Ministru kabineta rīkojums
Nr.148
Rīgā 2009.gada 3.martā (prot. Nr.14
38.§)
Grozījumi darbības
programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi"
papildinājumā
1. Izdarīt darbības
programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājumā
(apstiprināts ar Ministru kabineta 2008.gada 29.aprīļa rīkojumu
Nr.236 "Par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi"
papildinājuma apstiprināšanu") šādus grozījumus:
1.1. izteikt 202.punktu šādā
redakcijā:
"202. Minimālais un maksimālais
projekta Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apjoms:
No 1 422 872 EUR līdz 17 074 462 EUR.";
1.2. izteikt 208.punktu šādā
redakcijā:
"208. Minimālais un maksimālais
projekta Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apjoms:
No 711 436 EUR līdz 8 000 000 EUR.";
1.3. izteikt 215.punktu šādā
redakcijā:
"215. Minimālais un maksimālais
projekta Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apjoms:
No 14 229 EUR līdz 996 011 EUR.";
1.4. izteikt 221.punktu šādā
redakcijā:
"221. Minimālais un maksimālais
projekta Eiropas Reģionālā attīstības fonda finansējuma apjoms:
No 200 000 EUR līdz 11 706 230 EUR.";
1.5. izteikt 227.punktu šādā
redakcijā:
"227. Minimālais un maksimālais
projekta Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apjoms:
No 500 000 EUR līdz 2 500 000 EUR.";
1.6. izteikt 233.punktu šādā
redakcijā:
"233. Maksimālais projekta
Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apjoms: 10
000 000 EUR.";
1.7. izteikt 303.punktu šādā
redakcijā:
"303. Minimālais un maksimālais
projekta Kohēzijas fonda finansējuma apjoms: No
50 000 000 EUR līdz 298 392 773 EUR.";
1.8. izteikt 314.punktu šādā
redakcijā:
"314. Minimālais un maksimālais
projekta Kohēzijas fonda finansējuma apjoms: No 2 500 000 EUR
līdz 67 596 201 EUR.";
1.9. izteikt 326. un
327.punktu šādā redakcijā:
"326. Finansējuma saņēmēji: Ostu
pārvaldes, pašvaldības, pašvaldību kapitālsabiedrības.
327. Minimālais un maksimālais
projekta Kohēzijas fonda finansējuma apjoms: No
10 000 000 EUR līdz 92 800 000 EUR.";
1.10. izteikt 336.punktu šādā
redakcijā:
"336. Minimālais un maksimālais
projekta Kohēzijas fonda finansējuma apjoms: No 5 000 000
EUR līdz 58 500 000 EUR.";
1.11. izteikt 339.punktu šādā
redakcijā:
"339. Atbalsta veids: Jaunu
maģistrālo ielu maršrutu attīstība, kas nodrošina atsevišķu
pilsētu daļu efektīvu savstarpējo sasaisti un sasaisti ar Eiropas
komunikāciju tīklu elementiem (divlīmeņu šķērsojumu izbūve ar
dzelzceļu, pievadceļu izbūve Eiropas komunikāciju tīklam, jaunu
kravas autotransporta maršrutu attīstība).";
1.12. izteikt 342.punktu šādā
redakcijā:
"342. Maksimālais projekta
Kohēzijas fonda finansējuma apjoms: 39 096 061
EUR.";
1.13. izteikt 3.3.prioritātes
"Eiropas nozīmes transporta tīklu attīstība un ilgtspējīga
transporta veicināšana" 3.3.1.pasākuma "Liela mēroga transporta
infrastruktūras uzlabojumi un attīstība" tabulu "Ieviešana" šādā
redakcijā:
"Ieviešana
|
Aktivitātes/ apakš-aktivitātes nr. un nosaukums
|
Projektu
atlases veids
|
Atbildīgā
iestāde
|
Funkcijas
|
Sadar-bības iestāde
|
Funkcijas
|
Plānotais
projektu iesniegumu pieņemšanas uzsākšanas datums
|
|
3.3.1.1.
TEN-T autoceļu tīkla
uzlabojumi
|
IPIA
|
SM
|
1. Darbības programmu
izstrādāšana nozares kompetences ietvaros (analīze,
stratēģija, prioritātes, kritēriji u.tml.).
2. Ieviešanas nosacījumu
(kritēriju, attiecināmo izmaksu, atbilstošo aktivitāšu
u.tml.) izstrādāšana.
3. Finanšu plānošana.
4. Uzraudzība prioritātes
līmenī.
5. Projektu atlase un
apstiprināšana.
6. Projektu ieviešanas vadība,
līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība.
7. Kontrole un pārbaudes
projektu īstenošanas vietās.
8. Maksājumu pieprasījumu
pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju
sagatavošana.
9. Informācijas un publicitātes
pasākumi prioritātes un pasākumu līmenī
|
-
|
-
|
2009.gada 1.ceturksnis
|
|
3.3.1.2.
TEN-T dzelzceļa posmu
rekonstrukcija un attīstība (Austrumu-Rietumu dzelzceļa
koridora infrastruktūras attīstība un Rail
Baltica)
|
IPIA
|
SM
|
1. Darbības programmu
izstrādāšana nozares kompetences ietvaros (analīze,
stratēģija, prioritātes, kritēriji u.tml.).
2. Ieviešanas nosacījumu
(kritēriju, attiecināmo izmaksu, atbilstošo aktivitāšu
u.tml.) izstrādāšana.
3. Finanšu plānošana.
4. Uzraudzība prioritātes
līmenī.
5. Projektu atlase un
apstiprināšana.
6. Projektu ieviešanas vadība,
līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība.
7. Kontrole un pārbaudes
projektu īstenošanas vietās.
8. Maksājumu pieprasījumu
pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju
sagatavošana.
9. Informācijas un publicitātes
pasākumi prioritātes un pasākumu līmenī
|
-
|
-
|
1.atlase - 2008.gada
3.ceturksnis
2.atlase - 2009.gada
3.ceturksnis
|
|
3.3.1.3. Lielo ostu
infrastruktūras attīstība "Jūras maģistrāļu" ietvaros
|
IPIA
|
SM
|
1. Darbības programmu
izstrādāšana nozares kompetences ietvaros (analīze,
stratēģija, prioritātes, kritēriji u.tml.).
2. Ieviešanas nosacījumu
(kritēriju, attiecināmo izmaksu, atbilstošo aktivitāšu
u.tml.) izstrādāšana.
3. Finanšu plānošana.
4. Uzraudzība prioritātes
līmenī.
5. Projektu atlase un
apstiprināšana.
6. Projektu ieviešanas vadība,
līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība.
7. Kontrole un pārbaudes
projektu īstenošanas vietās.
8. Maksājumu pieprasījumu
pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju
sagatavošana.
9. Informācijas un publicitātes
pasākumi prioritātes un pasākumu līmenī
|
-
|
-
|
1.atlase - 2008.gada
3.ceturksnis
2.atlase - 2009.gada
2.ceturksnis
|
|
3.3.1.4. Lidostu
infrastruktūras attīstība
|
IPIA
|
SM
|
1. Darbības programmu
izstrādāšana nozares kompetences ietvaros (analīze,
stratēģija, prioritātes, kritēriji u.tml.).
2. Ieviešanas nosacījumu
(kritēriju, attiecināmo izmaksu, atbilstošo aktivitāšu
u.tml.) izstrādāšana.
3. Finanšu plānošana.
4. Uzraudzība prioritātes
līmenī.
5. Projektu atlase un
apstiprināšana.
6. Projektu ieviešanas vadība,
līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība.
7. Kontrole un pārbaudes
projektu īstenošanas vietās.
8. Maksājumu pieprasījumu
pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju
sagatavošana.
9. Informācijas un publicitātes
pasākumi prioritātes un pasākumu līmenī
|
-
|
-
|
2009.gada 3.ceturksnis
|
|
3.3.1.5. Pilsētu
infrastruktūras uzlabojumi sasaistei ar TEN-T
|
IPIA
|
SM
|
1. Darbības programmu
izstrādāšana nozares kompetences ietvaros (analīze,
stratēģija, prioritātes, kritēriji u.tml.).
2. Ieviešanas nosacījumu
(kritēriju, attiecināmo izmaksu, atbilstošo aktivitāšu
u.tml.) izstrādāšana.
3. Finanšu plānošana.
4. Uzraudzība prioritātes
līmenī.
5. Projektu atlase un
apstiprināšana.
6. Projektu ieviešanas vadība,
līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība.
7. Kontrole un pārbaudes
projektu īstenošanas vietās.
8. Maksājumu pieprasījumu
pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju
sagatavošana.
9. Informācijas un publicitātes
pasākumi prioritātes un pasākumu līmenī
|
-
|
-
|
1.atlase - 2008.gada
3.ceturksnis
2.atlase - 2009.gada
2.ceturksnis"
|
1.14. izteikt 3.3.prioritātes
"Eiropas nozīmes transporta tīklu attīstība un ilgtspējīga
transporta veicināšana" 3.3.1.pasākuma "Liela mēroga transporta
infrastruktūras uzlabojumi un attīstība" tabulas "Finanšu plāns"
11., 12., 13., 14., 15., 16., 17. un 18.rindu šādā redakcijā:
|
"3.3.1.1.aktivitāte. TEN-T
autoceļu tīkla uzlabojumi
|
351 050
321
|
351 050
321
|
298 392
773
|
52 657
548
|
0
|
|
2007.
|
38 624 126
|
38 624 126
|
32 830 507
|
5 793 619
|
0
|
|
2008.
|
42 115 894
|
42 115 894
|
35 798 510
|
6 317 384
|
0
|
|
2009.
|
45 888 327
|
45 888 327
|
39 005 078
|
6 883 249
|
0
|
|
2010.
|
49 818 329
|
49 818 329
|
42 345 580
|
7 472 749
|
0
|
|
2011.
|
53 895 612
|
53 895 612
|
45 811 270
|
8 084 342
|
0
|
|
2012.
|
58 145 355
|
58 145 355
|
49 423 552
|
8 721 803
|
0
|
|
2013.
|
62 562 678
|
62 562 678
|
53 178 276
|
9 384 402
|
0"
|
1.15. izteikt 3.3.prioritātes
"Eiropas nozīmes transporta tīklu attīstība un ilgtspējīga
transporta veicināšana" 3.3.1.pasākuma "Liela mēroga transporta
infrastruktūras uzlabojumi un attīstība" tabulas "Finanšu plāns"
45., 46., 47., 48., 49., 50., 51. un 52.rindu šādā redakcijā:
|
"3.3.1.5.aktivitāte. Pilsētu
infrastruktūras uzlabojumi sasaistei ar TEN-T
|
45 995
366
|
45 995
366
|
39 096
061
|
6 899
305
|
0
|
|
2007.
|
5 060 615
|
5 060 615
|
4 301 523
|
759 092
|
0
|
|
2008.
|
5 518 114
|
5 518 114
|
4 690 397
|
827 717
|
0
|
|
2009.
|
6 012 387
|
6 012 387
|
5 110 529
|
901 858
|
0
|
|
2010.
|
6 527 305
|
6 527 305
|
5 548 209
|
979 096
|
0
|
|
2011.
|
7 061 519
|
7 061 519
|
6 002 291
|
1 059 228
|
0
|
|
2012.
|
7 618 330
|
7 618 330
|
6 475 580
|
1 142 750
|
0
|
|
2013.
|
8 197 096
|
8 197 096
|
6 967 532
|
1 229 564
|
0"
|
1.16. izteikt 3.3.prioritātes
"Eiropas nozīmes transporta tīklu attīstība un ilgtspējīga
transporta veicināšana" 3.3.1.pasākuma "Liela mēroga transporta
infrastruktūras uzlabojumi un attīstība" tabulu "Finansējuma
kategorizācija" šādā redakcijā:
"Finansējuma
kategorizācija
|
Aktivitātes/apakšaktivitātes nr.
|
Izdevumu
kategorizācijas kods un nosaukums
|
% no
pasākuma finansējuma
|
|
3.3.1.1. TEN-T autoceļu tīkla
uzlabojumi
|
21. Autoceļi (TEN-T)
|
42
|
|
3.3.1.2. TEN-T dzelzceļa posmu
rekonstrukcija un attīstība (Austrumu-Rietumu dzelzceļa
koridora infrastruktūras attīstība un Rail
Baltica)
|
17. Dzelzceļi (TEN-T)
|
16
|
|
3.3.1.3. Lielo ostu
infrastruktūras attīstība "Jūras maģistrāļu" ietvaros
|
30. Ostas
|
25
|
|
3.3.1.4. Lidostu
infrastruktūras attīstība
|
29. Lidostas
|
11
|
|
3.3.1.5. Pilsētu
infrastruktūras uzlabojumi sasaistei ar TEN-T
|
25. Pilsētas transports
|
6"
|
1.17. svītrot 359.punktu;
1.18. izteikt 360., 361. un
362.punktu šādā redakcijā:
"360. Aktivitātes mērķis:
Rīgas piepilsētas dzelzceļa pasažieru pārvadājumu sistēmas
modernizēšana un integrācija Rīgas pilsētas sabiedriskā
transporta sistēmā, pasažieru pārvadājumu kvalitātes un
efektivitātes paaugstināšana Rīgā un ārpus Rīgas, ieviešot
jaunas tehnoloģijas, attīstot ritošo sastāvu (t.sk.
elektrovilcienu un dīzeļvilcienu ritošā sastāva
atjaunošana - jaunu vilcienu iegāde) un infrastruktūru,
tādējādi atslogojot Rīgas ielu tīklu un īpaši tiltus, vienlaikus
samazinot apkārtējās vides piesārņojumu, ko rada autotransports,
un vides piesārņojuma risku, kas var rasties satiksmes negadījumu
rezultātā.
361. Atbalsta veids:
Dzelzceļa pasažieru apkalpošanai paredzētās infrastruktūras un
ritošā sastāva modernizācija (jaunu dīzeļvilcienu,
elektrovilcienu iegāde).
362. Aktivitātes mērķa grupa:
Sabiedriskā transporta lietotāji.";
1.19. izteikt 364.punktu šādā
redakcijā:
"364. Maksimālais projekta
Kohēzijas fonda finansējuma apjoms: 142 400 000 EUR.";
1.20. svītrot 368., 369.,
370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378. un
379.punktu;
1.21. izteikt 3.3.prioritātes
"Eiropas nozīmes transporta tīklu attīstība un ilgtspējīga
transporta veicināšana" 3.3.2.pasākuma "Ilgtspējīgas transporta
sistēmas attīstība" tabulu "Ieviešana" šādā redakcijā:
"Ieviešana
|
Aktivitātes/ apakš-aktivitātes nr. un nosaukums
|
Projektu
atlases veids
|
Atbildīgā
iestāde
|
Funkcijas
|
Sadar-bības iestāde
|
Funkcijas
|
Plānotais
projektu iesniegumu pieņemšanas uzsākšanas datums
|
|
3.3.2.1.
Ilgtspējīga sabiedriskā
transporta sistēmas attīstība
|
IPIA
|
SM
|
1. Darbības programmu
izstrādāšana nozares kompetences ietvaros (analīze,
stratēģija, prioritātes, kritēriji u.tml.).
2. Ieviešanas nosacījumu
(kritēriju, attiecināmo izmaksu, atbilstošo aktivitāšu
u.tml.) izstrādāšana.
3. Finanšu plānošana.
4. Uzraudzība prioritātes
līmenī.
5. Projektu atlase un
apstiprināšana.
6. Projektu ieviešanas vadība,
līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība.
7. Kontrole un pārbaudes
projektu īstenošanas vietās.
8. Maksājumu pieprasījumu
pārbaude un apstiprināšana. izdevumu deklarāciju
sagatavošana.
9. Informācijas un publicitātes
pasākumi prioritātes un pasākumu līmenī
|
-
|
-
|
2009.gada 3.ceturksnis"
|
1.22. izteikt 387.punktu šādā
redakcijā:
"387. 3.3.2.1.aktivitāte.
Ilgtspējīgas transporta sistēmas attīstība - izvēlēta ierobežota
projektu iesniegumu atlase, jo saskaņā ar Dzelzceļa likumu VAS
"Latvijas dzelzceļš" ir valsts publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūras pārvaldītājs, savukārt VAS "Pasažieru vilciens"
ir vienīgais sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējs, kas
nodrošina sabiedriskā transporta pakalpojumus reģionālos
starppilsētu nozīmes dzelzceļa maršrutos, tādēļ atklāta projektu
iesniegumu atlase nav nepieciešama.";
1.23. svītrot 388. un
389.punktu;
1.24. svītrot 3.3.prioritātes
"Eiropas nozīmes transporta tīklu attīstība un ilgtspējīga
transporta veicināšana" 3.3.2.pasākuma "Ilgtspējīgas transporta
sistēmas attīstība" tabulas "Finanšu plāns" 19., 20., 21., 22.,
23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35.,
36., 37., 38., 39., 40., 41. 42., 43. un 44.rindu;
1.25. izteikt 3.3.prioritātes
"Eiropas nozīmes transporta tīklu attīstība un ilgtspējīga
transporta veicināšana" 3.3.2.pasākuma "Ilgtspējīgas transporta
sistēmas attīstība" tabulu "Finansējuma kategorizācija" šādā
redakcijā:
"Finansējuma
kategorizācija
|
Aktivitātes/apakšaktivitātes nr.
|
Izdevumu
kategorizācijas kods un nosaukums
|
% no
pasākuma finansējuma
|
|
3.3.2.1. Ilgtspējīga
sabiedriskā transporta sistēmas attīstība
|
16. Dzelzceļi
|
100"
|
1.26. izteikt 3.3.prioritātes
"Eiropas nozīmes transporta tīklu attīstība un ilgtspējīga
transporta veicināšana" 3.3.2.pasākuma "Ilgtspējīgas transporta
sistēmas attīstība" tabulu "Uzraudzības rādītāji" šādā
redakcijā:
"Uzraudzības rādītāji
|
Rādītājs
|
Kvantifikācija 2004.gadā
|
Kvantifikācija 2009.gadā
|
Kvantifikācija 2013.gadā
|
Saiknes ar
investīciju virzienu pamatojums
|
Aprēķina
skaidrojums
|
|
Iznākuma
rādītāji
|
|
1. Līniju skaits, kurā veikta
dzelzceļa elektrovilcienu sistēmas modernizācija
|
0
|
0
|
4
|
3.3.2.1.aktivitāte
|
Latvijā ir tikai četri
elektrificēti dzelzceļa maršruti
|
|
2. Iegādāto trīsvagonu
dīzeļvilcienu skaits
|
0
|
0
|
7
|
3.3.2.1.aktivitāte
|
Apm. 3 milj. EUR viena
trīsvagonu dīzeļvilciena izmaksas. Cenām pieaugot, izmaksas
var palielināties
|
|
Rezultāta
rādītāji
|
|
1. Pārvadāto pasažieru skaits
Rīgā un piepilsētā
|
23,856 miljoni
|
31,017 miljoni
|
35,789 miljoni
|
3.3.2.1.aktivitāte
|
Pārvadāto pasažieru skaita
pieauguma prognoze
|
|
2. Vidējais elektrovilcienu
vagonu parka vecums
|
23 gadi
|
28 gadi
|
24 gadi
|
3.3.2.1.aktivitāte
|
Piepilsētas elektrovilcienu
parka raksturojums: vidējais vagonu parka vecums
2004.gadā - 23 gadi,
2007.gadā - 26 gadi,
2009.gadā - 28 gadi,
2013.gadā - 24 gadi
|
|
3. Vidējais dīzeļvilcienu
vagonu parka vecums
|
21 gads
|
25 gadi
|
15 gadu
|
3.3.2.1.aktivitāte
|
Dīzeļvilcienu parka
raksturojums: vidējais vagonu parka vecums
2004.gadā - 21 gads,
2007.gadā - 24 gadi,
2009.gadā - 25 gadi,
2013.gadā - 15 gadu"
|
1.27. svītrot 3.3.prioritātes
"Eiropas nozīmes transporta tīklu attīstība un ilgtspējīga
transporta veicināšana" 3.3.2.pasākuma "Ilgtspējīgas transporta
sistēmas attīstība" tabulas "Uzraudzības rādītāju teritoriālais
sadalījums" 8., 9., 10., 11. un 12.rindu.
2. Satiksmes ministrijai
iesniegt precizēto darbības programmas "Infrastruktūra un
pakalpojumi" papildinājumu Valsts kancelejā.
Ministru prezidents
I.Godmanis
Satiksmes ministrs
A.Šlesers