Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr.228 Rīgā 2005.gada 2.novembrī (prot. Nr.46(255), 1.p.) Par valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts" tarifiem Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (turpmāk - Komisija) ir saņēmusi un izvērtējusi valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts", reģistrācijas Nr.40003052790, Stacijas laukumā 1, Rīgā, LV-1000, (turpmāk - valsts AS "Latvijas Pasts") 2005.gada 19.septembra iesniegumu Nr.01-10.2/314 "Par VAS "Latvijas Pasts" Vispārējo pasta pakalpojumu tarifu projektu" (turpmāk - Tarifu projekts), 2005.gada 23.septembrī Komisijā saņemto "VAS "Latvijas Pasts" atskaite par tarifu noteikšanu Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai 2004.gadā", 2005.gada 27.septembra iesniegumu Nr.01-10.2/325 "Par informācijas pieprasījumu", 2005.gada 13.oktobra iesniegumu Nr.01-10.2/358 "Par informāciju tarifu apstiprināšanai", 2005.gada 18.oktobra iesniegumu Nr.01-10.2./360 "Par atlaižu piemērošanu", 2005.gada 26.oktobra iesniegumu Nr.01-10.2/374 "Par informācijas pieprasījumu" un 2005.gada 1.novembra vēstuli Nr.01-10/388 "Par informācijas sniegšanu". Komisija konstatē: 1. Valsts AS "Latvijas Pasts" spēkā esošie vispārējo pasta pakalpojumu tarifi apstiprināti ar Ministru kabineta 1995.gada 16.maija noteikumiem Nr.131 "Noteikumi par pasta pakalpojumu tarifiem" (grozīti 1998.gada 31.oktobrī), tarifi ir spēkā saskaņā ar likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" Pārejas noteikumu 6.punktu. Atbilstoši Centrālās statistikas pārvaldes datiem, kopš 1998.gada 1.novembra līdz 2005.gada 1.oktobrim patēriņa cenas Latvijā ir pieaugušas par 24,6 % un strādājošā mēneša vidējā bruto darba samaksa pieaugusi par 76 %. 2. Valsts AS "Latvijas Pasts" Tarifu projekts izstrādāts un tajā iekļautie tarifi aprēķināti saskaņā ar likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 19.panta pirmo daļu, atbilstoši ar Komisijas 2004.gada 21.aprīļa lēmumu Nr.110 apstiprinātajai Pasta pakalpojumu tarifu noteikšanas metodikai (Latvijas Vēstnesis, 2004, 68.nr.). 3. Valsts AS "Latvijas Pasts" paziņojums par Tarifu projektu publicēts 2005.gada 20.septembrī laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" Nr.149. Priekšlikumi un ieteikumi par tarifu projektu Komisijā nav saņemti. 4. Ministru kabineta 2005.gada 21.jūnija noteikumu Nr.445 "Pasta noteikumi" 7.punkts nosaka, ka visi pasta sūtījumi tiek iedalīti "A" klases - prioritārais pasts un "B" klases - ekonomiskais pasts - sūtījumos. Tarifu projektā pasta sūtījumi tiek iedalīti "A" un "B" klases sūtījumos, "A" klases iekšzemes pasta sūtījumiem tarifi tiek noteikti pirmo reizi. 5. Ministru kabineta 2005.gada 21.jūnija noteikumu Nr.445 "Pasta noteikumi" XXII nodaļā ir noteiktas vispārējo pasta pakalpojumu kvalitātes prasības, bet nav izdalītas atsevišķas prasības par piegādes laiku iekšzemes pasta sūtījumiem "A" un "B" klasei. Šobrīd tiek izstrādāti "Pasta noteikumu" grozījumi, kuros ir noteiktas kvalitātes prasības - piegādes laiks, atsevišķi pasta sūtījumiem "A" un "B" klasei, un to pieņemšanas gadījumā tiks novērsta situācija, ka pasliktinās pasta sūtījumu "B" klases kvalitāte. 6. Valsts AS "Latvijas Pasts" tika iesniegusi Komisijai izvērtēšanai 2005.gada 1.jūlija Vispārējo pasta pakalpojumu iekšzemes "A" klases vēstules tarifu projektu Nr.02-15.2/44, 2005.gada 4.jūlija Vispārējo pasta pakalpojumu tarifu projektu Nr.02-15.2/45 un 2005.gada 1.septembra precizēto Vispārējo pasta pakalpojumu tarifu projektu Nr.01-10.2/288. Iesniedzot Komisijai Tarifu projektu, valsts AS "Latvijas Pasts" ir atsaukusi šajā punktā iepriekšminētos tarifu projektus. 7. Izvērtējot 6.punktā minētos tarifu projektus, Komisija tika konstatējusi neatbilstības normatīvo aktu prasībām un nepietiekamu izmaksu pamatojumu tarifu projektu izvērtēšanai, par ko Komisija 2005.gada 14.septembrī nosūtīja valsts AS "Latvijas Pasts" vēstuli Nr.1-2.73/2720 "Par valsts AS "Latvijas Pasts" precizētu vispārējo pasta pakalpojumu tarifu projektu". Sagatavojot 2005.gada 19.septembra Tarifu projektu, valsts AS "Latvijas Pasts" ir ievērojusi Komisijas ieteikumus. 8. Komisija 2005.gada 27.jūlijā nosūtīja Latvijas Bankai vēstuli Nr.1-2.73/2333 "Par pasta pakalpojumu tarifu izmaiņu ietekmes izvērtēšanu", kurā lūdza novērtēt pasta pakalpojumu tarifu izmaiņu ietekmi uz patēriņa cenu indeksu. Komisija 2005.gada 2.augustā saņēma Latvijas Bankas vēstuli Nr.07.1-08.1/121, kurā norādīts, ka, ņemot vērā pasta pakalpojumu nelielo īpatsvaru patēriņa struktūrā, pasta tarifu ietekme uz inflāciju ir salīdzinoši nenozīmīga - mazāka nekā 0,05 procentpunkti no kopējās inflācijas. 9. Komisija 2005.gada 27.jūlijā nosūtīja Finanšu ministrijai vēstuli Nr.1-2.73/2331 "Par pasta pakalpojumu tarifu izmaiņu ietekmes izvērtēšanu", kurā lūdza novērtēt pasta pakalpojumu tarifu izmaiņu ietekmi uz budžetu un budžeta iestāžu izdevumiem. Komisija 2005.gada 11.augustā saņēma Finanšu ministrijas vēstuli Nr.2-3-07/2249, kurā Finanšu ministrija informē, ka pasta pakalpojumu tarifu palielinājuma tiešā ietekme uz inflāciju nepārsniedz 0,03 procentpunktus un ka valsts budžeta izdevumos ir pozīcija "Pasta, telefona un citu sakaru pakalpojumu apmaksa", neparedzot detalizētāku sadalījumu, tādēļ spriest par pasta pakalpojumu tarifu pieauguma ietekmi uz valsts budžetu nav iespējams. 10. Komisija 2005.gada 27.jūlijā nosūtīja Ekonomikas ministrijai vēstuli Nr.1-2.73/2332 "Par pasta pakalpojumu tarifu izmaiņu ietekmes izvērtēšanu", kurā lūdza novērtēt pasta pakalpojumu tarifu izmaiņu ietekmi uz tautsaimniecību. Komisija 2005.gada 10.augustā saņēma Ekonomikas ministrijas vēstuli Nr.3110-01/167, kurā norādīts, ka, ņemot vērā pasta pakalpojuma niecīgo daļu patēriņu cenu grozā un iekšzemes kopproduktā, pasta pakalpojumu tarifu izmaiņu ietekme uz tautsaimniecības attīstību varētu būt nenozīmīga. 11. Komisija 2005.gada 27.jūlijā nosūtīja Satiksmes ministrijai vēstuli Nr.1-2.73/2332 "Par pasta pakalpojumu tarifu izmaiņu ietekmes izvērtēšanu", kurā lūdza novērtēt pasta pakalpojumu tarifu izmaiņu ietekmi uz pasta nozari un tautsaimniecību kopumā. Komisija 2005.gada 15.septembrī saņēma Satiksmes ministrijas vēstuli Nr.10-06/772, kurā Satiksmes ministrija atbalsta valsts AS "Latvijas Pasts" tarifu paaugstināšanu. 12. 2005.gada 6.septembrī Komisija rīkoja uzklausīšanas sanāksmi par valsts AS "Latvijas Pasts" 2005.gada 1.jūlija Vispārējo pasta pakalpojumu iekšzemes "A" klases vēstules tarifu projektu Nr.02-15.2/44, 2005.gada 4.jūlija Vispārējo pasta pakalpojumu tarifu projektu Nr.02-15.2/45 un 2005.gada 1.septembra precizēto Vispārējo pasta pakalpojumu tarifu projektu Nr.01-10.2/288. Uzklausīšanas sanāksmē viedokli pauda tikai valsts AS "Latvijas Pasts" pārstāvis, norādot uz nepieciešamību paaugstināt tarifus. Pārējiem uzklausīšanas sanāksmes dalībniekiem nebija komentāru. Komisija secina: 1. Kopš 1998.gada 31.oktobra, kad noteikti pašlaik spēkā esošie valsts AS "Latvijas Pasts" vispārējo pasta pakalpojumu tarifi, būtiski mainījušies rentabilitāti ietekmējošie faktori un pieaugušas pakalpojumu tarifus veidojošās izmaksas. Atbilstoši valsts AS "Latvijas Pasts" sniegtajai informācijai, vispārējo pasta pakalpojumu sniegšana par spēkā esošajiem tarifiem rada valsts AS "Latvijas Pasts" ievērojamus zaudējumus. Tarifu projektā ietvertās vispārējo pasta pakalpojumu izmaksas ir aprēķinātas atbilstoši ar Komisijas 2004.gada 21.aprīļa lēmumu Nr.110 apstiprinātajai Pasta pakalpojumu tarifu noteikšanas metodikai (Latvijas Vēstnesis, 2004, 68 nr.) un ir pamatotas. 2. Atbilstoši Latvijas Bankas, Finanšu ministrijas un Ekonomikas ministrijas novērtējumiem, pasta pakalpojumu tarifu izmaiņu ietekme uz tautsaimniecību ir salīdzinoši nenozīmīga. Atbilstoši Satiksmes ministrijas novērtējumam, vispārējo pasta tarifu paaugstināšana ir nepieciešama nozares attīstībai. 3. No 2005.gada 21.jūnija, kad izdoti Ministru kabineta noteikumi Nr.445 "Pasta noteikumi", ir definēti "A" klases iekšzemes pasta sūtījumi un ir jānosaka to tarifi. "A" klases iekšzemes pasta sūtījumu ieviešana un to tarifu noteikšana nodrošinās pasta pakalpojumu lietotājiem iespēju izvēlēties atšķirīgas kvalitātes pasta sūtījumus par atšķirīgiem tarifiem. 4. Ministru kabineta 2005.gada 21.jūnija noteikumu Nr.445 "Pasta noteikumu" grozījumi, kuros ir noteiktas kvalitātes prasības - piegādes laiks, atsevišķi "A" un "B" klases pasta sūtījumiem, novērsīs situāciju, ka varētu pasliktināties "B" klases pasta sūtījumu faktiskā kvalitāte. 5. Valsts AS "Latvijas Pasts" 2005.gada 1.novembra vēstulē Nr.01-10/388 "Par informācijas sniegšanu" apliecina, ka nerentablo pasta nodaļu apvienošana vai slēgšana arī turpmāk notiks, ievērojot pakalpojumu lietotāju intereses un saskaņojot ar vietējo pašvaldību, kas nodrošina kvalitatīvu pasta pakalpojumu sniegšanu visā Latvijas teritorijā. Ņemot vērā ar Komisijas 2004.gada 21.aprīļa lēmumu Nr.110 apstiprināto Pasta pakalpojumu tarifu noteikšanas metodiku (Latvijas Vēstnesis, 2004, 68 nr.) un pamatojoties uz likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 9.panta pirmās daļas 1. un 3.punktu, otro daļu un 19.panta septīto daļu, 20.pantu un 21.panta septīto daļu, Pasta likuma 9.panta pirmo daļu, padome nolemj: 1. Apstiprināt "A" klases iekšzemes pasta sūtījumu tarifus bez pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk - PVN): 1.1. Vēstuļu korespondences sūtījumi: 1.1.1. Vienkāršas vēstules
1.2. Ierakstītas vēstules
1.3. Apdrošinātas vēstules
2. Apstiprināt "B" klases iekšzemes pasta sūtījumu tarifus bez PVN: 2.1. Vēstuļu korespondences sūtījumi: 2.1.1. Vienkāršas pastkartes
2.1.2. Ierakstītas pastkartes
2.1.3. Vienkāršas vēstules
2.1.4. Ierakstītas vēstules
2.1.5. Apdrošinātas vēstules
2.1.6. Vienkāršas bandroles
2.1.7. Ierakstītas bandroles
2.1.8. Ierakstītas sīkpakas
2.1.9. Apdrošinātas sīkpakas
2.2. Pasta paku sūtījumi: 2.2.1. Pasta pakas
2.2.2. Apdrošinātas pasta pakas
3. Apstiprināt starptautisko pasta sūtījumu tarifus bez PVN: 3.1. "A" klases vēstuļu korespondences sūtījumi: 3.1.1. Vienkāršas pastkartes
3.1.2. Ierakstītas pastkartes
3.1.3. Vienkāršas vēstules
3.1.4. Ierakstītas vēstules
3.1.5. Apdrošinātas vēstules
3.1.6. Vienkāršas bandroles
3.1.7. Ierakstītas bandroles
3.1.8. Sīkpakas
3.2. "B" klases vēstuļu korespondences sūtījumi: 3.2.1. Vienkāršas vēstules
3.2.2. Vienkāršas bandroles
3.2.3. Ierakstītas bandroles
3.2.4. Sīkpakas
4. Noteikt, ka šī lēmuma 1.- 3. punktā minētie tarifi stājas spēkā 2006.gada 1.janvārī. 5. Noteikt, ka valsts AS "Latvijas Pasts" ir tiesības piemērot šī lēmuma 1.- 3.punktā minēto tarifu atlaides un tarifu samazinājumus, nodrošinot to atklātumu un publisko pieejamību, izņemot gadījumus, kad Komisija šādas atlaides un tarifu samazinājumus ir atzinusi par nevienlīdzīgiem. Ja mainās rentabilitāti ietekmējošie faktori, Komisija var ierosināt tarifu pārskatīšanu un atcelt šo lēmumu. Lēmums stājas spēkā ar tā pieņemšanas brīdi. Šo administratīvo aktu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā viena mēneša laikā no dienas, kad ieinteresētā persona uzzina vai tai vajadzēja uzzināt par pieņemto administratīvo aktu. Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes priekšsēdētāja I.Šteinbuka |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts" tarifiem
Izdevējs: Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija
Veids:
lēmums
Numurs: 228Pieņemts: 02.11.2005.Stājas spēkā: 02.11.2005.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 180, 10.11.2005.
Saistītie dokumenti
|