Ekonomikas ministrijas
ieteikumi Nr.2540-28-2
Rīgā 2006.gada 11.jūlijā
Kvalitātes un specifisko
vērtēšanas kritēriju piemērošana atklātā projektu iesniegumu
konkursa "Siltumapgādes sistēmu modernizācija atbilstoši vides
prasībām un energoefektivitātes paaugstināšana gan siltumapgādes
sistēmas ražošanas un sadales pusē, gan gala patērētāja pusē"
projektu iesniegumu vērtēšanas ietvaros
Izdoti saskaņā
ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 72.panta pirmās daļas
2.punktu
1. Ieteikumi nosaka vienotas
prasības, kas jāievēro vērtēšanas komisijas locekļiem un
vērtēšanas ekspertiem, veicot Vienotā programmdokumenta
1.prioritātes "Līdzsvarotas attīstības veicināšana" 1.pasākuma
"Vides infrastruktūras un tūrisma uzlabošana" 4.aktivitātes
"Siltumapgādes sistēmu uzlabošana" 2.apakšaktivitātes
"Siltumapgādes sistēmu modernizācija atbilstoši vides prasībām un
energoefektivitātes paaugstināšana gan siltumapgādes sistēmas
ražošanas un sadales pusē, gan gala patērētāja pusē" atklātā
projektu iesniegumu konkursa projektu iesniegumu (turpmāk tekstā
- projekta iesniegums) vērtēšanu atbilstoši Ministru kabineta
2006.gada 9.maija noteikumu Nr.382 "Noteikumi par atklātā
projektu iesniegumu konkursa "Siltumapgādes sistēmu modernizācija
atbilstoši vides prasībām un energoefektivitātes paaugstināšana
gan siltumapgādes sistēmas ražošanas un sadales pusē, gan gala
patērētāja pusē" vadlīnijām" 12.pielikumā noteiktajiem projektu
kvalitātes un specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem (turpmāk
tekstā - kvalitātes un specifiskie vērtēšanas kritēriji), ar
mērķi nodrošināt tiesiskās noteiktības un tiesiskās paļāvības
principu projektu iesniegumu vērtēšanas procesā.
2. Ieteikumu 1.punktā minētā
projektu iesniegumu vērtēšana notiek, aizpildot ieteikumu
pielikumā noteikta parauga veidlapu.
3. Sagatavojot vērtējumu par
projekta iesniegumu, projekta iesnieguma vērtēšanas ekspertam vai
vērtēšanas komisijas loceklim vispirms jāaizpilda ieteikumu
pielikuma otrā sadaļa "Projekta iesnieguma vērtējums".
4. Ieteikumu pielikuma otrās
sadaļas 1. līdz 6., kā arī 7.1.1. un 7.2.1.kvalitātes un
specifiskā vērtēšanas kritērija vērtējumā jāatzīmē atbilstošā
aile (Jā/Nē).
5. Ieteikumu pielikuma otrās
sadaļas 7.1.2., 7.2.2. un 8. līdz 14.kvalitātes un specifiskā
vērtēšanas kritērija vērtējumā:
5.1. jāieraksta norādītais
apgalvojuma punktu skaits, ja projekts atbilst attiecīgajam
apgalvojumam;
5.2. jāieraksta 0, ja projekts
neatbilst attiecīgajam apgalvojumam.
6. Ja projekta iesniegumā netiek
sniegta vērtēšanai nepieciešamā informācija, atbilstošais punkts
vērtējams ar nulli.
7. Ja norādīta atšķirīga
informācija projekta iesnieguma veidlapā vai tās pielikumos
(projekta iesnieguma 1.-8.pielikums) un pavaddokumentos, par
pareizo informāciju tiek uzskatīta tā, kas norādīta projekta
iesnieguma veidlapā vai tās pielikumos (projekta iesnieguma
1.-8.pielikums).
8. Aizpildot veidlapu, jāpamato
vērtējums katrā kvalitātes un specifiskajā vērtēšanas kritērijā
un jāparāda, kurā vietā projekta iesniegumā atrodama
informācija.
9. Balstoties uz ieteikumu
pielikuma otrajā sadaļā "Projekta iesnieguma vērtējums" sniegto
informāciju, jāaizpilda ieteikumu pielikuma pirmā sadaļa
"Projekta iesnieguma vērtējuma kopsavilkums", vispirms norādot
punktu skaitu, kas piešķirts katram kvalitātes un specifiskajam
vērtēšanas kritērijam, pēc tam vērtējuma kopsavilkumu. Šajā
sadaļā nedrīkst iekļaut informāciju, kas nav norādīta ieteikumu
pielikuma otrajā sadaļā "Projekta iesnieguma vērtējums".
10. Pēc ieteikumu pielikuma pirmās
un otrās sadaļas aizpildīšanas vērtēšanas ekspertam vai
vērtēšanas komisijas loceklim, kurš aizpildīja formu,
jāparakstās, norādot vārdu, uzvārdu, amatu un formas
aizpildīšanas datumu.
Saskaņots ar Tieslietu ministriju
2006.gada 20.jūnijā.
Ekonomikas ministra vietā -
zemkopības ministrs M.Roze
Pielikums
Projekta
iesniegums Nr._____________________________,
_______________________________________________________________________________________________________
(nosaukums)
I. Projekta
iesnieguma vērtējuma kopsavilkums
Nr.
|
Kritērijs
|
1.
|
Projekta iesnieguma
atbilstība Vienotā programmdokumenta un Programmas
papildinājuma prioritātei, pasākumam un aktivitātei (t.i.,
projektā paredzēto aktivitāšu atbilstība).
|
Pamatojums:
|
2.
|
Projekta atbilstība
strukturālās politikas horizontālajiem mērķiem (dzimumu
līdztiesības veicināšana, ilgtspējīga attīstība, reģionālā
attīstība un informācijas sabiedrības veicināšana).
|
Pamatojums:
|
3.
|
Projekta iesniegumā ir
definēta un pamatota problēma, ko paredzēts risināt,
realizējot projektu.
|
Pamatojums:
|
4.
|
Projekta iesniegumā ir
skaidri norādīts, kā tiks veikta projekta īstenošanas
uzraudzība (t.sk. kvalitātes un izvēlētās mērķauditorijas
apmierinātības izvērtēšanas sistēmas atbilstība).
|
Pamatojums:
|
5.
|
Plānotās projekta
publicitātes un informācijas izplatīšanas aktivitātes ir
pietiekamas un atbilstošas.
|
Pamatojums:
|
6.
|
Projekta tehniski
ekonomiskais aprēķins balstās uz datiem par tīklos nodotās
un patērētās siltumenerģijas daudzumiem, kas iegūti no
siltumenerģijas uzskaites mēraparātiem.
|
Pamatojums:
|
7.
|
Projekta iesniegums pamato
sasniedzamos rezultātus: 7.1.projekta rezultātā tiek
panākts pamatots enerģijas un/vai kurināmā
ietaupījums;7.2.projekta rezultātā tiek panākts enerģijas
ražošanas ietekmes uz vidi samazinājums.
|
Pamatojums:
|
8.
|
Projekts ir integrēta
attiecīgās siltumapgādes sistēmas stratēģijas sastāvdaļa un
stratēģijā ir parādīts pamatots projekta pārākums pār citām
siltumapgādes risinājumu alternatīvām, analizējot arī
sociāli - ekonomiskos ieguvumus (piemēram, samazinātas
kopējās siltumenerģijas izmaksas iedzīvotājiem, palielināts
darba vietu skaits u.tml.).
|
Pamatojums:
|
9.
|
Projekta iesniegumā plānotie
pasākumi, laika grafiks, paredzēto darbu un tehnoloģiju
apraksts ir pamatoti un atbilst projekta mērķim un
sasniedzamajiem rezultātiem. Ņemti vērā iespējamie projekta
īstenošanas riski (t.sk. pārbaudīts projekta jūtīgums pret
izmaiņām pieņēmumos - izmaiņas siltumenerģijas patēriņā,
kurināmā cenās, darba algās un inflācijas ietekme).
|
Pamatojums:
|
10.
|
Organizācijas spēja ieviest
un vadīt aktivitātes, kas atbilst iesniegtā projekta
apjomam: projekta vadītāja/u kompetence; projekta vadībā
iesaistītā tehniskā kapacitāte, pieredze projektu finanšu
un organizatoriskā vadībā atbilstoši projekta apjomam;
skaidri norādīta projekta ieviešanā iesaistīto personu
loma.
|
Pamatojums:
|
11.
|
Projekta pieteicēja paša
ieguldījums problēmas risināšanā iepriekšējos periodos.
|
Pamatojums:
|
12.
|
Finanšu aprēķini parāda
projekta komerciālu dzīvotspēju, plānoto ieņēmumu un
izmaksu pamatotību. Projekts 15 gadu periodā no uzsākšanas
brīža uzrāda iekšējo ienesīguma normu (turpmāk tekstā -
IRR): 1) vismaz 7%, pieņemot, ka jāatmaksājas visām
projekta investīcijām; 2) vismaz 12%, pieņemot, ka
jāatmaksājas tikai projekta pieteicēja ieguldījumam.
|
Pamatojums:
|
13.
|
Projekta izdevumi, kā arī
naudas plūsmas aprēķini ir pamatoti un nepieciešami
projekta īstenošanai. Organizācijai pieejamo finanšu
līdzekļu avoti ir stabili.
|
Pamatojums:
|
14.
|
Projekta rezultātā tiek
veicināta vietējo/atjaunojamo energoresursu efektīva
izmantošana.
|
Pamatojums:
|
II. Projekta
iesnieguma vērtējums
|
|
Jā
|
|
Nē
|
Projekta iesniegums atbilst
Vienotā programmdokumenta un Programmas papildinājuma
prioritātei, pasākumam un aktivitātei.
|
|
|
|
|
Vērtējuma pamatojums:
2.
Atbilstība horizontālajiem mērķiem
|
|
|
Jā
|
|
Nē
|
Projekts atbilst
strukturālās politikas horizontālajiem mērķiem (dzimumu
līdztiesības veicināšana, ilgtspējīga attīstība, reģionālā
attīstība un informācijas sabiedrības veicināšana).
|
|
|
|
|
Vērtējuma pamatojums:
|
|
Jā
|
|
Nē
|
Projekta iesniegumā ir
definēta un pamatota problēma, ko paredzēts risināt,
realizējot projektu.
|
|
|
|
|
Vērtējuma pamatojums:
4.
Īstenošanas uzraudzība
|
|
|
Jā
|
|
Nē
|
Iesniegumā ir skaidri
norādīts, kā tiks veikta projekta īstenošanas uzraudzība
(t.sk. kvalitātes un izvēlētās mērķauditorijas
apmierinātības izvērtēšanas sistēmas atbilstība).
|
|
|
|
|
Vērtējuma pamatojums:
5.
Publicitātes aktivitātes
|
|
|
Jā
|
|
Nē
|
Plānotās projekta
publicitātes un informācijas izplatīšanas aktivitātes ir
pietiekamas un atbilstošas.
|
|
|
|
|
Piezīme. Publicitātes un
informācijas pasākumi ERAF finansējuma saņēmējiem jānodrošina
saskaņā ar Vadošās iestādes izdotajām Vizuālās identitātes
vadlīnijām publicitātes pasākumu īstenošanai Eiropas Savienības
struktūrfondu vadībā iesaistītajām institūcijām un struktūrfondu
finansējuma saņēmējiem, kā arī 2000.gada 30.maija Komisijas
Regulas (EK) Nr. 1159/2000 par informācijas un publicitātes
pasākumiem, kas dalībvalstīm jāveic attiecībā uz palīdzību no
struktūrfondiem, pielikuma 3.2.2. un 6.punktu.
Vērtējuma pamatojums:
6.
Tehniski - ekonomiskā aprēķina pamatotība
|
|
|
Jā
|
|
Nē
|
Projekta tehniski -
ekonomiskais aprēķins balstās uz datiem par tīklos nodotās
un patērētās siltumenerģijas daudzumiem, kas iegūti no
siltumenerģijas uzskaites mēraparātiem.
|
|
|
|
|
Piezīme. Šis kritērijs
nevar būt par pamatu to projektu noraidīšanai, kas sagatavoti
četrcauruļu siltumenerģijas sadales sistēmas pārbūvei par
divcauruļu sistēmu.
Vērtējuma pamatojums:
7.
Sasniedzamo rezultātu pamatojums
|
Kritērijs. Projekta iesniegums
pamato sasniedzamos rezultātus.
7.1. Enerģijas un/vai kurināmā
ietaupījums
|
|
Jā
|
|
Nē
|
7.1.1. Projekta rezultātā
tiek panākts enerģijas un/vai kurināmā ietaupījums.
|
|
|
|
|
Pildīt, ja 7.1.1.punktā atbilde ir
"Jā". Atzīmēt vienu atbilstošo sadaļu.
7.1.2. Projekta rezultātā
tiek panākts pamatots enerģijas un/vai kurināmā
ietaupījums:
|
|
|
|
|
a) 0 (neieskaitot) līdz 3%
(ieskaitot);
|
|
1
|
|
|
b) 3% līdz 6%
(ieskaitot);
|
|
2.5
|
|
|
c) 6% līdz 9%
(ieskaitot);
|
|
4
|
|
|
d) vairāk par 9%.
|
|
5
|
|
|
Vērtējuma pamatojums:
7.2. Enerģijas ražošanas ietekmes
uz vidi samazinājums
|
|
Jā
|
|
Nē
|
7.2.1. Projekta rezultātā
tiek panākts gaisa piesārņojuma samazinājums.
|
|
|
|
|
Pildīt, ja 7.2.1.punktā atbilde ir
"Jā". Atzīmēt vienu atbilstošo sadaļu.
7.2.2. Projekta ietvaros
uzstādīto iekārtu un/vai veikto būvdarbu rezultātā gaisa
piesārņojums (SO2, NOx, CO un cieto
daļiņu) pamatoti samazinās:
|
|
|
|
|
a) 0 (neieskaitot) līdz 5%
(ieskaitot);
|
|
1
|
|
|
b) 5% līdz 10%
(ieskaitot);
|
|
3
|
|
|
c) vairāk par 10%.
|
|
5
|
|
|
Piezīme. Netiks
apstiprināti projekti, kas iegūs 0 punktus visās šī kritērija
sadaļās. Projektam jāpievieno informācija par gaisa piesārņojuma
samazināšanu un attiecīgajām relatīvajām izmaksām šim
samazinājumam:
??slāpekļa oksīdi - samazinājums
t/gadā, samazinājuma izmaksas Ls par tonnu*;
??siltumnīcas efektu izraisošās
gāzes - samazinājums t/gadā, samazinājuma izmaksas Ls par
tonnu.
* Samazinājuma izmaksas Ls par
tonnu rēķināmas kā kopējo projekta izmaksu dalījums ar samazināto
tonnu skaitu visa projekta garumā:
Samazinājuma izmaksas Ls par
tonnu = Projekta kopējās izmaksas Ls
Samazināto tonnu skaits visa
projekta garumā
|
Vērtējuma pamatojums:
8.
Sasaiste ar siltumapgādes sistēmas stratēģiju, alternatīvas
un sociālekonomiskie rādītāji
|
Kritērijs. Projekts ir integrēta
attiecīgās siltumapgādes sistēmas stratēģijas sastāvdaļa un
stratēģijā ir parādīts pamatots projekta pārākums pār citām
siltumapgādes risinājumu alternatīvām, analizējot arī sociāli -
ekonomiskos ieguvumus (piemēram, samazinātas kopējās
siltumenerģijas izmaksas iedzīvotājiem, palielināts darba vietu
skaits u.tml.).
8.1. Siltumapgādes sistēmas
stratēģija un pašvaldības attīstības plāna mērķi
Atzīmēt vienu atbilstošo
sadaļu.
Ražošanas un sadales
efektivitātes paaugstināšanas gadījumā - projekta
iesniegums ir integrēta pašvaldības vai komersanta
siltumapgādes sistēmas attīstības stratēģijas
sastāvdaļa.
|
|
1
|
|
|
Sabiedriskā sektora ēku
energoefektivitātes paaugstināšanas gadījumā - projekta
iesniegums pamato projektā paredzēto aktivitāšu atbilstību
pašvaldības attīstības plānā noteiktajiem mērķiem.
|
|
1
|
|
|
8.2. Alternatīvas un
sociālekonomiskie rādītāji
Atzīmēt visas atbilstošās
sadaļas.
Projekta iesniegumā
apskatītas siltumapgādes sistēmas problēmu/-as risināšanas
alternatīvas un pamatots projektā paredzēto risinājumu
pārākums pār citām alternatīvām.
|
|
3
|
|
|
Projekta iesniegumā
uzrādīts, ka tiks sasniegti vismaz divi no uzskaitītajiem
sociālekonomiskajiem rādītājiem:
|
|
1
|
|
|
- samazinātas
siltumenerģijas izmaksas iedzīvotājiem vai enerģijas
lietotājiem sabiedriskajā sektorā;
- nodrošināti jauni
pieslēgumi - centralizētās siltumapgādes sistēmas tīkla
paplašināšanās;
- palielināts darba vietu
skaits vai uzlaboti darba apstākļi esošajiem
darbiniekiem;
- uzlabots komforts
enerģijas lietotājiem sabiedriskajā sektorā;
- samazināts siltumenerģijas
piegādes pārrāvumu skaits un ilgums;
- uzsākta elektroenerģijas
ražošana koģenerācijas procesā, kas atbilst efektīvas
koģenerācijas kritērijiem saskaņā ar Elektroenerģijas
tirgus likuma 28.pantu.
|
|
|
|
|
Vērtējuma pamatojums:
9. Mērķu
sasniegšana, laika grafiks, rezultatīvie rādītāji un
riski
|
Kritērijs. Projekta iesniegumā
plānotie pasākumi, laika grafiks, paredzēto darbu un tehnoloģiju
apraksts ir pamatoti un atbilst projekta mērķim un
sasniedzamajiem rezultātiem. Ņemti vērā iespējamie projekta
īstenošanas riski (t.sk. pārbaudīts projekta jūtīgums pret
izmaiņām pieņēmumos - izmaiņas siltumenerģijas patēriņā, kurināmā
cenās, darba algās un inflācijas ietekme).
9.1. Aktivitāšu atbilstība
mērķim
Atzīmēt visas atbilstošās
sadaļas.
Visas projekta aktivitātes
un plānotie darbi ir vērsti uz sasniedzamo mērķi un ir
attiecināmi atbilstoši Ministru kabineta 2006.gada 9.maija
noteikumiem Nr.382 "Noteikumi par atklātā projektu
iesniegumu konkursa "Siltumapgādes sistēmu modernizācija
atbilstoši vides prasībām un energoefektivitātes
paaugstināšana gan siltumapgādes sistēmas ražošanas un
sadales pusē, gan gala patērētāja pusē" vadlīnijām"
(turpmāk - MK 2006.gada 9.maija noteikumi Nr.382).
|
|
1.5
|
|
|
Paredzētie darbi un projektā
plānotie tehnoloģiskie risinājumi sekmē projekta mērķu
sasniegšanu, to apraksts ir atbilstošs un pietiekams
aktivitāšu īstenošanai.
|
|
1
|
|
|
Piezīme. Ja
energoefektivitātes pasākumi tiek veikti ēkā, kurā tikai daļu
aizņem enerģijas lietotājs sabiedriskajā sektorā (atbilstoši MK
2006.gada 9.maija noteikumu Nr.382 2.punktā noteiktajiem
gadījumiem, piemēram, ēkā, kurā vienu trešdaļu aizņem kultūras
nams, bet divas trešdaļas - pilsētas dome), aktivitātes un
plānotie darbi nav attiecināmi atbilstoši MK 2006.gada 9.maija
noteikumiem Nr.382 un vērtējumā jāatzīmē, ka attiecināmās
izmaksas ir tikai sabiedriskā sektora ēkas daļā veiktie
ieguldījumi.
Par energoefektivitātes pasākumiem
ir uzskatāmi sienu un jumta siltināšana, iekšējās siltumapgādes
sistēmas, ventilācija, logu nomaiņa, nevis elektrosistēmas
ievilkšana vai datori un krēsls siltināšanai.
Vērtējuma pamatojums:
9.2. Laika grafiks
Projektā plānotās
aktivitātes ir iespējams īstenot plānotajā
projekta īstenošanas laika
grafikā.
|
|
0.5
|
|
|
Vērtējuma pamatojums:
9.3. Rezultatīvie rādītāji
Atzīmēt vienu atbilstošo
sadaļu.
Projektā paredzētie
rezultatīvie rādītāji ļaus spriest par projekta mērķu
sekmīgu sasniegšanu.
|
|
1
|
|
|
Projektā paredzētie
rezultatīvie rādītāji neļaus pilnvērtīgi spriest par
projekta mērķu sasniegšanu.
|
|
0.5
|
|
|
Projektā nav paredzēti citi
rezultatīvie rādītāji bez Vienotajā programmdokumentā
noteiktā indikatora IZN-1.1.-02, pēc kuriem
iesniedzējorganizācija vērtēs projekta sekmes.
|
|
0
|
|
|
Piezīme. Rezultatīvie
rādītāji ļauj spriest par projekta mērķu sekmīgu sasniegšanu, ja
projekta aktivitātes nodrošina auditējamo vērtību sasniegšanu,
kas nodrošina projekta 1.15.punktā minēto rezultatīvo rādītāju
sasniegšanu (izņemot Vienotajā programmdokumentā noteikto
rezultatīvo rādītāju IZN-1.1.-02), kas savukārt sekmē projekta
mērķu sasniegšanu.
Vērtējuma pamatojums:
9.4. Riski
Atzīmēt vienu atbilstošo
sadaļu.
Projekta iesniegumā norādīti
vismaz divi no zemāk uzskaitītajiem (vai citiem nozīmīgiem)
projekta īstenošanas riskiem un paredzējis, kā tos
samazināt:
|
|
1
|
|
|
- iepirkuma veikšanas
problēmas (nav pieteikušies pietiekami daudz pretendentu,
pretendenti neatbilst izvirzītajiem kritērijiem);
- nekvalitatīvi materiāli un
iekārtas/tehnoloģijas projekta īstenošanai;
- izvēlētie materiāli,
iekārtas/tehnoloģijas un aktivitātes neveicina projekta
mērķu sasniegšanu;
- būvniecības darbu
kavēšanās (ja piemērojams);
- izmaksu palielinājums;
- finansējuma trūkums;
- siltumenerģijas
pieprasījuma trūkums;
- pieredzes trūkums šādu
projektu ieviešanā.
|
|
|
|
|
Norādīti vismaz divi
nozīmīgākie projekta īstenošanas riski, bet nav norādīts,
kā tos plānots samazināt.
|
|
0.5
|
|
|
Nav norādīti projekta
īstenošanas riski.
|
|
0
|
|
|
Vērtējuma pamatojums:
10.
Organizācijas resursi un pieredze
|
Kritērijs. Organizācijas spēja
ieviest un vadīt aktivitātes, kas atbilst iesniegtā projekta
apjomam: projekta vadītāja/u kompetence; projekta vadībā
iesaistītā tehniskā kapacitāte, pieredze projektu finanšu un
organizatoriskā vadībā atbilstoši projekta apjomam; skaidri
norādīta projekta ieviešanā iesaistīto personu loma.
10.1. Projekta vadītāja
kvalifikācija
Atzīmēt visas atbilstošās
sadaļas.
Projekta vadītājam ir vismaz
2 gadu pieredze vadošā amatā.
|
|
0.5
|
|
|
Projekta vadītājam ir vismaz
2 gadu pieredze projektu vadīšanā vai īstenošanā.
|
|
0.5
|
|
|
Projekta vadītājam ir vismaz
2 gadu pieredze darbā siltumapgādes nozarē vai būvniecības
nozarē.
|
|
0.5
|
|
|
Projekta vadītājam ir
pieredze iepirkumu organizēšanā.
|
|
0.2
|
|
|
Vērtējuma pamatojums:
10.2. Projektā iesaistīto personu
kvalifikācija (izņemot projekta vadītāju)
Atzīmēt visas atbilstošās
sadaļas.
Projekta ieviešanā ir
iesaistīta/-as persona/-as ar vismaz 2 gadu pieredzi
finanšu jomā.
|
|
0.7
|
|
|
Projekta ieviešanā ir
iesaistīta/-as persona/-as ar vismaz 2 gadu pieredzi
projektu vadīšanā vai īstenošanā.
|
|
0.7
|
|
|
Projekta ieviešanā ir
iesaistīta/-as persona/-as ar vismaz 2 gadu pieredzi darbā
siltumapgādes vai būvniecības nozarē, vai arī tiek
piesaistīts sertificēts būvuzraugs.
|
|
0.7
|
|
|
Projekta ieviešanā ir
iesaistīta (-as) persona (-as) ar pieredzi iepirkumu
organizēšanā.
|
|
0.2
|
|
|
Vērtējuma pamatojums:
10.3. Materiāli tehniskais
nodrošinājums
Projekta īstenošanai
nepieciešamais materiāli tehniskais nodrošinājums
(atbilstošas telpas, aprīkojums (biroja tehnika u.tml.)) ir
pieejams, vai projekta pieteikumā skaidri pamatots, kā
nepieciešamais materiāli tehniskais nodrošinājums tiks
piesaistīts.
|
|
0.5
|
|
|
Vērtējuma pamatojums:
10.4. Organizācijas līdzšinējā
pieredze
Projekta
iesniedzējorganizācija ir ieviesusi finanšu izteiksmē
atbilstoša vai lielāka apjoma projektus siltumapgādes
jomā.
|
|
0.5
|
|
|
Vērtējuma pamatojums:
11.
Līdzšinējais ieguldījums problēmas risināšanā
|
Kritērijs. Projekta pieteicēja
paša ieguldījums problēmas risināšanā iepriekšējos periodos.
Projekta pieteikumā ir
minēti problēmas risināšanas pasākumi, kurus projekta
pieteicējs veicis iepriekšējos periodos, vai arī projekts
ir saistīts ar kādu citu pieteikuma formas 1.13.punktā
minētu projektu tajā pašā teritorijā, kā ietekmē pieteiktā
projekta sasniegtie rezultāti būs labāki.
|
|
5
|
|
|
Vērtējuma pamatojums:
Kritērijs. Finanšu aprēķini parāda
projekta komerciālu dzīvotspēju, plānoto ieņēmumu un izmaksu
pamatotību. Projekts 15 gadu periodā no uzsākšanas brīža uzrāda
IRR: 1) vismaz 7%, pieņemot, ka jāatmaksājas visām projekta
investīcijām; 2) vismaz 12%, pieņemot, ka jāatmaksājas tikai
projekta pieteicēja ieguldījumam.
Piezīme. Projektiem ar
mazāku komerciālo dzīvotspēju tiks piešķirts mazāks punktu
skaits.
12.1. Naudas plūsma
Projekts būs dzīvotspējīgs
pēc ERAF finansējuma beigām - ieņēmumi pēc projekta
īstenošanas segs visas ekspluatācijas izmaksas (naudas
plūsma ir pozitīva) vai arī pieteicējs papildus ir
norādījis, kā tiks segta negatīvā naudas plūsma (piemēram,
pašvaldības dotācijas).
|
|
1.5
|
|
|
Vērtējuma pamatojums:
12.2. Investīciju ekonomiskā
efektivitāte bez ERAF
Atzīmēt vienu atbilstošo
sadaļu.
Projekta pieteikums un
finanšu aprēķini parāda investīciju ekonomisko efektivitāti
bez ERAF finansējuma (pieņemot, ka jāatmaksājas visām
projekta investīcijām):
|
|
|
|
|
a) IRR nav aprēķināms vai ir
negatīvs;
|
|
0
|
|
|
b) IRR ir 0 līdz 1%
(neieskaitot);
|
|
0.4
|
|
|
c) IRR ir 1 līdz 7 %
(neieskaitot);
|
|
0.7
|
|
|
d) IRR ir 7% vai vairāk.
|
|
1
|
|
|
Vērtējuma pamatojums:
12.3. Investīciju ekonomiskā
efektivitāte ar ERAF
Atzīmēt vienu atbilstošo
sadaļu.
Projekta pieteikums un
finanšu aprēķini parāda investīciju ekonomisko efektivitāti
ar ERAF finansējumu (pieņemot, ka jāatmaksājas tikai
projekta pieteicēja ieguldījumam):
|
|
|
|
|
a) IRR nav aprēķināms vai ir
negatīvs;
|
|
0
|
|
|
b) IRR ir 0 līdz 2%
(neieskaitot);
|
|
0.4
|
|
|
c) IRR ir 2 līdz 12 %
(neieskaitot);
|
|
0.7
|
|
|
d) IRR ir 12% vai
vairāk.
|
|
1
|
|
|
Vērtējuma pamatojums:
12.4. Investīciju ekonomiskā
dzīvotspēja
Projekta pieteikums un
finanšu aprēķini parāda investīciju ekonomisko dzīvotspēju
- NPV (neto pašreizējā vērtība) ir pozitīva vai
vienāda ar nulli (pieņemot, ka jāatmaksājas tikai projekta
pieteicēja ieguldījumam).
|
|
1.5
|
|
|
Vērtējuma pamatojums:
13.
Finanšu aprēķinu pamatojums, investīciju nepieciešamība un
pieejamie finanšu līdzekļi
|
Kritērijs. Projekta izdevumi, kā
arī naudas plūsmas aprēķini ir pamatoti un nepieciešami projekta
īstenošanai. Organizācijai pieejamo finanšu līdzekļu avoti ir
stabili.
13.1. Projekta izdevumu
nepieciešamība
Projekta izdevumi ir
saistīti ar projektā paredzēto auditējamo vērtību
izveidošanu, ir nepieciešami projekta mērķu sasniegšanai,
kā arī ir attiecināmi atbilstoši MK 2006.gada 9.maija
noteikumiem Nr.382.
|
|
0.5
|
|
|
Vērtējuma pamatojums:
13.2. Enerģijas vai kurināmā
ietaupījums attiecībā pret izmaksām
Atzīmēt vienu atbilstošo
sadaļu.
Projekta ieguldījumi ir
samērojami ar tā rezultātā panākto enerģijas vai kurināmā
ietaupījumu:
|
|
|
|
|
a) enerģijas vai kurināmā
ietaupījums (Ls/gadā)/projekta izmaksas (investīcijas
pamatlīdzekļos)>0.1;
|
|
2
|
|
|
b) enerģijas vai kurināmā
ietaupījums (Ls/gadā)/projekta izmaksas (investīcijas
pamatlīdzekļos)>0.067;
|
|
1.3
|
|
|
c) enerģijas vai kurināmā
ietaupījums (Ls/gadā)/projekta izmaksas (investīcijas
pamatlīdzekļos)>0.05.
|
|
1
|
|
|
Vērtējuma pamatojums:
13.3. Izmaksu, ieņēmumu un
turpmāko investīciju pamatojums
Atzīmēt visas atbilstošās
sadaļas.
Finanšu aprēķinos parādītās
projekta laikā gūto labumu uzturēšanas izmaksas ir
pamatotas (t.sk. parādīta to struktūra un aprēķins), tās
atbilst projektā sasniedzamo mērķu apjomam.
|
|
0.5
|
|
|
Finanšu aprēķinos parādītie
projekta laikā gūto labumu radītie ieņēmumi ir pamatoti
(t.sk. parādīta to struktūra un aprēķins), tie atbilst
projektā sasniedzamo mērķu apjomam.
|
|
0.5
|
|
|
Finanšu aprēķinos parādītās
pēc projekta īstenošanas plānotās turpmākās investīcijas ir
pamatotas (t.sk. parādīta to struktūra un aprēķins), tās
atbilst projektā sasniedzamo mērķu apjomam.
|
|
0.5
|
|
|
Vērtējuma pamatojums:
13.4. Pieņēmumi projekta finanšu
aprēķiniem
Aprēķinos izmantotie
pieņēmumi ir aprakstīti un tie ir reāli sasniedzami.
|
|
0.5
|
|
|
Vērtējuma pamatojums:
13.5. Stabili finanšu līdzekļu
avoti
Projekta pieteicējam
pieejamie finanšu līdzekļu avoti projekta īstenošanas laikā
būs stabili - ir iesniegtas izziņas par finansējuma
nodrošināšanu no avotiem (ja finansējumu nenodrošinās pats
projekta pieteicējs) vai finansējums ir uzrādīts projekta
pieteicēja plānotajos budžetos (ja finansējumu nodrošina
pats projekta pieteicējs).
|
|
0.5
|
|
|
Vērtējuma pamatojums:
14.
Vietējo un atjaunojamo energoresursu izmantošana
|
Kritērijs. Projekta rezultātā tiek
veicināta vietējo/atjaunojamo energoresursu efektīva
izmantošana.
Atzīmēt visas atbilstošās
sadaļas.
Projektā paredzēto
aktivitāšu rezultātā tiek veicināta vietējo resursu
izmantošana.
|
|
3
|
|
|
Projektā paredzēto
aktivitāšu rezultātā tiek veicināta atjaunojamo resursu
izmantošana.
|
|
2
|
|
|
Vērtējuma pamatojums:
Sagatavoja:
|
____________
Vārds, uzvārds
|
____________
Amats
|
___/___/2006
Datums
|
___________
Paraksts
|
Ekonomikas ministra vietā -
zemkopības ministrs M.Roze