Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr. 1/6
Rīgā 2022. gada 21. aprīlī (prot. Nr. 16, 6. p.) Vispārējās atļaujas un reģistrācijas noteikumi pasta nozarē
Izdoti saskaņā ar Pasta likuma
9. panta pirmo daļu, 10. pantu un likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 25. panta pirmo daļu 1. Vispārējās atļaujas un reģistrācijas noteikumi pasta nozarē (turpmāk – noteikumi) nosaka: 1.1. pasta komersanta reģistrācijas paziņojuma un darbības izbeigšanas paziņojuma saturu un to iesniegšanu Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai (turpmāk – Regulatoram), kā arī kārtību, kādā komersantu reģistrē pasta komersantu reģistrā vai izslēdz no pasta komersantu reģistra, kā arī pasta komersantu reģistrā ierakstāmo informāciju; 1.2. vispārējās atļaujas noteikumus, kurus pasta komersants ievēro pasta pakalpojumu sniegšanā; 1.3. kārtību, kādā Regulators īsteno pasta komersanta vispārējās atļaujas noteikumu pārkāpumu (turpmāk – pārkāpums) novēršanu un pasta pakalpojumu sniegšanas tiesību atņemšanu pārkāpuma gadījumā. 2. Komersants pirms pasta pakalpojumu sniegšanas iesniedz Regulatoram precīzi un pilnīgi aizpildītu pasta komersanta reģistrācijas paziņojumu (1. pielikums). 3. Regulators tīmekļvietnē www.sprk.gov.lv uztur un atjauno pasta komersantu reģistru, kurā iekļauj šādu informāciju: 3.1. komersanta nosaukums; 3.2. komersanta vienotais reģistrācijas numurs; 3.3. datums, kad komersants reģistrēts pasta komersantu reģistrā; 3.4. datums, kad komersants izslēgts no pasta komersanta reģistra; 3.5. informācija par komersanta sniegtajiem pasta pakalpojumiem; 3.6. informācija par pamatojumu un termiņu, uz cik ilgu laiku pasta komersantam atņemtas tiesības sniegt pasta pakalpojumus, ja pieņemts Regulatora lēmums par tiesību atņemšanu sniegt pasta pakalpojumus. 4. Pasta komersants Regulatoram iesniedz pasta komersanta darbības izbeigšanas paziņojumu (2.pielikums) ne vēlāk kā 30 dienas pirms pasta pakalpojumu sniegšanas pārtraukšanas visiem lietotājiem. 5. Regulatoram ir tiesības pieprasīt komersantam precizēt pasta komersanta reģistrācijas paziņojumā (1.pielikums) un pasta komersanta darbības izbeigšanas paziņojumā (2.pielikums) iekļauto informāciju. 6. Ja pasta komersants uz pasta komersanta darbības izbeigšanas paziņojuma iesniegšanas brīdi nav samaksājis valsts nodevu par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, Regulators pieņem lēmumu, kurā pasta komersantam nosaka pienākumu samaksāt valsts nodevas par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu parādu. Ja pasta komersants neizpilda Regulatora lēmumu par valsts nodevas par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu parāda samaksu, Regulators saskaņā ar normatīvajiem aktiem nodrošina Regulatora lēmuma izpildi. 7. Pasta komersants ievēro spēkā esošos normatīvos aktus, Regulatora pieņemtos lēmumus un izdotos administratīvos aktus. 8. Pasta komersants pēc Regulatora pieprasījuma tā noteiktajā termiņā sniedz informāciju, kas nepieciešama Regulatora funkciju izpildei un vispārējās atļaujas noteikumu izpildes uzraudzībai. 9. Pasta komersants nodrošina atsevišķu iekšējās grāmatvedības uzskaiti katram pasta pakalpojuma veidam un nodala to no pārējās grāmatvedības uzskaites. 10. Pasta komersants reģistrē saņemtās lietotāju sūdzības par pasta pakalpojumu nodrošināšanu un nodrošina sūdzību izskatīšanas rezultātu uzskaiti. 11. Pasta komersants, izņemot universālā pasta pakalpojumu, katram nodrošinātajam pasta pakalpojuma veidam nosaka šādas pasta sūtījumu savākšanas un piegādes kvalitātes prasības: 11.1. pasta sūtījuma pārsūtīšanas kopējais laiks; 11.2. savākšanas un piegādes termiņš. 12. Pasta komersants, izņemot par universālā pasta pakalpojumu, savā tīmekļvietnē vai pasta pakalpojumu sniegšanas vietās publisko šādu informāciju: 12.1. pasta pakalpojumu sniegšanas noteikumi; 12.2. pasta sūtījumu savākšanas un piegādes kvalitātes prasības; 12.3. kompensācijas piemērošanas kārtība sūtītājam, ja komersants nav nodrošinājis pasta sūtījumu savākšanas un piegādes kvalitātes prasības; 12.4. informācija par pasta komersanta materiālo atbildību un materiālās atbildības apmēriem; 12.5. informācija par sūdzības iesniegšanas un izskatīšanas kārtību, tostarp informācija par lietotāja tiesībām, ja lietotājs nav apmierināts ar pasta komersanta sniegto atbildi un sūdzība attiecas uz regulējamu pasta pakalpojuma veidu; 12.6. informācija par pēdējo aktualizācijas datumu. 13. Pasta komersants nodrošina iespēju lietotājam iepazīties ar šo noteikumu 12.punktā noteikto informāciju pasta pakalpojumu sniegšanas vietā vai saglabāt un izdrukāt ar datuma un laika identifikāciju, ja informācija publiskota tīmekļvietnē, vai pēc lietotāja pieprasījuma informēt lietotāju par 12.punktā noteiktās informācijas saņemšanas vietu, ja pasta komersants neuztur pasta pakalpojumu sniegšanas vietu un tīmekļvietni. 14. Pasta komersants, kas sniedz tradicionālos pasta pakalpojumus, pārrobežu pasta sūtījumu pieņem sūtīšanai uz tām ārvalstīm, kuru pasta operators to atļauj. 15. Pasta komersants pēcmaksas pasta sūtījumus izsniedz adresātam pret parakstu pēc personu apliecinoša dokumenta uzrādīšanas vai pilnvarotajai personai – pēc personu apliecinoša dokumenta un pilnvaras uzrādīšanas, vai pēc pasta komersanta piešķirtā autorizācijas koda ievades pasta komersanta norādītajā iekārtā un samaksas veikšanas paziņojumā par pasta sūtījuma saņemšanu noteiktajā apmērā. 16. Pasta komersants nodrošina adresātam iespēju pirms pasta pakas saņemšanas vizuāli novērtēt pasta pakas iepakojuma stāvokli. 17. Pasta komersants, kas sniedz tradicionālos pasta pakalpojumus, nodrošina, ka pārrobežu pasta sūtījumiem sūtītājs aizpilda attiecīgos pasta sūtījuma pavaddokumentus. 18. Pasta komersants, nododot pasta pakalpojumu vai to daļas sniegšanu citam pasta komersantam, informē Regulatoru 10 darba dienu laikā par pasta komersantu vienošanos, iesniedzot šādu informāciju par pasta komersantu, kam nodota pasta pakalpojumu vai to daļas sniegšana: 18.1. pasta komersanta nosaukums; 18.2. pasta komersanta vienotais reģistrācijas numurs; 18.3. informācija par citam pasta komersantam nodoto pasta pakalpojumu; 18.4. datums, kurā noslēgta vienošanās par pasta pakalpojumu vai to daļas sniegšanas nodošanu. IV. Vispārējās atļaujas noteikumu pārkāpumu novēršana un pasta pakalpojumu sniegšanas tiesību atņemšana
19. Ja Regulators pasta komersanta darbībā konstatē iespējamu pārkāpumu, Regulators Paziņošanas likumā noteiktajā kārtībā pasta komersantam nosūta brīdinājuma vēstuli, kurā norāda: 19.1. konstatēto pārkāpumu; 19.2. termiņu konstatētā pārkāpuma novēršanai un paskaidrojuma sniegšanai par konstatēto pārkāpumu. 20. Regulators pēc šo noteikumu 19.punktā minētajā brīdinājuma vēstulē norādītā termiņa lemj par administratīvā pārkāpuma procesa uzsākšanu saskaņā ar normatīvajiem aktiem administratīvās atbildības jomā. 21. Ja pasta komersants gada laikā atkārtoti izdara pārkāpumu un tas ir būtisks, Regulators lemj par pasta pakalpojumu sniegšanas tiesību atņemšanu pasta komersantam un izslēdz pasta komersantu no pasta komersantu reģistra. 22. Regulators tīmekļvietnē www.sprk.gov.lv publicē paziņojumu par komersantiem, kuriem ar Regulatora lēmumu ir atņemtas tiesības sniegt pasta pakalpojumus, kā arī norāda pasta pakalpojumu sniegšanas tiesību atņemšanas termiņu. 23. Atzīt par spēku zaudējušu Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2019.gada 7.marta lēmumu Nr.1/4 "Vispārējās atļaujas noteikumi pasta nozarē" (Latvijas Vēstnesis, 2019, 50.nr.). 24. Atzīt par spēku zaudējušu Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2016.gada 15.decembra lēmumu Nr. 1/31 "Noteikumi par pasta komersanta reģistrēšanu" (Latvijas Vēstnesis, 2016, 249.nr.; 2017, 257.nr.). 25. Šo noteikumu 12.punktā noteikto prasību attiecībā uz informācijas publiskošanu tīmekļvietnē vai pasta pakalpojuma sniegšanās vietās pasta komersants nodrošina viena mēneša laikā no šo noteikumu spēkā stāšanās dienas. 26. Noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis". Noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no: 1) Eiropas Parlamenta un Padomes 1997.gada 15.decembra direktīvas 97/67/EK par kopīgiem noteikumiem Kopienas pasta pakalpojumu iekšējā tirgus attīstībai un pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai; 2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 10.jūnija direktīvas 2002/39/EK, ar ko direktīvu 97/67/EK groza attiecībā uz Kopienas pasta pakalpojumu turpmāko atvēršanu konkurencei; 3) Eiropas Parlamenta un Padomes 2008.gada 20.februāra direktīvas 2008/6/EK, ar ko direktīvu 97/67/EK groza attiecībā uz Kopienas pasta pakalpojumu iekšējā tirgus pilnīgu izveidi. Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
padomes priekšsēdētājas p.i. padomes locekle A. Upena 1. Informācija par komersantu:
2. Informācija par pasta pakalpojumiem, kurus nodrošinās:
3. Plānotais pasta pakalpojumu sniegšanas uzsākšanas datums ____. ____. _________.
Piezīme. Dokumenta rekvizītus "datums" un "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu. Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
padomes priekšsēdētājas p.i. padomes locekle A. Upena
Lūdzu izslēgt no pasta komersantu reģistra ar 20____. gada ____. _________. (Regulators var izslēgt pasta komersantu no pasta komersantu reģistra ne ātrāk kā ar 31.dienu pēc pasta komersanta darbības izbeigšanas paziņojuma saņemšanas). Valsts nodeva _________ EUR apmērā par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu ____.gadā samaksāta ____.gada ____._________.
Piezīme. Dokumenta rekvizītus "datums" un "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
padomes priekšsēdētājas p.i. padomes locekle A. Upena |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Vispārējās atļaujas un reģistrācijas noteikumi pasta nozarē
Statuss:
Spēkā esošs
Dokumenta valoda:
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|