Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ministru kabineta noteikumi Nr.29
Rīgā 2008.gada 15.janvārī (prot. Nr.3 36.§) Grozījumi Ministru kabineta 1998.gada 6.oktobra noteikumos Nr.392 "Dzelzceļa pārbrauktuvju un pāreju ierīkošanas, aprīkošanas, apkalpošanas un slēgšanas noteikumi"
Izdoti saskaņā ar Dzelzceļa likuma 20.panta septīto daļu
Izdarīt Ministru kabineta 1998.gada 6.oktobra noteikumos Nr.392 "Dzelzceļa pārbrauktuvju un pāreju ierīkošanas, aprīkošanas, apkalpošanas un slēgšanas noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 1998, 289./290.nr.; 2001, 135.nr.; 2003, 97.nr.) šādus grozījumus: 1. Aizstāt noteikumu tekstā vārdus "Dzelzceļa tehniskā inspekcija" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija" (attiecīgā locījumā). 2. Papildināt noteikumus ar 7.1 punktu šādā redakcijā: "7.1 Ņemot vērā laiku, uz kādu pārbrauktuvi ierīko, pārbrauktuves iedala šādās grupās: 7.11. pagaidu pārbrauktuves, kuras nepieciešams ierīkot uz dzelzceļu šķērsojošo inženierbūvju avārijas situācijas novēršanas vai būvniecības laiku; 7.12. pastāvīgās pārbrauktuves, kuras ierīko pastāvīgai lietošanai uz nenoteiktu laiku." 3. Izteikt 8. un 9.punktu šādā redakcijā: "8. Pārbrauktuves ierīko uz taisniem sliežu ceļu un autoceļu posmiem vietās, kur ir laba redzamība. Ceļu krustojuma leņķim jābūt 90 grādu. Ja tas nav iespējams, autoceļu krustojuma leņķis ar publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras ceļiem nedrīkst būt mazāks par 60 grādiem, bet ar privātās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras ceļiem nedrīkst būt mazāks par 45 grādiem. Pārbrauktuves, kurās ceļu krustojuma leņķis ir mazāks par šajā punktā minēto, pārbūvē attiecīgā autoceļa posma rekonstrukcijas laikā. Rekonstrukcijas projektu saskaņo ar attiecīgās dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāju. 9. Pārbrauktuves ierīkošanu nodrošina ieinteresētā persona pēc saskaņošanas ar attiecīgo dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāju, institūciju, kas pārrauga satiksmes drošību uz autoceļiem, dzelzceļa pārbrauktuves pieejas īpašnieku, attiecīgo pašvaldību un Valsts dzelzceļa tehnisko inspekciju." 4. Papildināt noteikumus ar 9.1 un 9.2 punktu šādā redakcijā: "9.1 Lai ierīkotu IV kategorijas pastāvīgo pārbrauktuvi uz stratēģiskas nozīmes (valsts nozīmes) sliežu ceļiem, kur vilcienu kustības ātrums ir 80-100 km/h, nepieciešams arī Satiksmes ministrijas lēmums. 9.2 Lai ierīkotu IV kategorijas pastāvīgo pārbrauktuvi pāri publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras ceļiem vai II, III vai IV kategorijas pastāvīgo pārbrauktuvi pāri privātās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras ceļiem, ja attiecīgās pārbrauktuves ierīkošana ir ekonomiski pamatota un ir nodrošināta atbilstoša transportlīdzekļu kustības drošība, nepieciešams arī Ministru kabineta lēmums šādos gadījumos: 9.21. autoceļš šķērso trīs galvenos sliežu ceļus un vairāk; 9.22. posmos, kur vilcienu kustības ātrums ir lielāks par 100 km/h, un uz staciju sliežu ceļiem, kur vilcienu kustības ātrums ir lielāks par 40 km/h; 9.23. stratēģiskās (valsts) un reģionālās nozīmes dzelzceļa iecirkņu posmu vietās, kur nav nodrošināta redzamība saskaņā ar noteikumu 2.pielikumā noteiktajām prasībām; 9.24. ja saskaņā ar noteikumu V nodaļas 1.apakšnodaļas prasībām pārbrauktuvei pāri publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras sliežu ceļiem ir nepieciešama dežurējošā apkalpe; 9.25. uz staciju sliežu ceļiem, kur nav nodrošināta redzamība saskaņā ar šo noteikumu 3.pielikumā noteiktajām prasībām." 5. Izteikt 11.punktu šādā redakcijā: "11. Nedrīkst ierīkot šādas pārbrauktuves: 11.1. I, II vai III kategorijas pastāvīgās pārbrauktuves pāri publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras ceļiem vai I kategorijas pastāvīgās pārbrauktuves pāri privātās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras ceļiem; 11.2. visu kategoriju pagaidu pārbrauktuves: 11.2.1. ja autoceļš šķērso trīs un vairāk galvenos sliežu ceļus; 11.2.2. posmos, kur vilcienu kustības ātrums ir lielāks par 100 km/h, un uz staciju sliežu ceļiem, kur vilcienu kustības ātrums ir lielāks par 40 km/h." 6. Svītrot 17.punkta otrajā teikumā vārdu "jaunas". 7. Izteikt 55.punktu šādā redakcijā: "55. Infrastruktūras pārvaldītājs sasauc komisiju, lai lemtu par pastāvīgas pārbrauktuves slēgšanu, ja sliežu ceļu šķērso inženiertehniska konstrukcija, kas nodrošina sliežu ceļa un autoceļa krustošanos dažādos līmeņos un atrodas ne vairāk kā 2 km attālumā no pārbrauktuves apdzīvotās vietās vai ne vairāk kā 5 km attālumā no pārbrauktuves ārpus apdzīvotām vietām." 8. Papildināt noteikumus ar 55.1 punktu šādā redakcijā: "55.1 Infrastruktūras pārvaldītājs mēneša laikā sasauc komisiju, lai lemtu par pagaidu pārbrauktuves slēgšanu, ja ir pabeigti dzelzceļu šķērsojošo inženierbūvju avārijas situācijas novēršanas vai būvniecības darbi." 9. Izteikt 56.punktu šādā redakcijā: "56. Lai slēgtu pārbrauktuvi šo noteikumu 55. un 55.1 punktā neminētos gadījumos, persona, kas to ierosina, par iespēju slēgt pārbrauktuvi vispirms vienojas ar tām institūcijām, kuru pārstāvji ir komisijas sastāvā. Dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs, pamatojoties uz tās personas iesniegumu, kura ierosina slēgt pārbrauktuvi, mēneša laikā sasauc komisiju un vienojas ar tās locekļiem par attiecīgās pārbrauktuves apskates laiku." 10. Papildināt 60.punktu aiz vārda "Pirms" ar vārdu "pastāvīgās". Ministru prezidents I.Godmanis
Satiksmes ministrs A.Šlesers |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījumi Ministru kabineta 1998.gada 6.oktobra noteikumos Nr.392 "Dzelzceļa pārbrauktuvju un pāreju ..
Statuss:
Spēkā esošs
Saistītie dokumenti
|