermiņa ekonomiskā stratēģija, 2001.,

4) Atkritumu apsaimniekošanas valsts plāns (2006.-2012.), 2005. Atkritumu apsaimniekošanas valsts plāns (2006.-2012.) paredz ierobežot atkritumu rašanos un samazināt apglabājamo atkritumu daudzumu, veicinot to pārstrādi vai atkārtotu izmantošanu. Reģionālu sadzīves atkritumu apsaimniekošanas sistēmu ieviešanai izstrādāti 11 reģionālie sadzīves atkritumu apsaimniekošanas plāni,

5) Bioloģiskās daudzveidības nacionālā programma, 1999.,

6) Vides monitoringa programma (apstiprināta 2006.gada 24.janvārī ar vides ministra rīkojumu Nr.29).";

1.125. papildināt programmu aiz 1127.punkta ar 1127.1, 1127.2 un 1127.3 punktu šādā redakcijā:

"1127.1 Infrastruktūras izveidei Natura 2000 teritorijās no 2004.gada kopumā ieguldīti (piešķirti projektu īstenošanai) 3,16 milj. latu (4,50 milj. eiro), tai skaitā no ERAF - 2,37 milj. latu (3,38 milj. eiro), no valsts pamatbudžeta un pašvaldību budžeta līdzekļiem - 0,79 milj. latu (1,12 milj. eiro). Izmantojot šos līdzekļus, tiek īstenoti infrastruktūras izveides projekti sešās Natura 2000 teritorijās. Investīcijas nepieciešams turpināt, lai nodrošinātu īpaši aizsargājamo sugu un biotopu atbilstošu aizsardzību, t.sk. antropogēnās slodzes samazināšanu Natura 2000 teritorijās un paaugstinātu sabiedrības informētības un izglītības līmeni par dabas aizsardzību.

1127.2 Vides monitoringa un kontroles sistēmas attīstībai no 2004.gada piešķirti 1,08 milj. latu (1,53 milj. eiro), tai skaitā no ES Phare programmas 0,86 milj. latu (1,23 milj. eiro) un no valsts budžeta 0,21 milj. latu (0,30 milj. eiro). Projektā līdzekļi tiks ieguldīti aparatūras iegādē, kas nepieciešama paraugu sagatavošanai analīzēm gaisa kvalitātes, virszemes ūdeņu kvalitātes un notekūdeņu monitoringam, laboratorijas aprīkojuma modernizēšanā, kā arī informācijas sistēmas attīstībā.

1127.3 Ievērojami papildu līdzekļi nepieciešami monitoringa tīkla uzlabojumos, lai būtu iespējams veikt monitoringu atbilstoši Ūdens struktūrdirektīvā (60/2000/EK) un attiecīgajos Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajām prasībām (piemēram, 99 iekšzemes virszemes ūdeņu kvalitātes monitoringa punktu vietā turpmāk paredzēts veikt monitoringu 489 posteņos), tāpat jāiegulda ievērojami līdzekļi jaunu pazemes ūdeņu un hidroloģijas monitoringa staciju izbūvē un esošo remontā. Investīcijas nepieciešamas arī gaisa monitoringa sistēmas uzlabošanai - nepieciešams uzstādīt vairākas jaunas paraugu iegūšanas un to analīzes iekārtas, kā arī modernizēt vairākas monitoringa stacijas.";

1.126. papildināt 1128.punktu ar ceturto un piekto teikumu šādā redakcijā:

"Aktivitāti "Infrastruktūras izveide Natura 2000 teritorijās" bioloģiskās daudzveidības saglabāšanai papildina aktivitātes, ko atbalsta ELFLA ass "Vides un lauku ainavas uzlabošana" ietvaros - atbalsts vidi saudzējošu ražošanas metožu pielietošanai, Natura 2000 maksājumi, kas kompensē izmaksas un negūtos ienākumus, kas saistīti ar Putnu, biotopu un ūdens struktūrdirektīvas ieviešanu. Eiropas Zivsaimniecības fonds papildina aktivitāti "Infrastruktūras izveide Natura 2000 teritorijās" bioloģiskās daudzveidības saglabāšanai, atbalstot pasākumus ūdens faunas un floras aizsardzībai un attīstībai - iekšzemes ūdensceļu atjaunošana, arī nārstošanas vietu un migrējošo sugu migrācijas ceļu atjaunošana, vides aizsardzība un uzlabošana zivsaimniecības jomā Natura 2000 ietvaros, kā arī pasākumus zivsaimniecības zonu ilgtspējīgai attīstībai - dabas un arhitektūras mantojuma saglabāšana piekrastes ciemos.";

1.127. papildināt 1133.punktu aiz vārdiem "un attīstība" ar vārdiem un skaitli "un infrastruktūras izveide Natura 2000 teritorijās";

1.128. aizstāt 1136.punktā skaitli un vārdu "3.5.1.1.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.5.1.1.aktivitāte";

1.129. aizstāt 1137.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.130. aizstāt 1140.punktā skaitli un vārdu "3.5.1.2.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.5.1.2.aktivitāte";

1.131. aizstāt 1141.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.132. papildināt programmu aiz 1143.punkta ar 1143.1, 1143.2, 1143.3, 1143.4, 1143.5, 1143.6, 1143.7 un 1143.8 punktu šādā redakcijā:

"1143.1 Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.5.1.3.aktivitāte. Infrastruktūras izveide Natura 2000 teritorijās.

1143.2 Indikatīvais aktivitātes mērķis: Saglabāt Latvijas dabas vides kvalitāti atbilstoši Eiropas Savienības direktīvu prasībām, valsts starptautiskajām saistībām un vietējām vajadzībām, novērst esošos un nākotnes draudus dabas vērtībām, vienlaikus nodrošinot maksimāli efektīvu resursu izlietojumu dabas vērtību saglabāšanā un atjaunošanā.

1143.3 Aktivitātes mērķa grupu indikatīvs saraksts: Aizsargājamo dabas teritoriju administrācijas, apmeklētāji.

1143.4 Finansējuma saņēmēju indikatīvs saraksts: Dabas aizsardzības pārvalde, īpaši aizsargājamo dabas teritoriju administrācijas, pašvaldības, pašvaldību apvienības (sadarbības apvienības), valsts iestādes, komercsabiedrības. Finansējuma saņēmēja (ja iesniedzējs ir pašvaldība) administratīvajā teritorijā jāatrodas Natura 2000 teritorijai, kurai paredzēta infrastruktūras izveide. Ja finansējuma saņēmējs ir pašvaldību apvienība (sadarbības apvienība), tās sastāvā jābūt visām pašvaldībām, kuru teritorijā paredzēta Natura 2000 teritorijas infrastruktūras izveide. Ja finansējuma saņēmējs ir valsts iestādes vai komercsabiedrības, to kompetencē jābūt īpaši aizsargājamo teritoriju aizsardzībai un apsaimniekošanai.

1143.5 Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.5.1.4.aktivitāte. Vides monitoringa un kontroles sistēmas attīstība.

1143.6 Indikatīvais aktivitātes mērķis: Nodrošināt atbildīgās institūcijas un sabiedrību ar savlaicīgu, mērķorientētu un patiesu informāciju par vides kvalitāti un dabas resursiem, kā arī par īstenoto vides aizsardzības pasākumu lietderību un efektivitāti.

1143.7 Aktivitātes mērķa grupu indikatīvs saraksts: Vides monitoringa un kontroles iestādes.

1143.8 Finansējuma saņēmēju indikatīvs saraksts: Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra, Valsts vides dienests.";

1.133. 1161.punktā:

1.133.1. aizstāt vārdu "grupas" ar vārdiem "grupu indikatīvs saraksts";

1.133.2. aizstāt vārdu "grupa" ar vārdiem "grupu indikatīvs saraksts";

1.134. aizstāt 1180.punktā skaitli un vārdu "3.5.2.1.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.5.2.1.aktivitāte";

1.135. aizstāt 1181.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.136. aizstāt 1184.punktā skaitli un vārdu "3.5.2.2.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.5.2.2.aktivitāte";

1.137. aizstāt 1185.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.138. aizstāt 1188.punktā skaitli un vārdu "3.5.2.3.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.5.2.3.aktivitāte";

1.139. aizstāt 1189.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.140. aizstāt 1192.punktā skaitli un vārdu "3.5.2.4.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.5.2.4.aktivitāte";

1.141. aizstāt 1193.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.142. papildināt programmu aiz 1198.punkta ar 1198.1 punktu šādā redakcijā:

"1198.1 Prioritātes sadalījums aktivitātēs, tai skaitā aktivitāšu apraksts (aktivitātes nosaukums, aktivitātes mērķis, aktivitātes mērķa grupa un finansējuma saņēmēji), ir indikatīvs. Latvijai ir tiesības aktualizēt aktivitāšu saturu, precizējot to nacionāla līmeņa plānošanas dokumentos.";

1.143. papildināt programmu aiz 1201.punkta ar 1201.1 un 1201.2 punktu šādā redakcijā:

"1201.1 Prioritātes ietvaros tiks īstenots pasākums "Komplekss atbalsts novadu pašvaldību izaugsmes sekmēšanai", kura ietvaros plānots sniegt atbalstu lielākajiem novadiem, to attīstības centru konkurētspējas celšanai (tiem jāiekļaujas kopējā nacionālas un reģionālas nozīmes attīstības centru tīklā un tas jāpapildina) un funkcionālo saišu veidošanai starp attīstības centriem un to piegulošajām teritorijām.

1201.2 Prioritātes pasākumu īstenošanas rezultātā tiks sekmēta darba vietu un sabiedrisko pakalpojumu pieejamība un sasniedzamība iedzīvotājiem, dzīvesvietas pievilcība un dzīves kvalitātes celšana.";

1.144. aizstāt 1215.punktā vārdu "prioritātes" ar vārdu "pasākuma";

1.145. aizstāt 1234.punktā vārdu "grupas" ar vārdiem "grupu indikatīvs saraksts";

1.146. aizstāt 1258.punktā skaitli un vārdu "3.6.1.1.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.6.1.1.aktivitāte";

1.147. aizstāt 1259.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.148. aizstāt 1262.punktā skaitli un vārdu "3.6.1.2.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.6.1.2.aktivitāte";

1.149. aizstāt 1263.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.150. papildināt programmu aiz 1265.punkta ar 3.6.2.pasākumu šādā redakcijā:

"3.6.2.pasākums "Komplekss atbalsts novadu pašvaldību izaugsmes sekmēšanai"

Ievads

1265.1 Gan Eiropā, gan Latvijā kopumā tiek atzīts, ka līdzsvarota un ilgtspējīga attīstība ir jāveicina, ievērojot integrētas pieejas principu, kā īpaši būtisku izvirzot tieši vietējā pārvaldes līmeņa jeb pašvaldību spēju nodrošināt attīstību, koncentrējot ieguldījumus prioritāri risināmo vajadzību apmierināšanai un iedzīvotāju kopējās dzīves kvalitātes veicināšanai.

1265.2 Latvijas Nacionālais attīstības plāns 2007.-2013.gadam kā vienu no drošas un stabilas attīstības priekšnosacījumiem nosaka rīcībspējīgu pašvaldību izveidošanu.

1265.3 Pēc 2009.gada 6.jūnija vietējo pašvaldību vēlēšanām noslēdzās administratīvi teritoriālā reforma. Rezultātā Latvijā no 522 administratīvajām teritorijām izveidojās 109 novadu un 9 republikas pilsētu vietējās pašvaldības1561.

1265.4 Policentriskas attīstības veicināšanai ir būtiski atbalstīt lielākos novadus, panākot to attīstības centru izaugsmi, tādējādi papildinot kopējo attīstības centru funkcionālo tīklu un nostiprinot valsts vēlamo telpisko struktūru.

Pasākuma mērķis

1265.5 Pasākuma mērķis ir nodrošināt novadu pašvaldību izaugsmi saskaņā ar pašvaldību attīstības programmām, sniedzot atbalstu lielākajiem (pēc iedzīvotāju skaita) novadiem to attīstības centru konkurētspējas celšanai, kuriem atbilstoši valsts vēlamajai telpiskajai struktūrai jāiekļaujas kopējā nacionālas un reģionālas nozīmes attīstības centru tīklā un tas jāpapildina, un funkcionālo saišu veidošanai starp attīstības centriem un to apkārtējām teritorijām.

Pasākuma pamatojums un apraksts

1265.6 Sociāli ekonomisko datu analīze liecina, ka attīstības līmeņu atšķirības starp Rīgu un pārējām valsts teritorijām turpina palielināties. Ekonomikas lejupslīde jo īpaši saasina to teritoriju problēmas, kuras ir dzīvošanai, darbam un uzņēmējdarbībai nepievilcīgas. Apstākļos, kad strauji mazinās uzņēmējdarbības aktivitāte, būtiski pieaug bezdarba līmenis un iedzīvotāju migrācija, tiek apdraudēta sociālā drošība, mazinās pirktspēja, līdz ar to kopējais iedzīvotāju dzīves līmenis (jo īpaši iedzīvotājiem ārpus Rīgas), ir jānodrošina atbalsta koncentrācija, kā arī mērķtiecīgi, koordinēti un rentabli ieguldījumi novadu pašvaldību rīcībspējas un konkurētspējas sekmēšanai, lai samazinātu pašvaldību infrastruktūras uzturēšanas izmaksas, kā arī sekmētu iedzīvotāju un uzņēmēju piesaisti reģionos.

1265.7 Pasākuma ietvaros atbalstu plānots sniegt lielākajiem (pēc iedzīvotāju skaita) novadiem to attīstības centru, kuriem atbilstoši valsts vēlamajai telpiskajai struktūrai jāiekļaujas kopējā nacionālas un reģionālas nozīmes attīstības centru tīklā un tas jāpapildina, konkurētspējas nostiprināšanai un funkcionālo saišu veidošanai starp attīstības centriem un to piegulošajām teritorijām.

1265.8 Potenciālās atbalsta teritorijas ir noteiktas, ņemot vērā:

1) jauno administratīvi teritoriālo struktūru;

2) pastāvīgo iedzīvotāju skaitu novadu pašvaldībās (virs 10 000);

3) Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģijas līdz 2030.gadam izstrādes procesā noteikto vēlamo valsts telpisko struktūru;

4) plānošanas reģionu teritorijas plānojumos noteiktos reģionālas nozīmes attīstības centrus saskaņā ar reģionu telpisko struktūru;

5) reģionālās nozīmes attīstības centru statusu valsts administratīvajā struktūrā līdz 2009.gada 6.jūnija vietējo pašvaldību vēlēšanām - līdzšinējie rajonu centri (jau eksistējoša fiziskā infrastruktūra kā rajona centra pilsētai, kas ļaus bez grūtībām pārņemt novada funkcijas).

1265.9 Lai atbalstītu Rīgas ekonomiku papildinošo ražošanas un rekreācijas pakalpojumu attīstību, stiprinot Rīgas kā Baltijas jūras reģiona biznesa, zinātnes un kultūras centra potenciālu un nodrošinot Rīgas reģionā radītās izcilības un resursu tālāku pārnesi uz pārējiem Latvijas reģioniem, plānots sniegt atbalstu Rīgas plānošanas reģiona novadu pašvaldībām (Limbažu, Ogres, Siguldas, Tukuma novadu pašvaldības) to attīstības centru specializācijas nostiprināšanai.

1265.10 Rīgas plānošanas reģiona reģionālās nozīmes attīstības centri, salīdzinot iedzīvotāju skaitu1562, ekonomikas aktivitāti1563 un daudzveidību, kultūras norišu bagātību, pakalpojumu iestāžu daudzumu, daudzveidību un sasniedzamību, ievērojami pārsniedz reģiona pārējo pilsētu1564 potenciālu, turklāt tos ar apkārtējiem lauku apvidiem saista ģeogrāfiski plaši sazarojušās, noturīgas un daudzveidīgas saiknes1565.

1265.11 Attīstības centru funkcionālo tīklu papildinošu mezglu punktu1566 izaugsmei plānots sniegt atbalstu ārpus Rīgas reģiona esošām novadu pašvaldībām (Alūksnes, Balvu, Bauskas, Dobeles, Krāslavas, Ludzas, Preiļu, Valkas novadu pašvaldības) to attīstības centru konkurētspējas nostiprināšanai un funkcionālo saišu veidošanai ar piegulošajām teritorijām, radot uzņēmējdarbības attīstībai labvēlīgu vidi, nodrošinot darba vietu un pakalpojumu pieejamību un sasniedzamību (mobilitāti).

1265.12 Latgales plānošanas reģiona teritorijas plānojumā noteikts, ka Ludza, Krāslava, Preiļi un Balvi1567 ir nozīmīgi ražošanas un kultūras centri ar attīstītu sociālo infrastruktūru pakalpojumiem un sabiedriskajām iestādēm. To potenciāls ievērojami pārsniedz pārējo reģiona mazo pilsētu potenciālu. Nākotnē šīs pilsētas turpinās attīstīties kā reģionālās nozīmes attīstības centri, kur tiks koncentrēti pakalpojumi un dažādas ekonomiskās aktivitātes. Šīs pilsētas pildīs noieta tirgus funkciju apkārtējo mazpilsētu un lauku centru pakalpojumiem un precēm.

1265.13 Vidzemes plānošanas reģiona teritorijas plānojumā ir noteikts, ka Alūksne un Valka attīstās, kā reģionālās nozīmes administratīvo pakalpojumu, uzņēmējdarbības, nodarbinātības un daudzveidīgu pakalpojumu sniegšanas centri, kas ar darba vietām nodrošinās ne tikai pilsētniekus, bet arī apkārtējo lauku teritoriju iedzīvotājus. Latvijā un Vidzemes plānošanas reģionā Valka ir vienīgā robežpilsēta uz Latvijas-Igaunijas robežas, kas sadarbībā ar Valgu nākotnē attīstīsies kā nozīmīgs transporta, loģistikas un pārrobežu sadarbības centrs, nodrošinot reģiona "vārtu" funkciju uz Igauniju. Alūksnei perspektīvā ir iespēja attīstīties kā jauno tehnoloģiju attīstības centram mežizstrādes un kokapstrādes jomā.

1265.14 Zemgales plānošanas reģiona teritorijas plānojumā ir noteikts, ka Bauskai kā reģionālās nozīmes attīstības centram ir ievērojams potenciāls, lai attīstītos kā reģiona un valsts nozīmes industriālais, loģistikas un lauksaimniecības produkcijas pārstrādes centrs. Savukārt Dobeles1568 īpašā loma reģionā ir valsts nozīmes pētniecībā lauksaimniecības produktu ražošanas jomā, ķīmiskajā rūpniecībā, kokapstrādē un tekstilrūpniecībā, nodrošinot pakalpojumus un darba iespējas arī apkārtesošajiem lauku centriem.

1265.15 Papildus ārpus Rīgas reģiona esošo lielo novadu funkcionālo saišu veidošanai ar nacionālas nozīmes attīstības centriem atbalstu plānots sniegt novadu pašvaldībām (Aizputes, Daugavpils, Grobiņas, Jelgavas, Rēzeknes un Ventspils novadu pašvaldības1569), attīstot transporta un komunikāciju tīklus.

1265.16 Republikas pilsētas kalpos kā attīstības centri daudziem apkārtējiem novadiem, koncentrējot tajās apkārtējo teritoriju iedzīvotājiem nepieciešamas darba vietas un publiskos pakalpojumus.

1265.17 Pasākuma ietvaros uz ERAF finansējumu nevar pretendēt 3.6.1.pasākuma ietvaros noteiktie finansējuma saņēmēji.

1265.18 Likums par pašvaldībām nosaka, ka pašvaldībām ir jāsekmē saimnieciskā darbība un administratīvās teritorijas labiekārtošana, tai skaitā veicot ielu un ceļu rekonstruēšanu, uzturēšanu, apgaismošanu. Papildus pašvaldībām ir jāorganizē iedzīvotājiem komunālie pakalpojumi (ūdensapgāde un kanalizācija, siltumapgāde, sadzīves atkritumu apsaimniekošana, notekūdeņu savākšana, novadīšana un attīrīšana), jāgādā par iedzīvotāju izglītību, jānodrošina veselības aprūpes pieejamība un sociālā palīdzība (sociālā aprūpe).

1265.19 Lai atbalstītu administratīvi teritoriālās reformas ietvaros izveidotās jaunās administratīvi teritoriālās vienības to funkciju efektīvai veikšanai, būtiski ir novirzīt atbalstu uzņēmējdarbības infrastruktūras (dabas un fiziskās vides) sakārtošanai, kā arī sabiedrisko pakalpojumu pieejamības un sasniedzamības (mobilitātes) sekmēšanai.

1265.20 Reģionu konkurētspēju un spēju piesaistīt cilvēkkapitālu pozitīvi ietekmē atbalsts uzņēmējdarbībai un inovācijas veicinošiem pasākumiem. Lai arī pašvaldība tiešā veidā neietekmē uzņēmējdarbības attīstību, tai ir jārada apstākļi uzņēmējdarbības attīstībai, neradot papildu šķēršļus, tai skaitā veicot ieguldījumus:

1) uzņēmējdarbības attīstībai nepieciešamās publiskās infrastruktūras sakārtošanai;

2) pamesto un degradēto militāro, rūpniecisko un lauksaimniecības zonu renovācijai un otrreizējai izmantošanai.

1265.21 Pilnvērtīgas dzīves vides neatņemama sastāvdaļa ir iespēja saņemt pakalpojumu atbilstoši dažādu sabiedrības grupu vajadzībām un interesēm. Cilvēkiem vajadzīgi izglītības, veselības un sociālās aprūpes, atpūtas (tai skaitā kultūras) un izklaides pakalpojumi, speciālistu konsultācijas, kontakti ar pārvaldes, drošības un tiesu iestādēm un sabiedriskajām organizācijām.

1265.22 Pakalpojumu nozarei jādarbojas rentabli, radot priekšnosacījumus to saņemšanai attīstības centros atbilstoši apdzīvojuma līmenim, pastāvošajam pieprasījumam un nodrošinājumam ar darbotiesspējīgu pakalpojumu infrastruktūru - ēkām, personālu, nepieciešamajiem pieslēgumiem, sabiedrisko pakalpojumu tīkliem.

1265.23 Publisko pakalpojumu pieejamībai un sasniedzamībai būtiski ir pašvaldības ieguldījumi:

1) infrastruktūras (tai skaitā inženierkomunikāciju) sakārtošanā;

2) neizmantotās infrastruktūras pielāgošanā publisko pakalpojumu sniegšanai.

1265.24 Lai nodrošinātu iedzīvotāju mobilitāti jaunizveidotajās novadu pašvaldībās, būtiski ir veikt ieguldījumus pašvaldību ielu, ceļu, tiltu, autoostu un satiksmes infrastruktūras sakārtošanā, tai skaitā sekmējot nokļūšanu:

1) no katras novada teritoriālās vienības novada centrā;

2) no katras novada teritoriālās vienības līdz valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem;

3) uz nozīmīgiem sociāliem objektiem, piemēram, skolām, slimnīcām.

1265.25 Tādā veidā tiks mazināts atsevišķu teritoriju nomales efekts, rezultātā pakāpeniski palielināsies uzņēmējdarbības aktivitāte, uzlabosies darba vietu un pakalpojumu sasniedzamība iedzīvotājiem neatkarīgi no dzīvesvietas.

1265.26 Kā priekšnosacījums investīciju apguvei pasākuma ietvaros pašvaldībām, kas identificētas kā potenciālās finansējuma saņēmējas, tiek izvirzīta prasība izstrādāt kvalitatīvu pašvaldības attīstības programmu, ievērojot integrētu pieeju teritoriju attīstībai, kas paredz dažādu nozaru vajadzību koordinēšanu, atspoguļojot plānoto investīciju savstarpējo papildinātību un ietekmi uz apkārtējām teritorijām.

1265.27 Katrai potenciālo atbalsta saņēmēju grupai tiks noteikts indikatīvais pieejamais finansējuma apjoms, aprēķiniem par pamatu ņemot sociāli ekonomisko rādītāju datus un vajadzības konkrētajā atbalsta saņēmēju grupā. Vienlaikus indikatīvais finansējuma apjoms negarantēs tā piešķiršanu, jo finansējuma sadalē tiks ņemtas vērā integrētajā attīstības programmā noteiktās prioritātes un projektu iesniegumu kvalitāte.

Pasākuma mērķa grupu indikatīvs saraksts

1265.28 Pasākuma mērķa grupu indikatīvs saraksts ir novadu pašvaldību un apkārtējo teritoriju iedzīvotāji, komersanti.

Plānošanas dokumentu ietvars

1265.29 Latvijas Nacionālais attīstības plāns 2007.-2013.gadam akcentē lielāku pašvaldību izveides nepieciešamību, kas spēj piesaistīt pietiekamus finanšu resursus iedzīvotājiem nepieciešamo pakalpojumu nodrošināšanā. Līdz ar to viens no risināmajiem uzdevumiem ir izveidot attīstītiesspējīgas vietējās pašvaldības.

1265.30 Kopienas kohēzijas stratēģijas pamatnostādnes aicina dalībvalstis īpašu uzmanību vērst uz izaugsmes potenciāla izmantošanu, lai veicinātu teritoriju sociāli ekonomisko attīstību, ieskaitot trūkumu novēršanu infrastruktūrā, tai skaitā sekmējot transporta infrastruktūras paplašināšanu un uzlabošanu kā priekšnoteikumu saimnieciskās darbības attīstībai.

1265.31 Plānošanas reģionu attīstības plānošanas dokumentos (attīstības programmās, teritorijas plānojumu projektos) attīstības centru izaugsmes sekmēšana ir noteikta kā viens no galvenajiem uzdevumiem reģionu līdzsvarotas un ilgtspējīgas attīstības nodrošināšanai, tai skaitā veicinot pakalpojumu pieejamību un augstas kvalitātes infrastruktūras izbūvi. Vienlaikus plānošanas dokumenti paredz attīstības centru ietekmes zonā esošo lauku teritoriju attīstību, veidojot funkcionālās saites starp pilsētām un laukiem, tādējādi nodrošinot dzīves kvalitāti un mazinot teritoriālās un dzīves līmeņa atšķirības dažādās teritorijās.

Iepriekšējais atbalsts

1265.32 Līdz šim potenciālajiem atbalsta saņēmējiem netika sniegts atbalsts, pamatojoties uz integrētas teritoriju attīstības principiem.

Sinerģija

1265.33 Ņemot vērā, ka kvalitatīvu integrētu pašvaldību attīstības programmu izstrāde ir priekšnosacījums, lai varētu pretendēt uz atbalstu prioritātes pasākuma ietvaros, pasākums papildinās Eiropas Sociālā fonda darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" prioritātes "Administratīvās kapacitātes stiprināšana" aktivitātes, kuru ietvaros tiks stiprināta administratīvā un attīstības plānošanas kapacitāte, sniedzot atbalstu kvalificētu speciālistu piesaistei un integrēto pašvaldību attīstības programmu izstrādei. Pasākums vienlaikus papildinās arī citas darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" plānotās aktivitātes, ļaujot pašvaldībām radīt nepieciešamos priekšnoteikumus nodarbinātības veicināšanai, sociālo, izglītības un citu pakalpojumu sniegšanai.

1265.34 Pasākums papildina "Lauku attīstības programmas
2007.-2013.gadam" trešo un ceturto asi, t.i. pasākumu grupu "Lauku dzīves kvalitātes un ekonomikas dažādošanas veicināšana", kas vērsta uz lauku konkurētspējas un dzīves kvalitātes paaugstināšanu, kvalitatīvu pakalpojumu pieejamību un lauku iedzīvotāju mobilitātes nodrošināšanu, lai veicinātu lauku teritorijas kā dzīves vides pievilcību un ilgtspējīgu attīstību, kā arī pasākumu grupu "LEADER", kas sastāv no vietējo rīcības grupu atbalsta, apmācības un sadarbības projektu īstenošanas.

1265.35 Pasākums papildinās citas darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" aktivitātes, kas saistītas ar investīcijām pasākuma ietvaros noteiktajās pašvaldībās infrastruktūras uzlabošanai. Atbalsta nepārklāšanās tiks nodrošināta projektu līmenī Koordinācijas padomes darbības ietvaros.

Saskaņa ar horizontālajām prioritātēm

Teritorijas līdzsvarota attīstība

1265.36 Investējot novadu pašvaldību attīstības centru konkurētspējas un funkcionālo saišu ar apkārtējām teritorijām nostiprināšanā, tiks veicināta valsts policentriska apdzīvojuma struktūra, kas ir viens no priekšnosacījumiem teritoriju līdzsvarotai attīstībai.

Makroekonomiskā stabilitāte

1265.37 Pasākuma "Komplekss atbalsts novadu pašvaldību izaugsmes sekmēšanai" ietvaros tiks veicināta novadu pašvaldību attīstības centru pievilcība, sakārtojot uzņēmējdarbības infrastruktūru, nodrošinot sabiedrisko pakalpojumu pieejamību un sasniedzamību, nodrošinās dzīvotspējīgu uzņēmumu veidošanos, darba vietu pieejamību un sasniedzamību, tādā veidā sekmējot ekonomisko un sociālo aktivitāti.

1265.38 Darba vietu saglabāšana un jaunu radīšana tiks noteikta par vienu no atbalsta sniegšanas nosacījumiem, tādā veidā sekmējot darba tirgus stabilizēšanos, kas ir viens no pamatnosacījumiem ekonomiskai attīstībai.

Vienādas iespējas

1265.39 Pasākums kopumā veicinās horizontālās prioritātes "Vienādas iespējas" mērķu sasniegšanu. Projektu vērtēšanas kritērijos tiks iestrādāta norma, kas paredz vienlīdzīgu iespēju pamatprincipu (dzimumu līdztiesības, aktīvās novecošanās un invalīdu tiesību) ievērošanu, īpaši uzlabojot vides un pakalpojumu pieejamību personām ar funkcionāliem traucējumiem.

Ilgtspējīga attīstība

1265.40 Ietekmes uz vidi novērtējums tiks iekļauts projektu atlases nosacījumos.

Informācijas sabiedrība

1265.41 Pasākums nav tieši vērsts uz informācijas sabiedrības horizontālās prioritātes īstenošanu.

Rīgas starptautiskā konkurētspēja

1265.42 Pasākuma "Komplekss atbalsts novadu pašvaldību izaugsmes sekmēšanai" ietvaros tiks sniegts atbalsts Rīgas plānošanas reģiona novadu pašvaldību attīstības centriem, kas tādējādi ietekmēs Rīgas pilsētas starptautiskās konkurētspējas paaugstināšanos.

Indikatīvās aktivitātes

1265.43 Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.6.2.1.aktivitāte. Atbalsts novadu pašvaldību kompleksai attīstībai.

1265.44 Indikatīvais aktivitātes mērķis: veicināt lielāko (pēc iedzīvotāju skaita) novadu attīstības centru, kuriem jāiekļaujas kopējā nacionālas un reģionālas nozīmes attīstības centru tīklā un tas jāpapildina, konkurētspējas nostiprināšanu un funkcionālo saišu veidošanu starp attīstības centriem un to piegulošajām teritorijām saskaņā ar integrētām pašvaldību attīstības programmām, sniedzot atbalstu uzņēmējdarbības infrastruktūras (dabas un fiziskās vides) sakārtošanai, kā arī sabiedrisko pakalpojumu pieejamības un iedzīvotāju mobilitātes sekmēšanai.

1265.45 Aktivitātes mērķa grupu indikatīvais saraksts: novadu pašvaldību un apkārtējo teritoriju iedzīvotāji un uzņēmēji.

1265.46 Finansējuma saņēmēju indikatīvais saraksts: Limbažu, Ogres, Siguldas, Tukuma, Alūksnes, Balvu, Bauskas, Dobeles, Krāslavas, Ludzas, Preiļu, Valkas, Aizputes, Daugavpils, Grobiņas, Jelgavas, Rēzeknes un Ventspils novadu pašvaldības.";

1.151. papildināt programmu aiz 1266.punkta ar 1266.1 punktu šādā redakcijā:

"1266.1 Prioritātes sadalījums aktivitātēs, tai skaitā aktivitāšu apraksts (aktivitātes nosaukums, aktivitātes mērķis, aktivitātes mērķa grupa un finansējuma saņēmēji), ir indikatīvs. Latvijai ir tiesības aktualizēt aktivitāšu saturu, precizējot to nacionāla līmeņa plānošanas dokumentos.";

1.152. aizstāt 1280.punktā vārdu "grupa" ar vārdiem "grupu indikatīvs saraksts";

1.153. aizstāt 1291.punktā skaitli un vārdu "3.7.1.1.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.7.1.1.aktivitāte";

1.154. aizstāt 1292.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.155. papildināt programmu aiz 1298.punkta ar 1298.1 punktu šādā redakcijā:

"1298.1 Prioritātes sadalījums aktivitātēs, tai skaitā aktivitāšu apraksts (aktivitātes nosaukums, aktivitātes mērķis, aktivitātes mērķa grupa un finansējuma saņēmēji), ir indikatīvs. Latvijai ir tiesības aktualizēt aktivitāšu saturu, precizējot to nacionāla līmeņa plānošanas dokumentos.";

1.156. aizstāt 1311.punktā vārdu "grupas" ar vārdiem "grupu indikatīvs saraksts";

1.157. aizstāt 1324.punktā skaitli un vārdu "3.8.1.1.aktivitāte" ar vārdiem un skaitli "Indikatīvais aktivitātes nosaukums: 3.8.1.1.aktivitāte";

1.158. aizstāt 1325.punktā vārdu "Aktivitātes" ar vārdiem "Indikatīvais aktivitātes";

1.159. izteikt tabulu Nr.39 un tabulu Nr.40 šādā redakcijā:

"Tabula Nr.39: Finanšu plāns ar katra fonda gada piešķīrumu darbības programmai157

 

Struktūrfondi (ERAF)
(1)

Kohēzijas fonds
(2)

Kopā
(3) = (1)+(2)

2007

186 066 917

169 410 403

355 477 320

2008

203 406 262

184 728 022

388 134 284

2009

222 141 440

201 270 963

423 412 403

2010

209 227 169

218 517 805

427 744 974

2011

261 926 929

236 392 811

498 319 740

2012

283 056 893

255 041 601

538 098 494

2013

305 010 804

274 414 948

579 425 752

Kopā 2007-2013

1 670 836 414

1 539 776 553

3 210 612 967

Tabula Nr.40: Finanšu plāns plānošanas periodam ar katra fonda un valsts līdzfinansējuma piešķīrumu un līdzfinansējuma likmi darbības programmas prioritātēm

Prioritātes nr./nosaukums

Kopienas finansējums

Latvijas līdz­finansējums

Latvijas līdzfinansējuma indikatīvais sadalījums

Kopējais finansējums

Līdz­finansē­šanas likme

Informācijai

Publiskais finansējums

Privātais finansējums

EIB

Cits finan-sējums

(a)

(b) = (c) + (d)

(c)

(d)

(e) = (a)+(b)

(f)158 = (a)/(e)

-

-

3.1.prioritāte "Infrastruktūra cilvēku kapitāla nostiprināšanai" (ERAF)

504 623 236

85 223 859

54 356 421

30 867 438

589 847 095

85.55%

-

-

3.2.prioritāte "Teritoriju pieejamības un sasniedzamības veicināšana" (ERAF)

511 190 662

60 870 277

53 072 250

7 798 027

572 060 939

89.36%

-

-

3.3.prioritāte "Eiropas nozīmes transporta tīklu attīstība un ilgtspējīga transporta veicināšana" (KF)

856 966 451

151 229 374

62 506 853

88 722 521

1 008 195 825

85.00%

-

-

3.4.prioritāte "Kvalitatīvas vides dzīvei un ekonomiskai aktivitātei nodrošināšanai" (ERAF)

322 906 364

101 447 387

47 687 962

53 759 425

424 353 751

76.09%

-

-

3.5.prioritāte "Vides infrastruktūras un videi draudzīga enerģētikas veicināšana" (KF)

670 610 102

230 310 984

44 892 715

185 418 269

900 921 086

74.44%

-

-

3.6.prioritāte "Policentriska attīstība" (ERAF)

274 506 107

48 442 256

48 442 256

0

322 948 363

85.00%

-

-

3.7.prioritāte "Tehniskā palīdzība ERAF ieviešanai" (ERAF)

57 610 045

0

0

0

57 610 045

100.00%

-

-

3.8.prioritāte "Tehniskā palīdzība KF ieviešanai" (KF)

12 200 000

0

0

0

12 200 000

100.00%

-

-

Kopā

3 210 612 967

677 524 137

310 958 457

366 565 680

3 888 137 104

82.57%

750 000 000*

-"

1.160. izteikt tabulas Nr.41 nosaukumu šādā redakcijā:

"Indikatīvs Eiropas Kopienas līdzfinansējuma sadalījums kategorijās darbības programmai "Infrastruktūra un pakalpojumi" (eiro)";

1.161. aizstāt 1332.punktā vārdus "Valsts aģentūra "Mājokļu aģentūra"" ar vārdiem "valsts aģentūra "Būvniecības, enerģētikas un mājokļu valsts aģentūra", valsts aģentūra "Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra"".

2. Finanšu ministrijai precizēto darbības programmu "Infrastruktūra un pakalpojumi" iesniegt Valsts kancelejā.


1561 Vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālais iedalījums 18.12.2008.

1562 Atbilstoši CSP datiem iedzīvotāju skaits 2009.gada sākumā Limbažos - 8 607 (salīdzinājumam Ainažos - 1 615, Alojā - 2465), Ogrē - 26 238 (salīdzinājumam Lielvārdē - 6864, Ikšķilē - 3 999, Ķegumā - 2539), Siguldā - 10 789, Tukumā - 20 058 (salīdzinājumam Kandavā - 4 361).

1563 Pēc VRAA datiem 2007.gadā ekonomiski aktīvo tirgus sektora statistisko vienību skaits Limbažos bija 527 (salīdzinājumam Salacgrīvā ar lauku teritoriju - 346), Ogres novadā - 1 211 (salīdzinājumam Ikšķiles novadā - 377), Siguldas novadā - 881 (salīdzinājumam Salaspils novadā - 766), Tukumā - 964 (salīdzinājumam Kandavas novadā - 498).

1564 Izņemot Salaspili, kur ir vairāk iedzīvotāju nekā rajonu centros, bet nav pieejami rajona līmeņa pakalpojumi un nav izveidojušās saiknes ar apkārtējiem lauku apvidiem.

1565 Mājas - pakalpojumu, mājas - darba, uzņēmumu un pārvaldes iestāžu savstarpējās saiknes.

1566 Stratēģiski nozīmīgi punkti, kur nepieciešami kompleksi attīstības pasākumi, lai telpiskā attīstība īstenotos atbilstoši vēlamajai valsts perspektīvajai struktūrai.

1567 Pēc VRAA datiem 2007.gadā Latgales plānošanas reģiona pilsētu grupā otrais lielākais (pēc Rēzeknes) iedzīvotāju ienākumu nodokļa apjoms pašvaldību budžetos bija Balvos (Ls 255,7 uz iedzīvotāju). Pēc 2007.gada datiem otro vietu Latgales plānošanas reģiona rangu tabulā pēc attīstības indeksa vērtības ieņēma Balvi, un, salīdzinot ar 2003.gadu, Balvi no 21.vietas pacēlās uz 2.vietu minētajā tabulā.

1568 Pēc VRAA datiem 2007.gadā Zemgales plānošanas reģiona pilsētu grupā otrais lielākais (pēc Aizkraukles novada) iedzīvotāju ienākumu nodokļa apjoms pašvaldību budžetos bija Dobelē (Ls 372,4 uz iedzīvotāju).

1569 Atbilstoši VRAA datiem iedzīvotāju skaits 2009.gada sākumā Daugavpils novadā - 28 667 (teritorijas platība - 1 875,8 km2), Jelgavas novadā - 27 227 (teritorijas platība - 1 317 km2), Rēzeknes novadā - 32 116 (teritorijas platība - 2 524,6 km2) un Ventspils novadā - 13 768 (teritorijas platība - 2 456,5 km2).

Ministru prezidenta vietā - finanšu ministrs E.Repše

Iekšlietu ministre L.Mūrniece

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījumi darbības programmā "Infrastruktūra un pakalpojumi" Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: rīkojums Numurs: 94Pieņemts: 24.02.2010.Stājas spēkā: 24.02.2010.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 33, 26.02.2010.
Saistītie dokumenti
  • Anotācija / tiesību akta projekts
  • Citi saistītie dokumenti
205824
24.02.2010
85
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"