Ministru kabineta
rīkojums Nr.128
Rīgā 2009.gada 24.februārī (prot.
Nr.11 18.§)
Grozījumi
darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība"
papildinājumā
1. Izdarīt darbības
programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājumā
(apstiprināts ar Ministru kabineta 2008.gada 9.aprīļa rīkojumu
Nr.197 "Par darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība"
papildinājuma apstiprināšanu") (Latvijas Vēstnesis, 2008, 57.,
149., 175.nr.) šādus grozījumus:
1.1. papildināt sadaļu
"Saīsinājumi" ar jaunu rindu šādā redakcijā:
"MK - Ministru kabinets";
1.2. izteikt 189.punktu šādā
redakcijā:
"189. Finansējuma saņēmēji:
Biedrības, kurās apvienojušies vismaz pieci vienas nozares
saimnieciskās darbības veicēji; saimnieciskās darbības veicēju
apvienības, kas apvieno vismaz piecus saimnieciskās darbības
veicējus.";
1.3. svītrot 191., 192., 193.,
194., 195. un 196.punktu;
1.4. izteikt 202.punktu šādā
redakcijā:
"202. Minimālais un maksimālais
projekta finansējuma apjoms: Minimālā attiecināmā izmaksu
kopsumma nav ierobežota, maksimālā attiecināmo izmaksu kopsumma
ir 28 711 620 EUR projektam, kura ietvaros finansējuma
saņēmējs organizē pasākumus atbilstoši apakšaktivitātes
mērķim.";
1.5. izteikt 207.punktu šādā
redakcijā:
"207. Finansējuma saņēmēji:
Komersanti, pašnodarbinātu personu apvie nības pēc profesionālās
darbības principa, kas izveidotas uz līguma pamata un atbilstoši
likumam reģistrētas pašpārvaldes publisko tiesību autonoma
subjekta izpildinstitūcijā.";
1.6. izteikt 212.punktu šādā
redakcijā:
"212. Atbalsta veids: Apmācības,
ieskaitot zināšanu līmeņa noteikšanu, konsultācijas saimnieciskās
darbības sākuma posmā un finansiāls atbalsts (grants, aizdevums)
saimnieciskās darbības uzsākšanai.";
1.7. izteikt 271.punktu šādā
redakcijā:
"271. Valsts atbalsts tiks sniegts
šādu aktivitāšu īstenošanā:
• 1.3.1.1.1.apakšaktivitātes
"Atbalsts nodarbināto apmācībām komersantu konkurētspējas
veicināšanai - atbalsts partnerībās organizētām apmācībām" un
1.3.1.1.4.apakšaktivitātes "Atbalsts nodarbināto apmācībām
komersantu konkurētspējas veicināšanai - atbalsts komersantu
individuāli organizētām apmācībām" ietvaros valsts atbalsts
pieļaujams atbilstoši Komisijas 2008.gada 6.augusta Regulai (EK)
Nr. 800/2008, kas atzīst noteiktas atbalsta kategorijas par
saderīgām ar kopējo tirgu, piemērojot Līguma 87. un 88.pantu
(vispārējā grupu atbrīvojuma regula);
• 1.3.1.2.aktivitātē "Atbalsts
pašnodarbinātības un uzņēmējdarbības uzsākšanai" valsts atbalsts
pieļaujams atbilstoši Komisijas 2008.gada 6.augusta Regulai (EK)
Nr. 800/2008, kas atzīst noteiktas atbalsta kategorijas par
saderīgām ar kopējo tirgu, piemērojot Līguma 87. un 88.pantu
(vispārējā grupu atbrīvojuma regula), un Komisijas 2006.gada
15.decembra Regulai (EK) Nr. 1998/2006 par Līguma 87. un 88.panta
piemērošanu de minimis atbalstam;
• 1.3.1.3.2.apakšaktivitātes
"Darba attiecību un darba drošības normatīvo aktu praktiska
piemērošana nozarēs un uzņēmumos" un 1.3.1.8.aktivitātes
"Atbalsts labāko inovatīvo risinājumu meklējumiem un labas
prakses piemēru integrēšanai darba tirgus politikās un ieviešanas
instrumentārijos" ietvaros valsts atbalsts pieļaujams atbilstoši
Komisijas 2006.gada 15.decembra Regulai (EK) Nr. 1998/2006 par
Līguma 87. un 88.panta piemērošanu de minimis
atbalstam;
• 1.3.1.5.aktivitātes "Vietējo
nodarbinātības veicināšanas pasākumu plānu ieviešanas atbalsts"
ietvaros valsts atbalsts pieļaujams atbilstoši Komisijas
2008.gada 6.augusta Regulai (EK) Nr. 800/2008, kas atzīst
noteiktas atbalsta kategorijas par saderīgām ar kopējo tirgu,
piemērojot Līguma 87. un 88.pantu (vispārējā grupu atbrīvojuma
regula);
• 1.3.1.9.aktivitātes "Augstas
kvalifikācijas darbinieku piesaiste" ietvaros valsts atbalsts
pieļaujams atbilstoši Komisijas 2006.gada 15.decembra Regulai
(EK) Nr. 1998/2006 par Līguma 87. un 88.panta piemērošanu de
minimis atbalstam.";
1.8. izteikt 1.3.1.pasākuma tabulu
"Ieviešana" šādā redakcijā:
"Aktivitātes/
apakšaktivitātes nr. un nosaukums
|
Projektu atlases veids
|
Starpniek-institūcija/
atbildīgā iestāde
|
Funkcijas
|
Sadarbības iestāde
|
Funkcijas
|
Plānotais projektu iesniegumu
pieņemšanas datums
|
1.3.1.1.1.
|
Atbalsts nodarbināto apmācībām
komersantu konkurētspējas veicināšanai - atbalsts
partnerībās organizētām apmācībām
|
Atklāta projektu iesnie gumu
atlase
|
Ekonomi kas ministrija
|
1. ES fondu plānošanas
dokumentu izstrāde (nozares kompetences ietvaros)
2. Ieviešanas nosacījumu
(kritēriju, MK noteikumu u.c.) izstrādāšana
3. Finanšu plānošana
4. Uzraudzība prioritātes
līmenī
|
Latvijas Investīciju un
attīstības aģentūra
|
1. Ieviešanas nosacījumu
izstrādāšana (sadarbībā ar EM)
2. Projektu iesniegumu atlase
un apstiprinā šana (sadarbībā ar EM)
3. Projektu ievie šanas vadība,
līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība
4. Kontrole un pārbaudes
projektu īstenošanas vietās
5. Maksājumu pieprasījumu
pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarā ciju
sagatavošana
6. Informācijas un publicitātes
pasākumi aktivitāšu līmenī
|
2008.gada 2.ceturksnis
|
1.3.1.1.3.
|
Bezdarb nieku un darba
meklētāju apmācība
|
Iero bežota projektu iesniegu
mu atlase
|
Labklājības ministrija
|
1. ES fondu plānošanas
dokumentu izstrāde (nozares kompetences ietvaros)
2. Ieviešanas nosacījumu
(kritēriju, MK noteikumu u.c.) izstrādāšana
3. Finanšu plānošana
4. Uzraudzība prioritātes
līmenī
5. Projektu iesniegumu atlase
un apstiprināšana
|
Nodarbinā tības valsts
aģentūra
|
1. Projektu ieviešanas vadība,
līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība
2. Kontrole un pārbaudes
projektu īstenošanas vietās
3. Maksā jumu pieprasījumu
pārbaude un apstipri nāšana, izdevumu deklarā ciju
sagatavošana
4. Informācijas un publicitātes
pasākumi aktivitāšu līmenī
|
2008.gada 1.ceturksnis
|
1.3.1.1.4.
|
Atbalsts nodarbināto apmācībām
komersantu konkurēt spējas veicināšanai - atbalsts
komersantu individuāli organizētām apmācībām
|
Atklāta projektu iesnie gumu
atlase
|
Ekonomi kas ministrija
|
1. ES fondu plānošanas
dokumentu izstrāde (nozares kompetences ietvaros)
2. Ieviešanas nosacījumu
(kritēriju, MK noteikumu u.c.) izstrādāšana
3. Finanšu plānošana
4. Uzraudzība prioritātes
līmenī
|
Latvijas Investīciju un
attīstības aģentūra
|
1. Ievie šanas nosacījumu
izstrādāšana (sadarbībā ar EM)
2. Projektu iesniegumu atlase
un apstipri nāšana (sadarbībā ar EM)
3. Projektu ieviešanas vadība,
līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība
4. Kontrole un pārbaudes
projektu īstenošanas vietās
5. Maksā jumu piepra sījumu
pārbaude un apstiprin āšana, izdevumu deklarā ciju sagatavo
šana
6. Infor mācijas un
publicitātes pasākumi aktivitāšu līmenī
|
2008.gada 2.ceturksnis
|
1.3.1.2.
|
Atbalsts pašnodarbinā tības un
uzņēmēj darbības uzsākšanai
|
Iero bežota projektu iesnie
gumu atlase
|
Ekono mikas ministrija
|
1. ES fondu plānošanas
dokumentu izstrāde (nozares kompe tences ietvaros)
2. Ievie šanas nosacījumu
(kritēriju, MK noteikumu u.c.) izstrādāšana
3. Finanšu plānošana
4. Uzrau dzība prioritātes
līmenī
|
Latvijas Investī ciju un
attīstības aģentūra
|
1. Ievie šanas nosacījumu
izstrādāšana (sadarbībā ar EM)
2. Projektu iesniegumu atlase
un apstipri nāšana (sadarbībā ar EM)
3. Projektu ieviešanas vadība,
līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība
4. Kontrole un pārbaudes
projektu īstenošanas vietās
5. Maksā jumu pieprasījumu
pārbaude un apstipri nāšana, izdevumu deklarā ciju
sagatavošana
6. Infor mācijas un
publicitātes pasākumi aktivitāšu līmenī
|
2009.gada 2.ceturksnis
|
1.3.1.3.1.
|
Darba attiecību un darba
drošības normatīvo aktu uzraudzības pilnvei došana
|
Iero bežota projektu iesnie
gumu atlase
|
Labklājības ministrija
|
1. ES fondu plānošanas
dokumentu izstrāde (nozares kompetences ietvaros)
2. Ieviešanas nosacījumu
(kritēriju, MK noteikumu u.c.) izstrādāšana
3. Finanšu plānošana
4. Uzraudzība prioritātes
līmenī
5. Projektu iesniegumu atlase
un apstipri nāšana
|
Nodarbinā tības valsts
aģentūra
|
1. Projektu ieviešanas vadība,
līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība
2. Kontrole un pārbaudes
projektu īstenošanas vietās
3. Maksā jumu pieprasījumu
pārbaude un apstipri nāšana, izdevumu deklarā ciju
sagatavošana
4. Informā cijas un
publicitātes pasā kumi aktivitāšu līmenī
|
2008.gada 1.ceturksnis
|
1.3.1.3.2
|
Darba attiecību un darba
drošības normatīvo aktu praktiska piemērošana nozarēs un
uzņēmumos
|
Iero bežota projektu iesnie
gumu atlase
|
Labklājības ministrija
|
1. ES fondu plānošanas
dokumentu izstrāde (nozares kompetences ietvaros)
2. Ieviešanas nosacījumu
(kritēriju, MK noteikumu u.c.) izstrādāšana
3. Finanšu plānošana
4. Uzraudzība prioritātes
līmenī
5. Projektu iesniegumu atlase
un apstipri nāšana
|
Nodarbinā tības valsts
aģentūra
|
1. Projektu ieviešanas vadība,
līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība
2. Kontrole un pārbaudes
projektu īstenošanas vietās
3. Maksā jumu pieprasījumu
pārbaude un apstipri nāšana, izdevumu deklarā ciju
sagatavošana
4. Infor mācijas un
publicitātes pasākumi aktivitāšu līmenī
|
2008.gada 1.ceturksnis
|
1.3.1.4.
|
Kapacitātes stiprināšana darba
tirgus institūcijām
|
Iero bežota projektu iesnie
gumu atlase
|
Labklājības ministrija
|
1. ES fondu plānošanas
dokumentu izstrāde (nozares kompetences ietvaros)
2. Ieviešanas nosacījumu
(kritēriju, MK noteikumu u.c.) izstrādāšana
3. Finanšu plānošana
4. Uzraudzība prioritātes
līmenī
5. Projektu iesniegumu atlase
un apstipri nāšana
|
Nodarbinā tības valsts
aģentūra
|
1. Projektu ieviešanas vadība,
līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība
2. Kontrole un pārbaudes
projektu īstenošanas vietās
3. Maksā jumu pieprasījumu
pārbaude un apstipri nāšana, izdevumu deklarā ciju
sagatavošana
4. Infor mācijas un
publicitātes pasākumi aktivitāšu līmenī
|
2008.gada 1.ceturksnis
|
1.3.1.5.
|
Vietējo nodarbi nātības
veicināšanas pasākumu plānu ieviešanas atbalsts
|
Atklāta projektu iesnie gumu
atlase
|
Labklājības ministrija
|
1. ES fondu plānošanas
dokumentu izstrāde (nozares kompetences ietvaros)
2. Ieviešanas nosacījumu
(kritēriju, MK noteikumu u.c.) izstrādāšana
3. Finanšu plānošana
4. Uzraudzība prioritātes
līmenī
|
Nodarbinā tības valsts
aģentūra
|
1. Projektu iesniegumu atlase
un apstipri nāšana
2. Projektu ieviešanas vadība,
līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība
3. Kontrole un pārbaudes
projektu īstenošanas vietās
4. Maksā jumu pieprasījumu
pārbaude un apstipri nāšana, izdevumu deklarāciju
sagatavošana
5. Infor mācijas un
publicitātes pasākumi aktivitāšu līmenī
|
2009.gada 2.ceturksnis
|
1.3.1.6.
|
Atbalsts dzimumu līdztiesības
veicināšanai darba tirgū
|
Iero bežota projektu iesnie
gumu atlase
|
Labklājības ministrija
|
1. ES fondu plānošanas
dokumentu izstrāde (nozares kompetences ietvaros)
2. Ieviešanas nosacījumu
(kritēriju, MK noteikumu u.c.) izstrādāšana
3. Finanšu plānošana
4. Uzraudzība prioritātes
līmenī
5. Projektu iesniegumu atlase
un apstipri nāšana
|
Nodarbinā tības valsts
aģentūra
|
1. Projektu ieviešanas vadība,
līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība
2. Kontrole un pārbaudes
projektu īstenošanas vietās
3. Maksā jumu pieprasījumu
pārbaude un apstipri nāšana, izdevumu deklarāciju
sagatavošana
4. Infor mācijas un
publicitātes pasākumi aktivitāšu līmenī
|
2009.gada 1.ceturksnis
|
1.3.1.7.
|
Darba tirgus piepra sījuma
īstermiņa un ilgtermiņa progno zēšanas un uzraudzības
sistēmas attīstība
|
Iero bežota projektu iesnie
gumu atlase
|
Labklājības ministrija
|
1. ES fondu plānošanas
dokumentu izstrāde (nozares kompetences ietvaros)
2. Ieviešanas nosacījumu
(kritēriju, MK noteikumu u.c.) izstrādāšana
3. Finanšu plānošana
4. Uzraudzība prioritātes
līmenī
5. Projektu iesniegumu atlase
un apstipri nāšana
|
Nodarbinā tības valsts
aģentūra
|
1. Projektu ieviešanas vadība,
līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība
2. Kontrole un pārbaudes
projektu īstenošanas vietās
3. Maksā jumu pieprasījumu
pārbaude un apstipri nāšana, izdevumu deklarāciju
sagatavošana
4. Infor mācijas un
publicitātes pasākumi aktivitāšu līmenī
|
2009.gada 2.ceturksnis
|
1.3.1.8.
|
Atbalsts labāko inovatīvo
risinājumu meklējumiem un labas prakses piemēru
integrēšanai darba tirgus politikās un ieviešanas instrumen
tārijos
|
Atklāta projektu iesnie gumu
atlase
|
Labklājības ministrija
|
1. ES fondu plānošanas
dokumentu izstrāde (nozares kompetences ietvaros)
2. Ieviešanas nosacījumu
(kritēriju, MK noteikumu u.c.) izstrādāšana
3. Finanšu plānošana
4. Uzraudzība prioritātes
līmenī
|
Nodarbinā tības valsts
aģentūra
|
1. Projektu iesniegumu atlase
un apstipri nāšana
2. Projektu ieviešanas vadība,
līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība
3. Kontrole un pārbaudes
projektu īstenošanas vietās
4. Maksā jumu pieprasījumu
pārbaude un apstipri nāšana, izdevumu deklarāciju
sagatavošana
5. Infor mācijas un
publicitātes pasākumi aktivitāšu līmenī
|
2009.gada 4.ceturksnis
|
1.3.1.9.
|
Augstas kvalifi kācijas
darbinieku piesaiste
|
Atklāta projektu iesnie gumu
atlase
|
Ekono mikas ministrija
|
1. ES fondu plānošanas
dokumentu izstrāde (nozares kompetences ietvaros)
2. Ieviešanas nosacījumu
(kritēriju, MK noteikumu u.c.) izstrādāšana
3. Finanšu plānošana
4. Uzraudzība prioritātes
līmenī
|
LIAA
|
1. Ieviešanas nosacījumu
izstrādāšana (sadarbībā ar EM)
2. Projektu iesniegumu atlase
un apstipri nāšana (sadarbībā ar EM)
3. Projektu ieviešanas vadība,
līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība
4. Kontrole un pārbaudes
projektu īstenošanas vietās
5. Maksā jumu pieprasījumu
pārbaude un apstipri nāšana, izdevumu deklarā ciju
sagatavošana
6. Infor mācijas un
publicitātes pasākumi aktivitāšu līmenī
|
2008.gada 2.ceturksnis"
|
1.9. izteikt 1.3.1.pasākuma tabulu
"Paskaidrojums projektu atlases veida izvēlei" šādā
redakcijā:
"Aktivitātes/apakšaktivitātes
nr. un nosaukums
|
Projektu atlases veids
|
Paskaidrojums projektu
atlases veida izvēlei
|
1.3.1.1.1.
|
Atbalsts nodarbināto apmācībām
komersantu konkurētspējas veicināšanai - atbalsts
partnerībās organizētām apmācībām
|
APIA
|
Tā kā nav pamatojuma noteikt
ierobežotu projektu iesniegumu atlasi, noteikta atklāta
projektu iesniegumu atlase
|
1.3.1.1.3.
|
Bezdarbnieku un darba meklētāju
apmācība
|
IPIA
|
Atbilstoši Bezdarbnieku un
darba meklētāju atbalsta likumam valsts politiku bezdarba
samazināšanas un bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta
jomā īsteno Labklājības ministrijas pārraudzībā esošā
Nodarbinātības valsts aģentūra.
Izvēlētais projektu iesniegumu
atlases veids ļauj aktivitātei paredzēto finansējumu
piešķirt institūcijai, kas atbilstoši normatīvajiem aktiem
ir pilnvarota to īstenot
|
1.3.1.1.4.
|
Atbalsts nodarbināto apmācībām
komersantu konkurētspējas veicināšanai - atbalsts
komersantu individuāli organizētām apmācībām
|
APIA
|
Tā kā nav pamatojuma noteikt
ierobežotu projektu iesniegumu atlasi, noteikta atklāta
projektu iesniegumu atlase
|
1.3.1.2.
|
Atbalsts pašnodarbinātības un
uzņēmējdarbības uzsākšanai
|
IPIA
|
Saskaņā ar Ministru kabineta
2006.gada 1.novembra rīkojuma Nr.841 "Par koncepciju "Par
valsts akciju sabiedrības "Latvijas Hipotēku un zemes
banka" attīstību 2007.-2013.gadam"" 3.4.apakšpunktu
Latvijas Hipotēku un zemes banka kā attīstības banka
papildina komercbanku sniegtos pakalpojumus [...], tai
skaitā nodarbinātības un komercdarbības uzsākšanas
finansēšanā.
Izvēlētais projektu iesniegumu
atlases veids ļauj aktivitātei paredzēto finansējumu
piešķirt institūcijai, kas atbilstoši normatīvajiem aktiem
ir pilnvarota sniegt atbalstu nodarbinātības un
komercdarbības uzsākšanas finansēšanā
|
1.3.1.3.1.
|
Darba attiecību un darba
drošības normatīvo aktu uzraudzības pilnveidošana
|
IPIA
|
Latvijas nacionālā Lisabonas
programma 2005.-2008.gadam kā vienu no nodarbinātības
politikas pamatnostādņu sadaļas prioritātēm nosaka darba
drošības un darba attiecību uzraudzības sistēmas
pilnveidošanu.
Atbilstoši Valsts darba
inspekcijas likumam inspekcija īsteno valsts uzraudzības un
kontroles funkciju darba tiesisko attiecību, darba
aizsardzības un bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības
jomā.
Izvēlētais projektu iesniegumu
atlases veids ļauj aktivitātei paredzēto finansējumu
piešķirt institūcijai, kas atbilstoši normatīvajiem aktiem
ir pilnvarota to īstenot
|
1.3.1.3.2
|
Darba attiecību un darba
drošības normatīvo aktu praktiska piemērošana nozarēs un
uzņēmumos
|
IPIA
|
Latvijas nacionālā Lisabonas
programma 2005.-2008.gadam kā vienu no nodarbinātības
politikas pamatnostādņu sadaļas prioritātēm nosaka veicināt
normatīvo aktu praktisku ieviešanu uzņēmumos darba drošības
un veselības aizsardzības darbā jomā, informēt sabiedrību
par šiem jautājumiem, stiprinot sociālo partneru lomu.
Projektu iesniedzēju loks šīs
aktivitātes gadījumā ir iepriekš noteikts un ierobežots,
proti, tie ir sociālie partneri - nacionālā līmeņa darba
devēju un arodbiedrību organizācijas, kas arī pamato
ierobežotas projektu iesniegumu atlases veida izvēli
|
1.3.1.4.
|
Kapacitātes stiprināšana darba
tirgus institūcijām
|
IPIA
|
Eiropas Padomes 2005.gada
12.jūlija Integrēto pamatnostādņu izaugsmei un
nodarbinātībai 20.pamatnostādnes "Uzlabot saskaņotību starp
darba tirgus vajadzībām" viens no virzieniem ir "Modernizēt
un stiprināt darba tirgus institūcijas, jo īpaši
nodarbinātības dienestus, arī lai nodrošinātu labāku
nodarbinātības un apmācības iespēju pārskatāmību valsts un
Eiropas līmenī". Atbilstoši pasākumi iekļauti arī Latvijas
nacionālajā Lisabonas programmā 2005.-2008.gadam.
Projektu iesniedzēju loks šīs
aktivitātes gadījumā ir iepriekš noteikts un ierobežots,
proti, tās ir institūcijas, kas atbilstoši politikas
plānošanas un normatīvajiem dokumentiem īsteno valsts
politiku bezdarba prevencijas, bezdarba samazināšanas un
karjeras attīstības atbalsta sistēmas jomā darbspējas
vecuma iedzīvotājiem. Minētais pamato ierobežotas projektu
iesniegumu atlases veida izvēli
|
1.3.1.5.
|
Vietējo nodarbinātības
veicināšanas pasākumu plānu ieviešanas atbalsts
|
APIA
|
Tā kā finansējumu nevarēs
saņemt visas vietējo nodarbinātības veicināšanas pasākumu
plānu ieviešanā iesaistītās institūcijas (pašvaldības), kā
projektu iesniegumu atlases veids izvēlēta atklāta projektu
iesniegumu atlase, paredzot brīvu sacensību starp projektu
iesniedzējiem saskaņā ar projekta iesnieguma vērtēšanas
kritērijiem un citiem nosacījumiem, kas ietverti Ministru
kabineta noteikumos par aktivitātes ieviešanu
|
1.3.1.6.
|
Atbalsts dzimumu līdztiesības
veicināšanai darba tirgū
|
IPIA
|
Ierobežotas projektu iesniegumu
atlases veids izvēlēts, jo ir tikai viena institūcija,
kurai normatīvajos aktos deleģēta dzimumu līdztiesības
politikas izstrāde un īstenošanas koordinēšana
|
1.3.1.7.
|
Darba tirgus pieprasījuma
īstermiņa un ilgtermiņa prognozēšanas un uzraudzības
sistēmas attīstība
|
IPIA
|
Ierobežotas projektu iesniegumu
atlases veids izvēlēts, jo atbildība par darba tirgus
vidēja un ilgtermiņa prognozēšanas sistēmas izveidi un
uzturēšanu, kā arī nodarbinātības politikas izstrāde un
īstenošana deleģēta normatīvajos aktos noteiktām
institūcijām
|
1.3.1.8.
|
Atbalsts labāko inovatīvo
risinājumu meklējumiem un labas prakses piemēru
integrēšanai darba tirgus politikās un ieviešanas
instrumentārijos
|
APIA
|
Tā kā projektu iesniedzēju loks
nav iepriekš noteikts, izvēlēts atklātas projektu
iesniegumu atlases veids
|
1.3.1.9.
|
Augstas kvalifikācijas
darbinieku piesaiste
|
APIA
|
Tā kā nav pamatojuma noteikt
ierobežotu projektu iesniegumu atlasi, noteikta atklāta
projektu iesniegumu atlase"
|
1.10. izteikt 1.3.1.pasākuma
tabulu "Finanšu plāns" šādā redakcijā:
"Gads/
investīcijas joma
|
Kopā,
EUR
|
Publiskais
finansējums, EUR
|
ESF,
EUR
|
Nacionālais publiskais finansējums, EUR
|
Privātais
finansējums,
EUR
|
|
1=2+5
|
2=3+4
|
3
|
4
|
5
|
1.3.1.
Nodarbinātība
|
176 576
803
|
158 134
316
|
142 329
656
|
15 804
660
|
18 442
487
|
2007.
|
19 195 114
|
17 676 260
|
15 591 075
|
2 085 185
|
1 518 854
|
2008.
|
21 048 492
|
19 100 296
|
17 027 323
|
2 072 973
|
1 948 196
|
2009.
|
22 996 160
|
20 768 800
|
18 578 717
|
2 190 083
|
2 227 360
|
2010.
|
25 053 915
|
22 444 277
|
20 196 437
|
2 247 840
|
2 609 638
|
2011.
|
27 234 745
|
24 065 864
|
21 873 221
|
2 192 643
|
3 168 881
|
2012.
|
29 468 245
|
25 857 829
|
23 622 596
|
2 235 233
|
3 610 416
|
2013.
|
31 580 132
|
28 220 990
|
25 440 287
|
2 780 703
|
3 359 142
|
|
|
|
|
|
|
1.3.1.1.
Darbspējas vecuma iedzīvotāju konkurētspējas paaugstināšana
darba tirgū, t.sk. nodarbināto pārkvalifikācija un aktīvie
nodarbinā tības pasākumi
|
95 993
983
|
84 551
496
|
78 734
262
|
5 817
234
|
11 442
487
|
2007.
|
10 418 179
|
9 666 119
|
8 667 437
|
998 682
|
752 060
|
2008.
|
10 570 407
|
9 459 642
|
8 707 153
|
752 489
|
1 110 765
|
2009.
|
11 399 498
|
10 085 869
|
9 361 166
|
724 703
|
1 313 629
|
2010.
|
13 785 232
|
12 168 887
|
11 313 361
|
855 526
|
1 616 345
|
2011.
|
14 672 077
|
12 578 956
|
11 947 986
|
630 970
|
2 093 121
|
2012.
|
17 621 033
|
15 172 414
|
14 365 724
|
806 690
|
2 448 619
|
2013.
|
17 527 557
|
15 419 609
|
14 371 435
|
1 048 174
|
2 107 948
|
|
|
|
|
|
|
1.3.1.1.1.
Atbalsts nodarbināto apmā cī bām komersantu konkurētspējas
vei cināšanai - atbalsts partnerībās organi zētām
apmācībām
|
17 163
728
|
13 730
982
|
13 730
982
|
0
|
3 432
746
|
2007.
|
1 880 149
|
1 504 119
|
1 504 119
|
0
|
376 030
|
2008.
|
2 053 349
|
1 642 679
|
1 642 679
|
0
|
410 670
|
2009.
|
2 240 433
|
1 792 346
|
1 792 346
|
0
|
448 087
|
2010.
|
2 435 516
|
1 948 413
|
1 948 413
|
0
|
487 103
|
2011.
|
2 637 721
|
2 110 177
|
2 110 177
|
0
|
527 544
|
2012.
|
2 848 681
|
2 278 945
|
2 278 945
|
0
|
569 736
|
2013.
|
3 067 879
|
2 454 303
|
2 454 303
|
0
|
613 576
|
|
|
|
|
|
|
1.3.1.1.3.
Bezdarb nieku un darba meklētāju apmācība
|
47 935
545
|
47 935
545
|
42 118
311
|
5 817
234
|
0
|
2007.
|
6 657 881
|
6 657 881
|
5 659 199
|
998 682
|
0
|
2008.
|
5 595 436
|
5 595 436
|
4 842 947
|
752 489
|
0
|
2009.
|
5 666 267
|
5 666 267
|
4 941 564
|
724 703
|
0
|
2010.
|
6 987 784
|
6 987 784
|
6 132 258
|
855 526
|
0
|
2011.
|
6 282 535
|
6 282 535
|
5 651 565
|
630 970
|
0
|
2012.
|
7 996 230
|
7 996 230
|
7 189 540
|
806 690
|
0
|
2013.
|
8 749 414
|
8 749 414
|
7 701 240
|
1 048 174
|
0
|
|
|
|
|
|
|
1.3.1.1.4. Atbalsts nodarbināto apmā cībām komersantu
konkurētspējas vei cināšanai - atbalsts komersantu indivi
duāli organizētām apmācībām
|
30 894
710
|
22 884
969
|
22 884
969
|
0
|
8 009
741
|
2007.
|
1 880 149
|
1 504 119
|
1 504 119
|
0
|
376 030
|
2008.
|
2 921 622
|
2 221 527
|
2 221 527
|
0
|
700 095
|
2009.
|
3 492 799
|
2 627 257
|
2 627 257
|
0
|
865 542
|
2010.
|
4 361 933
|
3 232 691
|
3 232 691
|
0
|
1 129 242
|
2011.
|
5 751 822
|
4 186 245
|
4 186 245
|
0
|
1 565 577
|
2012.
|
6 776 123
|
4 897 240
|
4 897 240
|
0
|
1 878 883
|
2013.
|
5 710 264
|
4 215 892
|
4 215 892
|
0
|
1 494 372
|
|
|
|
|
|
|
1.3.1.2. Atbalsts pašnodarbinātības un uzņēmējdarbības
uzsākšanai
|
20 368
750
|
20 368
750
|
17 313
438
|
3 055
312
|
0
|
2007.
|
2 231 234
|
2 231 234
|
1 896 549
|
334 685
|
0
|
2008.
|
2 436 774
|
2 436 774
|
2 071 258
|
365 516
|
0
|
2009.
|
2 658 794
|
2 658 794
|
2 259 975
|
398 819
|
0
|
2010.
|
2 890 306
|
2 890 306
|
2 456 760
|
433 546
|
0
|
2011.
|
3 130 269
|
3 130 269
|
2 660 729
|
469 540
|
0
|
2012.
|
3 380 622
|
3 380 622
|
2 873 529
|
507 093
|
0
|
2013.
|
3 640 751
|
3 640 751
|
3 094 638
|
546 113
|
0
|
|
|
|
|
|
|
1.3.1.3. Darba attiecību un darba drošības normatīvo
aktu praktiska piemērošana un uzraudzības pilnveidošana
|
14 000
703
|
14 000
703
|
11 900
597
|
2 100
106
|
0
|
2007.
|
2 722 353
|
2 722 353
|
2 314 000
|
408 353
|
0
|
2008.
|
2 000 042
|
2 000 042
|
1 700 036
|
300 006
|
0
|
2009.
|
1 804 418
|
1 804 418
|
1 533 755
|
270 663
|
0
|
2010.
|
1 925 687
|
1 925 687
|
1 636 834
|
288 853
|
0
|
2011.
|
1 962 924
|
1 962 924
|
1 668 485
|
294 439
|
0
|
2012.
|
1 375 500
|
1 375 500
|
1 169 175
|
206 325
|
0
|
2013.
|
2 209 779
|
2 209 779
|
1 878 312
|
331 467
|
0
|
|
|
|
|
|
|
1.3.1.3.1. Darba attiecību un darba drošības normatīvo
aktu uzraudzības pilnveidošana
|
4 112
101
|
4 112
101
|
3 495
285
|
616
816
|
0
|
2007.
|
769 412
|
769 412
|
654 000
|
115 412
|
0
|
2008.
|
656 115
|
656 115
|
557 698
|
98 417
|
0
|
2009.
|
428 158
|
428 158
|
363 934
|
64 224
|
0
|
2010.
|
471 031
|
471 031
|
400 376
|
70 655
|
0
|
2011.
|
702 752
|
702 752
|
597 339
|
105 413
|
0
|
2012.
|
495 955
|
495 955
|
421 562
|
74 393
|
0
|
2013.
|
588 678
|
588 678
|
500 376
|
88 302
|
0
|
|
|
|
|
|
|
1.3.1.3.2.
Darba attiecību un darba drošības normatīvo aktu praktiska
pie mērošana nozarēs un uzņēmumos
|
9 888
602
|
9 888
602
|
8 405
312
|
1 483
290
|
0
|
2007.
|
1 952 941
|
1 952 941
|
1 660 000
|
292 941
|
0
|
2008.
|
1 343 927
|
1 343 927
|
1 142 338
|
201 589
|
0
|
2009.
|
1 376 260
|
1 376 260
|
1 169 821
|
206 439
|
0
|
2010.
|
1 454 656
|
1 454 656
|
1 236 458
|
218 198
|
0
|
2011.
|
1 260 172
|
1 260 172
|
1 071 146
|
189 026
|
0
|
2012.
|
879 545
|
879 545
|
747 613
|
131 932
|
0
|
2013.
|
1 621 101
|
1 621 101
|
1 377 936
|
243 165
|
0
|
|
|
|
|
|
|
1.3.1.4.
Kapacitātes stiprināšana darba tirgus institūcijām
|
3 381
812
|
3 381
812
|
2 874
539
|
507
273
|
0
|
2007.
|
345 344
|
345 344
|
293 542
|
51 802
|
0
|
2008.
|
770 151
|
770 151
|
654 628
|
115 523
|
0
|
2009.
|
489 646
|
489 646
|
416 199
|
73 447
|
0
|
2010.
|
425 378
|
425 378
|
361 571
|
63 807
|
0
|
2011.
|
489 646
|
489 646
|
416 199
|
73 447
|
0
|
2012.
|
371 999
|
371 999
|
316 199
|
55 800
|
0
|
2013.
|
489 648
|
489 648
|
416 201
|
73 447
|
0
|
|
|
|
|
|
|
1.3.1.5.
Vietējo nodarbinātības veicināšanas pasākumu plānu
ieviešanas atbalsts
|
20 000
000
|
20 000
000
|
17 000
000
|
3 000
000
|
0
|
2007.
|
1 944 416
|
1 944 416
|
1 652 753
|
291 663
|
0
|
2008.
|
2 379 694
|
2 379 694
|
2 022 740
|
356 954
|
0
|
2009.
|
2 876 634
|
2 876 634
|
2 445 139
|
431 495
|
0
|
2010.
|
2 402 235
|
2 402 235
|
2 041 900
|
360 335
|
0
|
2011.
|
3 128 786
|
3 128 786
|
2 659 468
|
469 318
|
0
|
2012.
|
2 695 974
|
2 695 974
|
2 291 578
|
404 396
|
0
|
2013.
|
4 572 261
|
4 572 261
|
3 886 422
|
685 839
|
0
|
|
|
|
|
|
|
1.3.1.6.
Atbalsts dzimumu līdztiesības veicināšanai darba tirgū
|
1 319
714
|
1 319
714
|
1 121
757
|
197
957
|
0
|
2007.
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
2008.
|
290 406
|
290 406
|
246 845
|
43 561
|
0
|
2009.
|
205 861
|
205 861
|
174 982
|
30 879
|
0
|
2010.
|
205 861
|
205 861
|
174 982
|
30 879
|
0
|
2011.
|
205 861
|
205 861
|
174 982
|
30 879
|
0
|
2012.
|
205 861
|
205 861
|
174 982
|
30 879
|
0
|
2013.
|
205 864
|
205 864
|
174 984
|
30 880
|
0
|
|
|
|
|
|
|
1.3.1.7.
Darba tirgus pieprasījuma īster miņa un ilgtermiņa
prognozēšanas un uzraudzības sistēmas attīstība
|
2 845
745
|
2 845
745
|
2 418
882
|
426
863
|
0
|
2007.
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
2008.
|
184 404
|
184 404
|
156 743
|
27 661
|
0
|
2009.
|
933 821
|
933 821
|
793 748
|
140 073
|
0
|
2010.
|
431 868
|
431 868
|
367 088
|
64 780
|
0
|
2011.
|
431 884
|
431 884
|
367 101
|
64 783
|
0
|
2012.
|
431 884
|
431 884
|
367 101
|
64 783
|
0
|
2013.
|
431 884
|
431 884
|
367 101
|
64 783
|
0
|
|
|
|
|
|
|
1.3.1.8.
Atbalsts labāko inovatīvo risinājumu meklē jumiem un labas
prakses piemēru integrēšanai darba tirgus politikās un
ieviešanas instrumentārijos
|
4 666
096
|
4 666
096
|
3 966
181
|
699
915
|
0
|
2007.
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
2008.
|
741 752
|
741 752
|
630 489
|
111 263
|
0
|
2009.
|
800 026
|
800 026
|
680 022
|
120 004
|
0
|
2010.
|
1 000 762
|
1 000 762
|
850 648
|
150 114
|
0
|
2011.
|
1 061 778
|
1 061 778
|
902 511
|
159 267
|
0
|
2012.
|
1 061 778
|
1 061 778
|
902 511
|
159 267
|
0
|
2013.
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
|
|
|
1.3.1.9.
Augstas kvalifikācijas darbinieku piesaiste
|
14 000
000
|
7 000
000
|
7 000
000
|
0
|
7 000
000
|
2007.
|
1 533 588
|
766 794
|
766 794
|
0
|
766 794
|
2008.
|
1 674 862
|
837 431
|
837 431
|
0
|
837 431
|
2009.
|
1 827 462
|
913 731
|
913 731
|
0
|
913 731
|
2010.
|
1 986 586
|
993 293
|
993 293
|
0
|
993 293
|
2011.
|
2 151 520
|
1 075 760
|
1 075 760
|
0
|
1 075 760
|
2012.
|
2 323 594
|
1 161 797
|
1 161 797
|
0
|
1 161 797
|
2013.
|
2 502 388
|
1 251 194
|
1 251 194
|
0
|
1 251 194"
|
1.11. izteikt 1.3.1.pasākuma
tabulu "Uzraudzības rādītāji" šādā redakcijā:
"Rādītājs
|
Bāzes
vērtība
|
Kvanti
fikācija 2009.gadā
|
Kvanti
fikācija 2013.gadā
|
Saiknes ar
investīciju virzienu pamatojums
|
Aprēķina
skaidrojums
|
Iznākuma
rādītāji
|
Apmācībās iesaistīto
nodarbināto personu skaits
|
4744
(2006.g.)
|
6 080
|
28 400
|
1.3.1.1.aktivitāte
|
Vidējās vienas personas
apmācību izmaksas plānotas 2000 EUR
|
Modulārās apmācībās,
pārkvalifikācijas un tālākizglītības pasākumos atbalstu
saņēmušo bezdarbnieku un darba meklētāju skaits
|
17897 (2006.g.)
|
13 374
|
36 000
|
1.3.1.1.3.apakš aktivitāte
|
Modulārajā apmācībā tiks
iesaistīti 25 500 darba meklētāju un bezdarbnieku (vidēji
460,74 EUR uz vienu personu); profesionālo apmācību
pabeigušo bezdarbnieku skaits - 10500 (vidēji
2017 EUR vienas personas atbalstam; mācības uzsākušo
skaits ir lielāks, tiek pieņemts, ka kursus pabeidz 90 % no
uzsākušajiem). Pieņemot, ka NVA piešķirs bezdarbnieka
statusu vidēji 85 000 personām gadā, ESF atbalstu būs
iespējams sniegt ap 6 % no bezdarbnieka statusu
saņēmušo personu skaita
|
Apmācības uzņēmējdarbības un
pašnodarbinā tības uzsākšanai saņēmušo personu skaits
|
527
(2006.g.)
|
1 200
|
5 000
|
1.3.1.2.aktivitāte
|
Vidējās vienas personas
apmācību izmaksas plānotas 350 EUR. 25 % no apmācību
beigušajiem saņem finansiālu atbalstu saimnieciskās
darbības uzsākšanai. Maksimālais atbalsts, uz ko var
pretendēt viena persona, ir konsultācijas līdz 5000 EUR,
aizdevums līdz 76 800 EUR, granti līdz
8100 EUR
|
Apmācībās un kvalifikācijas
celšanas pasākumos iesaistīto darba tirgus institūciju, kas
īsteno valsts politiku darba tiesisko attiecību un darba
aizsardzības jomā, darbinieku un amatpersonu skaits
|
Dati netika apkopoti
|
100
|
280
|
1.3.1.3.1.apakš aktivitāte
|
Vienas amatpersonas apmācību
izmaksas vidēji 2000 EUR, viena inspektora apmācību
izmaksas vidēji 800 EUR, vienas jaunpieņemtas amatpersonas
vai darbinieka pamatapmācību vidējās izmaksas 500 EUR,
vienas pieredzējušas amatpersonas vai darbinieka
kvalifikācijas paaugstināšanas izmaksas 500 EUR
|
Darba vietu skaits, kam veikts
darba vides risku novērtējums
|
Bāzes vērtību veido kopējais
darba vietu skaits bīstamajās nozarēs 2006.gadā - ap 80
tūkst., kas palieli nāsies pēc izmaiņām normatīva jos
aktos
|
40000
|
100000
|
1.3.1.3.2.apakš-aktivitāte
|
Vidēji 20 EUR vienas darba
vietas novērtēšanai
|
Darba tirgus institūciju, kas
īsteno valsts politiku bezdarb nieku un darba meklētāju
atbalsta jomā un karjeras attīstības atbalsta sistēmas
jomā, apmācīto darbi nieku skaits gadā
|
Dati netika apkopoti
|
200
|
200
|
1.3.1.4.aktivitāte
|
Katru gadu tiek apmācīti
200 esošie un jaunpieņemtie darbinieki. Vidējās viena
darbinieka apmācību izmaksas 1900 EUR
|
Līdzfinansēto vietējo nodarbinā
tības veicināšanas pasākumu plānu skaits
|
0
|
120
|
170
|
1.3.1.5.aktivitāte
|
Viena plāna atbalsts
(līdzfinansēšana) plānots vidēji 34 tūkst. EUR apmērā līdz
administratīvi teritoriālās reformas noslēgumam un vidēji
164 tūkst. EUR apmērā pēc administratīvi teritoriālās
reformas noslēguma
|
Darba tirgus pētījumu, aptauju
un sagatavoto darba tirgus prognožu skaits
|
-
|
16
|
50
|
1.3.1.7.aktivitāte
|
Vienas aptaujas vidējās
izmaksas 35300 EUR, ilgtermiņa prognozes sagatavošanas
vidējās izmaksas 200 000 EUR
|
Atbalstīto inova tīvo
risinājumu meklējumu un labas prakses piemēru integrē šanas
darba tirgū projektu skaits
|
Uzsākti 10 Eiropas Kopienas
iniciatīvas EQUAL projekti
|
2
|
15
|
1.3.1.8.aktivitāte
|
Viena projekta vidējās izmaksas
300000 EUR
|
Piesaistīto augstas kvalifikā
cijas darbinieku skaits jaunradītās darba vietās
uzņēmumos
|
0
|
60
|
280
|
1.3.1.9.aktivitāte
|
Viena darbinieka vidējās
izmaksas 25 000 EUR
|
Rezultāta
rādītāji
|
Ekonomiski aktīvo uzņēmumu
īpatsvars procentos, kuri apmācījuši darbiniekus ar ESF
atbalstu
|
0,3 %
|
0,35 %
|
0,4 %
|
1.3.1.1.1. un
1.3.1.1.4.apakšaktivitāte
|
Bāzes vērtību 0,3 % veido
2004.-2006.gada plānošanas periodā noslēgto ~180 līgumu par
nodarbināto apmācību īpatsvars no kopējā ekonomiski aktīvo
uzņēmumu skaita Latvijā (~53 tūkst.). Plānots, ka
2007.-2013.g. plānošanas periodā ekonomiski aktīvo uzņēmumu
skaits pieaugs (līdz ~65 tūkst.) un ka atbalstu saņems
vismaz 260 uzņēmumi (260 no 65000 ir 0,4 %)
|
Atbalstu saņēmušo bezdarbnieku
un darba meklētāju īpatsvars, kas iekārtojas darbā sešu
mēnešu laikā pēc saņemtajām apmācībām
|
36 %
(2005.g.)
|
37 %
|
40 %
|
1.3.1.1.3.apakšaktivitāte
|
Sasniedzamā rādītāja kvantifi
kācija noteikta, izmantojot empīriskos datus par
līdzvērtīgu projektu īstenošanas rezultātiem 2005.gadā.
Turklāt augstāks darbā iekārtošanās rādītājs sagaidāms
pārkvalifikācijas un tālākizglītības programmas beigušo
personu vidū, savukārt zemāks - personu konkurētspējas
paaugstināšanas pasākumos iesaistīto personu vidū
|
Pašnodarbinātību un
komercdarbību uzsākušo personu īpatsvars no konsultācijas
un apmācības saņēmušajām personām
|
-
|
20 %
|
25 %
|
1.3.1.2.aktivitāte
|
Sasniedzamā rādītāja kvantifi
kācija noteikta, izmantojot informāciju par citu ES
dalībvalstu pieredzi līdzīgu pasākumu īstenošanā
|
Atklāto darba attiecību un
darba tirgus normatīvo aktu pārkāpumu skaita samazinā jums
Valsts darba inspekcijas apsekotajos uzņēmumos
|
3,67 pārkāpumi vienā apseko
jumā
(2004.g.)
|
samazi nājums par 5 %
|
samazi nājums par 15 %
|
1.3.1.3.aktivitāte
|
Projekta gaitā sniedzot
konsultatīvo atbalstu darba attiecību un darba drošības
likumdošanas piemērošanā līdz 15 % strādājošo un darba
devēju, izvirzīts rezultāta rādītājs par proporcionālu
konstatēto darba attiecību un darba tirgus likumdošanas
pārkāpumu skaita samazināšanos"
|
1.12. izteikt 310.punktu šādā
redakcijā:
"310. Finansējuma saņēmēji: Darba
tirgus institūcija, kas saskaņā ar Bezdarbnieku un darba
meklētāju atbalsta likumu īsteno valsts politiku bezdarba
samazināšanas un bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta jomā,
sadarbojas ar valsts un pašvaldību institūcijām, biedrībām un
nodibinājumiem, kā arī fiziskajām un juridiskajām personām."
2. Ekonomikas ministrijai
iesniegt precizēto darbības programmas "Cilvēkresursi un
nodarbinātība" papildinājumu Valsts kancelejā.
Ministru prezidenta vietā - vides
ministrs R.Vējonis
Ekonomikas ministrs K.Gerhards