Ministru kabineta rīkojums
Nr.348
Rīgā 2006.gada 17.maijā (prot. Nr.25
3.§)
Grozījumi Korupcijas
novēršanas un apkarošanas valsts programmā
2004.-2008.gadam
1.Izdarīt Korupcijas novēršanas un
apkarošanas valsts programmā 2004.-2008.gadam (apstiprināta ar
Ministru kabineta 2004.gada 4.augusta rīkojumu Nr.547 "Par
Korupcijas novēršanas un apkarošanas valsts programmu
2004.-2008.gadam") šādus grozījumus:
1.1.aizstāt 5.nodaļas otrajā daļā
skaitli un vārdu "6 mēnešos" ar vārdu "gadā";
1.2.izteikt 6.nodaļas 3.punktu
šādā redakcijā:
"3.
|
N
|
Politisko organizāciju
finansēšanas nosacījumu izvērtēšana.
|
Jāizvērtē partijas finansēšanas
no valsts budžeta līdzekļiem ieviešanas iespējas, kas ļautu
mazināt valstisko lēmumu pieņemšanu politisko organizāciju
sponsoru interesēs.
|
KNAB
|
2008.01.
|
MK iesniegts politikas
dokumenta projekts."
|
1.3.izteikt 6.nodaļas 6.punktu
šādā redakcijā:
"6.
|
N
|
Normatīvo aktu pieņemšanas
ietekmēšanas (lobēšanas) tiesiskās reglamen tācijas
problēmas izpēte.
|
Jāapzina ārvalstu pieredze un
tiesiskā regulējuma nepieciešamība, kas ļautu sabiedrībai
darīt atklātu valstisko lēmumu pieņemšanu atsevišķo personu
vai to grupu interesēs.
|
KNAB
TM
|
2006.09.
|
Sagatavots politikas dokumenta
projekts."
|
1.4.svītrot 6.nodaļas
8.punktu;
1.5.izteikt 6.nodaļas 9. un
10.punktu šādā redakcijā:
"9.
|
N
|
Valsts un pašvaldību mantas
izmantošanas kārtības noteikšana.
|
Likums "Par valsts un
pašvaldību finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas
novēršanu" regulē vispārīgos principus, konkrēti nenosakot
to izpildes kārtību.
|
Visas valsts pārvaldes iestādes
un pašvaldības.
|
2006.09.
|
Izstrādāti iekšējie nor matīvie
akti, kas nosaka valsts un paš valdību iestāžu man tas iz
man tošanas kārtību.
|
10.
|
A, N
|
Korupcijas iespēju novēršana
zemes piešķiršanas procesā.
|
Nepilnīga un necaurspīdīga
kārtība, kādā zeme tiek iznomāta un piešķirta lietošanā
zemes reformas ietvaros.
|
KNAB,
RAPLM
TM
|
2006.10.
|
MK iesniegti normatīvo aktu
projekti, kuros noteikta atklāta un vienota procedūra zemes
izno māšanai un piešķiršanai lietošanā."
|
1.6.svītrot 6.nodaļas
11.punktu;
1.7.izteikt 6.nodaļas 12. un
13.punktu šādā redakcijā:
"12.
|
N
|
Galveno korupcijas risku identi
fi cēšana valsts un pašvaldību iestādēs.
|
Korupcijas risku identificēšana
un vadība, lai novērstu nelietderīgu un nelikumīgu valsts
amatpersonu rīcību.
|
KNAB
|
2006.09.
|
Izstrādāta metodika valsts un
pašvaldību iestāžu korup cijas risku vadībai un publicēta
internetā.
|
13.
|
N
|
Metodikas izstrāde to valsts
amatpersonu pārbaudei, kas rīkojas ar valsts un pašvaldību
mantu.
|
Pašlaik to valsts amat personu
pārbaude, kas rīkojas ar valsts un pašvaldību mantu, tiek
veikta tāpat kā citu valsts amatpersonu pārbaude, lai gan
to darbības jomā ir paaugstināts korupcijas risks.
|
KNAB
|
2006.12.
|
Izstrādāta un apstiprināta
metodika."
|
1.8.izteikt 6.nodaļas 14. un
15.punktu šādā redakcijā:
"14.
|
N
|
Korupcijas risku identifi
cēšana iepirkumu procesā
|
Jāpilnveido iepirkumu kontroles
mehānisms.
|
Visas valsts pārvaldes iestādes
un pašvaldības.
|
2006.11.
|
Korupcijas risku iden ti fi
cēšana iepirkumu procesā, novērtēšana un novēršanas
pasākumu ietveršana iestādes or ga niza toriskajā pretko
rup cijas pasākumu plānā.
|
15.
|
N
|
Iepirkumu komisijas locekļu
atbildības precizēšana.
|
Jāprecizē iepirkumu komisiju
locekļu statuss.
|
KNAB
FM
|
2005.03.
|
MK iesniegti normatīvo aktu
projekti."
|
1.9.svītrot 6.nodaļas
17.punktu;
1.10.izteikt 6.nodaļas 18. un
19.punktu šādā redakcijā:
"18.
|
N
|
Valsts un pašvaldību iestādēs
veicamo finanšu revīziju iespēju izvērtēšana.
|
Likumā "Par valsts un
pašvaldību finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas
novēršanu" noteikts, ka jebkurai rīcībai ar valsts un
pašvaldības mantu jābūt likumīgai un lietderīgai.
Pašlaik izveidotā iekšējā
audita sistēma valsts un pašvaldību iestādēs nenodrošina
revīziju veikšanu gadījumos, ja pastāv aizdomas par valsts
vai pašvaldības līdzekļu nelikumīgu vai nelietderīgu
izmantošanu. Nepieciešams izvērtēt iespējas uzlabot
līdzekļu izlietošanas kontroli, izveidojot revīziju
struktūrvienības valsts un pašvaldību iestādēs.
|
KNAB
FM
|
2007.06.
|
MK iesniegts politikas
plānošanas dokuments."
|
19.
|
A, N
|
VP Kriminā listikas pārvaldes
darbības pilnveidošana finanšu analīzes, audita un
kontroles jomā to noziedzīgo nodarījumu atklāšanā, kuri
saistīti ar finan siālajām aktivitātēm.
|
Jāpalielina VP kapacitāte
minēto nodarījumu apkarošanā.
|
IeM
|
2007.01.
|
VP Kriminā listi kas pārvalde
nodrošināta ar finanšu un cilvēku resursiem finanšu
analīzes, audita un kontroles veikšanai."
|
1.11.izteikt 6.nodaļas 20.punktu
šādā redakcijā:
"20.
|
N
|
Gada publisko pārskatu
atklātības un saprotamības nodrošinā šana:
precizējot valsts un pašvaldību
iestāžu sniegtajos pārskatos obligāti ietveramās
informācijas apjomu un pasniegšanas veidu;
kontrolējot publisko pārskatu
publiskošanu.
|
Jāpanāk, ka tiek ievērotas
likuma "Par budžetu un finanšu vadību" 14.pantā minētās
prasības publicēt informāciju pilnīgā, visaptverošā un
sabiedrībai viegli saprotamā formā.
|
FM
RAPLM
|
2006.10.
|
Izstrādātas un publicētas
pārskatu sagatavošanas rekomendācijas."
|
1.12.izteikt 6.nodaļas 22.punktu
šādā redakcijā:
"22.
|
I
|
Valsts iestāžu un pašvaldību
darbinieku izglīto šana par sabiedrības informēšanu budžeta
veidošanas un izpildes jautājumos.
|
Jāievieš vienoti kritēriji
sabiedrības informēšanai par budžeta veidošanu, izpildi un
rezultātiem.
|
VAS
FM
|
2006.03.
|
Apmācības programmās iekļauta
sadaļa par valsts un pašvaldību budžetu publiskošanas
principiem."
|
1.13.izteikt 6.nodaļas 26.punktu
šādā redakcijā:
"26.
|
N
|
Konfidencia li tātes sistēmas
veidošana un nostiprinā šana nodokļu maksātāju lietu
glabāšanā.
|
Jāsamazina informācijas par
maksātājiem noplūdes risks, kas var būt saistīts ar valsts
amatpersonu pārkāpumiem.
|
VID
DVI
|
2007.11.
|
Izveidota vienota
konfidencialitātes sistēma nodokļu maksātāju lietu
glabāšanā."
|
1.14.svītrot 6.nodaļas
31.punktu;
1.15.izteikt 6.nodaļas 33. un
34.punktu šādā redakcijā:
"33.
|
A, N
|
Personu ienākumu un izdevumu
sistēmas pilnvei došana atbilstoši apstiprinātajam
politikas dokumentam.
|
Esošā sistēma neļauj pilnībā
kontrolēt personu ienākumus un izdevumus.
|
FM
KNAB
TM
IeM
ĢP
|
2006.10.
|
MK iesniegti normatīvo aktu
projekti.
|
34.
|
A, N
|
Legālās prezumpcijas ieviešana
personu ienākumu (mantas iegūšanas) likumības kontroles
jomā.
|
Jārisina problēmas saistībā ar
pierādījumu nastas pārnešanu.
|
TM
ĢP
|
2006.10.
|
MK iesniegti normatīvo aktu
projekti."
|
1.16.izteikt 6.nodaļas 38.punktu
šādā redakcijā:
"38.
|
N, A
|
Ārzonu, zemu nodokļu un bez
nodokļu valstīs reģistrēto uzņē mumu darbības Latvijā
tiesiskā regulējuma uzlabošana.
|
Ārzonu, zemu nodokļu un
beznodokļu valstīs reģistrēto uzņēmumu darbība Latvijā
netiek pietiekami
kontrolēta.
|
NILLND
KNAB
TM
ĢP
|
2006.10.
|
MK iesniegti politikas
dokumentu projekti."
|
1.17.izteikt 6.nodaļas 39.punktu
šādā redakcijā:
"39.
|
A, N
|
Valsts amat personu deklarāciju
kontroles metodikas izstrādāšana.
|
Deklarāciju pār baudes
metodikas uzlabošana, lai veicinātu pārkāpumu
atklāšanu.
|
KNAB
|
2006.06.
|
Apstiprināta metodika."
|
1.18.izteikt 6.nodaļas 41.punktu
šādā redakcijā:
"41.
|
A
|
Speciāla konta izveidošana
operatīvās darbības pasākumu finansēšanai un šī konta
uzturēšana no valsts budžeta, nodrošinot, ka tiesību
aizsardzības iestādēm, atklājot korupcijas gadījumus,
operatīvo pasākumu veikšanai ir pieejami finanšu līdzekļi
Ls100000 apmērā.
|
Ņemot vērā, ka operatīvo
pasākumu veikšanā, tajā skaitā kukuļdošanas inscenēšanā,
nereti nepieciešams izmantot lielus skaidrās naudas
līdzekļus, kas pēc tam var tikt iesaldēti uz izmeklēšanas
laiku, turklāt tiesību aizsardzības iestādes budžetā nav
tādu līdzekļu, tad bez speciāla konta izveidošanas
operatīvo pasākumu veikšana ir apgrūtināta vai pat
neiespējama. Speciālo kontu izveidošana ļautu pilnveidot
operatīvo pasākumu sistēmu koruptīvo un ekonomisko
noziedzīgo nodarījumu apkarošanā.
|
FM
IeM
KNAB
|
2006.06.
|
Likumā "Par valsts budžetu
2006.gadam" Ministru kabineta jaunizveidotās budžeta pro
grammas 14.00.00 "Operatīvās dar bības pasākumu
nodrošināšana" ietvaros tiesību aizsardzības ie stādēm
opera tīvās darbības pasākumu nodrošināšanai ir piešķirts
finansējums
100 tūkst. latu apmērā,
atbilstoši šīs programmas finansēšanas plānam Valsts kase
atver budžeta kontu. Turpmāk finansējums budžeta kontā tiek
atjaunots katru gadu."
|
1.19.izteikt 6.nodaļas 46. un
47.punktu šādā redakcijā:
"46.
|
A, N
|
Komentāru par Krimināllikuma
XXXIV nodaļu "Noziedzīgi nodarījumi valsts institūciju
dienestā" izstrādāšana.
|
Pašlaik nav izpratnes par
Krimināllikumā ietvertajiem pantiem "Valsts amatpersonai
noteikto ierobežojumu pārkāpšana", "Neat ļauta pieda
līšanās mantiskos darījumos", "Tirgošanās ar ietekmi".
|
KNAB
ĢP
IeM
|
2007.02.
|
Izdoti komentāri.
|
47.
|
A, I
|
Krimināllikuma XXXIV nodaļas
pantu izvērtēšana un pilnveidošana.
|
Neprecīzais nozie dzīgo
nodarījumu formulējums un dažādās likuma normu tulkošanas
iespējas rada kvalifikācijas problēmas un grūtības
atsevišķus šīs nodaļas pantus piemērot praksē.
|
KNAB
ĢP
IeM
|
2006.08.
|
MK iesniegti normatīvo aktu
projekti."
|
1.20.izteikt 6.nodaļas 48. un
49.punktu šādā redakcijā:
"48.
|
N
|
Vienotas un efektīvas valsts
amatpersonu atbildībai atbil stošas atalgojumu sistēmas
izveide.
Atalgojuma sis tēmas pilnvei
došana, nosakot atalgojuma paaugstināšanas prioritātes.
|
Atalgojuma sistēmas
jāpilnveido, ņemot vērā attiecīgajā dienestā nodarbināto
korupcijas riska faktoru un atbildības pakāpi.
|
Vkanc
FM
TM
IeM
KNAB
ĢP
|
2006.04.
|
MK iesniegti politikas
dokumentu un normatīvo aktu projekti.
|
49.
|
N
|
Tiesu prokura tūru un policijas
ēku piemērošana korup cijas novēršanas un liecinošu personu
aizsardzības prasībām, kā arī tiesu un prokuratūru
materiāli tehniskās bāzes uzlabošana.
|
Jāsamazina korupcijas un
liecinošu personu apdraudējuma risks.
|
TM
ĢP
IEM
|
Pastāvīgi
|
Tiesu, prokuratūru ēkas
piemērotas korupcijas novēršanas un liecinošo personu
aizsardzības prasībām.
Policijas ēkās ierīkotas
atbilstošas atpazīšanas telpas."
|
1.21.izteikt 6.nodaļas 53.punktu
šādā redakcijā:
"53.
|
A, N
|
Ziņotāju (personu, kas,
pamatojoties uz ētiskiem, morāliem vai personiskiem
apsvērumiem, sniedz informāciju par organizāciju iekšienē
veiktām nelikumīgām darbībām, kuras kontroles trūkuma dēļ
vai arī sakarā ar vadības līdzdalību šādās darbībās, šo
organizāciju struktūras ietvaros netiek atklātas) aizsar
dzības sistē mas uzlabošana.
|
Jāveicina personu gatavība
liecināt pirmstiesas izmeklēšanas un tiesas laikā,
ievērojot EP Krimināltiesību pretkorupcijas konvencijas
22.p. prasības.
|
KNAB
|
2006.11.
|
MK iesniegti normatīvo aktu
projekti"
|
1.22.svītrot 6.nodaļas
54.punktu;
1.23.izteikt 6.nodaļas 58.punktu
šādā redakcijā:
"58.
|
N
|
Uzņēmēju tiešas saskarsmes ar
valsts amatpersonām samazināšana, izmantojot
nepersonificētas procedūras, tādējādi novēršot iespēju
ietekmēt lēmuma pieņēmēju.
|
Jāsamazina korupcijas risks,
ierobežojot uzņēmēju tiešu saskarsmi ar valsts
amatpersonām.
|
Visas valsts pārvaldes iestādes
un paš valdības.
|
2006.07.
|
Nodrošināta iespēja iesniegt
dokumentus elektroniskā veidā, klientu apkalpošanas
centros, kā arī nosūtīt dokumentus pa pastu."
|
1.24.izteikt 6.nodaļas 71.punktu
šādā redakcijā:
"71.
|
A, N
|
Realizēt efektīvu kontroli un
uz raudzību Eiropas Savienības un citu starptautisko
institūciju finan sējuma piešķiršanā un izlietojumā.
|
Pastāv riski attiecībā uz
iespēju nelikumīgi izmantot Eiropas Savienības un citu
starptautisko institūciju finansējumu.
|
Pirmā un otrā līmeņa starpniek
institū cijas,
ĢP
KNAB
|
Pastāvīgi
|
Tiek nodrošināta efektīva
Eiropas Savienības un citu starptautisko institūciju
finansējuma piešķiršanas kontrole."
|
1.25.izteikt 6.nodaļas 75.punktu
šādā redakcijā:
"75.
|
A, N
|
Iestāžu vadītāju atbildības
precizēšana par interešu konflikta novēršanas prasību
izpildi institūcijā.
|
Jāprecizē iestāžu vadītāju loma
interešu konflikta novēršanā.
|
KNAB
|
2006.06.
|
MK iesniegti normatīvo aktu
projekti."
|
1.26.izteikt 6.nodaļas 76.punktu
šādā redakcijā:
"76.
|
N
|
Personāla atlases un cilvēku
resursu vadības standartu izstrāde valsts un pašvaldību
institūcijās.
|
Jāveicina ētiskas darbības
vides veidošana valsts un pašvaldību iestādēs, kas
nepieļautu koruptīvas vides radīšanu, iekārtojot darbā sev
vēlamus cilvēkus, kā arī samazinātu korupcijas risku,
nodrošinot, ka visi iestādes darbinieki savu lēmumu
pieņemšanu balsta uz ētikas pamatprincipiem.
|
Visas valsts pārvaldes un
pašval dību iestādes.
|
2006.12.
|
1.Izstrādāti personāla atlases
un amatā paaugstināšanas kārtības noteikumi un vadlīnijas
(MK instrukcija).
2.Nodrošināts personāla atlases
atklātums (publicējot personāla atlases noteikumus vai
vadlīnijas, publicējot informāciju par vakancēm, uzraugot
un pārbaudot personāla atlases procedūras)."
|
1.27.izteikt 6.nodaļas 78., 79. un
80.punktu šādā redakcijā:
"78.
|
N
|
Iestāžu organizatorisko
pretkorupcijas pasākumu plāna izstrādāšana un
ieviešana.
|
Jānodrošina vienota rīcība
programmas īstenošanai, pārskatu veidošanai un uzdevumu
izpildes novērtēšanai.
|
Visas valsts pārvaldes un
pašval dību iestādes.
|
2004.09.
Aktu alizēt reizi gadā
|
Aktualizēti pretkorupcijas
pasākumu plāni.
|
79.
|
N
|
Iekšējās kontroles sistēmas
izveidošana valsts institūcijās un to pretkorupcijas
darbības aktivizēšana
|
Jāveic organizatoriskie un citi
pasākumi korupcijas novēršanai iestādēs.
|
Visas valsts pārvaldes un
pašval dību iestādes.
|
2007.09.
|
Izveidotas efektīvas iekšējās
kontroles sistēmas korupcijas novēršanai.
|
80.
|
N
|
Nejaušības principa
nostiprināšana lietu sadales kārtībā tiesās.
|
Jāsamazina korupcijas risks,
nodrošinot nejaušības principu lietu sadales
procedūrās.
|
TM
|
2006.12.
|
Izstrādāti grozījumi
instrukcijās (rīkojumos) par lietu sadales kārtību
tiesās."
|
1.28.izteikt 6.nodaļas 84.punktu
šādā redakcijā:
"84.
|
N
|
Sūdzību un lēmumu pārsūdzību
analīzes sistēmas izstrādāšana un ieviešana.
|
Jānodrošina sūdzību analīze,
lai novērstu tās izraisošos apstākļus vai cēloņus.
|
TM
|
1) 2006.02.
2) 2008.12.
|
1. Sūdzību un priekšlikumu
izskatīšanas kārtības regulējuma izstrādāšana.
2. Izstrādāta sūdzību un lēmumu
pārsūdzību analīzes sistēma."
|
1.29.izteikt 6.nodaļas 87. un
88.punktu šādā redakcijā:
"87.
|
I, N
|
Uzvedības standartu un ētiskas
rīcības kritēriju noteikšana, ietverot šādus aspektus:
- dāvanu un citu labumu
(honorāri, izklaides u.tml.) pieņemšana;
- oficiālās informācijas
izmantošana;
- iestādes īpašuma un telpu
izmantošana;
- komandējumu un oficiālo
braucienu piešķiršanas un izmantošanas kārtība;
- darba valsts un pašvaldības
iestādē savienošana ar darbu citā iestādē;
- iesaistīšanās politiskajā
darbā;
- administratīvo lēmumu
pieņemšana sabiedrības, nevis politisko spēku (sponsoru)
interesēs;
- ziņošana par korup tīviem
pārkāpumiem.
|
Jādefinē darbinieku uzvedības
standarti un ētiskas rīcības kritēriji, lai nepieļautu
darbinieku nonākšanu koruptīvās situācijās.
|
Visas valsts pārvaldes un
pašval dību iestādes
|
2006.06.
|
Izstrādāti iekšējie normatīvie
akti, kas nosaka uzvedības standartus un ētiskas rīcības
kritērijus, un nodrošināta to publiska pieejamība.
|
88.
|
I, N
|
Uzvedības standartu un ētiskas
rīcības kritēriju ievērošanas nodrošināšana un ētikas
pamatvērtību (principu, vadlīniju) ievērošanas prasību
noteikšana darba līgumos ar valsts iestāžu un pašvaldību
darbiniekiem.
|
Jānostiprina ētikas prasību
ievērošanas pienākums, nosakot atbildību par to
pārkāpšanu.
|
Visas valsts pārvaldes un
pašvaldību iestādes
|
2006.06.
|
Darba līgumos ir noteiktas
prasības ievērot iestādes ētikas normas un ir izveidotas
iestāžu ētikas komisijas."
|
1.30.izteikt 6.nodaļas 90.punktu
šādā redakcijā:
"90.
|
I, N
|
Valsts pārvaldes iestādēs
strādājošo izglītošana un informēšana ētikas jautājumos, it
īpaši par ētikas normu un uzvedības principu
ievērošanu.
|
Jāveido ētiskas darbības vide
valsts un pašvaldību iestādēs.
|
VAS
LPS
VCP
KNAB
|
Pastāvīgi,
sākot ar 2005.12.
|
Sagatavoti kursi darbinieku
apmācībai ētikas jautājumos un izdoti informatīvie
materiāli, bukleti."
|
1.31.izteikt 6.nodaļas 91.punktu
šādā redakcijā:
"91.
|
I
|
Valsts amatpersonu izglītošana
korupcijas novēršanas jautājumos.
|
Jāturpina valsts amatpersonu
izglītošana profesionālās kvalifikācijas paaugstināšanai un
korupcijas riska samazināšanai.
|
VAS
KNAB
|
Pastāvīgi
|
Valsts amatperso nām
sagatavotas mācību programmas, kas sekmē korupci jas
novēršanu. Sagatavoti mācību materiāli, metodika, mācību
programma."
|
1.32.izteikt 6.nodaļas 96.punktu
šādā redakcijā:
"96.
|
I, N
|
Apmācību organi zēšana valsts
un pašvaldības policijas struktūrvienībās korupcijas
apkarošanas jautājumos, īpašu uzmanību pievēršot
teritoriālo policijas iestāžu darbinieku apmācībai.
|
Jānodrošina minēto institūciju
amatpersonu izglītošana profesionālās kvalifikācijas
paaugstināšanai.
|
VP
|
Pastāvīgi
|
Valsts un pašvaldību iestāžu
darbinieki apguvuši Valsts administrācijas skolā apmācības
kursu "Korupcijas novēršana"."
|
1.33.izteikt 6.nodaļas 99.punktu
šādā redakcijā:
"99.
|
I
|
Administratīvā procesa likuma
normu skaidrošana.
|
Jāizskaidro Administratīvā
procesa likuma normas, lai samazinātu korupcijas risku
administratīvo attiecību dalībnieku neinformētības dēļ.
|
TM
|
2006.12.
|
Izdoti Administratīvā procesa
likuma komentāri."
|
1.34.izteikt 6.nodaļas 101.punktu
šādā redakcijā:
"101.
|
I
|
Kriminālprocesa likuma normu
skaidrošana visās institūcijās, kas valstī veic pirmstiesas
izmeklēšanu, sagatavojot rokasgrāmatas, metodiskos
norādījumus un izglītojot darbiniekus.
|
Jāizskaidro jaunā
Kriminālprocesa likuma normas, lai samazinātu korupcijas
risku procesa dalībnieku neinformētības dēļ.
|
TM
ĢP
TM
ĢP
IeM
KNAB
VID
|
2006.12.
|
Sagatavota rokasgrāmata
Kriminālprocesa likuma piemērošanai tiesnešiem,
prokuroriem, izmeklētājiem.
Izdoti komentāri, metodiskie
materiāli.
Nodrošināta darbinieku
informētība par Kriminālprocesa likuma piemērošanu."
|
1.35.izteikt 6.nodaļas 104.punktu
šādā redakcijā:
"104.
|
I
|
Rokasgrāmatas sagatavošana
ierēdņiem par to, kas jāievēro, izdodot indivīdam saistošu
administratīvo aktu - vienkāršs skaidrojums par ierēdņu
pienākumiem un indivīda tiesībām administratīvajā
procesā.
|
Jāizskaidro ierēdņiem tiesības
un pienākumi, izdodot indivīdam saistošos administratīvos
aktus.
|
VAS
TM
|
2006.09.
|
Izdota rokasgrāmata."
|
1.36.izteikt 6.nodaļas 106.punktu
šādā redakcijā:
"106.
|
I, N
|
Informācijas un pakalpojumu
sniegšanas paplašināšana elektroniskā formā: publiskās
informācijas pieejamības un pakalpojumu izmantošanas
iespēju paplašināšana.
|
Jāsamazina korupcijas risks,
nodrošinot informācijas pieejamību un atklātību, izmantojot
internetu, kā arī uzlabojot komunikāciju ar sabiedrību.
|
Visas valsts pārvaldes
iestādes.
|
Regulāri, sākot ar 2004.08.
|
Nodrošināta iespēja sniegt
pakalpojumus un pieņemt iesniegumus elektroniskā
formā."
|
1.37.izteikt 6.nodaļas 107.punktu
šādā redakcijā:
"107.
|
I, N
|
Tiesu spriedumu publiskas
pieejamības nodrošināšana.
|
Jāpadara tiesu spriedumi
publiski pieejami, lai nodrošinātu sabiedrības informētību
un veicinātu spriedumu kvalitātes uzlabošanu.
|
TM
|
Sākot ar 2006.12.
|
Tiesu spriedumi publiski un bez
maksas pieejami internetā."
|
1.38.izteikt 6.nodaļas 111. un
112.punktu šādā redakcijā:
"111.
|
N
|
Informācijas apkopošana un
publiskošana par būvprojektēšanas un būvniecības procesa
kārtību un izmaksām.
|
Jānovērš korupcijas iespējas
būvdarbu veicēju un pasūtītāju nepietiekamās informētības
dēļ.
|
EM
|
Reizi pusgadā
|
Nodrošināta aktuālu informatīvo
materiālu pieejamība iedzīvotājiem.
|
112.
|
N
|
Sabiedrības tiesību iepazīties
ar vispārpieejamo informāciju nodrošināšana.
|
Jāsamazina korupcijas risks,
nodrošinot Informācijas atklātības likuma ievērošanu.
|
DVI
|
2007.11.
|
Nodrošināta vispārpieejamās
informācijas pieejamības kontrole."
|
1.39.svītrot 6.nodaļas
113.punktu;
1.40.izteikt 6.nodaļas 118.punktu
šādā redakcijā:
"118.
|
I, N
|
Administratīvo pārkāpumu un
krimināllietu analīze valsts pārvaldes sistēmu trūkumu
konstatēšanai.
|
Jāizzina prakse, lai izstrādātu
priekšlikumus korupcijas riska mazināšanai valsts un
pašvaldību institūcijās.
|
KNAB
ĢP
TM
IeM IC
|
Pastāvīgi
|
Izstrādāti priekšlikumi par
normatīvo aktu un prakses pilnveidošanu."
|
1.41.izteikt 7.nodaļas 23.punktu
šādā redakcijā:
"23.
III
|
Valsts investīciju programmu
atklātības nodrošināšana.
|
FM
EM
|
Pastāvīgi
|
-
|
-
|
FM 10000
|
-
|
10000"
|
1.42.izteikt 7.nodaļas 26.punktu
šādā redakcijā:
"26.
II
|
Konfidencia litātes sistēmas
veidošana un nostiprināšana nodokļu maksātāju lietu
glabāšanā.
|
VID
DVI
|
2007.11.
|
-
|
-
|
DVI 16 453
|
DVI 10 528
|
26981"
|
1.43.izteikt 7.nodaļas 41.punktu
šādā redakcijā:
"41.
III
|
Speciāla konta izveidošana
operatīvās darbības pasākumu finansēšanai un šī konta
uzturēšana no valsts budžeta, nodrošinot, ka tiesību
aizsardzības iestādēm operatīvo pasākumu veikšanai ir
pieejami finanšu līdzekļi Ls 100000 apmērā.
|
FM
IeM
KNAB
|
2006.06.
|
100 000
|
100000
|
100 000
|
100 000
|
400000"
|
1.44.izteikt 7.nodaļas 79., 87. un
90.punktu šādā redakcijā:
"79.
II
|
Iekšējās kontroles sistēmas
izveidošana valsts institūcijās un to pret korup cijas
darbības aktivizēšana.
|
Visas valsts pārvaldes un
pašval dību iestādes
|
2007.09.
|
VID 73785
-
-
LM 75 000
|
VID 52373
-
IZM 19908
LM 49 000
|
VID 52373
EM 42 055
IZM 19908
LM 13 000
|
VID 52373
EM 41 965
IZM 19908
LM 13 000
|
524648"
|
87.
II
|
Uzvedības stan dartu un ētiskas
rīcības kritēriju noteikšana, ietverot šādus aspektus:
- dāvanu un citu labumu
(honorāri, izklaides u.tml.) pieņemšana;
- oficiālās informācijas
izmantošana;
- iestādes īpa šuma un telpu
izmantošana;
- komandējumu un oficiālo
braucienu piešķiršanas un iz mantošanas kārtība;
- darba valsts un pašvaldības
iestādē savie nošana ar darbu citā iestādē;
- iesaistīšanās politiskajā
darbā;
- administratīvo lēmumu pieņem
šana sabiedrības, nevis politisko spēku (spon soru)
interesēs;
- ziņošanu par koruptīviem
pārkāpumiem.
|
Visas valsts pārvaldes un
pašval dī bu ie stā des
|
2006.01.
|
VID 1539
KNAB 700
|
VID 1539
KNAB 700
|
-
KNAB 700
|
-
-
|
5178
|
90.
II
|
Valsts pārvaldes iestādēs
strādājošo izglītošana un in formēšana ētikas jautā ju mos,
it īpaši par ētikas normu un uzvedības prin cipu
ievērošanu.
|
VAS
LPS
VCP
KNAB
|
Pastā vīgi,
sākot ar 2005.12.
|
VAS 1500
KNAB 1 200
|
VAS 1500
KNAB 1 200
|
VAS 1500
KNAB 1 200
|
VAS 1 500
KNAB 1 200
|
10 800"
|
1.45.izteikt 7.nodaļas 96.punktu
šādā redakcijā:
"96.
III
|
Apmācību organizēšana valsts un
pašvaldības policijas struktūrvienībās korupcijas
apkarošanas jautājumos, pievēršot īpašu uzmanību
teritoriālo policijas iestāžu darbinieku apmācībai.
|
VP
|
Pastāvīgi
|
VP 5 000
|
-
|
-
|
-
|
5000"
|
1.46.izteikt 7.nodaļas 104.punktu
šādā redakcijā:
"104.
II
|
Rokasgrāmatas sagatavošana
ierēdņiem par to, kas jāievēro, izdodot indivīdam saistošu
administratīvo aktu - vienkāršs skaidrojums par ierēdņu
pienākumiem un indivīda tiesībām administratīvajā
procesā.
|
VAS
TM
|
2006.09.
|
-
|
-
|
VAS 3 000
|
-
|
3000"
|
1.47.izteikt 7.nodaļas 107.punktu
šādā redakcijā:
"107.
III
|
Tiesu spriedumu publiskas
pieejamības nodrošināšana
|
TM
|
Sākot ar 2006.12.
|
-
|
TNA 92 240
TM 20 000
|
TNA 16 240
|
TNA 16 240
|
144720"
|
1.48.izteikt 7.nodaļas 112.punktu
šādā redakcijā:
"112.
III
|
Sabiedrības tiesību iepazīties
ar vispārpieejamo informāciju nodrošināšana.
|
DVI
|
2007.11.
|
-
|
-
|
DVI 34 413
|
DVI 22 993
|
57406"
|
1.49.izteikt 7.nodaļas tabulas
rindu "Kopā" šādā redakcijā:
|
"Kopā:
|
|
|
1647147
|
1102359
|
1067741
|
642389
|
4459636"
|
1.50.izteikt tabulu "Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem"
šādā redakcijā:
"Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
(tūkst. latu)
|
Rādītāji
|
Kārtējais gads
|
Trīs nākamie gadi
|
Vidēji piecu gadu laikā pēc
kārtējā gada
|
|
2004
|
2005
|
2006
|
2007
|
|
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
Valsts budžets
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
Dotācija no vispārējiem
ieņēmumiem
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos
|
0
|
1647,1
|
1 102,4
|
1 067,7
|
891,92
|
Valsts budžets
|
0
|
1647,1
|
1 102,4
|
1 067,7
|
891,92
|
Pašvaldību budžets
|
0
|
|
|
|
|
3.
Finansiālā ietekme
|
0
|
-1647,1
|
-1 102,4
|
-1 067,7
|
-891,92
|
Pašvaldību budžets
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4.
Prognozējamie kompensēšanas pasākumi papildu izdevumu
finansēšanai
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
5.
Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins
|
Pro gram mas 7.punkts un
pieli kums
|
Pro gram mas 7.punkts un
pieli kums
|
Pro gram mas 7.punkts un
pieli kums
|
Pro gram mas 7.punkts un
pieli kums
|
Pro gram mas 7.punkts un
pieli kums
|
6. Cita
informācija
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
1.51.pielikumā:
1.51.1.izteikt 2.punktu šādā
redakcijā:
"2.Valsts investīciju programmu
atklātības nodrošināšana (programmas 23.punkts).
Finanšu ministrijai
nepieciešami Ls 10000
Pasākums
|
2005
|
2006
|
2007
|
2008
|
1 štata vietas izveidošana
|
-
|
-
|
10 000
|
-
|
Kopā
|
-
|
-
|
10
000
|
-"
|
1.51.2.izteikt 4.punktu šādā
redakcijā:
"4.Konfidencialitātes sistēmas
veidošana un nostiprināšana nodokļu maksātāju lietu glabāšanā
(programmas 26.punkts).
Datu valsts inspekcijai
nepieciešami Ls 26981
Pasākums
|
2005
|
2006
|
2007
|
2008
|
2 štata vietu izveidošana Datu
valsts inspekcijā kontroles pasākumu veikšanai Valsts
ieņēmumu dienestā, lai samazinātu noplūdes risku
informācijai par nodokļu maksātājiem
|
-
|
-
|
7440
|
7440
|
Sociālās apdrošināšanas
obligātās iemaksas (24,09%)
|
-
|
-
|
1792
|
1792
|
Kapitālie izdevumi un darba
vietu izveidošana
|
-
|
-
|
5925
|
-
|
Pakalpojumi un uzturēšanas
izdevumi
|
-
|
-
|
1296
|
1269
|
Kopā
|
-
|
-
|
16453
|
10528"
|
1.51.3.izteikt 11.punktu šādā
redakcijā:
"11. Iekšējās kontroles sistēmas
izveidošana valsts institūcijās un to pret korupcijas darbības
aktivizēšana (programmas 79.punkts).
Ekonomikas ministrijai
nepieciešami Ls 84020
Pasākums
|
2005
|
2006
|
2007
|
2008
|
2 štata vietu izveidošana
(atalgojums)
|
-
|
-
|
16020
|
16 020
|
Sociālās apdrošināšanas
(24,09%) iemaksas
|
-
|
-
|
3 859
|
3 859
|
Komandējumu un dienesta
braucienu samaksa
|
-
|
-
|
4 000
|
4 000
|
Maksa par pakalpojumiem
|
-
|
-
|
12 116
|
11 996
|
Materiālu, energoresursu, ūdens
un inventāra iegāde
|
-
|
-
|
5 260
|
5 140
|
Izdevumi
kapitālieguldījumiem
|
-
|
-
|
800
|
950
|
Kopā
|
-
|
-
|
42055
|
41965
|
Izglītības un zinātnes
ministrijai nepieciešami Ls 59 724
Pasākums
|
2005
|
2006
|
2007
|
2008
|
Atalgojums
|
-
|
11 686
|
11 686
|
11 686
|
Sociālās apdrošināšanas
(24,09%) iemaksas
|
-
|
2 922
|
2 922
|
2 922
|
Maksa par pakalpojumiem
|
-
|
3500
|
3500
|
3500
|
Materiālu, energoresursu, ūdens
un inventāra iegāde
|
-
|
650
|
650
|
650
|
Izdevumi
kapitālieguldījumiem
|
-
|
1150
|
1150
|
1150
|
Kopā
|
-
|
19908
|
19908
|
19908
|
Labklājības ministrijai
nepieciešami Ls 150000
Pasākums
|
2005
|
2006
|
2007
|
2008
|
Iekšējās kontroles sistēmas
izveidošana Veselības un darbspēju ekspertīzes valsts ārstu
komisijā (VDEĀK)
|
34 000
|
38 000
|
4 000
|
4 000
|
Iekšējās kontroles sistēmas
izveidošana Nodarbinātības valsts aģentūrā
|
35000
|
8 000
|
7 000
|
7 000
|
Iekšējās kontroles sistēmas
izveidošana Tehnisko palīglīdzekļu aģentūrā
|
6 000
|
3 000
|
2 000
|
2 000
|
Kopā
|
75 000
|
49 000
|
13 000
|
13000
|
Valsts ieņēmumu dienestam
nepieciešami Ls 230 904
Pasākums
|
2005
|
2006
|
2007
|
2008
|
6 štata vietu izveidošana
(atalgojums)
|
29 664
|
29 664
|
29 664
|
29 664
|
Sociālās apdrošināšanas
(24,09%) iemaksas
|
7 146
|
7 146
|
7 146
|
7 146
|
Sociālās garantijas
|
1 705
|
1 705
|
1 705
|
1 705
|
Autotransporta uzturēšanas
izdevumi
|
1 250
|
1 250
|
1 250
|
1 250
|
Tehniskais aprīkojums
|
21 772
|
3 000
|
3 000
|
3 000
|
Tehniskā aprīkojuma uzturēšanas
izdevumi
|
1 640
|
1640
|
1 640
|
1 640
|
Darbinieku uzturēšanas
izdevumi
|
7 488
|
7 488
|
7 488
|
7 488
|
Darba vietu iekārtošana
|
3 120
|
-
|
-
|
-
|
Darba vietu atjaunošana
|
-
|
480
|
480
|
480
|
Kopā
|
73 785
|
52 373
|
52 373
|
52373"
|
1.51.4.izteikt 22.punktu šādā
redakcijā:
"22. Tiesu spriedumu publiskas
pieejamības nodrošināšana (programmas 107.punkts).
Tiesu namu aģentūrai
nepieciešami Ls 124720
Pasākums
|
|
2006
|
2007
|
2008
|
Darba samaksa ekspertiem
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Programmatūras moduļa
izstrāde
|
-
|
6000
|
-
|
-
|
Sagatavoto veidlapu iestrāde
esošajā Tiesu IS
|
-
|
15000
|
-
|
-
|
Tiesu darbinieku apmācība
|
-
|
35000
|
-
|
-
|
Atalgojums 2 štata vietām
(teksta redaktori), ieskaitot sociālās apdrošināšanas
iemaksas
|
-
|
13710
|
13710
|
13710
|
Pamatlīdzekļi (datortehnika,
mēbeles)
|
-
|
20000
|
-
|
-
|
Darba vietu uzturēšanas
izdevumi (tehnikas uzturēšana, komunālie pakalpojumi)
|
-
|
2530
|
2530
|
2530
|
Kopā
|
-
|
92240
|
16240
|
16240
|
Tieslietu ministrijas Tiesu
administrācijai nepieciešami Ls 20000
Pasākums
|
2005
|
2006
|
2007
|
2008
|
Tiesu informatīvās sistēmas
papildināšanai ar blakus moduli, kas nodrošinātu tiesu
prakses apkopojumu un aktuālāko tiesu nolēmumu publisku
pieejamību internetā
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Bezmaksas informatīvu un
izglītojošu materiālu sagatavošanai un izplatīšanai
(samaksa par teksta izstrādi, bukletu iespiešanu, u.c.)
|
-
|
20000
|
-
|
-
|
Kopā
|
-
|
20000
|
-
|
-"
|
1.51.5.izteikt 26.punktu šādā
redakcijā:
"26.Sabiedrības tiesību
nodrošināšana iepazīties ar vispārpieejamo informāciju
(programmas 112.punkts).
Datu valsts inspekcijai
nepieciešami Ls 57406
Pasākums
|
2005
|
2006
|
2007
|
2008
|
4 štata vietu izveidošana
(atalgojums) Datu valsts inspekcijā kontroles pasākumu
veikšanai Valsts ieņēmumu dienestā, lai samazinātu noplūdes
risku informācijai par nodokļu maksātājiem
|
-
|
-
|
16 233
|
16 233
|
Sociālās apdrošināšanas
iemaksas (24,09%)
|
-
|
-
|
3 910
|
3 910
|
Kapitālie izdevumi un darba
vietu izveidošana
|
-
|
-
|
11 420
|
-
|
Pakalpojumi un uzturēšanas
izdevumi
|
-
|
-
|
2850
|
2850
|
Kopā
|
-
|
-
|
34 413
|
22 993"
|
2.Korupcijas novēršanas un
apkarošanas birojam precizēto Korupcijas novēršanas un
apkarošanas valsts programmu 2004.-2008.gadam iesniegt Valsts
kancelejā.
Ministru prezidents
A.Kalvītis
Tieslietu ministrs
G.Grīnvalds