Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Attēlotā redakcija
Ministru kabineta noteikumi Nr.836
Rīgā 2007.gada 4.decembrī (prot. Nr.68 52.§) Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.5.1.1.aktivitāti "Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība aglomerācijās ar cilvēku ekvivalentu, lielāku par 2000"
(Noteikumu nosaukums MK 13.05.2008. noteikumu Nr.329 redakcijā) Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.5.prioritātes "Vides infrastruktūras un videi draudzīgas enerģētikas veicināšana" 3.5.1.pasākuma "Vides aizsardzības infrastruktūra" 3.5.1.1.aktivitāti "Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība aglomerācijās ar cilvēku ekvivalentu lielāku par 2000" (turpmāk - aktivitāte), projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus, prasības projektu iesniedzējiem, atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes funkcionālās padotības formu. 2. Aktivitātes mērķis ir ūdenssaimniecības pakalpojumu - ūdensapgādes un notekūdeņu savākšanas un attīrīšanas - kvalitātes uzlabošana un ūdenssaimniecības pakalpojumu pieejamības paplašināšana, nodrošinot kvalitatīvu dzīves vidi, samazinot vides piesārņojumu un ūdenstilpju eitrofikāciju un sekmējot ūdens resursu un energoresursu racionālu izmantošanu. 3.2 Aktivitātes ietvaros īstenotie projekti tiek finansēti no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda (turpmāk – Kohēzijas fonds) līdzekļiem. Aktivitātes ietvaros pieejamais publiskais finansējums sastāv no Kohēzijas fonda finansējuma 444 913 304 euro apmērā, no valsts budžeta finansējuma, kas nepārsniedz 19 566 121 euro (pirmās un ceturtās projektu iesniegumu atlases kārtas projektiem), kā arī no pašvaldību budžeta finansējuma, kas nepārsniedz 3 638 040 euro. Privātā finansējuma minimālais apmērs ir 37 566 007 euro. (MK 17.06.2014. noteikumu Nr.348 redakcijā, kas grozīta ar MK 23.12.2014. noteikumiem Nr.798) 3.3 Aktivitātei pieejamais saistību apjoms, kas pārsniedz šo noteikumu 3.2 punktā norādīto Kohēzijas fonda finansējumu (turpmāk – virssaistību finansējums), ir 3 367 183 euro. Piektās projektu iesniegumu atlases kārtas projektiem Kohēzijas fonda finansējuma saņēmējs nodrošina līdzfinansējumu proporcionāli projekta īstenošanai paredzētajam virssaistību finansējumam saskaņā ar šo noteikumu 24.4.apakšpunktu. Sestās projektu iesniegumu atlases kārtas projektiem Kohēzijas fonda finansējuma saņēmējs nodrošina līdzfinansējumu proporcionāli projekta īstenošanai paredzētajam virssaistību finansējumam saskaņā ar šo noteikumu 24.5. apakšpunktu. (MK 15.10.2013. noteikumu Nr.1133 redakcijā, kas grozīta ar MK 17.06.2014. noteikumiem Nr.348; MK 23.12.2014. noteikumiem Nr.798) 4. Aktivitātes ietvaros tiek atbalstītas šādas darbības: 4.1. kvalitatīva dzeramā ūdens piegādes nodrošināšana un ūdens resursu aizsardzība; 4.2. ar komunālajiem notekūdeņiem vidē novadītā piesārņojuma apjoma samazināšana; 4.3. normatīvajos aktos noteiktajiem ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitātes rādītājiem atbilstošu ūdenssaimniecības pakalpojumu pieejamības nodrošināšana. 5. Aktivitātes ietvaros netiek atbalstītas šādas darbības: 5.1. lietus notekūdeņu kanalizācijas būvniecība vai rekonstrukcija, ciktāl tā nav tieši saistīta ar lietus notekūdeņu kanalizācijas atdalīšanu no kopējās komunālo notekūdeņu kanalizācijas sistēmas; 5.2. ūdensapgādes un kanalizācijas tīklu izbūve ārpus esošās apbūves teritorijām saskaņā ar spēkā esošo vietējās pašvaldības teritorijas plānojumu; 5.3. darbības ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai, kas pārsniedz normatīvajos aktos par dzeramā ūdens kvalitāti un notekūdeņu savākšanu un attīrīšanu un būvnormatīvos noteiktās prasības. 6.1 Aktivitāti īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā. (MK 13.05.2008. noteikumu Nr.329 redakcijā) 7. Atbildīgā iestāde ir Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija nodrošina visas starpniekinstitūcijas funkcijas, kā arī lai netiktu pārsniegts šo noteikumu noteiktais aktivitātes īstenošanai pieejamais Kohēzijas fonda finansējums, un uzrauga pieejamā Kohēzijas fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr. 1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes un projektu līmenī, kontrolējot projektu finanšu plānu izpildi. (MK 13.05.2008. noteikumu Nr.329 redakcijā, kas grozīta ar MK 04.10.2011. noteikumiem Nr.770) 8. Projekta izmaksu attiecināmības sākuma un beigu datumu nosaka saskaņā ar civiltiesisko līgumu vai vienošanos par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu (izņemot lielos projektus). Aktivitātes ietvaros tiek atbalstītas tikai tādas attiecināmās izmaksas, kuras ir tieši saistītas ar Kohēzijas fonda projekta ietvaros veiktajām darbībām un ir samērīgas un pamatotas. (MK 09.06.2009. noteikumu Nr.520 redakcijā, kas grozīta ar MK 16.03.2010. noteikumiem Nr.266) 9. Ievērojot nosacījumus, kas ietverti Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulā (EK) Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr. 1260/1999, kā arī Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulu (EK) Nr. 1084/2006 par Kohēzijas fonda izveidi un Regulas (EK) Nr. 1164/94 atcelšanu, attiecināmas ir šādas izmaksas: 9.1. projekta sagatavošanas izmaksas: 9.1.1. izmaksas, kas saistītas ar Kohēzijas fonda projekta tehniski ekonomiskā pamatojuma, ar to saistītās aktualizācijas un ar ietekmes uz vidi novērtējumu saistītās dokumentācijas izstrādi Kohēzijas fonda projekta iesniegšanai atbildīgajā iestādē, lai varētu pieņemt lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, bet ne vairāk kā 2 % no Kohēzijas fonda projekta iesniegumā plānotajām kopējām attiecināmajām izmaksām; 9.1.2. būvprojekta izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksas, bet ne vairāk kā 4 % no Kohēzijas fonda projekta iesniegumā plānotajām kopējām attiecināmajām izmaksām; 9.2. autoruzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā 0,5 % no būvdarbu attiecināmajām izmaksām; 9.3. būvuzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā 3 % no būvdarbu attiecināmajām izmaksām; 9.4. būvdarbu izmaksas, ieskaitot ekspluatācijai neatbilstošu objektu demontāžas izdevumus, ja šo objektu atrašanās vietā projekta infrastruktūras veidošana ir ekonomiski un tehniski pamatota; 9.5. piegāžu līgumu izmaksas, tai skaitā tehnoloģisko iekārtu iegādes, montāžas un ieregulēšanas izmaksas, izņemot šo noteikumu 11.7.apakšpunktā minētās izmaksas; 9.6. publicitātes pasākumu izmaksas, ja attiecīgie publicitātes pasākumi nepārsniedz obligātās prasības, ko nosaka normatīvie akti par Eiropas Savienības fondu līdzfinansēto projektu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu; 9.7. pievienotās vērtības nodokļa izmaksas, ja tās nav atgūstamas no valsts budžeta. (MK 09.06.2009. noteikumu Nr.520 redakcijā, kas grozīta ar MK 16.03.2010. noteikumiem Nr.266; MK 01.11.2010. noteikumiem Nr.1022; MK 04.10.2011. noteikumiem Nr.770) 10. Izmaksas nevar uzskatīt par attiecināmām: 10.1. ja uz Kohēzijas fonda projekta iesniegšanas laiku būves ir pieņemtas ekspluatācijā atbilstoši normatīvo aktu prasībām; 10.2. ja uz Kohēzijas fonda projekta iesniegšanas laiku ir parakstīti preču nodošanas un pieņemšanas akti; 10.3. ja tās radušās uz darba līguma pamata. (MK 01.11.2010. noteikumu Nr.1022 redakcijā) 10.1 Ar kopējām attiecināmajām izmaksām šajos noteikumos saprot šo noteikumu 9.punktā minētajiem nosacījumiem atbilstošu izmaksu summu, kas ir noteikta pirms Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr. 1260/1999, 55.panta piemērošanas. (MK 09.06.2009. noteikumu Nr.520 redakcijā) 11. Neattiecināmas ir šādas izmaksas: 11.1. tehniski ekonomiskā pamatojuma, ar to saistītās aktualizācijas un ar ietekmes uz vidi novērtējumu saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas, kas pārsniedz 2 % no Kohēzijas fonda projekta iesniegumā plānotajām kopējām attiecināmajām izmaksām; 11.2. būvprojekta izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksas, kas pārsniedz 4 % no Kohēzijas fonda projekta iesniegumā plānotajām kopējām attiecināmajām izmaksām; 11.3. autoruzraudzības izmaksas, kas pārsniedz 0,5 % no būvdarbu attiecināmajām izmaksām; 11.4. būvuzraudzības izmaksas, kas pārsniedz 3 % no būvdarbu attiecināmajām izmaksām; 11.5. notekūdeņu attīrīšanā uzkrāto dūņu pārstrādes un apsaimniekošanas izmaksas; 11.6. elektrolīniju izbūves izmaksas, ja elektrolīniju izbūve nav saistīta ar būvobjekta pieslēgumu elektrotīklam; 11.7. tāda aprīkojuma iegādes izmaksas, kas attiecas uz tīklu uzturēšanas un izbūves pasākumiem; 11.8. pievienotās vērtības nodokļa izmaksas, ja tās ir atgūstamas no valsts budžeta; 11.9. izmaksas par darbībām publicitātes nodrošināšanai, kas tiek veiktas papildus obligātajām publicitātes prasībām, ko nosaka normatīvie akti par Eiropas Savienības fondu līdzfinansēto projektu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu. (MK 09.06.2009. noteikumu Nr.520 redakcijā, kas grozīta ar MK 16.03.2010. noteikumiem Nr.266; MK 04.10.2011. noteikumiem Nr.770) 11.1 Kohēzijas fonda projekta kopējo budžetu veido arī finanšu rezerve, kas var būt līdz 5 % no šo noteikumu 9.4. un 9.5.apakšpunktā minētajām attiecināmajām izmaksām. Projekta finanšu rezervi izmanto šo noteikumu 9.4. un 9.5.apakšpunktā minēto attiecināmo izmaksu segšanai. Pirms finanšu rezerves izmantošanas attiecīgi groza civiltiesisko līgumu vai vienošanos par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu. (MK 16.03.2010. noteikumu Nr.266 redakcijā) 11.2 Kohēzijas fonda projekta iesniegumā iekļauj tikai šo noteikumu 9., 11. un 11.1 punktā minētās izmaksas. (MK 01.11.2010. noteikumu Nr.1022 redakcijā) 11.3 Ja tiek slēgti apvienotie projektēšanas un būvdarbu līgumi, šo noteikumu 9.1.2. un 9.2.apakšpunktā noteiktie izmaksu apjomu ierobežojumi, kā arī šo noteikumu 11.2. un 11.3.apakšpunkts attiecas uz projekta iesniegumā plānotajām izmaksām. (MK 16.03.2010. noteikumu Nr.266 redakcijā) 11.4 Izmaksas, kas rodas Kohēzijas fonda projekta ietvaros pēc 2015. gada 31. decembra, pilnā apmērā tiek segtas no finansējuma saņēmēja līdzekļiem. (MK 25.08.2015. noteikumu Nr.487 redakcijā) 12. Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs – finansējuma saņēmējs – var būt tikai ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs – pašvaldības, pašvaldību iestādes un aģentūras, kā arī kapitālsabiedrības, kurām ar pašvaldību noslēgts līgums, kas nosaka ūdenssaimniecības sabiedriskā pakalpojuma sniegšanas pienākuma būtību, ilgumu, pakalpojumu sniegšanas teritoriju, kompensācijas maksājumu aprēķināšanas nosacījumus un citus nosacījumus. (MK 13.05.2008. noteikumu Nr.329 redakcijā) 13. Ja sabiedrisko pakalpojumu sniedz kapitālsabiedrība, tā ar pašvaldību noslēdz līgumu par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 10.punktam. (MK 25.06.2013. noteikumu Nr.350 redakcijā) 14. Ja sabiedrisko pakalpojumu sniedz pašvaldība vai tās iestāde, tiek pieņemts pārvaldes lēmums par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 11.punktam. (MK 25.06.2013. noteikumu Nr.350 redakcijā) 15. Ja sabiedrisko pakalpojumu sniedz pašvaldības aģentūra, par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu tiek izdoti pašvaldības saistošie noteikumi atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 12.punktam. (MK 25.06.2013. noteikumu Nr.350 redakcijā) 16. Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs veic izmaksu un ieguvumu analīzi atbilstoši šo noteikumu 1.pielikumam. 17. Uz Kohēzijas fonda finansējumu nevar pretendēt šādos gadījumos: 17.1. ja projekta iesniedzējam ar tiesas spriedumu ir pasludināts maksātnespējas process vai ar tiesas spriedumu tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, vai ar tiesas lēmumu tiek īstenots ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process, projekta iesniedzējs atrodas sanācijas procesā, tam tiek veikta bankrota procedūra, nav piemērots izlīgums vai tā saimnieciskā darbība ir izbeigta, vai saskaņā ar komercreģistrā pieejamo informāciju tas atrodas likvidācijas procesā, kā arī saskaņā ar pēdējo divu noslēgto finanšu gadu finanšu pārskatiem tam ir novērojamas grūtībās nonākuša saimnieciskās darbības veicēja pazīmes; 17.2. projekta iesniedzējs ir sodīts par Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 189.2 panta trešajā daļā minētā administratīvā pārkāpuma vai Krimināllikuma 280.panta otrajā daļā minētā noziedzīgā nodarījuma izdarīšanu vai tam ir piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi (ja projekta iesniedzējs ir privāto tiesību juridiskā persona) par minētā noziedzīgā nodarījuma izdarīšanu; 17.3. ja infrastruktūra, kas nepieciešama ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanai: 17.3.1. nav projekta iesniedzēja īpašumā (ja projekta iesniedzējs ir pašvaldība vai tās iestāde); 17.3.2. nav projekta iesniedzēja valdījumā (ja projekta iesniedzējs ir pašvaldības aģentūra); 17.3.3. saskaņā ar pašvaldības un kapitālsabiedrības noslēgto līgumu nav projekta iesniedzēja īpašumā (ja projekta iesniedzējs ir kapitālsabiedrība); 17.4. ja projekta iesniedzējam nav tiesību veikt būvdarbus zemesgabalos, kur projekta ietvaros paredzēti būvdarbi; 17.5. ja projektu finansē vai plānots finansēt vai līdzfinansēt no citiem Eiropas Savienības finanšu avotiem vai valsts un pašvaldību budžeta līdzekļiem, kā arī projekta ietvaros plānotās darbības pārklājas ar darbībām, kas tiek finansētas citu Eiropas Savienības fondu aktivitāšu un citu finanšu instrumentu ietvaros. (MK 25.06.2013. noteikumu Nr.350 redakcijā) 19.1 Kohēzijas fonda projektu iesniegumu atlasi izsludina sešās projektu iesniegumu atlases kārtās atbilstoši attiecīgajai atlases kārtai pieejamam Kohēzijas fonda līdzfinansējumam, nacionālajam publiskajam finansējumam (tai skaitā valsts budžeta līdzfinansējumam), privātajam finansējumam un virssaistību finansējumam saskaņā ar šo noteikumu 3.3 punktu: 19.1 1. pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir līdz 209 925 497 euro, valsts budžeta līdzfinansējums – līdz 17 249 817 euro, pašvaldību budžeta finansējums – līdz 2 951 611 euro un privātais finansējums – līdz 20 980 332 euro; 19.1 2. otrajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir līdz 141 886 769 euro, pašvaldību budžeta finansējums – līdz 625 958 euro un privātais finansējums – līdz 8 492 210 euro; 19.1 3. trešajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir līdz 38 685 476 euro un privātais finansējums – līdz 2 494 742 euro; 19.1 4. ceturtajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir līdz 34 944 979 euro, valsts budžeta līdzfinansējums – līdz 2 316 304 euro, pašvaldību budžeta finansējums – līdz 60 471 euro un privātais finansējums – līdz 2 212 795 euro; 19.1 5. piektajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamo finansējumu veido Kohēzijas fonda līdzfinansējums – līdz 15 456 430 euro, privātais finansējums – vismaz 2 718 740 euro, kā arī šo noteikumu 3.3 punktā minētais virssaistību finansējums; 19.1 6. sestajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamo finansējumu veido Kohēzijas fonda līdzfinansējums – līdz 4 014 153 euro, privātais finansējums – vismaz 667 188 euro, kā arī pirmajā, otrajā, trešajā, ceturtajā un piektajā projektu iesniegumu atlases kārtā neizlietotais Kohēzijas fonda līdzfinansējums, virssaistību finansējums un privātais finansējums atbilstoši šo noteikumu 24.5. apakšpunktā noteiktajai sestās projektu iesniegumu atlases kārtas atbalsta likmei. (MK 15.10.2013. noteikumu Nr.1133 redakcijā, kas grozīta ar MK 17.06.2014. noteikumiem Nr.348; MK 23.12.2014. noteikumiem Nr.798) 20. Atbildīgā iestāde uzaicinājumu pirmās, otrās un trešās projektu grupas (2. pielikums) ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējam iesniegt Kohēzijas fonda projekta iesniegumu var nosūtīt trīs reizes. Atbildīgā iestāde uzaicinājumu piektās projektu grupas (2. pielikums) ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējam iesniegt Kohēzijas fonda projekta iesniegumu var nosūtīt divas reizes. Atbildīgā iestāde uzaicinājumu iesniegt Kohēzijas fonda projekta iesniegumu ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējiem – pašvaldībām, pašvaldību iestādēm un aģentūrām, kā arī kapitālsabiedrībām, kas sniedz ūdenssaimniecības pakalpojumus šo noteikumu 2. pielikumā minētajās projekta teritorijās, – nosūta: 20.1. ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējiem šo noteikumu 2.pielikuma 1.projektu grupas teritorijās – mēneša laikā pēc šo noteikumu stāšanās spēkā. Ja uzaicinātais ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs neiesniedz Kohēzijas fonda projekta iesniegumu noteiktajā termiņā vai ir pieņemts lēmums par tā noraidīšanu, atbildīgā iestāde uzaicinājumu nosūta nākamajā gadā; 20.2. ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējiem šo noteikumu 2.pielikuma 2.projektu grupas teritorijās – 2009.gadā pēc saraksta precizēšanas atbilstoši šo noteikumu 66.punktam. Ja uzaicinātais ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs neiesniedz Kohēzijas fonda projekta iesniegumu noteiktajā termiņā vai ir pieņemts lēmums par tā noraidīšanu, atbildīgā iestāde uzaicinājumu nosūta nākamajā gadā; 20.3. ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējiem šo noteikumu 2.pielikuma 3.projektu grupas teritorijās – 2010.gadā pēc saraksta precizēšanas atbilstoši šo noteikumu 66.punktam. Ja uzaicinātais ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs neiesniedz Kohēzijas fonda projekta iesniegumu noteiktajā termiņā vai ir pieņemts lēmums par tā noraidīšanu, atbildīgā iestāde uzaicinājumu nosūta nākamajā gadā; 20.4. ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējiem šo noteikumu 2.pielikuma 4.projektu grupas teritorijās – vienu reizi līdz 2012.gada 30.martam; 20.5. ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējiem šo noteikumu 2. pielikuma 5. projektu grupas teritorijās – līdz 2013. gada 15. jūlijam. Ja ir pieņemts lēmums par ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzēja iesniegtā Kohēzijas fonda projekta iesnieguma noraidīšanu, atbildīgā iestāde atkārtotu uzaicinājumu iesniegt Kohēzijas fonda projekta iesniegumu nosūta līdz 2014. gada 10. martam; 20.6. ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējiem šo noteikumu 2. pielikuma 6. projektu grupas teritorijās – vienu reizi līdz 2015. gada 15. janvārim. (MK 09.06.2009. noteikumu Nr.520 redakcijā, kas grozīta ar MK 16.03.2010. noteikumiem Nr.266; MK 01.11.2010. noteikumiem Nr.1022; MK 04.10.2011. noteikumiem Nr.770; MK 25.06.2013. noteikumiem Nr.350; MK 04.02.2014. noteikumiem Nr.69; MK 23.12.2014. noteikumiem Nr.798) 21. Kohēzijas fonda projekta iesniegums atbildīgajā iestādē iesniedzams divu mēnešu laikā pēc uzaicinājuma izsūtīšanas ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējam. Atbildīgā iestāde var pagarināt uzaicinājumā norādītā projekta iesnieguma iesniegšanas termiņu uz laiku līdz diviem mēnešiem: 21.1. ja Uzraudzības komiteja pieņēmusi lēmumu par izmaiņām projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijos; 21.2. ja pēc šo noteikumu 20.punktā paredzētā uzaicinājuma izsūtīšanas šajos noteikumos tiek izdarīti grozījumi. (MK 18.03.2008. noteikumu Nr.194 redakcijā) 22. Uzaicinājumi iesniegt Kohēzijas fonda projekta iesniegumu ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējiem šo noteikumu 2.pielikuma 1.grupas projektu teritorijās netiek nosūtīti pēc 2010.gada 15.decembra. (Grozīts ar MK 15.12.2009. noteikumiem Nr.1467) 23. Uzaicinājumi iesniegt Kohēzijas fonda projekta iesniegumu ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējiem šo noteikumu 2.pielikuma 2.grupas projektu teritorijās netiek nosūtīti pēc 2011.gada 15.decembra. 23.1 Uzaicinājumi iesniegt Kohēzijas fonda projekta iesniegumu ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējiem šo noteikumu 2.pielikuma 3.grupas projektu teritorijās netiek nosūtīti pēc 2011.gada 15.decembra. (MK 09.06.2009. noteikumu Nr.520 redakcijā) V. Kohēzijas fonda projekta iesnieguma iesniegšanas nosacījumi un Kohēzijas fonda projektu vērtēšanas kritēriji
24. Kohēzijas fonda un valsts budžeta maksimālās atbalsta likmes: 24.1. pirmās Kohēzijas fonda projektu iesniegumu atlases kārtas projektiem, par kuru apstiprināšanu lēmumi ir pieņemti līdz 2009.gada 1.janvārim, Kohēzijas fonda maksimālā atbalsta likme nepārsniedz 85 % un valsts budžeta maksimālā atbalsta likme nepārsniedz 15 % no lēmumā par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu noteiktajām kopējām attiecināmajām Kohēzijas fonda projekta izmaksām; 24.2. otrās un trešās Kohēzijas fonda projektu iesniegumu atlases kārtas projektiem, kā arī pirmās Kohēzijas fonda projektu iesniegumu atlases kārtas projektiem, par kuru apstiprināšanu lēmumi bija pieņemti pēc 2009.gada 1.janvāra, maksimālā atbalsta likme no Kohēzijas fonda nepārsniedz 95 % no lēmumā par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu noteiktajām kopējām attiecināmajām Kohēzijas fonda projekta izmaksām; 24.3. ceturtās Kohēzijas fonda projektu iesniegumu atlases kārtas projektiem Kohēzijas fonda maksimālā atbalsta likme nepārsniedz 93 % un valsts budžeta atbalsta likme ir 5,6 %. Ceturtās Kohēzijas fonda projektu iesniegumu atlases kārtas projektiem piemēro zemāku Kohēzijas fonda atbalsta likmi, ja saskaņā ar šo noteikumu 3.pielikuma 7.3.3.apakšpunktu aprēķinātais Kohēzijas fonda līdzfinansējums pārsniedz šo noteikumu 2.pielikumā noteikto maksimālo Kohēzijas fonda līdzfinansējumu atbilstošajam projektam; 24.4. piektās Kohēzijas fonda projektu iesniegumu atlases kārtas projektiem Kohēzijas fonda atbalsta likme ir 89,9 procenti no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām; 24.5. sestās Kohēzijas fonda projektu iesniegumu atlases kārtas projektiem Kohēzijas fonda atbalsta likme ir 85 procenti no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām. (MK 04.10.2011. noteikumu Nr.770 redakcijā, kas grozīta ar MK 25.06.2013. noteikumiem Nr.350; MK 23.12.2014. noteikumiem Nr.798) 27. Ja pirmās, otrās un trešās projektu grupas (2.pielikums) ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs ir trīs reizes saņēmis šo noteikumu 20.punktā minēto uzaicinājumu, bet nav iesniedzis Kohēzijas fonda projekta iesniegumu vai iesniegums ir trīs reizes noraidīts, tas vairs nevar pretendēt uz aktivitātei piešķirtajiem Eiropas Savienības 2007.–2013.gada finanšu līdzekļiem. (MK 01.11.2010. noteikumu Nr.1022 redakcijā) 28. Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs projekta iesniegumu (3.pielikums) sagatavo atbilstoši projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem (4.pielikums). Projekta iesniegumam pievieno tehniski ekonomisko pamatojumu, kas izstrādāts atbilstoši šo noteikumu 4.1 pielikumā noteiktajām prasībām. (MK 25.06.2013. noteikumu Nr.350 redakcijā) 28.1 Izstrādāto un projekta iesniedzēja apstiprināto tehniski ekonomisko pamatojumu (oriģinālu) kopā ar pielikumiem iesniedz Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā: 28.1 1. ja tehniski ekonomisko pamatojumu iesniedz papīra formā, to caurauklo, lapas numurē un attiecīgo informāciju pievieno arī elektroniski; 28.1 2. ja tehniski ekonomisko pamatojumu iesniedz elektroniska dokumenta formā, to izstrādā DOC, XLS, PDF vai JPG datņu formātā un paraksta ar drošu elektronisko parakstu. (MK 25.06.2013. noteikumu Nr.350 redakcijā) 28.2 Tehniski ekonomiskajam pamatojumam pievieno: 28.2 1. pašvaldības lēmumu par tehniski ekonomiskā pamatojuma apstiprināšanu, ja projekta iesniedzējs ir pašvaldība vai pašvaldības iestāde; 28.2 2. pašvaldības lēmumu par tehniski ekonomiskā pamatojuma saskaņošanu, ja projekta iesniedzējs ir kapitālsabiedrība vai pašvaldību aģentūra. (MK 25.06.2013. noteikumu Nr.350 redakcijā) 28.3 Lēmumos par tehniski ekonomisko pamatojumu apstiprināšanu vai saskaņošanu ietver projekta nosaukumu, tehniski ekonomiskā pamatojuma dokumenta nosaukumu un izstrādes datumu, prioritārās investīciju programmas finanšu plānu un galveno projekta komponentu aprakstu. (MK 25.06.2013. noteikumu Nr.350 redakcijā) 29. Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs projekta iesnieguma veidlapas pielikumā pievieno šo noteikumu 4.pielikuma 48.punktā minētos dokumentus. (MK 09.06.2009. noteikumu Nr.520 redakcijā, kas grozīta ar MK 25.06.2013. noteikumiem Nr.350) 31. Atbildīgā iestāde izveido ierobežotas projektu iesniegumu atlases Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju (turpmāk – vērtēšanas komisija) un apstiprina tās nolikumu. Vērtēšanas komisijas sastāvā ir atbildīgās iestādes, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un Latvijas Pašvaldību savienības pārstāvji, kā arī to biedrību un nodibinājumu pārstāvji, kuru darbības mērķis saistīts ar vides aizsardzības jautājumiem. Vadošās iestādes pārstāvis vērtēšanas komisijā piedalās novērotāja statusā. (MK 09.06.2009. noteikumu Nr.520 redakcijā, kas grozīta ar MK 01.11.2010. noteikumiem Nr.1022; MK 04.10.2011. noteikumiem Nr.770) 32. Atbildīgā iestāde: 32.1. mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās izstrādā un apstiprina ierobežotas projektu iesniegumu atlases Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas metodiku; 32.2. mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās ievieto Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas tīmekļa vietnē ierobežotas projektu iesniegumu atlases Kohēzijas fonda projektu iesnieguma veidlapu (3.pielikums), Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapu (4.pielikums), ierobežotas projektu iesniegumu atlases Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas metodiku un Kohēzijas fonda projekta īstenošanai nepieciešamos metodiskos materiālus; 32.3. nosūta ierobežotam pretendentu lokam uzaicinājumu iesniegt Kohēzijas fonda projekta iesniegumu atbilstoši šo noteikumu 20.punktam; 32.4. reģistrē iesniegtos Kohēzijas fonda projektu iesniegumus, piešķir tiem identifikācijas numuru un divu nedēļu laikā iesniedzējam izsniedz vai nosūta elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu), vai nosūta pa pastu apliecinājumu par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma saņemšanu. Ja Kohēzijas fonda projekta iesniegumu iesniedz personīgi, atbildīgā iestāde izsniedz apliecinājumu par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma saņemšanu (norādot reģistrācijas numuru) tūlīt pēc Kohēzijas fonda projekta iesnieguma saņemšanas. (Grozīts ar MK 16.03.2010. noteikumiem Nr.266; MK 04.10.2011. noteikumiem Nr.770) 33. Kohēzijas fonda projektu iesniegumus vērtē atbilstoši administratīvajiem, atbilstības, kvalitātes un finansējuma piešķiršanas kritērijiem (4.pielikums): 33.1. atbilstību administratīvajiem, atbilstības un finansējuma piešķiršanas kritērijiem vērtē ar “Jā” vai “Nē” (“Jā” – atbilst, “Nē” – neatbilst). Ja Kohēzijas fonda projekta iesnieguma administratīvais vai atbilstības kritērijs nav attiecināms uz konkrēto Kohēzijas fonda projekta iesniedzēju, Kohēzijas fonda projekta iesniegumu attiecībā uz šo kritēriju nevērtē; 33.2. atbilstību kvalitātes kritērijiem vērtē, piešķirot noteiktu punktu skaitu: 33.2.1. Kohēzijas fonda projekta iesnieguma vērtējumā atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 1., 2., 3., 4. un 6.punktā minētajiem kritērijiem katrā jāsaņem vismaz viens punkts; 33.2.2. Kohēzijas fonda projekta iesnieguma vērtējumā atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 5., 7. un 8.punktā minētajiem kritērijiem var saņemt papildu punktus. (MK 09.06.2009. noteikumu Nr.520 redakcijā) 33.1 Vērtēšanas komisija vērtē Kohēzijas fonda projektu iesniegumus šādā secībā: 33.1 1. vispirms vērtē projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 4.pielikuma 35., 36., 38. un 39.punktā minētajiem administratīvajiem kritērijiem. Ja vērtējums kādā no šiem kritērijiem ir "Nē", projekta iesniegumu noraida un vērtēšanu neturpina; 33.1 2. ja projekta iesniegums atbilstoši šo noteikumu 33.1 1.apakšpunktā minētajiem kritērijiem novērtēts ar "Jā", projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 9., 10., 11., 12., 14., 14.1, 15., 16.1, 17., 17.1, 17.2, 20., 21., 30., 37., 40., 43., 44., 45., 46. un 47.punktā minētajiem kritērijiem. Ja vērtējums kādā no šiem kritērijiem ir "Nē", projekta iesniegumu noraida un vērtēšanu neturpina; 33.1 3. ja projekta iesniegums atbilstoši šo noteikumu 33.1 2.apakšpunktā minētajiem kritērijiem novērtēts ar "Jā", projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 13., 16., 18., 19., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 31., 32., 33., 34., 41., 42. un 48.punktā minētajiem kritērijiem un kvalitātes kritērijiem saskaņā ar šo noteikumu 33.2.apakšpunktu. Ja projekta iesniegums neatbilst kvalitātes kritērijiem saskaņā ar šo noteikumu 33.2.1.apakšpunktu, projekta iesniegumu noraida un vērtēšanu neturpina; 33.1 4. ja projekta iesniegums atbilst kvalitātes kritērijiem saskaņā ar šo noteikumu 33.2.1.apakšpunktu, projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 49.punktā minētajam kritērijam. (MK 25.06.2013. noteikumu Nr.350 redakcijā) 34. Ja divi vai vairāki Kohēzijas fonda projektu iesniegumi ir ieguvuši vienādu punktu summu, tos projektu iesniegumu prioritārajā sarakstā sarindo šādā secībā: 34.1. Kohēzijas fonda projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 1.punktā minētajam kritērijam; 34.2. Kohēzijas fonda projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 2.punktā minētajam kritērijam; 34.3. Kohēzijas fonda projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 7.punktā minētajam kritērijam; 34.4. Kohēzijas fonda projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 6.punktā minētajam kritērijam. (MK 09.06.2009. noteikumu Nr.520 redakcijā) VII. Lēmuma pieņemšana par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu un civiltiesiskā līguma vai vienošanās slēgšana
35. Atbildīgās iestādes vadītājs, pamatojoties uz vērtēšanas komisijas atzinumu, pieņem lēmumu: 35.1. par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu; 35.2. par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma atbilstību Kohēzijas fonda projekta iesnieguma vērtēšanas kritērijiem un aktivitātes atbalsta nosacījumiem - attiecībā uz lielajiem projektiem. 35.1 Atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu, ja: 35.11. tas atbilst šo noteikumu 4.pielikumā minētajiem administratīvajiem, atbilstības un kvalitātes kritērijiem; 35.12. tas atbilst šo noteikumu 4.pielikuma 49.punktā minētajam finansējuma piešķiršanas kritērijam. (MK 09.06.2009. noteikumu Nr.520 redakcijā, kas grozīta ar MK 25.06.2013. noteikumiem Nr.350) 36. Ja atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma atbilstību Kohēzijas fonda projekta iesnieguma vērtēšanas kritērijiem un aktivitātes atbalsta nosacījumiem, atbildīgā iestāde sadarbībā ar projekta pieteicēju sagatavo un iesniedz vadošajā iestādē lielā projekta iesniegumu saskaņā ar Komisijas Regulas (EK) Nr. 1828/2006, kas paredz noteikumus par to, kā īstenot Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu, un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, XXI pielikumu. 37. Lēmums par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu var ietvert šādus nosacījumus, kas Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam jāizpilda lēmumā norādītajā termiņā, lai tas varētu noslēgt civiltiesisko līgumu vai vienošanos par projekta īstenošanu: 37.1. precizēt informāciju par Kohēzijas fonda projekta iesniedzēju (kontaktinformāciju un rekvizītus) (3.pielikums); 37.2. precizēt iesniegtos dokumentus atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 48.punktā minētajam kritērijam; 37.3. precizēt iesniegtos dokumentus atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 41. un 42.punktā minētajiem kritērijiem; 37.4. precizēt izmaiņas kopējā attiecināmo izmaksu summā un attiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu 9. un 11.1 punktam; 37.5. precizēt izmaiņas kopējā neattiecināmo izmaksu summā un neattiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu 11.punktam; 37.6. precizēt Kohēzijas fonda projekta laika grafiku atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 25.punktā minētajam kritērijam; 37.7. precizēt naudas plūsmas prognozi atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 32.punktā minētajam kritērijam; 37.8. precizēt plānoto Kohēzijas fonda projekta ieviešanu un plānotos cilvēkresursus finansējuma saņēmēja funkciju nodrošināšanai atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 33.punktā minētajam kritērijam; 37.9. precizēt plānotos publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumus atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 34.punktā minētajam kritērijam; 37.10. nodrošināt nodokļu parāda samaksu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 13.punktā minētajam kritērijam; 37.11. precizēt ūdenssaimniecības attīstības projekta tehniski ekonomisko pamatojumu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 16., 18., 19., 24., 26., 27., 28., 29. un 31.punktā minētajiem kritērijiem. (MK 25.06.2013. noteikumu Nr.350 redakcijā) 38. Atbildīgās iestādes vadītājs lielajiem projektiem pieņem lēmumu par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma atbilstību projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un nosaka, kāda Kohēzijas fonda projekta iesniegumā nenorādītā vai neprecīzi norādītā informācija jāiekļauj Kohēzijas fonda projekta iesniegumā, lai to sagatavotu atbilstoši šo noteikumu 36.punktam. Lēmums par lielā projekta iesnieguma atbilstību projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem var ietvert šādus nosacījumus, kas Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam jāizpilda lēmumā norādītajā termiņā: 38.1. precizēt informāciju par Kohēzijas fonda projekta iesniedzēju (kontaktinformāciju un rekvizītus) (3.pielikums); 38.2. precizēt iesniegtos dokumentus atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 48.punktā minētajam kritērijam; 38.3. precizēt iesniegtos dokumentus atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 41. un 42.punktā minētajiem kritērijiem; 38.4. precizēt izmaiņas kopējā attiecināmo izmaksu summā un attiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu 9. un 11.1 punktam; 38.5. precizēt izmaiņas kopējā neattiecināmo izmaksu summā un neattiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu 11.punktam; 38.6. precizēt Kohēzijas fonda projekta laika grafiku atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 25.punktā minētajam kritērijam; 38.7. precizēt naudas plūsmas prognozi atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 32.punktā minētajam kritērijam; 38.8. precizēt plānoto Kohēzijas fonda projekta ieviešanu un plānotos cilvēkresursus finansējuma saņēmēja funkciju nodrošināšanai atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 33.punktā minētajam kritērijam; 38.9. precizēt plānotos publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumus atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 34.punktā minētajam kritērijam; 38.10. nodrošināt nodokļu parāda samaksu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 13.punktā minētajam kritērijam; 38.11. precizēt ūdenssaimniecības attīstības projekta tehniski ekonomisko pamatojumu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 16., 18., 19., 24., 26., 27., 28., 29. un 31.punktā minētajiem kritērijiem. (MK 25.06.2013. noteikumu Nr.350 redakcijā) 39. Lēmumu par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu vai par projekta iesnieguma atbilstību Kohēzijas fonda projekta iesnieguma vērtēšanas kritērijiem un aktivitātes atbalsta nosacījumiem (attiecībā uz lielajiem projektiem) atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas nosūta pa pastu vai elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu) Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam. 39.1 Vērtēšanas komisija vērtē lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietvertā nosacījuma izpildi, un atbildīgā iestāde sagatavo atzinumu par lēmumā ietvertā nosacījuma izpildi 20 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 37.punktā noteiktā termiņa beigām. (MK 13.05.2008. noteikumu Nr.329 redakcijā) 39.2 Ja lēmumā ietvertais nosacījums nav izpildīts vai nav izpildīts termiņā, kas noteikts lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu, vai šo noteikumu 35.punktā minētais atbildīgās iestādes atzinums ir negatīvs, Kohēzijas fonda projekta iesniegums uzskatāms par noraidītu. (MK 09.06.2009. noteikumu Nr.520 redakcijā) 39.3 Atzinumu, kurā ir konstatēts, ka projekta iesniedzējs nav izpildījis lēmumā ietverto nosacījumu, atbildīgā iestāde divu darbdienu laikā nosūta projekta iesniedzējam. (MK 09.06.2009. noteikumu Nr.520 redakcijā) 40. Ja ir pieejami finanšu līdzekļi, atbildīgā iestāde ar finansējuma saņēmēju slēdz civiltiesisku līgumu vai vienošanos par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu 30 darbdienu laikā pēc: 40.1. lēmuma pieņemšanas par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu; 40.2. lēmumā par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu norādīto nosacījumu izpildes saskaņā ar šo noteikumu 37.punktu. Šo noteikumu 37.punktā minēto nosacījumu izpildes termiņš nevar būt lielāks par trijiem mēnešiem; 40.3. Eiropas Komisijas lēmuma pieņemšanas par lielā projekta apstiprināšanu. (Grozīts ar MK 13.05.2008. noteikumiem Nr.329) 41. Finansējuma saņēmējs nodrošina projekta ietvaros paredzēto iepirkuma procedūru veikšanu. (MK 18.09.2012. noteikumu Nr.635 redakcijā) 42. Atbildīgā iestāde Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas mājas lapā internetā (www.varam.gov.lv) publicē iepirkumu vadlīnijas un iepirkumu procedūru dokumentu paraugus. Iepirkuma procedūru projekta iesniedzējs var uzsākt tikai pēc iepirkumu vadlīniju un iepirkumu procedūru standarta dokumentu publicēšanas. (MK 13.05.2008. noteikumu Nr.329 redakcijā, kas grozīta ar MK 04.10.2011. noteikumiem Nr.770) 43. Pirmā iepirkuma procedūra ir jāizsludina ne vēlāk kā sešu mēnešu laikā no Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanas dienas. (MK 13.05.2008. noteikumu Nr.329 redakcijā, kas grozīta ar MK 18.09.2012. noteikumiem Nr.635) 46. Ja finansējuma saņēmējs neievēro iepirkumu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktās prasības, izmaksas, kas rodas noslēgto iepirkuma līgumu ietvaros, tiek uzskatītas par neattiecināmām projekta izmaksām. (MK 09.06.2009. noteikumu Nr.520 redakcijā) 47. Visus izdevumus, ko veicis finansējuma saņēmējs, pamato ar juridiski saistošiem līgumiem un grāmatvedības dokumentiem. 48. Ja atbildīgajai iestādei ir pieejami finanšu resursi, tā civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu noteiktajos termiņos un kārtībā pārskaita finansējuma saņēmējam avansa maksājumu. Avansa maksājuma un starpposma maksājumu saņemšanai, kā arī visiem Kohēzijas fonda projekta izdevumu veikšanai nepieciešamajiem līdzekļiem finansējuma saņēmējs atver Valsts kasē kontu, no kura veic visus maksājumus, īstenojot Kohēzijas fonda projektu. (MK 16.03.2010. noteikumu Nr.266 redakcijā) 48.1 Ja saskaņā ar šo noteikumu 60. punktu ir grozīts civiltiesiskais līgums vai vienošanās par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu, lai projekta īstenošanu varētu pabeigt pēc 2015. gada 31. decembra, un projekta īstenošanas termiņš ir saskaņots ar atbildīgo iestādi un vadošo iestādi, maksājumu pieprasījumos par izdevumiem, kas veikti līdz 2015. gada 31. decembrim, var neieturēt noslēguma maksājumu. (MK 25.08.2015. noteikumu Nr.487 redakcijā) 57. Par Kohēzijas fonda projekta īstenošanas beigām attiecībā uz maksājuma veikšanu finansējuma saņēmējam tiek uzskatīts brīdis, uz kuru visas Kohēzijas fonda projekta iepirkuma līgumos paredzētās aktivitātes ir veiktas un pieņemtas atbilstoši iepirkuma līguma nosacījumiem. 58. Kohēzijas fonda finansējuma saņēmējam visas Kohēzijas fonda projekta aktivitātes jāīsteno līdz 2015. gada 31. decembrim. (MK 19.08.2014. noteikumu Nr.491 redakcijā) 59. Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs nodrošina visu Kohēzijas fonda projekta ietvaros paredzēto maksājumu veikšanu iepirkuma līguma izpildītājiem atbilstoši iepirkuma līgumā noteiktajiem termiņiem, bet ne vēlāk kā piecu darbdienu laikā pēc noslēguma maksājuma saņemšanas. (Grozīts ar MK 04.10.2011. noteikumiem Nr.770) 60. Ja pēc tam, kad noslēgts civiltiesiskais līgums vai vienošanās par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu, Kohēzijas fonda projektā nepieciešams izdarīt grozījumus, finansējuma saņēmējs iesniedz atbildīgajā iestādē priekšlikumu par grozījumiem projektā. Grozījumos nedrīkst paredzēt nosacījumu palielināt Kohēzijas fonda līdzfinansējumu, ko nosaka civiltiesiskais līgums vai vienošanās par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu, izņemot gadījumus, ja Kohēzijas fonda projekta grozījumos tiek norādīti papildu projekta uzraudzības rādītāji un paredzēto papildu pasākumu īstenošanai nepieciešamais Kohēzijas fonda līdzfinansējums nepārsniedz finansējuma saņēmējam šo noteikumu 2.pielikumā noteikto maksimālo Kohēzijas fonda līdzfinansējumu (piektās projektu iesniegumu atlases kārtas projektiem – maksimālo Kohēzijas fonda līdzfinansējumu un šo noteikumu 3.3 punktā minēto virssaistību finansējumu) un projektu iesniegumu atlases kārtai noteikto maksimālo atbalsta likmi. (MK 04.10.2011. noteikumu Nr.770 redakcijā, kas grozīta ar MK 25.06.2013. noteikumiem Nr.350; MK 15.10.2013. noteikumiem Nr.1133; grozījumi punktā stājas spēkā 01.01.2014., sk. grozījumu 2.punktu) 61. Civiltiesisko līgumu vai vienošanos par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu negroza, ja nepieciešams mainīt: 61.1. Kohēzijas fonda projekta finansēšanas plānu, ja tas ir saistīts ar grozījumiem neattiecināmajās izmaksās un izmaiņas nepārsniedz 20 % no to summas, kā arī ja tas ir saistīts ar grozījumiem iepirkumu plānā; 61.2. Kohēzijas fonda projekta fiziskos rādītājus, ja šīs izmaiņas nepārsniedz 5 % no to apstiprinātā apjoma naudas izteiksmē; 61.3. Kohēzijas fonda projekta raksturojumu, ja tas ir saistīts ar grozījumiem projekta iepirkumu plānā un nemaina iepirkumu kopējo apjomu. (Grozīts ar MK 09.06.2009. noteikumiem Nr.520; MK 16.03.2010. noteikumiem Nr.266) 62. Kohēzijas fonda finansējuma saņēmējs pārskatu sagatavošanu un iesniegšanu atbildīgajā iestādē nodrošina saskaņā ar civiltiesisko līgumu vai vienošanos par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu. (MK 16.03.2010. noteikumu Nr.266 redakcijā) 62.1 Finansējuma saņēmējs atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības fondu līdzfinansēto projektu īstenošanu ir atbildīgs par projekta īstenošanu un rezultātu uzturēšanu vismaz piecus gadus pēc projekta īstenošanas. (MK 04.10.2011. noteikumu Nr.770 redakcijā) 63. Kohēzijas fonda finansējuma saņēmējs piecus gadus pēc Kohēzijas fonda projekta pabeigšanas reizi gadā saskaņā ar šo noteikumu 6.pielikumu sniedz atbildīgajai iestādei informāciju par: 63.1. Kohēzijas fonda projekta ietvaros sasniegto rezultātu atbilstību iesniegumā noteiktajiem mērķiem; 63.2. Kohēzijas fonda projekta ietvaros sasniegtajiem projekta iznākuma un rezultātu rādītājiem; 63.3. Kohēzijas fonda projekta ietvaros sasniedzamo rezultātu atbilstību projektā noteiktajiem vides kvalitātes mērķiem un vides normatīvo aktu prasībām; 63.4. ūdenssaimniecības pakalpojumu pieejamības atbilstību plānotajam un iedzīvotāju skaitu, kas izmanto centralizētos ūdenssaimniecības pakalpojumus (faktiskie pieslēgumi); 63.5. radīto pamatlīdzekļu īpašuma statusu; 63.6. īstenotās pakalpojumu tarifu politikas atbilstību plānotajai; 63.7. ieņēmumiem, kas radušies, īstenojot Kohēzijas fonda projektu, un to atbilstību plānotajam; 63.8. sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja statusu un tā izmaiņām; 63.9. veiktajiem pasākumiem sabiedrības informēšanai par Kohēzijas fonda projekta rezultātiem un ieguvumiem sabiedrībai. (Grozīts ar MK 25.06.2013. noteikumiem Nr.350) 64. Pirmo reizi šo noteikumu 6.pielikumā noteikto veidlapu iesniedz gada laikā pēc Kohēzijas fonda noslēguma maksājuma saņemšanas un turpmāk reizi gadā saskaņā ar civiltiesisko līgumu vai vienošanos par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu. (MK 16.03.2010. noteikumu Nr.266 redakcijā) 65. Atbildīgā iestāde nodrošina informācijas uzkrāšanu un analīzi par aktivitātes mērķu sasniegšanu vismaz piecus gadus pēc visu Kohēzijas fonda projektu pabeigšanas aktivitātes ietvaros, ja civiltiesiskais līgums vai vienošanās par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu nenosaka ilgāku laikposmu. (MK 16.03.2010. noteikumu Nr.266 redakcijā) 66. Šo noteikumu 2.pielikumā minētos 1., 2. un 3.projektu grupas sarakstus precizē līdz 2010.gada 1.oktobrim. (MK 09.06.2009. noteikumu Nr.520 redakcijā) 67. Iepirkumu vadlīnijas un iepirkumu procedūru dokumentu paraugus atbildīgā iestāde Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas mājas lapā internetā publicē līdz 2008.gada 30.maijam. (Grozīts ar MK 04.10.2011. noteikumiem Nr.770) 69. Šo noteikumu 3.pielikuma 8.sadaļā “Apliecinājums” noteiktais, ka ūdensapgādes un notekūdeņu apsaimniekošanas infrastruktūra, kas nepieciešama ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanai, pieder projekta iesniedzējam, neattiecas uz 1.projektu grupas Kohēzijas fonda projekta iesniedzēju (šo noteikumu 2.pielikums). 70. Ja finansējuma saņēmējs ir nomnieks, kurš ir iznomājis infrastruktūras pamatlīdzekļus, kas ir nepieciešami ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanai atbilstoši pašvaldības un kapitālsabiedrības noslēgtajam līgumam par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu Kohēzijas fonda projekta teritorijā, Kohēzijas fonda projekta ietvaros radītās infrastruktūras pamatlīdzekļu īpašnieks ir iznomātājs. Šajā gadījumā civiltiesisko līgumu par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu slēdz atbildīgā iestāde, finansējuma saņēmējs un iznomātājs. Civiltiesiskajā līgumā paredz, ka: 70.1. iznomātājs nodrošina Kohēzijas fonda projekta īstenošanai nepieciešamo līdzfinansējumu; 70.2. finansējuma saņēmējs mēneša laikā no Kohēzijas fonda projekta pabeigšanas nodod iznomātājam Kohēzijas fonda projekta ietvaros radītos infrastruktūras pamatlīdzekļus, ko iznomātājs nodod nomā finansējuma saņēmējam; 70.3. iznomātājs nodrošina finansējuma saņēmēja funkciju īstenošanu, ja to Kohēzijas fonda projekta īstenošanas laikā, kā arī piecus gadus pēc tā pabeigšanas nespēj nodrošināt finansējuma saņēmējs; 70.4. iznomātājs atmaksā Kohēzijas fonda projekta ietvaros veiktos neatbilstošos izdevumus, ja Kohēzijas fonda projekta ietvaros veiktos neatbilstošos izdevumus nespēj atmaksāt finansējuma saņēmējs. 71. Ja grozījumi tiek izdarīti Kohēzijas fonda projektos, kuri ir apstiprināti līdz 2009.gada 1.janvārim, maksimālā Kohēzijas fonda atbalsta likme ir 85 procenti. (MK 16.03.2010. noteikumu Nr.266 redakcijā) 72. Šo noteikumu 59.punkts nav attiecināms uz iepirkumu līgumiem, kas noslēgti līdz šo noteikumu grozījumu spēkā stāšanās dienai, ar kuriem tiek noteikts, ka Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs nodrošina visu Kohēzijas fonda projekta ietvaros paredzēto maksājumu veikšanu iepirkuma līguma izpildītājiem atbilstoši iepirkuma līgumā noteiktajiem termiņiem, bet ne vēlāk kā piecu darbdienu laikā pēc noslēguma maksājuma saņemšanas. (MK 04.10.2011. noteikumu Nr.770 redakcijā) 73. Grozījumi šo noteikumu 41.punktā, kas nosaka finansējuma saņēmēja pienākumu nodrošināt projekta ietvaros paredzēto iepirkuma procedūru veikšanu, nav piemērojami iepirkuma līgumiem, kuros paredzamā līgumcena ir vienāda ar publisko iepirkumu jomu regulējošos normatīvajos aktos noteiktajām līgumcenu robežām, ko sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji piemēro piegāžu, pakalpojumu un būvdarbu līgumiem, vai lielāka par tām un par kuriem ir publicēts paziņojums līdz attiecīgo grozījumu šo noteikumu 41.punktā spēkā stāšanās dienai. Šajā punktā minēto iepirkuma līgumu iepirkuma procedūru veic Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija. (MK 18.09.2012. noteikumu Nr.635 redakcijā) 74. Ja aktivitātes ietvaros kādā projektā ir konstatēta neatbilstība vai tiek lauzts civiltiesiskais līgums vai vienošanās par projekta īstenošanu, attiecīgais finansējums neatbilstoši veikto izdevumu apmērā vai atbilstoši summai, kas paredzēta civiltiesiskā līguma vai vienošanās laušanas gadījumā, nevar tikt novirzīts jaunu projektu īstenošanai vai papildu darbību finansēšanai esošā projekta ietvaros. (MK 25.06.2013. noteikumu Nr.350 redakcijā) 75. Šo noteikumu 3.3 punktā minēto virssaistību finansējumu uzņemas tikai tādā gadījumā, ja projekta ietvaros atbalstāmās darbības tiks uzsāktas ne vēlāk kā pirmajā ceturksnī pēc vienošanās vai civiltiesiskā līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas un pirmās iepirkuma procedūras izsludināšanas, kā arī izdevumi projekta ietvaros tiks veikti pirmajā pusgadā pēc vienošanās vai civiltiesiskā līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas. (MK 25.06.2013. noteikumu Nr.350 redakcijā, kas grozīta ar MK 15.10.2013. noteikumiem Nr.1133; grozījumi punktā stājas spēkā 01.01.2014., sk. grozījumu 2.punktu) 76. Šo noteikumu 3., 3.1 un 19.punkts ir spēkā līdz 2013.gada 31.decembrim. (MK 15.10.2013. noteikumu Nr.1133 redakcijā) Ministru prezidents A.Kalvītis
Vides ministrs R.Vējonis Vides ministrijas iesniegtajā redakcijā
1.pielikums Ministru kabineta 2007.gada 4.decembra noteikumiem Nr.836 Norādījumi Kohēzijas fonda projekta izmaksu un ieguvumu analīzei
(Pielikums MK 09.06.2009. noteikumu Nr.520 redakcijā, kas grozīta ar MK 04.10.2011. noteikumiem Nr.770) 1. Kohēzijas fonda projektam izstrādā šādas izmaksu un ieguvumu analīzes sadaļas: 1.1. finanšu analīze; 1.2. risku analīze; 1.3. alternatīvu analīze; 1.4. ekonomiskā analīze. 2. Finanšu analīzi veic, piemērojot aktuālos makroekonomiskos rādītājus, kurus atbildīgā iestādē publicē savā mājaslapā (www.varam.gov.lv). 3. Finanšu analīzē ietver šādas sadaļas: 3.1. finansējuma likmes aprēķins saskaņā ar Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr. 1260/1999, 55.pantu; 3.2. tarifu aprēķins. Maksājumi par ūdenssaimniecības pakalpojumiem nav mazāki par diviem procentiem no mājsaimniecības ikmēneša vidējiem ieņēmumiem vai arī jāsniedz aprēķini, kuri pierāda pakalpojumu saņēmēju zemu finanšu kapacitāti, kas neļauj paaugstināt tarifus līdz šādam līmenim; 3.3. darbības izdevumu un ieguvumu analīze. Analīzi sagatavo naudas plūsmas prognozes formā 30 gadu pārskata periodam. Pārskata perioda sākums (0. gads) ir gads, kad visi būvobjekti ir pieņemti ekspluatācijā; 3.4. pamatlīdzekļu nolietojums. Pamatlīdzekļu kalpošanas laiks tiek noteikts, pamatojoties uz alternatīvu analīzi. 4. Darbības izdevumu un ieguvumu analīzē ietver šādus rādītājus: 4.1. ieņēmumi no ūdenssaimniecības pakalpojumiem; 4.2. izdevumi, kuri saistīti ar ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanu. 5. Darbības izdevumu un ieguvumu analīzē neietver pamatlīdzekļu nolietojumu, maksājumus par kredītiem un ar tiem saistītajiem procentiem. Tos ietver peļņas vai zaudējuma aprēķinā un pievieno darbības izdevumu un ieguvumu analīzei par tādu pašu laikposmu. 6. Darbības izdevumu un ieguvumu analīzē ietver vismaz šādas sadaļas: 6.1. investīciju izmaksas un esošie pamatlīdzekļi; 6.2. saimnieciskās pamatdarbības ieņēmumu un izdevumu izmaiņas, faktiskajās cenās, t.sk. projekta iesniedzēja ieņēmumi no ūdenssaimniecības pakalpojumiem par pēdējiem trim gadiem; 6.3. finanšu avoti; 6.4. kredītsaistības, to analīze triju gadu laikposmam; 6.5. darbības tehniskā analīze, pakalpojumu patērētāju grupas. Pakalpojumu apjoms un prognozētās patēriņa izmaiņas; 6.6. iedzīvotāju maksātspēja un debitoru parādu analīze; 6.7. tarifi. Pašreizējie tarifi, atsevišķi norādot tarifu par ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumiem, un tarifu plāns pārskata periodam. 6.8. darbības naudas plūsma, kas ir pozitīva visos gados. 7. Izmaksu un ieguvumu analīze. Atbildīgā iestāde izstrādā vadlīnijas projektu iesniedzējiem izmaksu un ieguvumu analīzes veikšanai. 8. Ekonomiskās analīzes mērķis ir pierādīt, ka projekta ekonomiskā neto pašreizējā vērtība ir lielāka par nulli (ENPV > 0). 2.pielikums
Ministru kabineta 2007.gada 4.decembra noteikumiem Nr.836 (Pielikums MK 15.10.2013. noteikumu Nr.1133 redakcijā, kas grozīta ar MK 23.12.2014. noteikumiem Nr.798) I. 2007.–2010.gada perioda projektu saraksts (1.projektu grupas saraksts)
II. 2009.–2011.gada perioda projektu saraksts (2.projektu grupas saraksts)
III. 2010.–2013.gada perioda projektu saraksts (3.projektu grupas saraksts)
IV. 2011.–2015.gada perioda projektu saraksts (4.projektu grupas saraksts)
V. 2013.–2015.gada perioda projektu saraksts (5.projektu grupas saraksts)
VI. 2015. gada projektu saraksts (6. projektu grupas saraksts)
Vides ministrijas iesniegtajā redakcijā
3.pielikums Ministru kabineta 2007.gada 4.decembra noteikumiem Nr.836 (Pielikums MK 09.06.2009. noteikumu Nr.520 redakcijā, kas grozīta ar MK 16.03.2010. noteikumiem Nr.266; MK 01.11.2010. noteikumiem Nr.1022; MK 04.10.2011. noteikumiem Nr.770; MK 25.06.2013. noteikumiem Nr.350; MK 15.10.2013. noteikumiem Nr.1133; grozījumi 7.2. un 7.3.apakšsadaļā stājas spēkā 01.01.2014., sk. grozījumu 2.punktu)
Apzīmējumi. Prasības ūdenssaimniecības attīstības projekta tehniski ekonomiskā pamatojuma izstrādei
(Pielikums MK 25.06.2013. noteikumu Nr.350 redakcijā) Tehniski ekonomiskais pamatojums ietver šādas daļas: 1. Esošās situācijas izvērtējums: 1.1. projekta teritorijas raksturojums (tai skaitā aglomerācijas robežas un lielums (izteikts cilvēku ekvivalentos), iedzīvotāju skaits, iestādes un uzņēmumi, īpaši aizsargājamās dabas teritorijas, aglomerācijas piederība upes sateces baseinam), kā arī kartogrāfiskais materiāls; 1.2. ūdenssaimniecības sistēmas raksturojums: 1.2.1. no tehniskā viedokļa (tai skaitā visu centralizēto un decentralizēto ūdenssaimniecības sistēmu raksturojums, pakalpojumu nodrošinājuma līmenis, visu ūdenssaimniecības būvju raksturojums un tehniskais stāvoklis, jaudas atbilstība pieprasījumam, ūdens un notekūdeņu uzskaite, ūdens zudumi un infiltrācija, sistēmas uzraudzības nodrošinājums, sistēmas energoefektivitāte, sistēmas kartogrāfiskais materiāls); 1.2.2. no ekonomiskā viedokļa (tai skaitā pakalpojumu patērētāja un pakalpojumu sniedzēja ienākumi un izdevumi par pēdējiem trim gadiem, maksājumi par pakalpojumiem – struktūra, tarifi, pakalpojumu pašizmaksas aprēķins, pilna izmaksu segšanas analīze, pakalpojuma sniedzēja finanšu situācijas raksturojums par pēdējiem trim gadiem, kredītspējas analīze). Ja projekta pieteicējs sniedz vairāku veidu pakalpojumus, ietver tikai šajā apakšpunktā minēto informāciju par ūdenssaimniecības pakalpojumiem; 1.2.3. no institucionālā viedokļa (tai skaitā pakalpojumu sniedzēja juridiskais statuss, sniegtie pakalpojumi (piemēram, septisko dūņu savākšana, tīklu skalošana) un to sniegšanas teritorija, darbības licences un atļaujas, pakalpojumu organizācijas efektivitātes novērtējums, pamatlīdzekļu piederība, personāla kapacitāte); 1.2.4. no vides aizsardzības viedokļa (tai skaitā ūdens resursi un to kvalitāte, dzeramā ūdens kvalitāte, notekūdeņu radītais piesārņojums, attīrīto notekūdeņu apjomi un kvalitāte, novadītos notekūdeņus saņemošo ūdensobjektu kvalitāte, pazemes ūdeņu kvalitāte, notekūdeņu dūņu kvalitāte un turpmāka izmantošana, ūdenssaimniecības būvju tehniskā stāvokļa ietekme uz vidi, ūdenssaimniecības sistēmu atbilstība normatīvo aktu prasībām); 1.3. plānotās ūdenssaimniecības sistēmas jaudas un pakalpojumu kvalitātes nodrošināšana atbilstoši būvniecību un vides aizsardzību regulējošo normatīvo aktu prasībām, kā arī šo prasību izpildes paredzamie termiņi; 1.4. būvniecības vai citu darbību ierobežojumi konkrētajā teritorijā, kas saistīti ar īpaši aizsargājamām dabas teritorijām un kultūrvēsturiskiem pieminekļiem, vai citi ierobežojumi. 2. Ilgtermiņa investīciju programma: 2.1. ūdenssaimniecības sistēmas attīstības alternatīvie risinājumi un to salīdzinājums (tai skaitā tehnisko risinājumu izmaksu aprēķins, ūdenssaimniecības sistēmas paredzamo ekspluatācijas izmaksu aprēķins vismaz 30 gadu ilgam laikposmam, vides ieguvumu salīdzinājums); 2.2. ūdenssaimniecības sistēmas attīstības prognozes: 2.2.1. no tehniskā viedokļa (tai skaitā pakalpojumu pieprasījuma prognozes, nepieciešamā sistēmas kapacitāte, lai nodrošinātu pakalpojumu visā teritorijā atbilstoši teritorijas plānojumam vai teritorijas attīstības programmai (ja pašvaldībai nav spēkā esoša teritorijas plānojuma), izvēlēto risinājumu un tehnoloģiju atbilstība prognozētajam pieprasījumam, projekta mērķiem un vides prasībām, izvēlēto iekārtu un aprīkojuma atbilstība tehniskajām prasībām); 2.2.2. no ekonomiskā viedokļa (tai skaitā centralizētas vai decentralizētas ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmas vai individuālo risinājumu piemērošanas pamatojums, principa "piesārņotājs maksā" piemērošana, izmaksu pilnas segšanas principa ieviešanas veicināšanas pasākumi); 2.2.3. no institucionālā viedokļa (tai skaitā pakalpojumu sniegšanas organizācijas optimizācija un pakalpojumu sniedzēja kapacitātes paaugstināšana, tai skaitā projekta ieviešanas nodrošināšanai); 2.2.4. no vides aizsardzības viedokļa (tai skaitā dzeramā ūdens resursu pieejamības izpēte, radītā un vidē novadītā piesārņojuma apjoma prognozes, upju baseinu apsaimniekošanas plāna ieviešanai nepieciešamās aktivitātes, ilgtspējīgas attīstības principu ievērošana, notekūdeņu dūņu izmantošanas iespēju analīze, vides kvalitātes prasību nodrošināšana decentralizēto vai individuālo ūdensapgādes un kanalizācijas risinājumu gadījumos); 2.3. izvēlētais ilgtermiņa risinājums un prioritārie pasākumi (tehniski, ekonomiski un no vides viedokļa pamatotākais risinājums ilgtermiņa attīstībai, tai skaitā būvniecības vietas izvēle, pilns izmaksu aprēķins, prioritāšu noteikšana). 3. Prioritārā investīciju programma: 3.1. projektā ietverto ūdenssaimniecības būvju paredzamās būvniecības izvērtējums (tai skaitā tehnoloģiju, iekārtu un aprīkojuma detalizēts tehniskais apraksts un izvēles pamatojums, nepieciešamo pakalpojumu līgumu apraksts, detalizēts izmaksu aprēķins, paredzamais projekta ieviešanas laika grafiks, ieguvumi no projekta īstenošanas (arī tehniskie, vides un ekonomiskie ieguvumi), grafiskais un kartogrāfiskais materiāls, kas attēlo projektā paredzamo būvniecību); 3.2. ietekmes uz vidi analīze (tai skaitā pozitīvās un negatīvās ietekmes uz vidi analīze, piesārņojuma samazinājuma aprēķins, ietekme uz īpaši aizsargājamām dabas teritorijām, ietekmes uz vidi novērtējuma procedūru veikšanas nepieciešamība, projekta ieguldījums vides aizsardzību regulējošo normatīvo aktu prasību ieviešanā, atbilstība vides aizsardzību regulējošo normatīvo aktu prasībām pēc projekta realizācijas, vides monitoringa prasību nodrošinājums); 3.3. investīciju efektivitātes finanšu un ekonomiskā analīze un finanšu plāns (tai skaitā prognozētie ienākumi un izdevumi, tarifi, iedzīvotāju maksātspējas analīze, aizņēmuma atmaksas aprēķini, prognozējamās uzņēmuma finanšu situācijas (ņemot vērā projekta ieviešanas ietekmi) analīze, principa "piesārņotājs maksā" piemērošana, jutīguma analīze, projekta finanšu plāna ietvaros izstrādātās projekta līgumu naudas plūsmas prognozes, finansējuma plāns pa finanšu avotiem un gadiem, valsts atbalsta (tajā skaitā Eiropas Savienības fondu finansējuma) apmēra pamatojums (ja tiek paredzēts), finanšu līdzekļu ieguldījuma sadalījums attiecībā uz Eiropas Savienības direktīvu prasību ieviešanu); 3.4. institucionālo pasākumu ieviešanas plāns (tai skaitā ūdenssaimniecības būvju ekspluatācijas un apkalpošanas nodrošinājums, projekta vadības nodrošināšana, nepieciešamā darbinieku apmācība, zemes īpašumtiesību jautājumi); 3.5. nosacījumi pieslēgumu izveidei, ja tiek izbūvēti vai rekonstruēti ūdensapgādes vai kanalizācijas ārējie tīkli. 4. Projekta iepirkumu stratēģija (tai skaitā būvprojektēšanas un būvdarbu veikšanas izvērtējums un tehniskās un ekonomiskās lietderības salīdzinājums, lai pamatotu apvienoto vai atsevišķo būvprojektēšanas un būvdarbu veikšanas iepirkumu rīkošanu). Vides ministrijas iesniegtajā redakcijā
5.pielikums Ministru kabineta 2007.gada 4.decembra noteikumiem Nr.836 (Pielikums svītrots ar MK 16.03.2010. noteikumiem Nr.266) Projekta pēcieviešanas uzraudzības veidlapa
(Pielikums MK 25.06.2013. noteikumu Nr.350 redakcijā, kas grozīta ar MK 15.10.2013. noteikumiem Nr.1133; grozījumi 7.daļā stājas spēkā 01.01.2014., sk. grozījumu 2.punktu) Projekta nosaukums un Nr. Finansējuma saņēmējs Projekta īstenošanas laiks (mēnesis un gads) Noslēgts līgums par projekta ieviešanu dd.mm.gggg. Projekts pabeigts (saņemts ES fonda noslēguma maksājums) dd.mm.gggg. Veidlapas aizpildīšanas datums dd.mm.gggg. Pārskata periods
1. Projekta ietvaros sasniegto rezultātu ilgtspēja un atbilstība projekta iesniegumā definētajiem mērķiem
2. Projekta ietvaros sasniegto projekta iznākuma un rezultāta rādītāju atbilstība
3. Atbilstība projekta rezultātā sasniedzamajiem vides kvalitātes mērķiem
4. Ūdenssaimniecības pakalpojumu pieejamība un faktiskie pieslēgumi
5. Radīto pamatlīdzekļu īpašuma statuss
6. Pakalpojumu tarifu politikas atbilstība
7. Projekta īstenošanas rezultātā radušos ieņēmumu atbilstība plānotajam
8. Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja statuss
9. Veiktie pasākumi sabiedrības informēšanai par projekta rezultātiem un ieguvumiem sabiedrībai Aprakstīt pārskata periodā veiktos pasākumus, pievienot informatīvo izdevumu, rakstu u.c. materiālu kopijas Iesniedzējs
Paraksttiesīgā persona
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.5.1.1.aktivitāti ..
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|