Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

Ministru kabineta rīkojums Nr.479

Rīgā 2009.gada 17.jūlijā (prot. Nr.47 54.§)

Par aktualizēto Latvijas lauku attīstības valsts stratēģijas plānu 2007.-2013.gadam

 

1. Atbalstīt Latvijas lauku attīstības valsts stratēģijas plānu 2007.-2013.gadam.

2. Zemkopības ministrijai iesniegt Eiropas Komisijā aktualizēto Latvijas lauku attīstības valsts stratēģijas plānu 2007.-2013.gadam un atbilstoši precizēto Latvijas Lauku attīstības programmu 2007.-2013.gadam.

3. Atzīt par spēku zaudējušu Ministru kabineta 2006.gada 17.oktobra rīkojumu Nr.797 "Par Latvijas lauku attīstības valsts stratēģijas plānu 2007.-2013.gadam" (Latvijas Vēstnesis, 2006, 167.nr.).

Ministru prezidents V.Dombrovskis

Zemkopības ministrs J.Dūklavs


 

(Ministru kabineta

2009.gada 17.jūlija rīkojums Nr.479)

Latvijas lauku attīstības valsts stratēģijas plāna 2007.-2013.gadam
kopsavilkums

Zemkopības ministrija ir aktualizējusi vidēja termiņa politikas plānošanas dokumentu "Latvijas lauku attīstības valsts stratēģijas plāns 2007.-2013.gadam" (turpmāk - plāna projekts) atbilstoši Padomes 2005.gada 20.septembra Regulas (EK) Nr. 1698/2005 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (turpmāk - ELFLA) 11., 12.a un 16.a pantam, ņemot vērā Kopienas Lauku attīstības stratēģiskās vadlīnijas 2007.-2013.gadam, kuras nosaka, ka plāna projekts ir jāizvērš Kopienas noteiktajās lauku attīstības prioritāšu jomās, un ievērojot Latvijas Nacionālā attīstības plāna 2007.-2013.gadam projektu, kura mērķis ir sekmēt līdzsvarotu un ilgtspējīgu valsts attīstību un paaugstināt Latvijas konkurētspēju citu valstu vidū.

Lai veicinātu un stimulētu lauksaimniecības attīstību pasaules ekonomiskās krīzes apstākļos, Eiropas Savienības dalībvalstīm tiek sniegts finansējums prioritāro lauksaimniecības un lauku attīstības jomu atveseļošanai. Eiropas Padome finansējuma izmantošanai noteikusi šādas prioritārās jomas:

1) klimata pārmaiņas. Finansējuma piesaiste veicama 1.ass un 2.ass pasākumu ietvaros. Latvija šajā jomā finansējumu jau izmanto 2007.-2013.gada plānošanas periodā agrovides maksājumu veidā, kā arī lauksaimniecībā neizmantojamās zemes apmežošanā un mežsaimniecības ražošanas potenciāla atjaunošanā;

2) atjaunojamā enerģija. Finansējuma piesaiste veicama 1.ass un 3.ass pasākumu ietvaros. Latvija šajā jomā finansējumu jau izmanto 2007.-2013.gada plānošanas periodā, taču atjaunojamās enerģijas ražošana un izmantošana ir ļoti komplicēta un specifiska, tādēļ izvērtēt šīs jomas prioritāti ir pāragri;

3) ūdens apsaimniekošana. Finansējuma piesaiste veicama 1.ass, 2.ass un 3.ass pasākumu ietvaros. Latvija šajā jomā finansējumu jau izmanto 2007.-2013.gada plānošanas periodā meliorācijas sistēmu būvniecībai, rekonstrukcijai un renovācijai, kā arī maksājumiem, kas saistīti ar Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2000/60/EK, ar ko izveido sistēmu Kopienas rīcībai ūdens resursu politikas jomā;

4) bioloģiskā daudzveidība. Finansējuma piesaiste veicama 1.ass un 3.ass pasākumu ietvaros. Latvija šajā jomā finansējumu jau izmanto 2007.-2013.gada plānošanas periodā agrovides maksājumu veidā, kā arī NATURA 2000 maksājumu veidā;

5) pasākumi saistībā ar piensaimniecības nozares pārstrukturēšanu. Finansējuma piesaiste veicama 1.ass un 2.ass pasākumu ietvaros. Latvija šajā jomā finansējumu jau izmanto 2007.-2013.gada plānošanas periodā, taču, ņemot vērā ekonomisko situāciju piena nozarē, kā arī sadrumstaloto produktu ražošanas struktūru, nepieciešams veicināt piena pārstrādes kooperācijas attīstību un darbības efektivitāti, palielināt konkurētspēju, kā arī paaugstināt produktu kvalitāti;

6) jauninājumi saistībā ar šā kopsavilkuma 1., 2., 3. un 4.punktā minētajām prioritātēm (novatoriskas darbības). Finansējuma piesaiste veicama 1.ass pasākuma "124. Jaunie produkti, procesi un tehnoloģijas" ietvaros. Latvija šajā jomā finansējumu jau izmanto 2007.-2013.gada plānošanas periodā inovāciju ieviešanai Eiropas Reģionālā attīstības fonda ietvaros (turpmāk - ERAF);

7) platjoslas internets lauku teritorijās. Finansējuma piesaiste veicama 1.ass un 3.ass pasākumu ietvaros. Latvija šajā jomā finansējumu jau izmanto 2007.-2013.gada plānošanas periodā interneta pieejamības nodrošināšanai ERAF ietvaros.

Atbilstoši Eiropas Komisijas Lauksaimniecības fondu komitejā lemtajam Latvijai provizoriski piešķirtais finansējums 2009. un 2010.gadam no Eiropas Ekonomikas atveseļošanas plāna (jaunie izaicinājumi) ir EUR 14 733 333 (sabiedriskais finansējums) vai EUR 13 260 000 (ELFLA līdzfinansējums). Eiropas Komisija piedāvājusi dalībvalstīm iespēju izvēlēties, kur izmantot šo finansējumu, lai veicinātu lauksaimniecības attīstību prioritārajās jomās, ko noteikusi katra dalībvalsts. Latvijā nepieciešams stimulēt un veicināt piensaimniecības nozares pārstrukturēšanu, veicinot piena pārstrādes kooperācijas attīstību, piena ražošanas sektora efektivitātes un konkurētspējas palielināšanu, kā arī produktu kvalitātes paaugstināšanu.

Lauku attīstības programmā 2007.-2013.gadam paredzēta 26 atbalsta pasākumu ieviešana ELFLA ietvaros, ietverot gan pasākumus lauksaimnieku un mežsaimnieku zināšanu uzlabošanai, produktu pievienotās vērtības paaugstināšanai, nozaru konkurētspējas veicināšanai, vides un lauku ainavas saglabāšanai un uzlabošanai, kā arī nelauksaimnieciskās uzņēmējdarbības dažādošanai lauku apvidos.

Ņemot vērā šā brīža ekonomisko situāciju valstī un tās lejupslīdes tendenci, valsts pārvaldes iestāžu reorganizāciju un tās būtisku administratīvās kapacitātes samazināšanos, kā arī diskusijas ar lauksaimnieku un mežsaimnieku biedrībām un nodibinājumiem, nepieciešams apvienot vai pārtraukt dažu ELFLA atbalsta pasākumu ieviešanu, nodrošinot tādu pasākumu īstenošanu, kas vērsti uz tūlītēju ekonomiskās aktivitātes stimulēšanu lauku teritorijā, kā arī nodrošinātu lauksaimniecības uzņēmumu darbības efektivitātes paaugstināšanu. Atbilstoši prioritātēm nepieciešama arī finansējuma pārdale attiecīgo jomu ietvaros.

Ņemot vērā valsts pārvaldes iestāžu reorganizāciju un administratīvo kapacitāti, turpmāk netiks ieviesti šādi pasākumi, kuri nav vērsti uz ekonomiskās aktivitātes stimulēšanu:

• 112. Atbalsts jaunajiem lauksaimniekiem;

• 114. Konsultāciju pakalpojumu izmantošana;

• 141. Daļēji naturālo saimniecību pārstrukturizācija;

• 142. Ražotāju grupas;

• 323. Lauku mantojuma saglabāšana un atjaunošana.

Lai veicinātu ekonomiskās aktivitātes lauksaimniecībā un nodrošinātu uzņēmējdarbības attīstību lauku teritorijā programmas ietvaros, turpināsies šādu pasākumu ieviešana:

• Lauku saimniecību modernizācija;

• Lauksaimniecības un mežsaimniecības produktu pievienotās vērtības radīšana (atbalsts pārstrādes attīstībai);

• Meža ekonomiskās vērtības uzlabošana;

• Infrastruktūras, kas attiecas uz lauksaimniecības un mežsaimniecības attīstību un pielāgošanu;

• Atbalsts uzņēmumu radīšanai un attīstībai, tai skaitā atbalsts enerģijas ražošanai no biomasas;

• Tūrisma aktivitāšu veicināšana, tai skaitā kultūras mantojuma objektu un muzeju atjaunošana un saglabāšana, lai tos izmantotu tūrisma aktivitātēm atbilstoši EK Regulas 1698/2005 55.pantā noteiktajam;

• Maksājumi par nelabvēlīgiem apstākļiem lauku teritorijās;

• Agrovides maksājumi;

• Lauksaimniecībā neizmantojamās zemes pirmreizēja apmežošana;

• Pamatpakalpojumi ekonomikai un iedzīvotājiem (atbalsts pašvaldību projektiem);

• Atbalsts LEADER pasākumiem vietējo attīstības stratēģiju īstenošanai.

Lai segtu iepriekšējā periodā uzņemtās saistības, programmas ietvaros pasākumu finansējums tiek saglabāts.. . .

Zemkopības ministrs J.Dūklavs

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par aktualizēto Latvijas lauku attīstības valsts stratēģijas plānu 2007.–2013.gadam Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: rīkojums Numurs: 479Pieņemts: 17.07.2009.Stājas spēkā: 17.07.2009.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 114, 21.07.2009.
Saistītie dokumenti
  • Tiesību akti, kuriem maina statusu
  • Citi saistītie dokumenti
195063
17.07.2009
85
0
  • Twitter
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"