Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Attēlotā redakcija
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Skatīt Ministru kabineta 2009. gada 27. janvāra noteikumus Nr. 84 "Noteikumi par pabalstiem un kompensācijām Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm". Ministru kabineta noteikumi Nr.900
Rīgā 2006.gada 31.oktobrī (prot. Nr.56 54.§) Noteikumi par pabalstiem un kompensācijām Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm
Izdoti saskaņā ar Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar
speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma 37.panta devīto daļu, 39.panta ceturto un sesto daļu un 44.panta trešo daļu 1. Noteikumi nosaka: 1.1. kārtību, kādā Iekšlietu ministrijas sistēmas iestādes vai Ieslodzījuma vietu pārvaldes (turpmāk - iestāde) amatpersona ar speciālo dienesta pakāpi (turpmāk - amatpersona) saņem vienreizēju pabalstu, ja amatpersonu dienesta interesēs pārceļ amatā uz citu administratīvo teritoriju (izņemot pārcelšanu uz izglītības iestādi vai no izglītības iestādes sakarā ar izglītības iegūšanu) un tā maina dzīvesvietu (turpmāk - pabalsts sakarā ar dzīvesvietas maiņu); 1.2. kārtību, kādā amatpersona saņem vienreizēju pabalstu bērna piedzimšanas gadījumā (turpmāk - bērna piedzimšanas pabalsts); 1.3. kārtību, kādā amatpersona saņem vienreizēju pabalstu sakarā ar amatpersonas ģimenes locekļa (laulātā, bērna, vecāka, vecvecāka, adoptētāja vai adoptētā) vai apgādājamā nāvi; 1.4. kārtību, kādā amatpersona saņem vienreizēju pabalstu, aizejot ikgadējā atvaļinājumā, un atvaļinājuma pabalstu, ja amatpersona pirms atvaļināšanās no dienesta nav izmantojusi ikgadējo atvaļinājumu (turpmāk - atvaļinājuma pabalsts); 1.5. kārtību, kādā amatpersona saņem vienreizēju pabalstu sakarā ar smagu nelaimes gadījumu; 1.6. kārtību, kādā amatpersona saņem vienreizēju pabalstu par katriem pieciem nepārtrauktas izdienas gadiem Iekšlietu ministrijas sistēmā vai Ieslodzījuma vietu pārvaldē (turpmāk - izdienas pabalsts); 1.7. atvaļināšanas pabalsta saņemšanas kārtību; 1.8. vienreizēja pabalsta saņemšanas kārtību, ja amatpersona, pildot dienesta pienākumus, ir cietusi nelaimes gadījumā un gājusi bojā vai mirusi gada laikā pēc nelaimes gadījuma no tajā gūtajiem veselības traucējumiem (turpmāk - pabalsts sakarā ar amatpersonas bojāeju), kā arī gadījumus, kad pabalstu sakarā ar amatpersonas bojāeju neizmaksā; 1.9. kārtību, kādā sedz ar amatpersonas apbedīšanu saistītos izdevumus, un šo izdevumu apmēru, ja amatpersona gājusi bojā, pildot dienesta pienākumus; 1.10. ar pārcelšanos saistīto izdevumu kompensācijas apmēru un kompensācijas apmēru par jaunas dzīvojamās telpas īri un komunālajiem pakalpojumiem, kā arī šo kompensāciju izmaksas kārtību, ja amatpersona, kuru dienesta interesēs pārceļ amatā uz citu administratīvo teritoriju (izņemot pārcelšanu uz izglītības iestādi vai no izglītības iestādes sakarā ar izglītības iegūšanu), maina dzīvesvietu; 1.11. kompensācijas apmēru ceļa izdevumu segšanai un izmaksas kārtību, ja amatpersona, kuru dienesta interesēs pārceļ amatā uz citu administratīvo teritoriju, nemaina dzīvesvietu; 1.12. kārtību, kādā izmaksā kompensāciju par izdevumiem, kas amatpersonai radušies, izmantojot sabiedrisko transportu (izņemot taksometru) dienesta uzdevumu izpildes nodrošināšanai, kā arī lai nokļūtu ārstniecības iestādē veselības pārbaudes veikšanai un atgrieztos no tās (turpmāk - transporta izdevumu kompensācija), un transporta izdevumu kompensācijas apmēru; 1.13. vienreizējas kompensācijas apmēru un izmaksas kārtību, ja amatpersona, pildot dienesta pienākumus, ir cietusi nelaimes gadījumā un guvusi veselības traucējumus, kā arī veselības traucējumus, par kuriem amatpersonai izmaksā šo kompensāciju, un gadījumus, kad kompensāciju neizmaksā; 1.14. uzturdevas kompensācijas apmēru un izmaksas kārtību; 1.15. formas tērpa kompensācijas apmēru un izmaksas kārtību. 2. Šo noteikumu 1.8. un 1.13.apakšpunktā noteikto vienreizējo pabalstu un kompensāciju Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu amatpersonām izmaksā no Iekšlietu ministrijas veselības un sociālo lietu valsts aģentūrai (turpmāk - aģentūra), bet Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonām - no Ieslodzījuma vietu pārvaldei šim mērķim piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem. Pārējos šo noteikumu 1.punktā minētos pabalstus un kompensācijas izmaksā no attiecīgajām iestādēm piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem (dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem, ieņēmumiem no maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem). 3. Šo noteikumu 1.punktā (izņemot 1.8. un 1.13.apakšpunktu) paredzētos pabalstus un kompensācijas iestāžu vadītājiem piešķir attiecīgi ar iekšlietu ministra vai tieslietu ministra rīkojumu, bet pārējām amatpersonām - ar attiecīgās iestādes vadītāja vai viņa pilnvarotas amatpersonas rīkojumu. Šo noteikumu 1.8.apakšpunktā noteikto pabalstu Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu amatpersonas neatraidāmajiem mantiniekiem un šo noteikumu 1.13.apakšpunktā noteikto kompensāciju Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu amatpersonām piešķir ar aģentūras direktora rīkojumu, Ieslodzījuma vietu pārvaldes vadītājam - ar tieslietu ministra rīkojumu, bet pārējām Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonām vai viņu neatraidāmajiem mantiniekiem - ar Ieslodzījuma vietu pārvaldes priekšnieka vai viņa pilnvarotas amatpersonas rīkojumu. Rīkojumā norāda pabalsta vai kompensācijas veidu, tā apmēru un piešķiršanas pamatojumu. 4. Lai saņemtu pabalstu sakarā ar dzīvesvietas maiņu, amatpersona divu mēnešu laikā pēc dzīvesvietas maiņas iesniedz attiecīgās iestādes vadītājam vai viņa pilnvarotai amatpersonai šādus dokumentus: 4.1. iesniegumu par pabalsta piešķiršanu, kurā norādītas ziņas (vārds, uzvārds) par katru ģimenes locekli un apgādājamo, kas pārceļas kopā ar amatpersonu un pastāvīgi uzturēsies attiecīgajā amatpersonas dzīvesvietā; 4.2. dzīvesvietas maiņu apliecinoša dokumenta kopiju; 4.3. laulības apliecības kopiju; 4.4. ģimenes locekļu vai apgādājamo radniecību vai apgādību apliecinoša dokumenta kopiju. 5. Ja dienesta interesēs uz citu administratīvo teritoriju pārceļ amatpersonas, kas ir laulātie, pabalstu sakarā ar dzīvesvietas maiņu jaunajā amatā noteiktās mēneša amatalgas apmērā piešķir tai amatpersonai, kurai pabalsta apmērs ir lielāks. Otram laulātajam vienreizējo pabalstu nosaka tādā apmērā, kāds paredzēts ģimenes loceklim. 6. Pabalstu sakarā ar dzīvesvietas maiņu izmaksā 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 4.punktā minēto dokumentu iesniegšanas, pārskaitot pabalsta summu uz amatpersonas kontu kredītiestādē. 7. Amatpersonai kompensē šādus ar pārcelšanos saistītus izdevumus (turpmāk - pārcelšanās izdevumu kompensācija): 7.1. amatpersonas, viņa ģimenes locekļu un apgādājamo ceļa izdevumus; 7.2. izdevumus par amatpersonas, viņa ģimenes locekļu un apgādājamo īpašumā esošās iedzīves pārvešanu. 8. Pārcelšanās izdevumus kompensē pilnā apmērā, ņemot vērā iesniegto sabiedriskā transporta biļešu cenu vai transportlīdzekļa patērētās degvielas izmaksas, kā arī pakalpojuma izmaksas saskaņā ar iesniegto pakalpojuma sniedzēja rēķinu (ja amatpersonas, viņa ģimenes locekļu un apgādājamo īpašumā esošās iedzīves pārvešanai izmantoti šādi pakalpojumi). Par transportlīdzekļa patērētās degvielas izmaksām amatpersona sastāda aktu, kurā norāda brauciena maršrutu, kilometru skaitu, transportlīdzekļa degvielas patēriņu, degvielas marku un degvielas izmaksas saskaņā ar degvielas uzpildes stacijas kases čeku (kvīti). Iestādes vadītājs vai viņa pilnvarota amatpersona aktu apstiprina. 9. Lai saņemtu pārcelšanās izdevumu kompensāciju, amatpersona iesniedz iestādes vadītājam vai viņa pilnvarotai amatpersonai šādus dokumentus: 9.1. iesniegumu par pārcelšanās izdevumu kompensēšanu; 9.2. pārcelšanās izdevumus apliecinošus attaisnojuma dokumentus (piemēram, biļetes, rēķinus, čekus, kvītis); 9.3. šo noteikumu 8.punktā minēto aktu. 10. Pārcelšanās izdevumu kompensāciju izmaksā 10 darbdienu laikā pēc visu šo noteikumu 9.punktā minēto dokumentu iesniegšanas, pārskaitot kompensācijas summu uz amatpersonas kontu kredītiestādē. 11. Ja amatpersona maina dzīvesvietu, viņa saņem kompensāciju par jaunās dzīvojamās telpas īri un komunālajiem pakalpojumiem. Kompensācijas maksimālais apmērs nedrīkst pārsniegt 150 latu mēnesī. 12. Kompensāciju par jaunās dzīvojamās telpas īri un komunālajiem pakalpojumiem amatpersona nesaņem, ja jaunajā dzīvesvietā dzīvojamā platība ir amatpersonas vai viņas ģimenes locekļu īpašumā. 13. Izmaksājamās kompensācijas apmēru nosaka, ņemot vērā faktisko izdevumu apmēru un samaksu apliecinošajos attaisnojuma dokumentos (līgums par dzīvojamās telpas īri, komunālo maksājumu apmēru apliecinoši rēķini, čeki, kvītis) norādīto izdevumu summu, bet ne vairāk kā šo noteikumu 11.punktā noteiktajā apmērā. 14. Lai saņemtu kompensāciju par jaunās dzīvojamās telpas īri un komunālajiem pakalpojumiem, amatpersona iesniedz iestādes vadītājam vai viņa pilnvarotai amatpersonai šādus dokumentus: 14.1. iesniegumu par kompensācijas piešķiršanu; 14.2. dzīvojamās telpas īres līguma kopiju; 14.3. faktiskos izdevumus apliecinošus attaisnojuma dokumentus. 15. Ja dienesta interesēs uz citu administratīvo teritoriju pārceļ amatpersonas, kas ir laulātie, un viņiem jaunajā dienesta vietā ir kopīga dzīvesvieta, kompensāciju par jaunās dzīvojamās telpas īri un komunālajiem pakalpojumiem saņem viens no laulātajiem. 16. Šo noteikumu 14.3.apakšpunktā minētos dokumentus amatpersona iesniedz katru mēnesi par iepriekšējo mēnesi. Kompensāciju izmaksā 10 darbdienu laikā pēc šo dokumentu iesniegšanas, pārskaitot kompensācijas summu uz amatpersonas kontu kredītiestādē. III. Kompensācija ceļa izdevumu segšanai amatpersonai, kuru dienesta interesēs pārceļ amatā uz citu
administratīvo teritoriju un kura nemaina dzīvesvietu 17. Ja amatpersona, kuru dienesta interesēs pārceļ amatā uz citu administratīvo teritoriju, nemaina dzīvesvietu, viņa saņem kompensāciju ceļa izdevumu segšanai. Kompensāciju piešķir par dienām, kurās amatpersonai ir bijis jāstrādā un kurās viņa ir strādājusi. 18. Ceļa izdevumus amatpersonai kompensē pilnā apmērā, ņemot vērā iesniegto sabiedriskā transporta (izņemot taksometru) biļešu cenu vai transportlīdzekļa patērētās degvielas izmaksas, ja līdz dienesta vietai nekursē sabiedriskais transports vai sabiedriskais transports nenodrošina amatpersonas ierašanos dienesta vietā noteiktā laikā un amatpersona izmanto personīgo transportlīdzekli. 19. Ja nokļūšanai līdz jaunajai dienesta vietai amatpersona izmanto personīgo transportlīdzekli, amatpersona sastāda aktu, kurā norāda brauciena maršrutu, kilometru skaitu, transportlīdzekļa marku, transportlīdzekļa degvielas patēriņu un degvielas marku. Iestādes vadītājs vai viņa pilnvarota amatpersona aktu apstiprina. 20. Lai saņemtu kompensāciju ceļa izdevumu segšanai, amatpersona iesniedz iestādes vadītājam vai viņa pilnvarotai amatpersonai šādus dokumentus: 20.1. iesniegumu par kompensācijas piešķiršanu; 20.2. faktiskos ceļa izdevumus apliecinošus attaisnojuma dokumentus (sabiedriskā transporta biļetes, degvielas uzpildes stacijas kases čekus vai kvītis); 20.3. šo noteikumu 19.punktā minēto aktu. 21. Šo noteikumu 20.2. un 20.3.apakšpunktā minētos dokumentus amatpersona iesniedz katru mēnesi par iepriekšējo mēnesi. Kompensāciju izmaksā 10darbdienu laikā pēc šo dokumentu iesniegšanas, pārskaitot kompensācijas summu uz amatpersonas kontu kredītiestādē. 22. Amatpersona saņem bērna piedzimšanas pabalstu sešu mēneša amatalgu apmērā, kas amatpersonai bija noteikta bērna piedzimšanas dienā. Ja vienās dzemdībās dzimuši vairāki bērni, pabalstu saņem par katru piedzimušo bērnu. 23. Lai amatpersona saņemtu bērna piedzimšanas pabalstu, viņa gada laikā pēc bērna piedzimšanas iesniedz attiecīgās iestādes vadītājam vai viņa pilnvarotai amatpersonai šādus dokumentus: 23.1. iesniegumu par pabalsta piešķiršanu; 23.2. bērna dzimšanas apliecības kopiju. 24. Ja otrs bērna vecāks strādā institūcijā, kuras darbību regulējošos normatīvajos aktos nav paredzētas tiesības uz bērna piedzimšanas pabalstu, to norāda iesniegumā. 25. Ja abi bērna vecāki ir amatpersonas vai ja arī otrs bērna vecāks strādā valsts institūcijā, kuras darbību regulējošos normatīvajos aktos ir paredzētas tiesības uz bērna piedzimšanas pabalstu, iesniegumā norāda iestādi (un tās adresi), kurā strādā otrs bērna vecāks, kā arī norāda, ka otrs bērna vecāks nav iesniedzis dokumentus bērna piedzimšanas pabalsta saņemšanai. 26. Bērna piedzimšanas pabalstu amatpersonai attiecīgā iestāde var izmaksāt divās daļās sešu mēnešu laikā pēc šo noteikumu 23.punktā minēto dokumentu saņemšanas, pārskaitot pabalsta summu uz amatpersonas kontu kredītiestādē. Pirmajā izmaksas reizē izmaksājamās bērna piedzimšanas pabalsta daļas apmērs nedrīkst būt mazāks par 50% no kopējās pabalsta summas. 27. Informāciju par bērna piedzimšanas pabalsta izmaksu attiecīgā iestāde nosūta tai valsts institūcijai, kurā strādā otrs bērna vecāks. 28. Bērna piedzimšanas pabalstu amatpersonai nepiešķir, ja bērns piedzimis nedzīvs vai pēc piedzimšanas ir nodzīvojis mazāk par septiņām diennaktīm. Šādā gadījumā izmaksā šo noteikumu 29.punktā minēto pabalstu. 29. Lai amatpersona saņemtu pabalstu sakarā ar ģimenes locekļa (laulātā, bērna, vecāka, vecvecāka, adoptētāja vai adoptētā) vai apgādājamā nāvi, viņa gada laikā pēc ģimenes locekļa vai apgādājamā nāves iesniedz attiecīgās iestādes vadītājam vai viņa pilnvarotai amatpersonai šādus dokumentus: 29.1. iesniegumu par pabalsta piešķiršanu; 29.2. miršanas apliecības kopiju; 29.3. radniecību, laulību vai apgādību apliecinoša dokumenta kopiju. 30. Pabalstu sakarā ar ģimenes locekļa vai apgādājamā nāvi izmaksā 10darbdienu laikā pēc šo noteikumu 29.punktā minēto dokumentu saņemšanas, pārskaitot pabalsta summu uz amatpersonas kontu kredītiestādē. 31. Atvaļinājuma pabalstu attiecīgā iestāde izmaksā amatpersonai vienlaikus ar naudas summām, kas viņai pienākas, aizejot ikgadējā atvaļinājumā, bet, ja amatpersonu atvaļina no dienesta, - vienlaikus ar naudas summām, kas tai pienākas, viņu atvaļinot no dienesta. Pabalsta summu pārskaita uz amatpersonas kontu kredītiestādē. 32. Par vienu kalendāra gadu amatpersonai piešķir atvaļinājuma pabalstu vienas mēneša amatalgas apmērā, kas viņai ir noteikta ikgadējā atvaļinājuma piešķiršanas dienā. 33. Lai saņemtu pabalstu sakarā ar smagu nelaimes gadījumu, amatpersona gada laikā pēc nelaimes gadījuma iesniedz iestādes vadītājam vai viņa pilnvarotai amatpersonai šādus dokumentus: 33.1. iesniegumu par pabalsta piešķiršanu; 33.2. nelaimes gadījuma faktu apliecinošus dokumentus. 34. Pabalstu sakarā ar smagu nelaimes gadījumu amatpersonai izmaksā 10 darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas par pabalsta piešķiršanu, pārskaitot pabalsta summu uz amatpersonas kontu kredītiestādē. 35. Pabalstu sakarā ar smagu nelaimes gadījumu nepiešķir, ja nelaimes gadījums noticis amatpersonas nepiedienīgas vai necienīgas uzvedības dēļ, kas diskreditē iestādi. 36. Izdienas pabalstu (izņemot gadījumu, ja amatpersonu atvaļina no dienesta) izmaksā sešu mēnešu laikā pēc tam, kad amatpersona ir ieguvusi tiesības saņemt šo pabalstu, bet ne vēlāk kā līdz attiecīgā kalendāra gada beigām. Pabalsta summu pārskaita uz amatpersonas kontu kredītiestādē. 37. Atvaļināšanas pabalstu attiecīgā iestāde izmaksā amatpersonai vienlaikus ar naudas summām, kas tai pienākas, viņu atvaļinot no dienesta. Pabalsta summu pārskaita uz amatpersonas kontu kredītiestādē. 38. Lai amatpersonas neatraidāmie mantinieki (Civillikuma 423.pants) saņemtu pabalstu sakarā ar amatpersonas bojāeju, viņi sešu mēnešu laikā pēc amatpersonas nāves iesniedz attiecīgi Iekšlietu ministrijā vai Tieslietu ministrijā šādus dokumentus: 38.1. iesniegumu par pabalsta vai tā daļas piešķiršanu, norādot vārdu, uzvārdu, personas kodu, deklarētās dzīvesvietas adresi un kontu kredītiestādē; 38.2. notāra izsniegtu apliecinājumu par neatraidāmā mantinieka statusu; 38.3. bāriņtiesas lēmumu, ja neatraidāmais mantinieks ir nepilngadīgs; 38.4. ārstniecības iestādes izsniegtu izrakstu no medicīniskās dokumentācijas par nāves cēloni vai tiesmedicīniskās ekspertīzes atzinumu, ja nāve iestājusies pēc nelaimes gadījuma speciālās izmeklēšanas pabeigšanas. 39. Ja nelaimes gadījuma speciālās izmeklēšanas komisija vai attiecīgi Iekšlietu ministrijas vai Tieslietu ministrijas valsts sekretāra izveidota komisija ir pieņēmusi lēmumu izmaksāt pabalstu sakarā ar amatpersonas bojāeju, Iekšlietu ministrija lēmumu kopā ar normatīvajos aktos par nelaimes gadījuma izmeklēšanu noteiktajā kārtībā sastādītā akta apstiprinātu kopiju un šo noteikumu 38.punktā minētajiem dokumentiem nosūta aģentūrai, bet Tieslietu ministrija - Ieslodzījuma vietu pārvaldei. 40. Pabalstu sakarā ar amatpersonas bojāeju izmaksā vienādās daļās visiem amatpersonas neatraidāmajiem mantiniekiem. 41. Pabalstu sakarā ar amatpersonas bojāeju izmaksā triju mēnešu laikā pēc šo noteikumu 38.punktā minētā termiņa beigām, pārskaitot pabalsta vai tā daļas summu uz neatraidāmā mantinieka kontu kredītiestādē. 42. Pabalstu sakarā ar amatpersonas bojāeju neizmaksā, ja: 42.1. amatpersona nelaimes gadījuma brīdī bijusi alkohola reibumā vai narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošu vielu ietekmē. Īpašus gadījumus, tai skaitā vardarbīgi radītu šo vielu klātbūtni organismā, izvērtē un par tiem lemj komisija, izmeklējot nelaimes gadījumu un izvērtējot citus materiālus; 42.2. sagatavots atzinums par nelaimes gadījumu darbā atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas reglamentē nelaimes gadījumu darbā izmeklēšanu; 42.3. amatpersonas bojāejas cēlonis nav nelaimes gadījumā gūtie veselības traucējumi. 43. Ja nelaimes gadījuma speciālās izmeklēšanas komisija vai attiecīgi Iekšlietu ministrijas un Tieslietu ministrijas valsts sekretāra izveidota komisija ir pieņēmusi lēmumu par atteikumu izmaksāt pabalstu sakarā ar amatpersonas bojāeju, attiecīgi Iekšlietu ministrija vai Tieslietu ministrija nosūta lēmumu neatraidāmajiem mantiniekiem. 44. Lai persona, kura ir uzņēmusies amatpersonas apbedīšanu, saņemtu pabalstu amatpersonas nāves gadījumā, viņa gada laikā pēc amatpersonas nāves iesniedz attiecīgās iestādes vadītājam vai viņa pilnvarotai amatpersonai šādus dokumentus: 44.1. iesniegumu par pabalsta piešķiršanu, kurā norāda vārdu, uzvārdu, adresi, kontu kredītiestādē, uz kuru pārskaitāma pabalsta summa; 44.2. miršanas apliecības kopiju. 45. Personai, kura uzņēmusies amatpersonas apbedīšanu, pabalsta summu izmaksā 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 44.punktā minēto dokumentu iesniegšanas. 46. No valsts budžeta līdzekļiem sedz šādus ar amatpersonas apbedīšanu saistītos izdevumus: 46.1. zārka iegādes izdevumus; 46.2. maksu par morga pakalpojumiem; 46.3. maksu par apbedīšanas piederumiem; 46.4. maksu par vainagu un sēru lenti; 46.5. maksu par transporta pakalpojumiem (katafalks, autobuss); 46.6. maksu par pakalpojumiem kapos; 46.7. maksu par bēru ceremoniju; 46.8. maksu par dokumentu noformēšanu; 46.9. maksu par kremāciju; 46.10. maksu par kapu apmalēm un kapu plāksnēm. 47. Maksimālais ar amatpersonas apbedīšanu saistīto izdevumu apmērs, ko sedz no valsts budžeta līdzekļiem, ir 800 latu. 48. Ar amatpersonas apbedīšanu saistīto izdevumu summu atbilstoši šos izdevumus apliecinošiem attaisnojuma dokumentiem attiecīgā iestāde var pārskaitīt: 48.1. ar apbedīšanu saistītā pakalpojuma sniedzējam saskaņā ar tā iesniegtu rēķinu; 48.2. personai, kura uzņēmusies amatpersonas apbedīšanu un segusi ar to saistītos izdevumus. 49. Lai persona, kura uzņēmusies amatpersonas apbedīšanu un segusi ar to saistītos izdevumus, saņemtu ar apbedīšanu saistīto izdevumu atmaksu, viņa gada laikā pēc amatpersonas apbedīšanas iesniedz attiecīgās iestādes vadītājam vai viņa pilnvarotai amatpersonai šādus dokumentus: 49.1. iesniegumu par apbedīšanas izdevumu segšanu, kurā norāda vārdu, uzvārdu, adresi, kontu kredītiestādē, uz kuru pārskaitāma apbedīšanas izdevumu summa; 49.2. miršanas apliecības kopiju (ja tā nav iesniegta iestādē, lai saņemtu pabalstu sakarā ar amatpersonas bojāeju); 49.3. apbedīšanas izdevumus apliecinošus attaisnojuma dokumentus (čekus, kvītis, rēķinus). 50. Personai, kura uzņēmusies amatpersonas apbedīšanu, apbedīšanas izdevumus atmaksā 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 49.punktā minēto dokumentu iesniegšanas. 51. Transporta izdevumu kompensācijas apmēru nosaka, ņemot vērā faktiskos izdevumus apliecinošus attaisnojuma dokumentus (biļetes). 52. Lai saņemtu transporta izdevumu kompensāciju, ja amatpersona izmantojusi sabiedrisko transportu (izņemot taksometru) dienesta uzdevumu izpildes nodrošināšanai, amatpersona līdz kārtējā mēneša desmitajam datumam iesniedz iestādes vadītājam vai viņa pilnvarotai amatpersonai šādus dokumentus: 52.1. iesniegumu par transporta izdevumu kompensācijas piešķiršanu. Iesniegumam pievieno informāciju par sabiedriskā transporta izmantošanas nepieciešamību dienesta uzdevumu izpildes nodrošināšanai (1.pielikums), norādot katru sabiedriskā transporta izmantošanas gadījumu iepriekšējā kalendāra mēnesī; 52.2. faktiskos transporta izdevumus apliecinošus attaisnojuma dokumentus (biļetes). 53. Lai saņemtu transporta izdevumu kompensāciju, ja amatpersona izmantojusi sabiedrisko transportu (izņemot taksometru), lai nokļūtu ārstniecības iestādē veselības pārbaudes veikšanai un atgrieztos no tās, amatpersona mēneša laikā pēc ārstniecības iestādes apmeklējuma iesniedz iestādes vadītājam vai viņa pilnvarotai amatpersonai šādus dokumentus: 53.1. iesniegumu par transporta izdevumu kompensācijas piešķiršanu; 53.2. faktiskos transporta izdevumus apliecinošus attaisnojuma dokumentus (biļetes). 54. Transporta izdevumu kompensāciju izmaksā 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 52. un 53.punktā minēto dokumentu saņemšanas, pārskaitot kompensācijas summu uz amatpersonas kontu kredītiestādē. XIV. Vienreizēja kompensācija, ja amatpersona, pildot dienesta pienākumus, ir cietusi nelaimes gadījumā un guvusi veselības traucējumu
55. Veselības traucējumu atzīst par gūtu nelaimes gadījumā, pildot dienesta pienākumus, ja tā cēlonis ir vienreizējs ārkārtējs notikums, kas radies Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma 38.panta otrajā daļā minētajos gadījumos. 56. Kompensāciju piešķir un izmaksā, ja amatpersona, pildot dienesta pienākumus, guvusi šo noteikumu 2.pielikumā minēto veselības traucējumu un komisija, kura izmeklējusi nelaimes gadījumu un tā apstākļus (turpmāk - nelaimes gadījuma izmeklēšanas komisija), ir pieņēmusi lēmumu par kompensācijas izmaksu amatpersonai (turpmāk - lēmums). 57. Lēmumu sagatavo četros eksemplāros un nosūta: 57.1. attiecīgajai iestādei (struktūrvienībai), kurā amatpersona dienē; 57.2. amatpersonai; 57.3. iestādei, kura izmaksās kompensāciju. Lēmuma eksemplāram pievieno normatīvajos aktos par nelaimes gadījuma izmeklēšanu noteiktajā kārtībā sastādīto aktu par nelaimes gadījumu darbā (turpmāk - akts); 57.4. personālvadības struktūrvienībai tajā iestādē, kura izveidojusi nelaimes gadījuma izmeklēšanas komisiju. 58. Kompensācijas apmēru nosaka atbilstoši nelaimes gadījumā gūto veselības traucējumu smaguma pakāpei (3.pielikums): 58.1. par smagiem veselības traucējumiem ar dzīvības apdraudējumu- 5000 latu; 58.2. par smagiem veselības traucējumiem- 2000 latu; 58.3. par vidēji smagiem veselības traucējumiem - 250 latu; 58.4. par viegliem veselības traucējumiem - 50 latu. 59. Nelaimes gadījumā gūtā veselības traucējuma smaguma pakāpi amatpersonai nosaka Iekšlietu ministrijas Centrālā medicīniskās ekspertīzes komisija (turpmāk - komisija), pamatojoties uz iestādes nosūtījumu, lēmumu un aktu, kā arī amatpersonas iesniegtajiem izrakstiem no ārstniecības iestādes medicīniskās dokumentācijas par nelaimes gadījumā gūtā veselības traucējuma ārstēšanu. 60. Amatpersonu veselības traucējuma smaguma pakāpes noteikšanai uz komisiju nosūta pēc ārstēšanās pabeigšanas vai pēc 16nedēļu ilga ārstēšanās perioda, ja darbnespēja turpinās, bet ne agrāk kā pēc nelaimes gadījuma izmeklēšanas pabeigšanas saskaņā ar nosūtījumu veselības traucējuma smaguma pakāpes noteikšanai (4.pielikums). 61. Nosakot veselības traucējuma smaguma pakāpi, komisija izvērtē traumas vai cita nodarījuma smagumu nelaimes gadījuma brīdī, izraisītās komplikācijas, ar objektīvām izmeklēšanas metodēm apstiprinātās seku parādības un funkciju traucējumus pēc ārstēšanās, kā arī: 61.1. amatpersonas veselības stāvokli pirms nelaimes gadījuma; 61.2. aktā minētos nelaimes gadījuma apstākļus; 61.3. ārstniecības iestādes izsniegtos medicīniskās dokumentācijas izrakstus par veselības stāvokli uzreiz pēc nelaimes gadījuma un ārstēšanās laikā, veiktajiem izmeklējumiem un izmantotajām ārstniecības metodēm. 62. Nepieciešamās speciālistu apskates atbilstoši amatpersonas gūtajiem veselības traucējumiem nosaka komisijas vadītājs, ja nepieciešams, pieprasot citu speciālistu viedokli vai papildizmeklējumus. 63. Ja amatpersona nelaimes gadījumā guvusi veselības traucējumus ar dažādu smaguma pakāpi, kopējo smaguma pakāpi nosaka atbilstoši smagākajai. Ja gūta trauma, noteicošais ir traumas smagums un tās radītās sekas, nevis amatpersonas darbspēju zaudējuma ilgums. 64. Ja amatpersona nelaimes gadījumā cietusi atkārtoti, veselības traucējumu smaguma pakāpes noteikšanā ņem vērā iepriekš gūto traumu sekas. 65. Ja amatpersona veselības stāvokļa dēļ nevar ierasties komisijā, komisija atzinumu par veselības traucējuma smaguma pakāpi var sniegt, pamatojoties uz aktā minētajiem nelaimes gadījuma apstākļiem un izrakstiem no stacionārā pacienta medicīniskās kartes vai citu medicīnisku dokumentāciju, tai skaitā tiesu medicīnas ekspertīzes datiem. Ja nepieciešams, komisija amatpersonu apmeklē tās uzturēšanās vietā. 66. Kompensāciju akūtas infekcijas gadījumā piešķir un izmaksā, ja inficēšanās notikusi nelaimes gadījumā, kas saistīts ar bioloģisko terorismu, katastrofu seku likvidāciju, tiešu kontaktu ar asinīm vai citiem infekcioziem (HIV, B hepatīts, C hepatīts) biomateriāliem, un: 66.1. inficēšanās risks dokumentēts atbilstoši normatīvajiem aktiem par nelaimes gadījuma izmeklēšanu; 66.2. primārajā medicīniskajā pārbaudē uzreiz pēc nelaimes gadījuma un medicīniskās novērošanas sākumā veiktajos asins paraugu izmeklējumos inficēšanās ar šajā punktā minētajiem slimību izraisītājiem nav konstatēta; 66.3. inficēšanās diagnosticēta medicīniskās novērošanas laikā. 67. Pēc nelaimes gadījumā gūtā veselības traucējuma smaguma pakāpes noteikšanas komisija sagatavo atzinumu par nelaimes gadījumā gūtā veselības traucējuma smaguma pakāpi (turpmāk - atzinums) (5.pielikums). 68. Atzinumu sastāda trijos eksemplāros. Vienu eksemplāru nosūta iestādei (struktūrvienībai), kurā amatpersona dienē un kura ir nosūtījusi amatpersonu uz komisiju, otru eksemplāru nosūta iestādei, kura izmaksā kompensāciju, trešo eksemplāru glabā komisijas lietvedībā. 69. Atzinuma izsniegšanu reģistrē atzinumu par nelaimes gadījumā gūtā veselības traucējuma smaguma pakāpi reģistrācijas žurnālā (6.pielikums). 70. Ja amatpersona ir cietusi nelaimes gadījumā un viņai dienesta laikā vai pēc atvaļināšanas no dienesta Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu komisija noteikusi invaliditāti, kuras cēlonis ir aktā minētais nelaimes gadījums, amatpersonai izmaksā vienreizēju kompensāciju šādā apmērā: 70.1. I grupas invalīdam - 30000 latu; 70.2. II grupas invalīdam - 20000 latu; 70.3. III grupas invalīdam - 5000 latu. 71. Ja amatpersonai piecu gadu laikā no nelaimes gadījuma dienas (arī pēc atvaļināšanas no dienesta) veselības stāvoklis ir pasliktinājies un noteikta cita invaliditātes grupa, atbilstoši no jauna noteiktajai invaliditātes grupai maina arī kompensācijas apmēru. 72. Lai saņemtu kompensāciju, amatpersona, kurai noteikta invaliditāte, vai persona, kura pārstāv viņas intereses, ne vēlāk kā 18 mēnešus pēc invaliditātes grupas piešķiršanas iesniedz attiecīgi aģentūrā vai Ieslodzījuma vietu pārvaldē šādus dokumentus: 72.1. iesniegumu par kompensācijas piešķiršanu, norādot amatpersonas vārdu, uzvārdu, personas kodu, adresi un kontu kredītiestādē; 72.2. Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu komisijas izziņu par amatpersonai piešķirto invaliditātes grupu. 73. Lai saņemtu kompensāciju, amatpersona, kurai radušies veselības traucējumi, 18 mēnešu laikā pēc nelaimes gadījuma iesniedz attiecīgi aģentūrā vai Ieslodzījuma vietu pārvaldē iesniegumu par kompensācijas piešķiršanu, norādot vārdu, uzvārdu, personas kodu, dienesta vietu un kontu kredītiestādē. 74. Kompensāciju var izmaksāt divās daļās, pārskaitot kompensācijas summu uz amatpersonas kontu kredītiestādē: 74.1. vismaz 50% no kompensācijas apmēra - 10 darbdienu laikā pēc visu kompensācijas izmaksai nepieciešamo dokumentu saņemšanas; 74.2. atlikušo kompensācijas daļu - triju mēnešu laikā pēc visu kompensācijas izmaksai nepieciešamo dokumentu saņemšanas. 75. Ja šajā nodaļā minētās kompensācijas apmēru saskaņā ar šiem noteikumiem pārskata, no amatpersonai izmaksājamās kompensācijas atskaita summu, kura jau izmaksāta par šo pašu nelaimes gadījumu. 76. Kompensāciju neizmaksā, ja: 76.1. par nelaimes gadījumu atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas reglamentē nelaimes gadījumu darbā izmeklēšanu, sagatavots atzinums par nelaimes gadījumu darbā; 76.2. amatpersona nelaimes gadījuma brīdī bijusi alkohola reibumā vai narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošu vielu ietekmē. Īpašus gadījumus, tai skaitā vardarbīgi radītu šo vielu klātbūtni organismā, izvērtē un par tām lemj nelaimes gadījuma izmeklēšanas komisija, izmeklējot nelaimes gadījumu un izvērtējot citus materiālus; 76.3. veselības traucējums vai noteiktās invaliditātes cēlonis nav gūts aktā minētajā nelaimes gadījumā vai neatbilst šajos noteikumos minētajam nelaimes gadījumā gūtajam veselības traucējumu veidam un to apliecina komisijas atzinums vai Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu komisijas izziņa par invaliditātes cēloni. 77. Nelaimes gadījuma izmeklēšanas komisijas lēmumu var apstrīdēt, iesniedzot iesniegumu attiecīgi iekšlietu ministram vai tieslietu ministram. 79. Uzturdevas kompensācijas apmērs ir 120 latu mēnesī. (Grozīts ar MK 13.11.2007. noteikumiem Nr.773) 79.1 Amatpersonai izmaksā uzturdevas kompensāciju 4 latu apmērā par katru nodienēto kalendāra dienu attiecīgajā mēnesī, ja viņa nepilda amata pienākumus pilnu kalendāra mēnesi, šādā gadījumā: 79.1 1. amatpersona pieņemta dienestā attiecīgajā kalendāra mēnesī; 79.1 2. amatpersona pārcelta citā amatā uz citu iestādi; 79.1 3. amatpersona atvaļināta no dienesta attiecīgajā kalendāra mēnesī; 79.1 4. amatpersonai pārtraukta uzturdevas kompensācijas izmaksa saskaņā ar Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumu. (MK 24.07.2007. noteikumu Nr.504 redakcijā, kas grozīta ar MK 13.11.2007. noteikumiem Nr.773) 79.2 Ja amatpersonu pārceļ citā amatā uz citu iestādi, uzturdevas kompensācijas mēneša summas starpību viņai izmaksā iestāde, uz kuru amatpersona pārcelta. (MK 24.07.2007. noteikumu Nr.504 redakcijā) 80. Uzturdevas kompensāciju izmaksā katru mēnesi vienlaikus ar darba samaksu, pārskaitot kompensācijas summu uz amatpersonas kontu kredītiestādē. 82. Formas tērpa kompensāciju amatpersonai izmaksā reizi kalendāra gadā, ja viņa šajā gadā ir nodienējusi vairāk nekā sešus mēnešus. 83. Atbilstoši iestādes vadītāja ar rīkojumu apstiprinātajiem amatiem, kuros dienesta pienākumus veic, pastāvīgi nenēsājot formas tērpu, iestādes vadītājs katru gadu izdod rīkojumu, nosakot konkrētas amatpersonas, kurām izmaksājama formas tērpa kompensācija. 84. Formas tērpa kompensāciju izmaksā 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 83.punktā minētā rīkojuma izdošanas, pārskaitot kompensācijas summu uz amatpersonas kontu kredītiestādē. Ministru prezidents A.Kalvītis
Iekšlietu ministrs Dz.Jaundžeikars Iekšlietu ministrs Dz.Jaundžeikars
Piezīme. * Ietver stāvokļus atbilstoši Starptautiskajai statistiskajai slimību un veselības problēmu klasifikācijai (10.redakcija). Iekšlietu ministrs Dz.Jaundžeikars
Piezīmes. 1. Traumu gadījumā noteicošais nav ārstēšanās ilgums, bet gūto bojājumu smagums to nodarīšanas brīdī un tā radītās sekas. 2. Dzīvnieku indes toksisku iedarbību vērtē pēc tās lokālās un vispārējās ietekmes uz organismu. Iekšlietu ministrs Dz.Jaundžeikars
Iekšlietu ministrs Dz.Jaundžeikars
Iekšlietu ministrs Dz.Jaundžeikars
Iekšlietu ministrs Dz.Jaundžeikars
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Noteikumi par pabalstiem un kompensācijām Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma ..
Statuss:
Zaudējis spēku
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|