Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

Ministru kabineta rīkojums Nr.257

Rīgā 2007.gada 9.maijā (prot. Nr.28 41.§)

Grozījumi Elektroniskās pārvaldes attīstības programmā 2005.-2009.gadam

 

1. Izdarīt Elektroniskās pārvaldes attīstības programmā 2005.-2009.gadam" (atbalstīta ar Ministru kabineta 2005.gada 29.septembra rīkojumu Nr.623 "Par Elektroniskās pārvaldes attīstības programmu 2005.-2009.gadam") šādus grozījumus:

1.1. aizstāt programmas tekstā:

1.1.1. saīsinājumu "UR'' ar saīsinājumu "TM/UR'';

1.1.2. saīsinājumu "PMLP'' ar saīsinājumu "IeM/PMLP'';

1.1.3. saīsinājumu "VID'' ar saīsinājumu "FM/VID'';

1.1.4. saīsinājumu "VZD'' ar saīsinājumu "TM/VZD'';

1.1.5. saīsinājumu "NVA'' ar saīsinājumu "LM/NVA'';

1.1.6. saīsinājumu "VSAA'' ar saīsinājumu "LM/VSAA'';

1.1.7. saīsinājumu "IUB'' ar saīsinājumu "FM/IUB'';

1.1.8. saīsinājumu "PVD'' ar saīsinājumu "ZM/PVD'';

1.1.9. saīsinājumu "LIAA'' ar saīsinājumu "EM/LIAA'';

1.1.10. saīsinājumu "CSP'' ar saīsinājumu "EM/CSP'';

1.1.11. saīsinājumu "LĢMA'' ar saīsinājumu "VidM/LĢMA'';

1.1.12. saīsinājumu "IeR" ar saīsinājumu "IeM/IeR'';

1.1.13. saīsinājumu "VVZG" ar saīsinājumu "TM/VVDZ";

1.1.14. saīsinājumu "VZKR" ar saīsinājumu "NĪVK IS";

1.2. izteikt 1.sadaļas "Programmas sasaiste ar valdības politiku'' 5.rindkopu šādā redakcijā:

"Programmas pamatā ir ES aktivitāšu plānos "eEurope 2002'' un "eEurope 2005'' noteiktie mērķi un pasākumi - nodrošināt pieeju valsts pārvaldes infor­mācijai, elektroniski nodrošināt 20 pamatpakalpojumus iedzīvotājiem un komer­santiem, nodrošināt elektronisku datu apmaiņu starp iestādēm un to procesu pārkārtošanu efektīvākam darbam, nodrošināt e-paraksta lietošanu, nodrošināt pār-Eiropas sadarbību un iedzīvotāju mobilitāti. Jaunās ES iniciatīvas "i2010" galvenie mērķi ir vienota ES informācijas telpa, ieguldījumi inovācijās un pētniecībā, labāki e-pārvaldes pakalpojumi un e-iekļaušana.";

1.3. izteikt 1.sadaļas "Programmas sasaiste ar valdības politiku'' 6.rindkopu šādā redakcijā:

"Nacionālajā attīstības plānā 2004.-2006.gadam norādīts IKT infrastruktūras un e-pārvaldes nepietiekamais attīstības līmenis, kā arī plānotais finansējums un pasākumi VIS un e-pakalpojumu ieviešanai.

Nacionālajā attīstības plānā 2007.-2013.gadam minēti risināmie uzdevumi IKT infrastruktūras un pakalpojumu attīstībai un vispārējas pieeja­mības uzlabošanai publiskajiem tīkliem. IKT infrastruktūras attīstība un IKT sniegto iespēju efektīva izmantošana sekmē valsts sociāli ekonomisko izaugsmi, reģionu konkurētspēju un iedzīvotāju dzīves kvalitātes paaugstināšanos.

Latvijas nacionālajā Lisabonas programmā 2005.-2008.gadam par prioritāti izvirzīta plaša IKT lietošana publiskajā pārvaldē, MVU un mājsaimniecībās, e-pārvaldes ieviešana, e-pārvaldes pakalpojumu pieejamības uzlabošana, tīklu un informācijas drošības nodrošināšana un integrācija, platjoslas tīkla nodrošināšana (arī reģionos ar sliktu piekļuvi pakalpojumiem).";

1.4. aizstāt 1.sadaļas "Programmas sasaiste ar valdības politiku'' 9.rindkopā vārdus "Īpašo uzdevumu ministra" ar vārdiem "Īpašu uzdevumu ministra";

1.5. izteikt 2.sadaļu "Esošās situācijas un vides apraksts'' šādā redakcijā:

"2. Esošās situācijas un vides apraksts

Saskaņā ar 2005.gada martā sagatavoto ES pētījumu "Par tiešsaistes valsts un pārvaldes pakalpojumu pieejamību"1 Igaunija ierindota 4.vietā, Lietuva sasniedz ES vidējo līmeni, bet Latvijas rādītāji ir jāuzlabo.

 

 

Tiešsaistes pakalpojumu pieejamība (%) uz 2005.gada martu

15.JPG (49541 bytes)

Saskaņā ar 2006.gada jūnijā sagatavoto ES pētījumu "Par tiešsaistes valsts un pārvaldes pakalpojumu pieejamību"2 Igaunija ierindota 3.vietā, Lietuvā valsts un pārvaldes pakalpojumu pieejamība tiešsaistē sasniedz gandrīz 75 %. Latvijas rādītāji ir uzlabojušies, tomēr Latvija joprojām ierindota pēdējā vietā, piedāvājot tiešsaistē mazāk nekā 50 % valsts un pārvaldes pakalpojumu.

 

Interneta pieejamība (% ) uz 2006.gada jūniju

16.JPG (58289 bytes)

Apvienoto Nāciju E-pārvaldes gatavības 2004.gada pārskatā3 Latvija ierindota 39.vietā pasaulē, no ES dalībvalstīm aiz sevis atstājot tikai Lietuvu (43). Pētījumā pozitīvi novērtēta Latvijas iedzīvotāju gatavība lietot pakalpojumus, bet vērtējumu negatīvi ietekmē e-pakalpojumu trūkums (60.vieta pasaulē) un neattīstītā infrastruktūra.

Apvienoto Nāciju E-pārvaldes gatavības 2005.gada pārskatā "No
e-pārvaldes līdz e-iekļaušanai" Latvija ierindota 32.vietā pasaulē, progresējot par sešām vietām, Lietuva ierindota 40.vietā, bet Igaunija - 19.vietā.

Pasaules informācijas tehnoloģiju 2004.-2005.gada pārskatā4 Latvija ierindota 56.vietā, lai gan 2003.-2004.gada pārskatā tā atradās 35.pozīcijā. 2005.gada pārskatā Latvija ierindota 51.vietā, Lietuva ieņem 44.vietu, bet Igaunija 23.vietu.

 

Finansējuma sadalījums (pa gadiem) elektroniskās pārvaldes un valsts informācijas sistēmas attīstībai

17.JPG (23056 bytes)

Valsts finansējums elektroniskās pārvaldes un valsts informācijas sistēmu attīstībai ir nepietiekams un katru gadu samazinās. Lietuvā valsts un pašvaldību IS attīstībā tiek ieguldīts vairāk nekā 170 milj. litu (35 milj. latu) gadā. Nepieciešams veikt būtiskas investīcijas valsts informācijas sistēmu attīstībā un procesu uzlabošanā, lai varētu ievērojami samazināt pārvaldes kārtējos izdevumus, kas saistīti ar klientu apkalpošanu un informācijas apstrādi.

Kopš 1998.gada izstrādāti vairāki politikas dokumenti, kas veicina valsts informācijas sistēmu un e-pārvaldes attīstību - integrētās valsts nozīmes informācijas sistēmas (megasistēmas) projekts (1998), nacionālā programma "Informātika 1999-2005" (1999), nacionālā programma "Informātika 2000" (2000), sociāli ekonomiskā programma "eLatvija" (2001), Latvijas e-pārvaldes koncepcija (2002), Koncepcija par informācijas tehnoloģiju izmantošanu sabiedrisko iepirkumu sistēmas pilnveidošanai (2004), LR elektronisko sakaru nozares politikas pamatnostādnes 2004.-2008.gadam (2004), Platjoslas tīklu attīstības stratēģija 2006.-2012.gadam (2005), Elektroniskā iepirkuma sistēmas koncepcija (2005), Koncepcija par droša elektroniskā paraksta nesēja izvēli un droša elektroniskā paraksta ieviešanu LR (2005), Informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādnes 2006.-2013.gadam (2006), Valsts kultūrpolitikas vadlīnijas 2006.-2015.gadam. Nacionāla valsts (2006), pamatnostādnes
"E-veselība Latvijā" (2005), Koncepcija par CIS uzturēšanas pārvaldību (2006), Valsts stratēģiskais ietvardokuments 2007.-2013.gadam (2006) un programma "Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas izglītības kvalitātei" (2006).

1994.gadā tika sākta normatīvās bāzes veidošana, kas regulē valsts infor­mācijas sistēmu darbību. Pašlaik ir spēkā Valsts informācijas sistēmu likums un ir pieņemti šādi Ministru kabineta noteikumi, kas reglamentē sistēmu attīstības projektu uzraudzības kārtību un nosaka vispārējās tehniskās un drošības prasības:

Ministru kabineta 24.01.2006. noteikumi Nr.71 "Valsts informācijas sistēmu attīstības projektu uzraudzības kārtība";

Ministru kabineta 02.08.2005. noteikumi Nr.572 "Valsts informācijas sistēmu reģistrācijas noteikumi";

Ministru kabineta 11.10.2005. noteikumi Nr.764 "Valsts informācijas sistēmu vispārējās tehniskās prasības";

Ministru kabineta 11.10.2005. noteikumi Nr.765 "Valsts informācijas sistēmu vispārējās drošības prasības";

Ministru kabineta 28.06.2005. noteikumi Nr.473 "Elektronisko doku­mentu izstrādā­šanas, noformēšanas, glabāšanas un aprites kārtība valsts un pašvaldību iestādēs un kārtība, kādā notiek elektronisko dokumentu aprite starp valsts un pašvaldību iestādēm vai starp šīm iestādēm un fiziskajām un juridiskajām personām".

ES direktīvas un Eiropas Komisijas paziņojumi, kas attiecas uz e-pārvaldes jomu:

ES Direktīva 2003/98/EK par informācijas atkalizmantošanu (REUSE);

Eiropas Parlamenta un Padomes direktīva, ar ko izveido Telpiskās informācijas infrastruktūru Eiropas Kopienā (INSPIRE);

ES direktīvas projekts "Par pakalpojumiem iekšējā tirgū";

EK paziņojums "i2010-Eiropas informācijas sabiedrība izaugsmei un nodarbinātībai" (2005);

EK paziņojums "E-pieejamība" (2005);

EK paziņojums "Rīcības plāns elektroniskā valsts iepirkuma tiesiskā regulējuma ieviešanai" (2004);

EK paziņojums "i2010 e-pārvaldības rīcības plāns: paātrināt e-pārvaldību Eiropā par labu visiem" (2006);

EK paziņojums "Par Viseiropas e-pārvaldes pakalpojumu sadarbspēju" (2006);

EK paziņojums "Stratēģija drošai informācijas sabiedrībai - dialogs, partnerattiecības un iespējas" (2006).

Satiksmes ministrijas Informātikas departaments īstenoja un koordinēja IT un VIS politikas izstrādi un īstenošanu līdz 2003.gadam. 2003.gadā minētās funkcijas tika nodotas VK, izveidojot Informācijas sabiedrības biroju, savukārt 2004.gada decembrī tika izveidots un 2005.gada 1.janvārī darbību sāka ĪUMEPLS.

Pamatojoties uz programmu "Integrētās valsts nozīmes informācijas sistēmas (megasistēmas) projekts" un uz nacionālo programmu "Informātika", iepriekšējos gados ar valsts un ārvalstu investīciju palīdzību Latvijā ir attīstītas vairākas nozīmīgas sistēmas, kas atbalsta atsevišķu nozaru funkcijas - iedzīvotāju reģistrs, uzņēmumu reģistrs, kadastra informācijas sistēma un valsts adrešu reģistrs, transportlīdzekļu un vadītāju reģistrs, valsts vienotā datorizētā zemesgrāmata, mežu reģistrs, nodokļu administrēšanas, muitas, sociālās apdrošināšanas atbalsta informācijas sistēmas, ārstniecības pakalpojumu norēķinu sistēma, statistikas IS u.c. Pašvaldību darba atbalstam izstrādāti PVIS moduļi un komerciāla programmatūra (tikai lielajās pilsētās), atsevišķas pilsētas sākušas ieviest elektroniskos pakalpojumus (e-Rīga, e-Vents­pils, e-Cēsis u.c.). Datu apmaiņai starp institūcijām un sistēmām ir izveidots valsts nozīmes datu pārraides tīkls, ar informāciju regulāri vai tiešsaistē apmainās gandrīz visi galvenie pamatreģistri (FM/VID, IeM/IeR, TM/VZD, CSDD, TM/UR).

Esošās sistēmas ir veidotas, galvenokārt pamatojoties tikai uz sistēmas pārziņa funkcijām un vajadzībām, ne vienmēr ņemot vērā citu informācijas lietotāju specifiskās vajadzības. Vairāku iestāžu (EM/CSP, FM/VID, IeM/IeR, NĪVK IS) mājas lapās internetā izveidoti atsevišķi tiešsaistes pakalpojumi, ko sniedz šīs iestādes.

Pēdējos gados valstī netika veikta pietiekama informācijas sistēmu pro­jektu attīstības plānošana un koordinācija. Šo iemeslu un finansējuma problēmu dēļ sistēmu pamatā bija dažādas tehnoloģiskās platformas, datu apmaiņa ar citām sistēmām tika pamatota ar patentētiem risinājumiem, tajās tika izmantoti dažādi klasifikatori un daļa datu dublējās. Sistēmas tika paredzētas vienas iestādes vajadzību apmierināšanai, un to izmantošana citu institūciju darbam bija apgrūtināta vai neefektīva. Sistēmu attīstību traucēja kvalificēta personāla trūkums.

Galvenie trūkumi elektroniskās pārvaldes ieviešanai līdz šim ir bijuši šādi:

• VIS projektos sistēmu attīstība plānota atrauti no pārvaldes procesu un pakalpojumu attīstības;

• konkrēta vidēja termiņa rīcības plāna, acīmredzamu un būtisku īster­miņa politikas rezultātu un vidēja termiņa politikas plānošanas dokumentu trūkums e-pārvaldes ieviešanai. Šādā situācijā nebija iespējams ieviest e-pārvaldes jautājumus politiskajā darba kārtībā, to īstenošanai netika piešķirti finanšu resursi;

• vienotas koordinējošās institūcijas trūkums - līdz ĪUMEPLS izveidošanai politikas īstenotājiem bija grūti koordinēt citu ministriju darbu, kā arī šīs jomas aktualitātes reti nonāca valdības darba kārtībā;

• e-pārvaldes politikas aptvertās jomas pārklājas ar citu institūciju kompetenci, it sevišķi jautājumos par pārvaldes efektivitāti, procesu uzlabošanu un neefektīvo normatīvo aktu maiņu. Nav izstrādāti mehānismi šādu jautājumu risināšanai.

Ja netiks veikta koordinēta elektroniskās pārvaldes attīstība, būs apdraudēta ES prasību izpilde, kā arī pazemināsies valsts un tautsaimniecības konkurētspēja, pārvalde nebūs ekonomiska, kā arī VIS attīstībā ieguldītie līdzekļi netiks izmantoti efektīvi.

Elektroniskās pārvaldes ieviešana saistīta ar citu institūciju pasākumiem valsts pārvaldes modernizācijā:

• VK ievieš valsts pārvaldes reformas stratēģiju, akcentējot valsts pārvaldes orientāciju klientu vajadzību apmierināšanai un kvalitatīvu pakalpojumu sniegšanai;

• ministrijas uzlabo nozares iestāžu sniegtos pakalpojumus;

• VK kopā ar FM veido vidēja termiņa budžeta plānošanas sistēmu, ietverot iestāžu stratēģiju, rezultatīvo rādītāju izstrādi un finansēšanu, ņemot vērā mērķus un sniegtos pakalpojumus;

• VK un ministrijas uzlabo sabiedrības informēšanu un palielina līdzdalības iespējas;

• RAPLM un VK veic pasākumus, kas saistīti ar administratīvo reformu, decentralizāciju un pašvaldību atbildības palielināšanu;

• EM attīsta valsts un privāto sadarbību.";

1.6. izteikt 7.sadaļas "Galvenie uzdevumi programmas rezultātu sasniegšanai'' 7.2.2.apakšpunktu šādā redakcijā:

"7.2.2. Izveidot starpprogrammatūru un pakalpojumu sniegšanas infrastruktūru

Izveidot platformu datu apmaiņai starp dažādiem reģistriem un to IS servisu izmantošanai, veidot aprakstus par reģistru IS servisiem, interfeisiem un pakalpojumu moduļiem, izstrādāt datu apmaiņas un dokumentu standartus, izveidot datu apmaiņas interfeisus, pieslēgt reģistrus šai infrastruktūrai, izveidot e-pakalpojumu pamata moduļus. Par pamatu ņemot šīs platformas bāzi, tiks veidoti elektroniskie pakalpojumi. Izmaiņas reģistros (reģistru satura sakārtošana, datu kvalitātes uzlabošana un tehnoloģiskā risinājuma pilnveidošana), lai nodrošinātu efektīvu reģistru integrāciju, paredzēts veikt saskaņā ar šīs programmas 7.8.apakšpunktu.";

1.7. izteikt 7.sadaļas "Galvenie uzdevumi programmas rezultātu sasniegšanai'' 7.2.6.apakšpunktu šādā redakcijā:

"7.2.6. Ieviest valstī vienotus fizisko un juridisko personu reģistrus

Veikt pasākumus vienotai visu fizisko personu reģistrācijai iedzīvotāju reģistrā, izveidojot personu reģistru. Nodrošināt unificētu juridisko personu un publisko tiesību subjektu reģistrāciju.";

1.8. izteikt 7.sadaļas "Galvenie uzdevumi programmas rezultātu sasniegšanai'' 7.3.1.apakšpunktu šādā redakcijā:

"7.3.1. Veicināt droša e-paraksta izmantošanu

2006.gada oktobrī Latvijas Republikā ir sācis darbu uzticams serti­fikācijas pakalpojumu sniedzējs, nodrošinot droša elektroniskā paraksta radīšanu un izmantošanu. Elektroniskā paraksta izmantošana paver drošas ko­munikācijas iespējas elektroniskajā vidē un veicinās drošu e-pakal­po­jumu izstrādi. Tiks turpināta normatīvās bāzes sakārtošana, veicināta droša e-paraksta izmantošana gan komersantiem, gan iedzīvotājiem.";

1.9. izteikt 7.sadaļas "Galvenie uzdevumi programmas rezultātu sasniegšanai'' 7.3.4.apakšpunkta nosaukumu šādā redakcijā:

"7.3.4. Izveidot valsts un pašvaldību e-pakalpojumu portālu";

1.10. izteikt 7.sadaļas "Galvenie uzdevumi programmas rezultātu sasniegšanai'' 7.4.4.apakšpunktu šādā redakcijā:

"7.4.4. Statistikas pārskatu elektroniska iesniegšana

EM/CSP nodrošināt iespēju saņemt statistikas datus elektroniskā veidā no EM/CSP respondentiem un citām institūcijām, kas nodarbojas ar statistikas apkopošanu.

Citām institūcijām, kas nodarbojas ar statistikas apkopošanu, veikt pasākumus, lai būtu iespējams elektroniski gan saņemt, gan arī nosūtīt statistikas datus citām institūcijām, tai skaitā arī EM/CSP.";

1.11. izteikt 7.sadaļas "Galvenie uzdevumi programmas rezultātu sasniegšanai'' 7.4.5.apakšpunktu šādā redakcijā:

"7.4.5. E-iepirkums

Izveidot elektronisko iepirkumu sistēmu: e-katalogs, e-izsole un e-konkurss.";

1.12. izteikt 7.sadaļas "Galvenie uzdevumi programmas rezultātu sasniegšanai'' 7.5.2.apakšpunktu šādā redakcijā:

"7.5.2. Administratīvā sloga mazināšana komersantam uzņēmējdarbības veikšanai pašvaldībā

Veikt pasākumus, lai pašvaldības iegūtu nepieciešamo informāciju no valsts reģistriem, kas nepieciešama licencētās uzņēmējdarbības licenču izsnieg­šanai (no FM/VID, CSDD, TM/UR u.c.), veikt vienotu saskaņošanu pašvaldībā un FM/VID, kā arī veicināt elektronisko pieteikšanos licences saņemšanai.'';

1.13. izteikt 7.sadaļas "Galvenie uzdevumi programmas rezultātu sasniegšanai'' 7.5.4.apakšpunktu šādā redakcijā:

"7.5.4. Pabalstu izsniegšana personas statusa maiņas gadījumā

Veikt pasākumus, lai, reģistrējot personas statusa maiņu dzimtsarakstu reģistrā (dzimšana, miršana), vienlaikus varētu elektroniski pieteikties pašvaldību piešķirto pabalstu saņemšanai un elektroniski saņemt informāciju par pabalstu piešķiršanu.

Veikt pasākumus, lai LIIS nodotu datus LM/VSAA apgādnieka zaudējuma pensiju un ģimenes valsts pabalstu piešķiršanai, nepieprasot izziņas no klientiem.";

1.14. izteikt 8.sadaļu "Uzdevumu detalizēts finansējuma un izpildes laika plānojums, atbildīgās institūcijas'' šādā redakcijā:

"8. Uzdevumu detalizēts finansējuma un izpildes laika plānojums, atbildīgās institūcijas

18.JPG (113147 bytes)

20.JPG (131863 bytes)

21.JPG (116886 bytes)

22.JPG (187633 bytes)

1.15. izteikt 9.sadaļu "Uzdevumu finansējuma plānojums'' šādā redakcijā:

"9. Uzdevumu finansējuma plānojums

Rādītāji

2005

2006

2007

2008

2009-2014
(katru gadu)

(tūkst. latu)

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

330

4572

14614,5

24392

27000

no tā ERAF un citu finanšu avotu līdzfinansētie projekti

(330)

(1856)

3. Finansiālā ietekme (papildus)

0

-4572

-14614,5

-24392

-27000

  

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Ieņēmumu samazinājums

valsts pamatbudžeta un pašvaldību pamatbudžetu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi

Iespējams ieņēmumu samazinājums, atsakoties no sabiedrībai nevajadzīgiem pakalpojumiem (izziņu izsniegšana)

  

Izdevumu palielinājums

330

4572

14614,5

24392

27000

papildu uzturēšanas izdevumi

320

350

400

500

papildu izdevumi kapitālieguldījumiem

330

4252

14264,5

23992

26500

kapitālajiem izdevumiem

20

investīcijām

330

4232

14264,5

23992

26500

projekta sagatavošana*

150

500

500

500

projekta izstrādāšana

682

1500

1500

1500

projekta īstenošana

3400

10164,5

18992

20000

projekta ekspluatācija**

2100

3000

4500

  

6. Cita informācija

Atteikšanās no atsevišķu valsts un pašvaldību funkciju veikšanas, nododot tās privātajam sektoram, kā arī, iespējams, izbrīvēti finanšu resursi pēc strukturālajiem pārkārtojumiem un citiem pasākumiem

 

Piezīmes.

1. * Ietver projektu koncepcijas, aprēķinus, procesu, N/A analīzi u.c.

2. ** Ietver datortehnikas un sistēmu uzturēšanu, datortehnikas atjaunošanu, un sistēmu papildināšanu.'';

1.16. izteikt 10.sadaļas "Programmas ieviešanas un atskaitīšanās kārtība'' 5.rindkopu šādā redakcijā:

"Projektu un programmu koordinēs Latvijas elektroniskās pārvaldes koordinācijas padome, kurā tiks pieaicināti attiecīgās jomas nevalstisko organizāciju pārstāvji. Programmas vidēja termiņa novērtēšanu veikt 2008.gada pirmajā pusgadā un izpildes novērtēšanu (ex-post) - 2010.gada pirmajā pusgadā. Atbildīgie par uzdevumu ieviešanu iesniedz pārskatus reizi gadā līdz 15.jūlijam ĪUMEPLS. ĪUMEPLS reizi gadā līdz 1.oktobrim sagatavo informatīvo ziņojumu Ministru kabinetam.";

1.17. papildināt 11.sadaļas "Turpmākās rīcības plāns'' tabulu ar nosaukumu šādā redakcijā:

"11.1. Turpmākās rīcības plāns 2005.-2006.gadam";

1.18. izteikt tabulas "11.1. Turpmākās rīcības plāns 2005.-2006.gadam'' 18.punktu šādā redakcijā:

"18.

Izstrādāt klientu apkalpošanas centru darbības labās prakses piemēru aprakstu

12.2006

ĪUMEPLS, VK''

 1.19. izteikt tabulas "11.1. Turpmākās rīcības plāns 2005.-2006.gadam'' 26.punktu šādā redakcijā:

"26.

Izstrādāt plānu un projekta pieteikumu 7.5.2. un 7.5.4.uzdevumu izpildei

06.2006

RAPLM, IZM''

 1.20. izteikt tabulas "11.1. Turpmākās rīcības plāns 2005.-2006.gadam'' 28.punktu šādā redakcijā:

"28.

Izstrādāt plānu un projektu pieteikumus 7.8.uzdevuma izpildei

03.2006

ĪUMEPLS''

 1.21. izteikt tabulas "11.1. Turpmākās rīcības plāns 2005.-2006.gadam'' 37.punktu šādā redakcijā:

"37.

Izveidot (vai attīstīt) Valsts asinsdonoru centra, Valsts arhīvu, Valsts darba inspekcijas, IeR, EM, Vides informācijas sistēmas

12.2006

VM, KM, LM, VidM, IeM, EM''

 1.22. izteikt tabulas "11.1. Turpmākās rīcības plāns 2005.-2006.gadam'' 38.punktu šādā redakcijā:

"38.

Attīstīt pašvaldību informācijas sistēmas

12.2006

RAPLM, VM, KM, LM''

 1.23. papildināt 11.sadaļu "Turpmākās rīcības plāns'' ar 11.2.apakšsadaļu šādā redakcijā:

"11.2. Turpmākās rīcības plāns 2007.gadam

Nr.

Aktivitāte

Termiņš

Atbildīgā institūcija

1.

Izstrādāt koncepciju par VIS arhitektūras plānošanu un attīstību (7.1.uzdevums)

12.2007

ĪUMEPLS

2.

Veikt pētījumus par e-pārvaldes attīstību Latvijā (7.1.1.uzdevums)

12.2007

ĪUMEPLS

3.

Izstrādāt grozījumus likumā par VIS (7.1.2.uzdevums)

01.2007

ĪUMEPLS

4.

Izstrādāt noteikumus par IVIS lietošanas kārtību (7.1.2.uzdevums)

12.2007

ĪUMEPLS

5.

Izstrādāt N/A, kas reglamentē VIS uzturēšanu (7.1.2.uzdevums)

12.2007

ĪUMEPLS

6.

Izstrādāt N/A par saskarņu un datu apmaiņas standartizāciju IVIS ietvaros (7.1.2.uzdevums)

12.2007

ĪUMEPLS

7.

Attīstīt IVIS infrastruktūru, kas nodrošina iespēju iegūt datus no valsts informācijas sistēmām (reģistriem), izmantojot vienotu un standartiem atbilstošu tehnisko platformu (7.2.uzdevums)

12.2007

ĪUMEPLS

8.

Pilnveidot aizsargājamo dabas teritoriju valsts reģistru (7.2.1.uzdevums)

12.2007

VidM/LVĢMA

9.

Pilnveidot aizsargājamo augu atradņu datu bāzi (7.2.1.uzdevums)

12.2007

VidM/LVĢMA

10.

Izstrādāt valsts ģeogrāfiskās informācijas sistēmas projektu un uzsākt tā ieviešanu (7.2.3.uzdevums)

12.2007

ĪUMEPLS

11.

Ieviest bezdarbnieku uzskaites un reģistrēto vakanču informācijas sistēmu (7.2.5.uzdevums)

01.2007

LM/NVA

12.

Mazākumtautību nevalstisko organizāciju reģistra izveide (7.2.7.uzdevums)

08.2007

ĪUMSILS

13.

Turpināt dažādu reģistru (izglītības, iekšlietu un citās jomās) integrāciju IVIS (7.2.7.uzdevums)

12.2007

ĪUMEPLS

14.

Izstrādāt valsts un pašvaldības pakalpojumu elektronizācijas koncepciju (7.3.uzdevums)

06.2007

ĪUMEPLS

15.

Izstrādāt N/A, kas nosaka e-pakalpojumu izstrādi, sniegšanas kārtību un standartus valsts pārvaldes iestādēs (7.3.3.uzdevums)

12.2007

ĪUMEPLS

16.

Definēt pakalpojumu elektronizācijas koordinācijas organizācijas veidu valstī (7.3.uzdevums)

12.2007

ĪUMEPLS

17.

Turpināt e-paraksta ieviešanu valsts un pašvaldību institūcijās (7.3.1.uzdevums)

12.2007

ĪUMEPLS

18.

Izstrādāt koncepciju par droša elektroniskā paraksta finansēšanu atsevišķās iedzīvotāju mērķa grupās (7.3.1.uzdevums)

06.2007

ĪUMEPLS

19.

Veikt izmaiņas N/A, lai padarītu par saistošu pienākumu iestādēm nodrošināt darbības ar publisko pakalpojumu katalogu (7.3.3.uzdevums)

12.2007

ĪUMEPLS

20.

Attīstīt Latvijas valsts saišu portālu, tai skaitā e-pakalpojumu sadaļu (7.3.4.uzdevums)

12.2007

ĪUMEPLS

21.

Izveidot CIS uzturēšanas un attīstības sistēmu (7.3.5.uzdevums)

12.2007

ĪUMEPLS

22.

Izveidot struktūrvienību CIS uzturēšanas organizēšanai (7.3.5.uzdevums)

01.2007

ĪUMEPLS

23.

Integrēt elektroniskās deklarēšanas sistēmā droša elektroniskā paraksta pievienošanas un pārbaudes funkcionalitāti (7.4.3.uzdevums)

04.2007

FM/VID

24.

Pilnveidot valsts statistikas pārskata (2-Ūdens un 3-A) informācijas sistēmas (7.4.4.uzdevums)

12.2007

VidM/LVĢMA

25.

Palielināt CSP elektroniski iesniedzamo statistikas pārskatu veidu skaitu (7.4.4.uzdevums)

12.2007

EM/CSP

26.

Palielināt interneta datu bāzēs publicējamo statistisko rādītāju detalizācijas pakāpi (7.4.4.uzdevums)

12.2007

EM/CSP

27.

Attīstīt e-iepirkuma sistēmu ( 7.4.5.uzdevums)

12.2007

ĪUMEPLS/EIVA

28.

Nodrošināt uzdevumu 7.4.6. "Dzīvesvietas e-deklarācija" un 7.4.7. "Kas reģistrēts manā dzīvoklī?" izpildi saskaņā ar piešķirto finansējumu

12.2007

IeM/PMLP

29.

Izveidot e-pakalpojumus autovadītājiem (7.4.12.uzdevums)

12.2007

CSDD

30.

Uzsākt uzdevuma 7.4.17. "Vēlētāju elektroniska reģistrācija un elektroniska balsošana" izpildi

12.2007

IEM

31.

Īstenot atsevišķu publisko institūciju pakalpojumu attīstību un elektronizāciju ar mērķi radīt labas prakses piemērus ES SF NP ietvaros (7.4.19.uzdevums)

12.2007

ĪUMEPLS

32.

Uzsākt elektroniskās Eiropas veselības apdrošināšanas kartes (eEVAK) ieviešanu (7.4.19.uzdevums)

12.2007

VM/VOAVA

33.

Nodrošināt valsts arhīvu informācijas resursu pieejamību, t.sk. elektronisko dokumentu pieejamību (7.5.uzdevums)

08.2007

EM/KIS

34.

Valsts un pašvaldību institūciju pakalpojumu elektronizācija un ieviešana (7.5.uzdevums)

12.2007

ĪUMEPLS

35.

Ārvalstīs dzīvojošu tautiešu sabiedrisko organizāciju datu bāzes izveide (7.5.7.uzdevums)

03.2007

ĪUMSILS

36.

Uzsākt izglītības sistēmas informatizācijas programmas īstenošanu (7.5.7.uzdevums)

01.2007

ĪUMEPLS, IZM

37.

Atļauju izsniegšanas, anulēšanas un derīguma termiņa pagarināšanas komersantiem, elektronizēšana (7.5.7.uzdevums)

12.2007

EM

38.

Sabiedrības integrācijas projektu datu bāzes izveide (7.5.7.uzdevums)

06.2007

ĪUMSILS

39.

Turpināt pašvaldību e-pārvaldes bāzes izveidi un pašvaldību informācijas sistēmu attīstību (7.5.7.uzdevums)

12.2007

RAPLM

40.

Turpināt Piesārņojošo vielu reģistra izveidi (7.6.uzdevums)

04.2007

VidM/LVĢMA

41.

Veikt DAUKS integrāciju ar ministriju lietvedības sistēmām (7.6.1.3.uzdevums)

12.2007

ĪUMEPLS

42.

Izveidot vienotu valsts arhīvu informācijas sistēmu, kas nodrošinās arhīva pamatfunkcijas (7.6.3.uzdevums)

08.2007

KM/KIS

43.

Uzsākt būvniecības informācijas sistēmas izveidi un ieviešanu (7.6.3.uzdevums)

12.2007

EM

44.

Uzsākt kontroļu rezultātu un analīzes informācijas sistēmas izveidošanu (7.6.3.uzdevums)

12.2007

EM

45.

Izveidot iespēju pieņemt un saglabāt elektroniskos dokumentus valsts arhīvā (7.8.uzdevums)

08.2007

KM/KIS

46.

Turpināt mājokļa monitoringa informācijas sistēmas uzturēšanu un pilnveidošanu (7.8.uzdevums)

12.2007

RAPLM/MA

47.

Izstrādāt programmas turpmākās rīcības plānu

12.2007

ĪUMEPLS"

 

1.24. izteikt 12.sadaļas "Izmantoto saīsinājumu un jēdzienu skaidrojums" daļu "Saīsinājumi'' šādā redakcijā:

"Saīsinājumi

AIM

AIM/LĢIA

CIS

CSDD

Aizsardzības ministrija

Aizsardzības ministrija/Latvijas Ģeotelpiskās informācijas aģentūra

Centralizētā informācijas sistēma

Ceļu satiksmes drošības direkcija

CV

Dzīves apraksts (Curriculum Vitae)

DAUKS

EK

EM

EM/CSP

Dokumentu aprites un uzdevumu kontroles sistēma

Eiropas Komisija

Ekonomikas ministrija

Ekonomikas ministrija/Centrālā statistikas pārvalde

EM/LIAA

ERAF

Ekonomikas ministrija/Latvijas investīciju un attīstības aģentūra

Eiropas Reģionālās attīstības fonds

ES

Eiropas Savienība

ES SF

Eiropas Savienības strukturālie fondi

EURES

FM

Eiropas nodarbinātības dienesti (EURopean Employment Services)

Finanšu ministrija

FM/IUB

FM/VID

FPDAL

Finanšu ministrija/Iepirkumu uzraudzības birojs

Finanšu ministrija/Valsts ieņēmumu dienests

Fizisko personu datu aizsardzības likums

ĢIS

IeM/IeR

IeM/PMLP

Ģeogrāfiskās informācijas sistēma

Iekšlietu ministrija/Iedzīvotāju reģistrs

Iekšlietu ministrija/Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde

IKT

Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas

IS

Informācijas sistēma (-as)

IT

Informācijas tehnoloģijas

ĪUMEPLS

ĪUMEPLS/EIVA

ĪUMSILS

IVIS

IZM

KM

KM/KIS

Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariāts

Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariāts/ Elektronisko iepirkumu valsts aģentūra

Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariāts

Integrētā valsts informācijas sistēma

Izglītības un zinātnes ministrija

Kultūras ministrija

Kultūras ministrija/valsts aģentūra "Kultūras informācijas sistēmas"

LAD

Lauku atbalsta dienests

LIIS

LM

LM/NVA

LM/VSAA

LR

Latvijas izglītības informatizācijas sistēma

Labklājības ministrija

Labklājības ministrija/Nodarbinātības valsts aģentūra

Labklājības ministrija/Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra

Latvijas Republika

LVL

MK

MVU

Latvijas lats

Ministru kabinets

Mazie un vidējie uzņēmumi

N/A

NĪVK IS

Normatīvais akts

Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēma

PHARE

PVIS

ES finanšu instruments kandidātvalstīm

Pašvaldību vienotā informācijas sistēma

RAPLM

RAPLM/MA

SM

TM

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija/valsts aģentūra "Mājokļu aģentūra"

Satiksmes ministrija

Tieslietu ministrija

TM/UR

TM/VVDZ

TM/VZD

Tieslietu ministrija/Uzņēmumu reģistrs

Tieslietu ministrija/Valsts vienotā datorizētā zemesgrāmata

Tieslietu ministrija/Valsts zemes dienests

VĢIS

Valsts ģeotelpiskās informācijas sistēma

VidM

VidM/LVĢMA

Vides ministrija

Vides ministrija/Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra

VIP

Valsts investīciju programma

VIS

Valsts informācijas sistēma (-as)

VK

VM/VOAVA

Valsts kanceleja

Veselības ministrija/Veselības obligātās apdrošināšanas valsts aģentūra

VMD

Valsts meža dienests

VPA

VVBIS

Vienas pieturas aģentūra

Valsts vienotā bibliotēku informācijas sistēma

ZM

Zemkopības ministrija

ZM/PVD

Zemkopības ministrija/Pārtikas un veterinārais dienests";

 

1.25. izteikt programmas kopsavilkuma tabulu "Programmas īstenošanai nepieciešamais finansējums" šādā redakcijā:

"Programmas īstenošanai nepieciešamais finansējums

Rīcības virziens

ERAF līdzfinansētie projekti (izpildīts) (tūkst. latu)

Piešķirtais finansējums (izpildīts)
(tūkst. latu)

Piešķirtais finansējums (tūkst. latu)

Papildus nepieciešamais
finansējums (tūkst. latu)

2005

2006

2006

2007

2007

2008

2009

Kopā

1. Uzlabot valsts un pašvaldību investīciju īstenošanu informācijas tehnoloģiju infrastruktūrā

-

-

-

-

60

50

70

180

2. Integrēt valsts reģistrus

69

238

622

506

2026

1973

2243

7677

3. Izveidot elektroniskās pārvaldes bāzes infrastruktūru

38

100

244

903

890

2236

1609

6020

4. Izveidot e-pakalpojumus

18

222

177

1109

1322

5429

4788

13 065

5. Ar IT palīdzību uzlabot valsts pārvaldes pakalpojumus

-

-

-

-

1875

3060

3270

8205

6. Izveidot jaunas valsts informācijas sistēmas

205

536

1523

1757.5

1071

6469

7350

18911.5

7. Attīstīt pašvaldību informācijas sistēmas

-

760

150

240

360

600

700

2810

8. Uzlabot esošās valsts informācijas sistēmas

-

-

-

15

2330

4375

6175

12 895

9. Informēt sabiedrību par e-pārvaldi

-

-

-

-

150

200

200

550

Kopā

330

1856

2716

4530,5

10084

24392

26405

70313,5''

 

2. Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariātam mēneša laikā iesniegt precizēto programmu Valsts kancelejā.

__________________

1 ''Online availability of public services: How is Europe processing'', Capgemini, 2004.gada oktobris

2 ''Online availability of public services: How is Europe processing'', Capgemini, 2006.gada jūnijs

3 "Global e-government readiness report 2004'', United Nations, 2004.gada novembris 

4 "The Global Information Technology Report 2004-2005'', INSEAD, World Economic Forum, 2005

 

Ministru prezidents A.Kalvītis

Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās vietā - tieslietu ministrs G.Bērziņš

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījumi Elektroniskās pārvaldes attīstības programmā 2005.-2009.gadam Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: rīkojums Numurs: 257Pieņemts: 09.05.2007.Stājas spēkā: 09.05.2007.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 76, 11.05.2007.
Saistītie dokumenti
  • Saistītie dokumenti
157032
09.05.2007
85
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"