Ministru kabineta
noteikumi Nr.1475
Rīgā 2009.gada 15.decembrī (prot.
Nr.88 42.§)
Grozījumi Ministru kabineta
2008.gada 18.augusta noteikumos Nr.665 "Autopārvadājumu
kontroles kārtība"
Izdoti saskaņā
ar Autopārvadājumu likuma 4.panta otro un trešo daļu un
5.2 panta trešo daļu
1. Izdarīt Ministru kabineta 2008.gada 18.augusta noteikumos
Nr.665 "Autopārvadājumu kontroles kārtība" (Latvijas
Vēstnesis, 2008, 134.nr.; 2009, 72.nr.) šādus grozījumus:
1.1. aizstāt noteikumu tekstā vārdu "komersants" ar
vārdiem "saimnieciskās darbības veicējs" (attiecīgā
locījumā);
1.2. papildināt noteikumus ar 5.1 punktu šādā
redakcijā:
"5.1 Novērtējot saimnieciskās darbības veicēju
risku, ja pārkāpta Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada
15.marta Regula (EK) Nr. 561/2006, ar ko paredz dažu sociālās
jomas tiesību aktu saskaņošanu saistībā ar autotransportu, groza
Padomes Regulu (EEK) Nr. 3821/85 un Padomes Regulu (EK) Nr. 2135/98
un atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr. 3820/85, un Eiropas Parlamenta
un Padomes 1985.gada 20.decembra Regula (EEK) Nr. 3821/85 par
reģistrācijas kontrolierīcēm, ko izmanto autotransportā,
Autotransporta inspekcijas kontrolieri izmanto šo noteikumu
1.1 pielikumā noteikto pārkāpumu sadalījumu
kategorijās pēc to smaguma un 1.2 pielikumā noteiktās
formulas un kritērijus saimnieciskās darbības veicēja pārkāpumu
punktu skaita, riska skaitļa un riska pakāpes
noteikšanai.";
1.3. papildināt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības
direktīvām ar 4. un 5.punktu šādā redakcijā:
"4) Komisijas 2009.gada 23.janvāra Direktīvas 2009/4/EK
par pasākumiem, lai novērstu un atklātu manipulācijas ar
tahogrāfu ierakstiem, un ar ko groza Eiropas Parlamenta un
Padomes Direktīvu 2006/22/EK par minimālajiem nosacījumiem
Padomes Regulu (EEK) Nr. 3820/85 un Nr. 3821/85 īstenošanai
saistībā ar sociālās jomas tiesību aktiem attiecībā uz darbībām
autotransporta jomā un par Padomes Direktīvas 88/599/EEK
atcelšanu;
5) Komisijas 2009.gada 30.janvāra Direktīvas 2009/5/EK, ar ko
izdara grozījumus III pielikumā Eiropas Parlamenta un Padomes
Direktīvai 2006/22/EK par minimālajiem nosacījumiem Padomes
Regulu (EEK) Nr. 3820/85 un Nr. 3821/85 īstenošanai saistībā ar
sociālās jomas tiesību aktiem attiecībā uz darbībām
autotransporta jomā.";
1.4. papildināt noteikumus ar 1.1 pielikumu šādā
redakcijā:
"1.1 pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 18.augusta
noteikumiem Nr.665
Pārkāpumu
sadalījums kategorijās pēc pārkāpuma smaguma
I. Eiropas
Parlamenta un Padomes 2006.gada 15.marta Regulas (EK)
Nr. 561/2006, ar ko paredz dažu sociālās jomas tiesību aktu
saskaņošanu saistībā ar autotransportu, groza Padomes Regulu
(EEK) Nr. 3821/85 un Padomes Regulu (EK) Nr. 2135/98 un atceļ
Padomes Regulu (EEK) Nr. 3820/85, pārkāpumu grupas
Nr.
|
Juridiskais pamats
|
Pārkāpuma veids
|
Pārkāpuma smagums
|
VSI1
|
SI2
|
MI3
|
A
|
Apkalpe
|
|
|
|
A1
|
5.panta 1.punkts
|
Transportlīdzekļu vadītāju minimālā vecuma
neievērošana
|
|
X
|
|
B
|
Transportlīdzekļu vadīšanas laikposmi
|
|
|
|
B1
|
6.panta 1.punkts
|
Ikdienas transportlīdzekļu
vadīšanas laikposma (9 h) pārsniegšana, ja pagarinājums
līdz 10 h nav atļauts
|
9 h<...<10 h
|
|
|
X
|
B2
|
10 h<...<11 h
|
|
X
|
|
B3
|
11 h<...
|
X
|
|
|
B4
|
Ikdienas transportlīdzekļa
vadīšanas pagarinātā laikposma (10 h) pārsniegšana, ja
pagarinājums ir atļauts
|
10 h<...<11 h
|
|
|
X
|
B5
|
11 h<...<12 h
|
|
X
|
|
B6
|
12 h<...
|
X
|
|
|
B7
|
6.panta 2.punkts
|
Iknedēļas transportlīdzekļa
vadīšanas laikposma pārsniegšana
|
56 h<...<60 h
|
|
|
X
|
B8
|
60 h<...<70 h
|
|
X
|
|
B9
|
70 h<...
|
X
|
|
|
B10
|
6.panta 3.punkts
|
Divu secīgu nedēļu laikā
uzkrātā transportlīdzekļa vadīšanas laikposma
pārsniegšana
|
90 h<...<100 h
|
|
|
X
|
B11
|
100 h<...<112 h 30
|
|
X
|
|
B12
|
112 h 30<...
|
X
|
|
|
C
|
Pārtraukumi
|
|
|
|
C1
|
7.pants
|
Nepārtraukta transportlīdzekļa
vadīšanas laikposma pārsniegšana
|
4 h 30<...<5 h
|
|
|
X
|
C2
|
5 h<...6 h
|
|
X
|
|
C3
|
6 h<...
|
X
|
|
|
D
|
Atpūtas
laikposmi
|
|
|
|
D1
|
8.panta 2.punkts
|
Nepietiekams ikdienas atpūtas
laikposms, kas mazāks par 11 h, ja saīsināts ikdienas
atpūtas laikposms nav atļauts
|
10 h<...<11 h
|
|
|
X
|
D2
|
8 h 30<...<10 h
|
|
X
|
|
D3
|
...<8 h 30
|
X
|
|
|
D4
|
Nepietiekams saīsinātais
ikdienas atpūtas laikposms, kas mazāks par 9 h, ja
saīsināšana ir atļauta
|
8 h<...<9 h
|
|
|
X
|
D5
|
7 h<...<8 h
|
|
X
|
|
D6
|
...<7 h
|
X
|
|
|
D7
|
Nepietiekams sadalītais
ikdienas atpūtas laikposms, kas mazāks par 3 h + 9 h
|
3 h + (8 h<...<9 h)
|
|
|
X
|
D8
|
3 h + (7 h<...<8 h)
|
|
X
|
|
D9
|
3 h + (...<7 h)
|
X
|
|
|
D10
|
8.panta 5.punkts
|
Nepietiekams ikdienas atpūtas
laikposms, kas mazāks par 9 h, ja ir vairāki
transportlīdzekļa vadītāji
|
8 h<...<9 h
|
|
|
X
|
D11
|
7 h<...<8 h
|
|
X
|
|
D12
|
...7 h
|
X
|
|
|
D13
|
8.panta 6.punkts
|
Nepietiekams saīsinātais
iknedēļas atpūtas laikposms, kas mazāks par 24 h
|
22 h<...<24 h
|
|
|
X
|
D14
|
20 h<...<22 h
|
|
X
|
|
D15
|
...<20 h
|
X
|
|
|
D16
|
Nepietiekams iknedēļas atpūtas
laikposms, kas mazāks par 45 h, ja saīsināts iknedēļas
atpūtas laikposms nav atļauts
|
42 h<...<45 h
|
|
|
X
|
D17
|
36 h<...<42 h
|
|
X
|
|
D18
|
...<36 h
|
X
|
|
|
E
|
Samaksas
veids
|
|
|
|
E1
|
10.panta 1.punkts
|
Saistība starp algu un nobraukto attālumu vai pārvadātās
kravas daudzumu
|
X
|
|
|
II. Eiropas
Parlamenta un Padomes 1985.gada 20.decembra Regulas (EEK)
Nr. 3821/85 par reģistrācijas kontrolierīcēm, ko izmanto
autotransportā, pārkāpumu grupas
Nr.
|
Juridiskais pamats
|
Pārkāpuma veids
|
Pārkāpuma smagums
|
VSI1
|
SI2
|
MI3
|
F
|
Reģistrācijas kontrolierīču uzstādīšana
|
|
|
|
F1
|
3.panta 1.punkts
|
Uzstādītas un izmantotas
reģistrācijas kontrolierīces, kurām nav tipa
apstiprinājuma
|
X
|
|
|
G
|
Reģistrācijas kontrolierīču, transportlīdzekļa vadītāja
kartes vai datu reģistrācijas diagrammas izmantošana
|
|
|
|
G1
|
13.pants
|
Reģistrācijas kontrolierīces
nedarbojas pareizi (piemēram, reģistrācijas kontrolierīces
nav pienācīgi pārbaudītas, kalibrētas un aizzīmogotas)
|
X
|
|
|
G2
|
Reģistrācijas kontrolierīces
netiek izmantotas pareizi (piemēram, derīgas
transportlīdzekļa vadītāja kartes neizmantošana, tīša
ļaunprātīga izmantošana)
|
X
|
|
|
G3
|
14.panta 1.punkts
|
Nepietiekams skaits datu
reģistrācijas diagrammu
|
|
X
|
|
G4
|
Datu reģistrācijas diagrammas
paraugs nav apstiprināts
|
|
X
|
|
G5
|
Nav pietiekami daudz papīra
izdrukām
|
|
|
X
|
G6
|
14.panta 2.punkts
|
Saimnieciskās darbības veicējs
nesaglabā datu reģistrācijas diagrammas, izdrukas un
lejupielādētos datus
|
X
|
|
|
G7
|
14.panta 4.punkts
|
Transportlīdzekļa vadītājam ir
vairāk nekā viena derīga vadītāja karte
|
X
|
|
|
G8
|
14.panta 4.punkts
|
Transportlīdzekļa vadītājs
izmanto vadītāja karti, kas nav tā personiskā derīgā
vadītāja karte
|
X
|
|
|
G9
|
14.panta 4.punkts
|
Bojātas transportlīdzekļa
vadītāja kartes vai tādas vadītāja kartes izmantošana, kam
ir beidzies derīguma termiņš
|
X
|
|
|
G10
|
14.panta 5.punkts
|
Reģistrētie un saglabātie dati
nav pieejami vismaz 365 dienas
|
X
|
|
|
G11
|
15.panta 1.punkts
|
Netīru vai bojātu datu
reģistrācijas diagrammu vai transportlīdzekļa vadītāja
karšu izmantošana, ja dati ir salasāmi
|
|
|
X
|
G12
|
|
Netīru vai bojātu datu
reģistrācijas diagrammu vai transportlīdzekļa vadītāja
karšu izmantošana, ja dati nav salasāmi
|
X
|
|
|
G13
|
Bojātas, nozaudētas vai
nozagtas transportlīdzekļa vadītāja kartes aizstāšana nav
pieprasīta septiņu kalendāra dienu laikā
|
|
X
|
|
G14
|
15.panta 2.punkts
|
Datu reģistrācijas diagrammu
vai transportlīdzekļa vadītāja karšu nepareiza
izmantošana
|
X
|
|
|
G15
|
Datu reģistrācijas diagrammu
vai transportlīdzekļa vadītāja kartes neatļauta izņemšana,
kas ietekmē attiecīgo datu reģistrāciju
|
X
|
|
|
G16
|
Datu reģistrācijas diagrammu
vai transportlīdzekļa vadītāja kartes neatļauta izņemšana,
kas neietekmē reģistrētos datus
|
|
|
X
|
G17
|
Datu reģistrācijas diagrammu
vai transportlīdzekļa vadītāja kartes izmantošana ilgāk
par paredzēto laikposmu, ja dati nav zaudēti
|
|
|
X
|
G18
|
Datu reģistrācijas diagrammu
vai transportlīdzekļa vadītāja kartes izmantošana ilgāk
par paredzēto laikposmu, ja dati ir zaudēti
|
X
|
|
|
G19
|
Manuālā datu ievade netiek
izmantota, kad tas tiek prasīts
|
X
|
|
|
G20
|
Netiek izmantota datu
reģistrācijas diagramma vai transportlīdzekļa vadītāja
karte netiek ievietota pareizajā tahogrāfa atverē (ja ir
vairāki transportlīdzekļu vadītāji)
|
X
|
|
|
G21
|
15.panta 3.punkts
|
Diagrammā reģistrētais laiks
nesakrīt ar transportlīdzekļa reģistrācijas valsts oficiālo
pulksteņa laiku
|
|
X
|
|
G22
|
Pārslēgšanas mehānisma
nepareiza izmantošana
|
X
|
|
|
H
|
Informācijas ierakstīšana
|
|
|
|
H1
|
15.panta 5.punkts
|
Datu reģistrācijas diagrammā
nav uzvārda
|
X
|
|
|
H2
|
Datu reģistrācijas diagrammā
nav vārda
|
X
|
|
|
H3
|
Nav datu reģistrācijas
diagrammas izmantošanas sākuma vai beigu datuma
|
|
X
|
|
H4
|
Nav datu reģistrācijas
diagrammas izmantošanas sākuma vai beigu vietas
|
|
|
X
|
H5
|
Datu reģistrācijas diagrammā
nav reģistrācijas numura
|
|
|
X
|
H6
|
Datu reģistrācijas diagrammā
nav odometra nolasījuma (sākuma)
|
|
X
|
|
H7
|
Datu reģistrācijas diagrammā
nav odometra nolasījuma (beigu)
|
|
|
X
|
H8
|
Datu reģistrācijas diagrammā
nav transportlīdzekļa nomaiņas laika
|
|
|
X
|
H9
|
15.panta 5.a punkts
|
Reģistrācijas kontrolierīcē nav
ievadīts valsts apzīmējums
|
|
|
X
|
I
|
Informācijas uzrādīšana
|
|
|
|
I1
|
15.panta 7.punkts
|
Atteikšanās pakļauties
pārbaudei
|
X
|
|
|
I2
|
Nav iespējams uzrādīt datus par
attiecīgo dienu
|
X
|
|
|
I3
|
Nav iespējams uzrādīt datus par
iepriekšējām 28 dienām
|
X
|
|
|
I4
|
Nav iespējams uzrādīt
transportlīdzekļa vadītāja kartes datus, ja vadītājam ir
karte
|
X
|
|
|
I5
|
Nav iespējams uzrādīt manuāli
ievadītus datus un izdrukas par attiecīgo dienu un par
iepriekšējām 28 dienām
|
X
|
|
|
I6
|
Nav iespējams uzrādīt
transportlīdzekļa vadītāja karti
|
X
|
|
|
I7
|
Nav iespējams uzrādīt izdrukas
par attiecīgo dienu un par iepriekšējām 28 dienām
|
X
|
|
|
J
|
Krāpšana
|
|
|
|
J1
|
15.panta 8.punkts
|
Reģistrācijas diagrammās
ierakstīto datu, reģistrācijas kontrolierīcēs vai
transportlīdzekļa vadītāja kartē saglabāto datu vai
reģistrācijas kontrolierīču izdruku falsifikācija, slēpšana
vai iznīcināšana
|
X
|
|
|
J2
|
Manipulācijas ar reģistrācijas
kontrolierīcēm, datu reģistrācijas diagrammu vai
transportlīdzekļa vadītāja karti, kuru dēļ var rasties
datu un/vai izdrukās norādītās informācijas
falsifikācija
|
X
|
|
|
J3
|
Transportlīdzeklī ir
manipulācijas ierīce, ko var izmantot, lai falsificētu
datus un/vai izdrukās norādīto informāciju (piemēram,
slēdzis, stieple)
|
X
|
|
|
K
|
Bojājumi
|
|
|
|
K1
|
16.panta 1.punkts
|
Remontu nav veicis
apstiprinātais montieris vai licencētā darbnīca
|
X
|
|
|
K2
|
Remonts nav veikts pa ceļam
|
|
X
|
|
L
|
Manuālā
datu ievade izdrukās
|
|
|
|
L1
|
16.panta 2.punkts
|
Transportlīdzekļa vadītājs
neatzīmē visu informāciju par laikposmiem, kas nav
reģistrēti, kamēr reģistrācijas kontrolierīce nedarbojas
vai darbojas nepareizi
|
X
|
|
|
L2
|
Datu reģistrācijas pagaidu
diagrammā nav norādīts transportlīdzekļa vadītāja kartes
numurs un/vai vārds vai uzvārds, un/vai autovadītāja
apliecības numurs
|
X
|
|
|
L3
|
Datu reģistrācijas pagaidu
diagramma nav parakstīta
|
|
X
|
|
L4
|
16.panta 3.punkts
|
Par transportlīdzekļa vadītāja
kartes nozaudēšanu vai zādzību nav oficiāli paziņots tās
dalībvalsts kompetentajām iestādēm, kurā zādzība
notikusi
|
X
|
|
|
Piezīmes.
1 VSI - ļoti nopietns pārkāpums.
2 SI - nopietns pārkāpums.
3 MI - neliels pārkāpums.";
1.5. papildināt noteikumus ar 1.2 pielikumu šādā
redakcijā:
"1.2 pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 18.augusta
noteikumiem Nr.665
Saimnieciskās
darbības veicēja pārkāpumu punktu skaita, riska skaitļa un riska
pakāpes noteikšana
1. Saimnieciskās darbības veicēja pārkāpumu punktu skaitu
nosaka, izmantojot šādu formulu:
P = (VSI *
LVSI + SI * LSI
+ MI * LMI) * T, kur
P - saimnieciskās
darbības veicēja pārkāpumu punktu skaits;
VSI - ļoti nopietnu pārkāpumu
skaits;
SI - nopietnu pārkāpumu
skaits;
MI - nelielu pārkāpumu
skaits.
Pārkāpumu iedalījumam pēc smaguma atbilstošie punkti:
LVSI - ļoti nopietna
pārkāpuma koeficients, vienāds ar 40;
LSI - nopietna
pārkāpuma koeficients, vienāds ar 10;
LMI - neliela
pārkāpuma koeficients, vienāds ar 1;
T - laika faktors
(kārtējam gadam T=3, iepriekšējam gadam T=2, gadam
pirms iepriekšējā gada T=1).
2. Saimnieciskās darbības veicēja vispārējā riska skaitli
nosaka, izmantojot šādu formulu:
RV = |
PY1 + PY2
+ PY3 |
, kur |
SY1 +
SY2 + SY3 |
RV -
saimnieciskās darbības veicēja vispārējais riska skaitlis;
PY1 - saimnieciskās
darbības veicēja pārkāpumu punktu skaits kārtējā gadā;
PY2 - saimnieciskās
darbības veicēja pārkāpumu punktu skaits iepriekšējā gadā;
PY3 - saimnieciskās
darbības veicēja pārkāpumu punktu skaits gadā pirms iepriekšējā
gada;
SY1 - pārbaužu
skaits kārtējā gadā;
SY2 - pārbaužu
skaits iepriekšējā gadā;
SY3 - pārbaužu
skaits gadā pirms iepriekšējā gada.
Piezīme. Pārbaudot saimnieciskās darbības veicēju, pārbaužu
skaitu iegūst, pārbaudīto dienu skaitu dalot ar 28, kas ir
līdzvērtīgs uz ceļa pārbaudīto dienu skaitam vienas pārbaudes
ietvaros.
3. Saimnieciskās darbības veicēja riska pakāpi nosaka pēc
šādiem kritērijiem:
3.1. augsta riska pakāpe, ja RV
≥ 20;
3.2. vidēja riska pakāpe, ja 10 ≤ RV
< 20;
3.3. zema riska pakāpe, ja 0,1 ≤
RV < 10;
3.4. riska pakāpe netiek piešķirta, ja RV
< 0."
2. Noteikumi stājas spēkā 2010.gada 1.janvārī.
Ministru prezidents
V.Dombrovskis
Satiksmes ministrs
K.Gerhards