Ministru kabineta noteikumi
  Nr.24
  Rīgā 2009.gada 6.janvārī (prot. Nr.1
  54.§)
  Grozījumi Ministru kabineta
  2005.gada 3.maija noteikumos Nr.310 "Noteikumi par amatu
  klasifikācijas sistēmu un amatu klasificēšanas kārtību valsts
  tiešās pārvaldes iestādēs"
  Izdoti saskaņā
  ar Darba likuma 62.panta septīto daļu un
  Valsts civildienesta likuma 36.panta trešo daļu
   
  1. Izdarīt Ministru kabineta
  2005.gada 3.maija noteikumos Nr.310 "Noteikumi par amatu
  klasifikācijas sistēmu un amatu klasificēšanas kārtību valsts
  tiešās pārvaldes iestādēs" (Latvijas Vēstnesis, 2005, 75.nr.;
  2006, 39.nr.; 2007, 73.nr.; 2008, 98.nr.) šādus grozījumus:
  1.1. papildināt 1.pielikuma
  I nodaļu "Vispārīgie jautājumi" ar 6.punktu šādā
  redakcijā:
  "6. Klasificējot amatus, kuru
  veicēji nodarbojas ar projektu vadību, tiek ņemti vērā šādi
  kritēriji (projektu klasificē tajā līmenī, kurā tiek izpildīti
  vismaz trīs grupas kritēriji):
  
    
      | Projekta lielums | Projekta finansējuma
        apjoms | Projekta ieviešanas
        termiņš | Projekta administrēšanā
        iesaistīto cilvēku skaits | Projektā iesaistīto
        institūciju skaits | 
    
      | Mazs, standartizēts, tipveida
        projekts (II A) | Līdz pieciem miljoniem latu | Līdz vienam gadam | Līdz pieciem cilvēkiem | Viena | 
    
      | Vidējs, nestandarta projekts
        (II C) | 5-10 miljoni latu | Viens-divi gadi | 5-10 cilvēki | Divas-piecas | 
    
      | Liels, sarežģīts, nestandarta
        projekts (III A) | Virs 10 miljoniem
        latu | Virs diviem gadiem | Vairāk par
        10 cilvēkiem | Vairāk par sešām" | 
  
  1.2. izteikt 1.pielikuma
  I1 nodaļas "Saimju un apakšsaimju kopsavilkums"
  25.punktu šādā redakcijā:
  
    
      | "25. Konsultēšana | Šajā saimē ietilpst Ministru
        kabineta locekļu konsultatīvās amatpersonas un citi amati,
        kuru veicēju pienākumos ir sniegt konsultatīvu un
        administratīvu atbalstu Ministru kabineta loceklim" | 
  
  1.3. izteikt 1.pielikuma
  II nodaļas "Amatu saimju raksturojums" 1.punkta
  "Administratīvā vadība" IV B līmeni šādā redakcijā:
  
    
      | "IV B | Administratīvi vada vidējas
        padotības iestādes darbu vai palīdz lielas vai ļoti lielas
        padotības iestādes vadītājam nodokļu administrēšanas,
        valsts budžeta izpildes un finanšu resursu vadības jomā
        administratīvi vadīt tās darbu | 
          • Veic IV A līmenim
          noteiktos pienākumus vidējā, lielā vai ļoti lielā
          padotības iestādē" | 
  
  1.4. papildināt 1.pielikuma
  II nodaļas "Amatu saimju raksturojums" 1.punktu
  "Administratīvā vadība" ar IV D apakšlīmeni šādā
  redakcijā:
  
    
      | "IV D | Administratīvi vada padotības
        iestādes darbu un nodrošina uzraudzību lieliem un
        sarežģītiem projektiem, par kuriem lemj Ministru
        kabinets | 
          • Veic IV A, IV B
          vai IV C līmenim noteiktos pienākumus • Uzrauga lielus un
          sarežģītus projektus, par kuriem lemj Ministru
          kabinets" | 
  
  1.5. izteikt 1.pielikuma
  II nodaļas "Amatu saimju raksturojums" 1.punkta
  "Administratīvā vadība" V līmeni šādā redakcijā: 
  
    
      | "V A | Administratīvi vada lielas vai
        ļoti lielas padotības iestādes darbu valsts budžeta
        izpildes uzraudzības, finanšu resursu un valsts parāda
        vadības jomā | 
          • Veic IV A līmenim
          noteiktos pienākumus valsts budžeta izpildes uzraudzības,
          finanšu resursu un valsts parāda vadības jomā • Nodrošina pakalpojumus
          vairāk nekā 600 valsts un pašvaldību budžeta iestādēm, kā
          arī nodrošina vairāk nekā 15 miljonu budžeta ieņēmumu un
          izdevumu transakciju gadā vai veic nodokļu
          administrēšanu, vadot vairāk nekā 1 000 000
          tiešo klientu apkalpošanu un valsts teritorijā saražoto
          gala produktu un pakalpojumu summārās vērtības
          pārraudzību un tās aplikšanu ar nodokļiem | 
    
      | V B | Administratīvi vada augstākās
        iestādes darbu | 
          • Koordinē iestādes darbu • Organizē nozares
          rīcībpolitikas izstrādi un politisko lēmumu
          īstenošanu • Izdod rīkojumus visos
          iestādes kompetencē esošajos jautājumos, ja tiesību aktos
          šādas tiesības nav paredzētas tikai ministram • Nodrošina iestādes darbības
          nepārtrauktību valdības vai ministra maiņas gadījumā • Organizē iestādes
          stratēģijas izstrādi un nodrošina tās īstenošanu saskaņā
          ar valdības nostādnēm | 
    
      |  |  | 
          • Organizē un kontrolē valsts
          budžeta līdzekļu sadali un izlietošanu iestādes darbības
          jomā • Bez īpaša pilnvarojuma
          pārstāv iestādi citās institūcijās" | 
  
  1.6. papildināt 1.pielikuma
  II nodaļas "Amatu saimju raksturojums" 9.punktu "Dokumentu
  rediģēšana" ar IV līmeni šādā redakcijā:
  
    
      | "IV | Vada un koordinē Ministru
        kabinetā iesniegto dokumentu rediģēšanas un koriģēšanas
        procesu, koordinē valsts pārvaldes institūciju un Saeimas
        Kancelejas sadarbību vienveidīgas juridiskās tehnikas normu
        piemērošanas jomā | Veic III līmenim noteiktos
        pienākumus, kā arī: 
          • Izvērtē un nodrošina
          sarežģītu Ministru kabineta sēdēs izskatāmo tiesību aktu
          projektu un Ministru prezidenta rīkojumu projektu
          atbilstību valsts valodas normām un juridiskās tehnikas
          prasībām • Izsaka ministriju un citu
          institūciju speciālistiem priekšlikumus par precizējumiem
          tiesību aktu projektu tekstā un nodrošina ministriju
          iesniegto tiesību aktu projektu galīgā teksta varianta
          redakcionālo noformēšanu valdības locekļiem
          parakstīšanai • Koordinē valsts pārvaldes
          institūciju un Saeimas Kancelejas sadarbību tiesību aktu
          projektu redakcionālās noformēšanas jomā" | 
  
  1.7. papildināt 1.pielikuma
  II nodaļas "Amatu saimju raksturojums" 12.punktu "Finanšu
  analīze un vadība" ar II D apakšlīmeni šādā redakcijā:
  
    
      | "II D | Veic finanšu analītiķa
        funkcijas. Specializējas vienā vai vairākos darbības
        virzienos, dziļi pārzina vairākas apakšnozares | Veic II A, II B un
        II C līmenim noteiktos pienākumus, kā arī: 
          • Dziļi pārzina vairākus
          apakšnozares darbības virzienus • Aizvieto vidējas, lielas un
          ļoti lielas struktūrvienības vadītāju" | 
  
  1.8. izteikt 1.pielikuma
  II nodaļas "Amatu saimju raksturojums" 14.punkta
  "Grāmatvedība" III līmeni šādā redakcijā:
  
    
      | "III A | Gatavo pārskatus vairākās
        grāmatvedības jomās, veic tiem nepieciešamos aprēķinus,
        piedalās gada un ceturkšņa pārskatu sastādīšanā | 
          • Gatavo pārskatus iestādes
          vajadzībām un citām institūcijām • Veic nepieciešamos
          aprēķinus (piemēram, aprēķina pamatlīdzekļu nolietojumu,
          darbinieku algas, nodokļus) • Piedalās gada un ceturkšņa
          pārskatu sagatavošanā • Var piedalīties budžeta
          sastādīšanā un tā izpildes kontrolē • Var analizēt finanšu
          līdzekļu izlietojuma atbilstību plānam • Var būt atbildīgs par mazas
          struktūrvienības darbu un koordinēt, vadīt padotos • Var veikt pilnu
          grāmatvedības uzskaiti mazā iestādē • Analizē finanšu līdzekļu
          izlietojuma atbilstību plānam • Veic naudas līdzekļu
          plūsmas un grāmatvedības kontroli, kā arī konsultē šajos
          jautājumos citas struktūrvienības un ministrijas
          padotības iestādes • Konsultē jautājumos par
          vienotas grāmatvedības politikas ieviešanu nozarē • Var veikt inventarizāciju
          iestādē • Var plānot budžetu un
          kontrolēt tā izpildi | 
    
      | III B | Veic grāmatveža funkcijas.
        Specializējas vienā vai vairākos darbības virzienos, dziļi
        pārzina vairākas apakšnozares | 
          Veic III A līmenim
          noteiktos pienākumus, kā arī: • Dziļi pārzina vairākus
          apakšnozares darbības virzienus • Aizvieto vidējas, lielas un
          ļoti lielas struktūrvienības vadītāju" | 
  
  1.9. izteikt 1.pielikuma
  II nodaļas "Amatu saimju raksturojums" 15.punkta "Iekšējais
  audits" III līmeņa 3.aili "Amata paraugapraksts" šādā
  redakcijā:
  
    
      | 
          " | 
          • Veic auditu vairākās
          iestādes darbības jomās vai vairāku funkciju vai procesu
          ietvaros, kā arī padziļināti specializējas vienā audita
          jomā • Izsaka priekšlikumus
          procesu un procedūru uzlabošanai struktūrvienībās • Var apmācīt jaunākos
          darbiniekus • Piedalās iekšējā audita
          darba apjoma plānošanā • Izstrādā audita
          procedūras • Var veikt auditus Eiropas
          Savienības fondu vadībā un administrēšanā iesaistīto
          institūciju izveidotajās sistēmās • Var auditēt Eiropas
          Savienības fondu atbalsta saņēmējus (īstenot otrā līmeņa
          finanšu kontroli) • Var būt atbildīgs par mazas
          struktūrvienības darbu un koordinēt, vadīt padotos" | 
  
  1.10. izteikt 1.pielikuma
  II nodaļas "Amatu saimju raksturojums" 15.punkta "Iekšējais
  audits" V līmeņa 3.aili "Amata paraugapraksts" šādā
  redakcijā:
  
    
      | 
          " | 
          • Vada vairākas iekšējā
          audita struktūrvienības vai vada lielu vai ļoti lielu
          iekšējā audita struktūrvienību, nosaka uzdevumus un
          kontrolē to izpildi • Nodrošina ministrijas
          padotībā esošo iestāžu iekšējā audita struktūrvienību
          metodisko vadību • Atbild par iekšējā audita
          sistēmu ministrijā vai iestādē • Vada iekšējā audita
          struktūrvienību, kas nodrošina auditu ministrijas
          padotībā esošajās iestādēs" | 
  
  1.11. papildināt 1.pielikuma
  II nodaļas "Amatu saimju raksturojums" 18.3.apakšpunktu
  "Dokumentu pārvaldība" ar V līmeni šādā redakcijā:
  
    
      | "V | Organizē un nodrošina Ministru
        kabineta, Ministru prezidenta un Valsts kancelejas
        dokumentu pārvaldību | Veic IV līmenim noteiktos
        pienākumus, kā arī: 
          • Nodrošina Ministru kabineta
          sēžu, Ministru kabineta komitejas sēžu, Valsts sekretāru
          sanāksmju norisi • Sniedz valsts institūciju
          amatpersonām metodoloģisko palīdzību politikas plānošanas
          dokumentu projektu un tiesību aktu projektu noformēšanā
          un sagatavošanā iesniegšanai Ministru kabinetā" | 
  
  1.12. izteikt 1.pielikuma
  II nodaļas "Amatu saimju raksturojums" 21.punkta "Juridiskā
  analīze, izpildes kontrole un pakalpojumi" III un IV līmeni
  šādā redakcijā:
  
    
      | "III A | Specializējas atsevišķos
        juridiskos jautājumos iestādē | 
          • Sniedz juridiskos
          pakalpojumus vairākās iestādes darbības jomās • Izvērtē iestādes vai citu
          iestāžu speciālistu sagatavoto dokumentu kvalitāti no
          juridiskā viedokļa un to atbilstību tiesību aktos
          noteiktajiem uzdevumiem un amatpersonu lēmumiem | 
    
      |  |  | 
          • Izskata, sagatavo un vizē
          viena veida juridiskos dokumentus • Sagatavo priekšlikumus
          grozījumiem normatīvajos aktos noteiktās jomās • Gatavo atbildes uz citu
          iestāžu un iedzīvotāju vēstulēm, sūdzībām un
          iesniegumiem • Var piedalīties darba
          grupās • Var pārstāvēt iestādi
          tiesā | 
    
      | 
        III B | Risina juridiskus jautājumus
        visas iestādes līmenī | 
          • Izskata sarežģītus vai
          dažādu veidu dokumentus un sagatavo atzinumus • Juridiski noformē
          administratīvos aktus • Sagatavo sarežģītus
          juridiskos dokumentus • Izvērtē iestādes vai citu
          iestāžu speciālistu sagatavoto dokumentu kvalitāti no
          juridiskā viedokļa un to atbilstību tiesību aktos
          noteiktajiem uzdevumiem un amatpersonu lēmumiem • Konsultē iestādes vai citu
          iestāžu ierēdņus, darbiniekus vai politiskās amatpersonas
          juridiskajos un kontroles jautājumos • Saskaņā ar pilnvarām
          pārstāv iestādi tiesā • Var aizvietot
          struktūrvienības vadītāju un vadīt jaunāko juristu
          darbu • Veic jaunāko speciālistu
          darbaudzināšanu • Gatavo atbildes uz citu
          iestāžu un iedzīvotāju vēstulēm, sūdzībām un
          iesniegumiem | 
    
      | IV | Veic tiesību aktu un politikas
        plānošanas dokumentu juridisko analīzi un juridiski noformē
        tiesību aktu vai politikas plānošanas dokumentu projektus
        un sagatavo iesniegšanai Ministru kabinetā | 
          • Veic tiesību aktu un
          politikas plānošanas dokumentu juridisko analīzi vienā
          vai vairākās tiesību vai politikas jomās • Sniedz atzinumus par citu
          iestāžu izstrādātajiem tiesību aktiem vai plānošanas
          dokumentiem • Gatavo atbildes uz citu
          iestāžu un iedzīvotāju vēstulēm, sūdzībām un
          iesniegumiem • Piedalās citu iestāžu
          darbības koordinēšanā un konsultēšanā tiesiskajos un
          juridiskajos jautājumos • Pārstāv tiesā iestādi vai
          valsti • Koordinē iepriekšējā līmeņa
          speciālistu darbu vai aizvieto struktūrvienības
          vadītāju • Var vadīt juridisko
          struktūrvienību iestādē, kurā tiesību aktu un politikas
          dokumentu projektu izstrāde nav pamatfunkcija" | 
  
  1.13. izteikt 1.pielikuma
  II nodaļas "Amatu saimju raksturojums" 21.punkta "Juridiskā
  analīze, izpildes kontrole un pakalpojumi" V B apakšlīmeni
  un VI līmeni šādā redakcijā:
  
    
      | "V B | Vada lielu juridisko
        struktūrvienību vai koordinē vairāku juridisko
        struktūrvienību darbu, vai veic Ministru kabinetā iesniegto
        politikas plānošanas dokumentu un tiesību aktu projektu
        juridisko ekspertīzi | Veic V A līmenim noteiktos
        pienākumus, kā arī: 
          • Veic nepieciešamos
          saskaņojumus ar ministriju juridisko dienestu
          amatpersonām un Ministru kabinetā iesniegto politikas
          plānošanas dokumentu un tiesību aktu projektu juridisko
          ekspertīzi • Sniedz juridiska rakstura
          konsultācijas valdības locekļiem un sagatavo projekta
          galīgā varianta tekstu valdības locekļiem uz parakstu • Var koordinēt un kontrolēt
          citu iestāžu darbību, kas saistīta ar likumos, Saeimas
          lēmumos un Valsts prezidenta rīkojumos Ministru kabinetam
          doto uzdevumu izpildi, Ministru kabineta un Ministru
          prezidenta doto uzdevumu izpildi, kā arī Valsts sekretāru
          sanāksmē doto uzdevumu izpildi • Var organizēt citu iestāžu
          juridisko un kontroles dienestu amatpersonu metodisko
          sagatavošanu | 
    
      | 
        VI A | Veic tiesību aktu un politikas
        plānošanas dokumentu juridisko ekspertīzi un piedalās ar
        valsts interešu pārstāvību tiesvedības procesos saistītu
        jautājumu izvērtēšanā un valsts interešu pozīcijas
        sagatavošanā | Veic V B līmenim noteiktos
        pienākumus, kā arī: 
          • Piedalās atsevišķu ar
          valsts interešu pārstāvību tiesvedības procesos saistītu
          jautājumu izvērtēšanā un valsts interešu pozīcijas
          sagatavošanā • Piedalās darba grupās, kas
          sagatavo attiecīgus priekšlikumus par valsts interešu
          pārstāvību | 
    
      | 
        VI B | Veic tiesību aktu un politikas
        plānošanas dokumentu juridisko ekspertīzi, izvērtē ar
        valsts interešu pārstāvību tiesvedības procesos saistītus
        jautājumus un sagatavo valsts interešu pozīciju attiecīgajā
        lietā | Veic VI A līmenim
        noteiktos pienākumus, kā arī: 
          • Izvērtē ar valsts interešu
          pārstāvību tiesvedības procesos saistītus jautājumus un
          sagatavo valsts interešu pozīcijas • Pārstāv valsts intereses
          vispārējās jurisdikcijas vietējos tiesu un šķīrējtiesu
          procesos, tai skaitā Satversmes tiesā • Organizē pārrunas starp
          lietā iesaistītajām pusēm • Sagatavo priekšlikumus par
          valsts interešu pārstāvību izskatīšanai darba grupās • Sagatavo priekšlikumus
          Ministru prezidentam par projekta virzību Ministru
          kabinetā | 
    
      | 
        VI C | Vada juridisko struktūrvienību
        Valsts kancelejā vai pārstāv valsts intereses
        starptautiskos tiesvedības procesos | Veic VI B līmenim
        noteiktos pienākumus, kā arī: 
          • Koordinē likumos, Saeimas
          lēmumos, Valsts prezidenta rīkojumos Ministru kabinetam,
          Ministru kabineta un Ministru prezidenta tiesību aktos,
          rezolūcijās, kā arī Valsts sekretāru sanāksmē doto
          uzdevumu kontroles struktūrvienības darbu • Var aizvietot Valsts
          kancelejas juridiskās funkcijas vadītāju • Pārstāv valsts intereses
          starptautiskos tiesvedības procesos | 
    
      | 
        VI D | Valsts kancelejā vada lielu
        juridisko funkciju, kas sastāv no vairākām
        struktūrvienībām | 
          • Vada/pārrauga vairāku
          struktūrvienību darbu • Organizē juridisko darbu
          valsts pārvaldē • Sekmē tiesiskuma principu
          ievērošanu un attīstību valsts pārvaldes tiesību
          sistēmā • Veicina tiesību aktu
          sistēmas attīstību un sekmē tiesību aktu jaunradi • Uzrauga ar valsts interešu
          pārstāvību tiesvedības procesos saistītos jautājumus • Vada tiesvedības
          stratēģijas izstrādāšanu un priekšlikumu sagatavošanu • Vada pārrunas starp lietā
          iesaistītajām pusēm • Uzrauga valsts interešu
          pārstāvību vispārējās jurisdikcijas tiesu un šķīrējtiesu
          procesos" | 
  
  1.14. izteikt 1.pielikuma
  II nodaļas "Amatu saimju raksturojums" 24.punktu
  "Komunikācija un sabiedriskās attiecības" šādā redakcijā:
  
    
      | "24. Komunikācija un
        sabiedriskās attiecības | 
    
      | Saimes
        apraksts | Šajā saimē ietilpst amati, kuru
        veicēji nodrošina iestādes sabiedriskās attiecības un
        komunikāciju | 
    
      | Līmenis | Līmeņa
        raksturojums | Amata
        paraugapraksts | 
    
      | I | Veic atsevišķus ar
        sabiedriskajām attiecībām saistītus uzdevumus | 
          • Veic konkrētus uzdevumus ar
          komunikāciju/sabiedriskajām attiecībām saistītajā
          jomā • Sagatavo projektus un
          nosūta plašsaziņas līdzekļiem paredzētus informatīvos
          materiālus un paziņojumus • Apkopo informāciju no
          plašsaziņas līdzekļiem jautājumos, kas saistīti ar
          iestādes darbības jomu, iestādi un tās amatpersonām • Organizē plašsaziņas
          līdzekļiem pārstāvju akreditāciju, preses konferences un
          citus līdzīgus pasākumus • Sagatavo un ievieto
          informāciju iestādes mājaslapā internetā vai iekšējā
          informācijas kanālā | 
    
      | II | Veic sabiedrisko attiecību
        speciālista darbu | 
          • Organizē sabiedrības
          informēšanu un izglītošanu par iestādes darbības jomu • Sagatavo un nosūta
          plašsaziņas līdzekļiem paredzētus informatīvos materiālus
          un paziņojumus • Atbild uz konkrētiem
          plašsaziņas līdzekļu pārstāvju, nevalstisko organizāciju
          vai iedzīvotāju jautājumiem (mutiskiem vai rakstiskiem),
          kas saistīti ar iestādes darbību • Piedalās ar iestādes darba
          atspoguļošanu saistītu pasākumu organizēšanā • Organizē informācijas
          sagatavošanu un izplatīšanu iestādē (piemēram, iekšējā
          avīze, intranets) • Nodrošina informācijas
          papildināšanu un aktualizēšanu iestādes mājaslapā
          internetā • Nodrošina sabiedrības
          līdzdalības iespējas nozares politikas veidošanā • Organizē sabiedriskās domas
          aptaujas un pētījumus • Analizē plašsaziņas
          līdzekļos atspoguļoto informāciju | 
    
      | III | Vada mazu struktūrvienību vai
        atbild par sabiedrisko attiecību un komunikācijas funkcijas
        nodrošināšanu iestādē | Veic II līmenim noteiktos
        pienākumus, kā arī: 
          • Koordinē nozares un
          iestādes komunikācijas politikas un stratēģijas
          īstenošanu sadarbībā ar padotības iestādēm un sadarbības
          partneriem • Apkopo citu valstu pieredzi
          komunikācijas un sabiedrisko attiecību, pilsoniskās
          sabiedrības jomā • Konsultē iestādes vadību un
          darbiniekus sabiedrisko attiecību jomā • Var vadīt mazu
          struktūrvienību vai aizvietot struktūrvienības
          vadītāju | 
    
      | IV | Vada vidēju vai lielu iestādes
        sabiedrisko attiecību struktūrvienību | 
          • Plāno un vada
          komunikācijas/sabiedrisko attiecību struktūrvienību,
          nosaka uzdevumus un kontrolē to izpildi • Izstrādā nozares un
          iestādes komunikācijas stratēģiju • Atbild par visiem ar
          komunikāciju un sabiedriskajām attiecībām saistītajiem
          jautājumiem iestādē • Nodrošina iestādes
          komunikācijas/sabiedrisko attiecību stratēģijas izstrādi,
          lai nodrošinātu iestādes mērķu un uzdevumu sasniegšanu,
          komunikāciju ar tās mērķauditorijām un izglītotu
          sabiedrību par jautājumiem, kas saistīti ar iestādes
          darbības jomu • Veicina iestādes iekšējo
          komunikāciju, lai sekmētu iestādes
          komunikācijas/sabiedrisko attiecību mērķu sasniegšanu • Sniedz priekšlikumus un
          piedalās iestādes komunikācijas/sabiedrisko attiecību
          budžeta izstrādē un kontrolē tā izpildi • Konsultē iestādes vadību un
          darbiniekus sabiedrisko attiecību jomā" | 
  
  1.15. izteikt 1.pielikuma
  II nodaļas "Amatu saimju raksturojums" 25.punkta
  "Konsultēšana" III līmeņa 2.aili "Līmeņa raksturojums" šādā
  redakcijā:
  "Veic padomnieka vai konsultanta
  pienākumus noteiktā nozarē, kura dalās vairākās apakšnozarēs vai
  politikas jomās. Konsultē īpaši sarežģītos jautājumos, pārzina
  vienu vai vairākas apakšnozares";
  1.16. izteikt 1.pielikuma
  II nodaļas "Amatu saimju raksturojums" 27.punkta "Kvalitātes
  vadība" III līmeni šādā redakcijā:
  
    
      | "III | Vada kvalitātes vadības sistēmu
        vai kvalitātes vadības struktūrvienību | 
          • Vada (plāno, organizē,
          kontrolē) projektu, atbild par projekta definēto mērķu
          sasniegšanu • Koordinē to projektu
          uzdevumu izpildi, kuros iesaistītas vairākas
          institūcijas • Kontrolē projektu izpildi
          atbilstoši noteiktajam termiņam, budžetam un kvalitātes
          prasībām • Sastāda pārskatus par
          projekta izpildes gaitu un sasniegtajiem rezultātiem • Var koordinēt vai
          pārraudzīt citu darbinieku darbu" | 
  
  1.17. papildināt 1.pielikuma
  II nodaļas "Amatu saimju raksturojums" 32.punktu "Projektu
  vadība" ar II C apakšlīmeni šādā redakcijā:
  
    
      | "II C | Vada vidēji lielus nestandarta
        projektus | 
          • Vada (plāno, organizē,
          kontrolē) projektu, atbild par projekta definēto mērķu
          sasniegšanu • Koordinē to projektu
          uzdevumu izpildi, kurā iesaistītas vairākas
          institūcijas • Kontrolē projektu izpildi
          atbilstoši noteiktajam termiņam, budžetam un kvalitātes
          prasībām • Sastāda pārskatus par
          projekta izpildes gaitu un sasniegtajiem rezultātiem • Var koordinēt vai
          pārraudzīt citus darbiniekus" | 
  
  1.18. papildināt 1.pielikuma
  II nodaļas "Amatu saimju raksturojums" 32.punktu "Projektu
  vadība" ar III C apakšlīmeni šādā redakcijā:
  
    
      | "III C | Veic Latvijas Nacionālajā eiro
        ieviešanas plānā noteikto uzdevumu izpildi | 
          • Izstrādā stratēģiju un
          rīcības plānu eiro ieviešanai • Nodrošina eiro ieviešanas
          Vadības komitejas lēmumu izpildi • Koordinē eiro ieviešanas
          procesā iesaistīto darba grupu savstarpējo sadarbību,
          pieprasa regulārus pārskatus par pārskata periodā
          paveiktajiem un nākamajā periodā plānotajiem uzdevumiem
          vienotās Eiropas Savienības valūtas ieviešanai
          Latvijā • Sagatavo ziņojumus Vadības
          komitejai un  Ministru kabinetam, nodrošina Saeimas
          un tās komisiju informēšanu par vienotās Eiropas
          Savienības valūtas ieviešanas nodrošināšanu Latvijā • Pārstāv Latvijas intereses
          un informē par eiro ieviešanas projekta gaitu Eiropas
          Komisiju un tās institūcijas | 
  
  1.19. izteikt 1.pielikuma
  II nodaļas "Amatu saimju raksturojums" 36.punkta
  "Rīcībpolitikas plānošana" II līmeņa 3.aili "Amata
  paraugapraksts" šādā redakcijā:
  
    
      | " | 
          • Atbilstoši specializācijai
          apkopo, analizē un izvērtē informāciju par situāciju
          valstī attiecīgajā nozarē • Izstrādā priekšlikumus
          valsts politikas veidošanai un attīstībai • Izstrādā tiesību aktu
          projektus • Sagatavo atzinumus par citu
          institūciju izstrādātajiem tiesību aktu un citu dokumentu
          projektiem • Konsultē juridiskās un
          fiziskās personas • Pārstāv iestādi citu
          iestāžu vai institūciju ar nozari saistītu dokumentu,
          projektu vai programmu izstrādē • Pārstāv valsti ar nozari
          saistītajās starptautiskajās organizācijās, darba grupās
          un ārvalstu institūcijās • Var kontrolēt padotības
          iestāžu darbu, piemēram, pārbaudot normatīvo aktu
          ievērošanu, līdzekļu izlietojumu • Var gatavot instrukcijas
          un/vai pozīcijas Latvijas nostājai Eiropas Savienības
          normatīvo aktu izstrādes jautājumos • Var pārstāvēt valsti
          nozares darba grupās Eiropas Savienības institūcijās • Var iesniegt apkopoto
          informāciju nozares un citām ar politikas plānošanu
          saistītajām institūcijām • Var veikt politikas
          plānošanas dokumentu un tiesību aktu projektu apspriešanu
          ar nozarē iesaistītajām personām un to izveidotajām
          biedrībām" | 
  
  1.20. izteikt 1.pielikuma
  II nodaļas "Amatu saimju raksturojums" 38.punkta
  "Sekretariāta funkcija" III līmeni šādā redakcijā:
  
    
      | "III | Pieņem lēmumus saskaņā ar
        vadlīnijām attiecīgajā jomā. Var pārraudzīt citu darba
        izpildi | 
          • Veic personīgā asistenta
          pienākumus, plānojot darba grafiku un organizējot
          tikšanās • Patstāvīgi apkopo
          materiālus (piemēram, vadības sēdēm) • Var tulkot dažādus
          materiālus un dokumentus • Var dot rīkojumus vadītāja
          vārdā • Koordinē vadītāja dokumentu
          plūsmu • Seko vadītāja rīkojumu un
          lēmumu izpildei iestādes struktūrvienībās • Vadītāja uzdevumā veic
          saraksti ar citām institūcijām • Veic sanāksmju protokolista
          pienākumus" | 
  
  2. Noteikumi piemērojami ar
  2009.gada 1.janvāri.
  Ministru prezidents
  I.Godmanis
  Finanšu ministrs
  A.Slakteris
  Redakcijas
  piebilde: noteikumi piemērojami ar 2009.gada 1.janvāri.