Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Ministru kabineta rīkojums Nr.830 Rīgā 2006.gada 27.oktobrī (prot. Nr.55 46.§) Grozījumi Rīcības plānā pārejai uz profesionālo militāro dienestu
1. Izdarīt Rīcības plānā pārejai uz profesionālo militāro dienestu (apstiprināts ar Ministru kabineta 2005.gada 18.maija rīkojumu Nr.321 "Par Rīcības plānu pārejai uz profesionālo militāro dienestu") šādus grozījumus: 1.1. aizstāt I daļas 2.nodaļā skaitli un vārdus "1) NBS Rekrutēšanas un atlases centra pilnveidošana" ar skaitli un vārdiem "1) Rekrutēšanas sistēmas reorganizācija"; 1.2. izteikt I daļas 2.1.apakšnodaļu šādā redakcijā: "2.1. Rekrutēšanas sistēmas reorganizācija Viens no galvenajiem uzdevumiem, lai nodrošinātu pāreju uz profesionāliem bruņotajiem spēkiem 2006.gada 31.decembrī, ir reorganizēt rekrutēšanas sistēmu. Rekrutēšana ir būtisks un laikietilpīgs piemērotāko kandidātu atlases process. Pēc kandidātam noteikto dokumentu iesniegšanas un izskatīšanas un attiecīgo pirmatnējo pārbaužu pozitīvu atbilžu saņemšanas (sodāmības, fiziskās sagatavotības, medicīniskās pārbaudes) ar karavīru - kandidātu tiek slēgts PMD līgums uz pārbaudes laiku - četriem mēnešiem. Šajā laikā kandidāts (karavīrs) apgūst militārās izglītības pamatkursu, un tikai pēc kursa pabeigšanas karavīrs tiek norīkots uz vienību. Vienībā tiek noslēgts līgums par profesionālo militāro dienestu un karavīrs uzsāk pildīt konkrēta amata dienesta pienākumus. Šobrīd, pildot Obligātā militārā dienesta likumā noteikto, Aizsardzības ministrijas pakļautībā esošā civiliestāde - Militārā dienesta iesaukšanas centrs (MDIC) veic obligātajam militārajam dienestam pakļauto, kā arī brīvprātīgo personu uzskaiti, reģistrāciju un iesaukšanu obligātajā militārajā dienestā, kā arī uztur datu bāzi par rezervē ieskaitītajiem karavīriem. Reorganizējot rekrutēšanas sistēmu, MDIC tiks likvidēts, un tā pašreizējie uzdevumi tiks deleģēti citām institūcijām. Pēc reorganizācijas NBS Rekrutēšanas un atlases centrs būs nozīmīgākā institūcija, kas nodarbosies ar karavīru rekrutēšanu. Tā galvenie darbības virzieni būs: - profesionālajam dienestam izmantojamā kontingenta apzināšana; - vispārēja profesionālā dienesta karavīru atlase un komplektācija; - regulārs darbs ar mācību iestādēm; - NBS popularizēšana. Pārējās būtiskākās MDIC funkcijas tiks nodotas šādām institūcijām: - Aizsardzības ministrijai - rezerves un atvaļināto karavīru sociālo jautājumu risināšana; - Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem - NBS komplektēšanas plāna mobilizācijas gadījumā izstrāde un iesniegšana Zemessardzes štābam, kā arī citas mobilizācijas funkcijas; - Zemessardzei - datu bāzes uzturēšana, informācijas sniegšana NBS par rezerves karavīriem un par rezervistiem, rezerves karavīru un rezervistu reģistrācija, uzskaite un iesaukšana uz kārtējām vai pārbaudes militārajām mācībām vai iesaukšana aktīvajā dienestā, ja tiek izsludināta mobilizācija; - NBS Nodrošinājuma pavēlniecības Medicīnas nodrošinājuma centram - profesionālā militārā dienesta karavīru un militāro mācību iestāžu reflektantu veselības pārbaude, kā arī - mobilizācijas izsludināšanas gadījumā - aktīvajā militārajā dienestā iesaucamo rezerves karavīru veselības aprūpe. Jauna rekrutēšanas sistēmas modeļa izstrāde: izpildīts MDIC likvidācija: līdz 01.01.2007."; 1.3. izteikt I daļas 2.2.2.apakšnodaļas trešo rindkopu šādā redakcijā: "Pakāpeniski palielinoties AM budžetam un panākot izdevumu samazinājumu sakarā ar obligātā militārā dienesta (OMD) likvidāciju, ir plānots, sākot ar 2006.gada 1.janvāri, izmaksāt šo daļējo kompensāciju visiem profesionālā dienesta karavīriem."; 1.4. izteikt I daļas 2.4.1.apakšnodaļas otro rindkopu šādā redakcijā: "Līdz 2006.gada 1.janvārim visiem karavīriem, kuri rotācijas kārtībā pārcelti vai komandēti uz jaunu dienesta vietu, tiks maksātas daļējas dzīvojamās telpas īres kompensācijas vai piešķirti dienesta dzīvokļi. Pēc 2006.gada 1.janvāra daļējas dzīvojamās telpas īres kompensācijas tiks maksātas visiem karavīriem."; 1.5. aizstāt I daļas 2.6.11.apakšnodaļā vārdu un skaitļus "līdz 01.06.2006." ar vārdu un skaitļiem "līdz 01.12.2006."; 1.6. izteikt II daļas vienpadsmito rindkopu šādā redakcijā: "OMD kazarmas tiks pārbūvētas par kazarmu tipa kopmītnēm un nodrošinātas karavīriem, kuri rotācijas kārtībā dienesta interesēs tiks pārcelti uz citām vienībām. Celtniecība tiks turpināta, lai pakāpeniski atjaunotu dzīvojamā fonda bāzi. Savukārt, lai radītu vienlīdzīgus apstākļus visiem karavīriem un novērstu potenciālu maldināšanu un ienākumu slēpšanu, ir plānots, sākot ar 2006.gada 1.janvāri, visiem karavīriem maksāt daļējas dzīvojamās telpas īres kompensācijas (sk. 5.a tabulu)."; 1.7. izteikt II daļas 5.a tabulu šādā redakcijā: "5.a tabula: Dzīvojamā fonda celtniecība un daļējas dzīvojamās telpas īres kompensācijas PMD karavīriem (AM piedāvātais variants)
*Šajā gadā kompensācijas saņēma 1700 karavīri."; 1.8. aizstāt II daļas četrpadsmitās rindkopas trešajā teikumā vārdus un skaitļus "apmēram 2 milj. LVL" ar vārdiem un skaitļiem "apmēram 1 milj. LVL"; 1.9. izteikt II daļas 5.b tabulu šādā redakcijā: "5.b Dzīvojamā fonda celtniecība un dzīvojamās telpas īres kompensācijas PMD karavīriem (alternatīvais variants)
* Šajā gadā kompensācijas saņēma 1700 karavīri."; 1.10. izteikt II daļas 7.tabulu šādā redakcijā: "7.tabula: Kopējās izmaksas un izmaksu pieaugums, salīdzinot ar iepriekšējo gadu (pārejas izmaksas)
1.11. izteikt kopsavilkuma tekstu šādā redakcijā: "Saskaņā ar Deklarācijas par Ministru kabineta iecerēto darbību sadaļas "Aizsardzība" 4.punktu un Saeimā 2003.gada 13.novembrī apstiprināto Valsts aizsardzības koncepciju, kurā noteikta militārā dienesta profesionalizācijas nepieciešamība, kā arī Ministru kabineta 2003.gada 8.jūlija sēdes protokollēmumu "Par militārā dienesta profesionalizēšanu un atteikšanos no obligātā militārā dienesta" Aizsardzības ministrija 2004.gada februārī iesniedza Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu "Par atteikšanos no obligātā militārā dienesta un pāreju uz profesionālo militāro dienestu" un tam pievienotu tiesību akta projektu. Aizsardzības ministrijas izstrādātais Rīcības plāns pārejai uz profesionālo militāro dienestu (turpmāk - plāns) nosaka pārejas veikšanai nepieciešamos pasākumus. Nacionālo bruņoto spēku profesionalizācijas mērķi ir: - nodrošināt Nacionālo bruņoto spēku atbilstību mūsdienu draudu situācijai (tās pārvarēšanai būtiskākais ir bruņoto spēku kvalitāte, nevis kvantitāte); - nodrošināt Latvijas kā Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalsts gatavību kolektīvai aizsardzībai alianses ietvaros; - nodrošināt lielākas Nacionālo bruņoto spēku operatīvās spējas un kaujas gatavību dalībai starptautiskajās operācijās. Izstrādājot pamatprincipus pārejai uz profesionāliem bruņotajiem spēkiem, kā arī lai veicinātu jauniešu interesi un rekrutēšanu un nodrošinātu kvalitatīvu dienestu Nacionālajos bruņotajos spēkos, jāveic neatliekamu pasākumu komplekss, kas ietver: - rekrutēšanas sistēmas reorganizāciju; - sociālā atbalsta programmu izstrādi; - Nacionālo bruņoto spēku infrastruktūras attīstību; - Nacionālo bruņoto spēku aktīvās rezerves sistēmas izveidi; - Nacionālo bruņoto spēku militāro mācību sistēmu pārskatīšanu; - normatīvās bāzes pārskatīšanu; - sabiedrības informēšanas stratēģijas īstenošanu. Lai veiktu pāreju uz profesionālo militāro dienestu, laikposmā līdz 2008.gadam Aizsardzības ministrijai valsts budžetā tam katru gadu jāparedz papildus vidēji trīs miljoni latu (2.tabula). 1.tabula. Nacionālo bruņoto spēku personāla skaits
2.tabula. Plānotie nepieciešamie finanšu līdzekļi laikposmam no 2005. līdz 2008.gadam (lati)*
* Sīkāks finanšu līdzekļu plānojums sniegts plāna informatīvajā daļā. Problēmas risinājuma 1.variants: Lai nodrošinātu ar dzīvojamo platību karavīrus, kuri rotācijas kārtībā dienesta interesēs tiks pārcelti uz citām vienībām, Aizsardzības ministrija plāno turpināt dzīvojamā fonda celtniecību, bet, lai radītu vienlīdzīgus apstākļus visiem karavīriem un novērstu potenciālu maldināšanu un ienākumu slēpšanu, plānots, sākot ar 2006.gada 1.janvāri, visiem karavīriem maksāt daļējas dzīvojamās telpas īres kompensācijas. Šīs kompensācijas katru gadu palielināsies, taču tikai daļēji segs dzīvojamās telpas īres izmaksas. Šo pasākumu izmaksas ietvertas 2.tabulā un atsevišķi nodalītas 3.tabulā. Problēmas risinājuma 2.variants: Alternatīvs risinājuma variants - pārtraukt dzīvojamā fonda celtniecību un maksāt visiem profesionālā militārā dienesta karavīriem dzīvojamās telpas īres kompensācijas. Ņemot vērā inflāciju un cenu pieaugumu dzīvokļu tirgū, plānots, ka pakāpeniski palielināsies arī dzīvojamās telpas īres kompensācijas (4.tabula). Šajā gadījumā varētu uzskatīt, ka karavīriem pilnā apmērā tiek segtas dzīvojamās telpas īres izmaksas, taču, kā redzams tabulā, pirmajā gadā tam būtu nepieciešams papildus viens miljons latu. 3.tabula. Dzīvojamā fonda celtniecība un daļējas dzīvojamās telpas īres kompensācijas profesionālā militārā dienesta karavīriem (Aizsardzības ministrijas piedāvātais variants) (lati)
* Šajā gadā kompensācijas saņēma 1700 karavīri.
4.tabula. Dzīvojamā fonda celtniecība un dzīvojamās telpas īres kompensācijas profesionālā militārā dienesta karavīriem (alternatīvais variants) (lati)
* Šajā gadā kompensācijas saņēma 1700 karavīri. Plānā noteiktie uzdevumi īstenojami Aizsardzības ministrijai piešķirtā valsts budžeta programmas "Valsts aizsardzība, drošība un integrācija NATO" finansējuma ietvaros." 2. Aizsardzības ministrijai iesniegt precizēto Rīcības plānu pārejai uz profesionālo militāro dienestu Valsts kancelejā. Ministru prezidenta vietā - aizsardzības ministrs A.Slakteris Īpašu uzdevumu ministre sabiedrības integrācijas lietās K.Pētersone |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījumi Rīcības plānā pārejai uz profesionālo militāro dienestu
Statuss:
Zaudējis spēku
Saistītie dokumenti
|