Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.
Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Ministru kabineta noteikumi Nr.914

Rīgā 2012.gada 18.decembrī (prot. Nr.71 44.§)
Sociālās integrācijas valsts aģentūras nolikums
Izdoti saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 16.panta pirmo daļu un
Augstskolu likuma 10.1 panta pirmo daļu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Sociālās integrācijas valsts aģentūra (turpmāk – aģentūra) ir labklājības ministra pārraudzībā esoša tiešās pārvaldes iestāde. Ministrs aģentūras pārraudzību īsteno ar Labklājības ministrijas starpniecību.

2. Aģentūras darbības mērķis ir īstenot valsts politiku personu ar invaliditāti un personu ar funkcionāliem traucējumiem sociālās integrācijas jomā un īstenot profesionālās pamatizglītības, profesionālās vidējās izglītības, pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības (koledžas izglītība), profesionālās tālākizglītības un profesionālās pilnveides programmas.

3. Aģentūras nosaukums un juridiskā adrese ir:

3.1. latviešu valodā – Sociālās integrācijas valsts aģentūra, Dubultu prospekts 71, Jūrmala, Latvija, LV-2015;

3.2. angļu valodā – The Social Integration State Agency, 71 Dubultu prosp., Jūrmala, Latvia, LV-2015.

4. Aģentūras pārstāvības, vadības institūcijas un lēmējinstitūcijas ir aģentūras direktors un aģentūras koledžas padome (turpmāk – koledžas padome).

II. Aģentūras funkcijas, uzdevumi, tiesības un finansējuma avoti

5. Aģentūra veic Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 15.1 panta pirmajā daļā noteiktās funkcijas.

6. Aģentūra veic šādus uzdevumus:

6.1. sastāda un īsteno individuālos sociālās rehabilitācijas plānus, sniedzot kvalificētu speciālistu pakalpojumus;

6.2. nodrošina diennakts medicīnisko uzraudzību un pirmās palīdzības sniegšanu personām, kuras saņem aģentūras pakalpojumus;

6.3. nodrošina vides pieejamību, sporta, atpūtas un brīvā laika pavadīšanas iespējas personām, kuras saņem aģentūras pakalpojumus;

6.4. nodrošina to personu ar invaliditāti pārvadāšanu, kuras saņem aģentūras pakalpojumus;

6.5. novērtē un pielāgo Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 25.panta pirmajā daļā minēto personu īpašumā esošos tehniskos palīglīdzekļus – transportlīdzekļus atbilstoši personu funkcionālo traucējumu veidam;

6.6. nodrošina ēdināšanu un izmitināšanu personām, kuras saņem aģentūras pakalpojumus;

6.7. organizē un veic pētījumus profesionālās un sociālās rehabilitācijas jomā;

6.8. veic to personu uzskaiti, kurām ir nepieciešami profesionālās rehabilitācijas, sociālās rehabilitācijas, ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumi, un aģentūras pakalpojumu saņēmēju uzskaiti, kā arī uztur attiecīgās datubāzes;

6.9. piedalās nozares un aģentūras attīstības projektu īstenošanā;

6.10. informē sabiedrību par aģentūras pakalpojumu saņemšanas iespējām;

6.11. sadarbojas un apmainās ar informāciju aģentūras darbības jomā ar darba devējiem, personu ar invaliditāti organizācijām;

6.12. novērtē personu ar invaliditāti profesionālo piemērotību, ņemot vērā viņu intereses, spējas, iepriekš iegūto izglītību un veselības stāvokli;

6.13. nodrošina sagatavošanas kursus, lai nostiprinātu iepriekšējās zināšanas un novērstu saskarsmes šķēršļus profesionālās rehabilitācijas pakalpojuma saņēmējiem pirms profesionālās kvalifikācijas iegūšanas;

6.14. veic transportlīdzekļu vadīšanas apmācību;

6.15. organizē mācību prakses vietas;

6.16. nodrošina sociāli psiholoģiskās adaptācijas periodu personām ar invaliditāti, kuras ir ieguvušas profesionālo izglītību un kurām ir saskarsmes grūtības;

6.17. izglīto pedagogus un citus speciālistus darbam ar personām ar invaliditāti;

6.18. konsultē darba devējus jautājumos, kas saistīti ar darba vides pielāgošanu, vides pieejamību personām ar invaliditāti un šo personu nodarbinātību;

6.19. sniedz profesionālās rehabilitācijas pakalpojumu saņēmējiem psiholoģisko atbalstu integrācijai darba tirgū;

6.20. izstrādā un īsteno profesionālās pamatizglītības, profesionālās vidējās izglītības, kā arī profesionālās tālākizglītības un profesionālās pilnveides programmas;

6.21. sagatavo darba tirgum kvalificētus speciālistus ar vispusīgām teorētiskajām zināšanām un praktiskajām iemaņām;

6.22. organizē seminārus, kursus, lekcijas, konferences un citus izglītības ieguvei atbilstošus pasākumus, kā arī organizē izstādes;

6.23. veicina profesionālās izglītības kvalitātes nodrošināšanas sistēmas izveidi;

6.24. izstrādā un īsteno pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmas veselības aprūpes, sociālās labklājības, sociālo zinātņu, komerczinību un informācijas tehnoloģiju jomā, nodrošinot iespēju iegūt pirmā līmeņa profesionālo augstāko izglītību un ceturtā līmeņa profesionālo kvalifikāciju;

6.25. sniedz iespēju sagatavoties izglītības turpināšanai, lai iegūtu otrā līmeņa profesionālo augstāko izglītību un piektā līmeņa profesionālo kvalifikāciju;

6.26. sadarbībā ar darba devējiem izstrādā profesionālās studiju programmas un organizē to īstenošanu atbilstoši profesiju standartiem un valsts profesionālās izglītības standartiem;

6.27. organizē un veic pētījumus studiju profilam atbilstošo zinību jomās;

6.28. nodrošina izglītības programmu apguves iespēju pilna un nepilna laika studijās;

6.29. koordinē un sniedz valsts finansētos sociālās rehabilitācijas pakalpojumus sociālās rehabilitācijas institūcijā personām ar funkcionāliem traucējumiem, personām ar prognozējamu invaliditāti, politiski represētām personām, Černobiļas atomelektrostacijas avārijas seku likvidēšanas dalībniekiem un Černobiļas atomelektrostacijas avārijas rezultātā cietušām personām, pieņem lēmumus par pakalpojumu sniegšanu un veic šo pakalpojumu finanšu vadību;

6.30. uztur kvalitātes vadības sistēmu;

6.31. veic citus normatīvajos aktos noteiktos uzdevumus.

7. Aģentūrai ir šādas tiesības:

7.1. pieprasīt un saņemt no fiziskām un juridiskām personām aģentūras funkciju izpildei nepieciešamo informāciju;

7.2. informēt sabiedrību par savu darbību un izglītības ieguves iespējām aģentūrā un par aģentūras sniegtajiem pakalpojumiem, kā arī sniegt konsultācijas, ieteikumus un citu palīdzību;

7.3. izstrādāt priekšlikumus normatīvajiem aktiem personu ar invaliditāti un personu ar funkcionāliem traucējumiem sociālās integrācijas jomā;

7.4. sadarboties ar valsts un pašvaldību institūcijām, nevalstiskajām organizācijām, fiziskām un juridiskām personām, kā arī ārvalstu un starptautiskajām institūcijām;

7.5. normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos izdot administratīvos aktus;

7.6. īstenot citas normatīvajos aktos noteiktās tiesības.

8. Aģentūras finanšu resursus veido:

8.1. valsts budžeta dotācija no vispārējiem ieņēmumiem un valsts pamatbudžeta savstarpējie transferti;

8.2. ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

8.3. ārvalstu finanšu līdzekļi;

8.4. juridisko un fizisko personu ziedojumi un dāvinājumi.

III. Aģentūras direktors

9. Aģentūras darbu vada aģentūras direktors. Aģentūras direktoru pēc pretendenta kandidatūras apstiprināšanas Ministru kabinetā ieceļ amatā un atbrīvo no amata labklājības ministrs.

10. Aģentūras direktors:

10.1. pieņem darbā un atbrīvo no darba aģentūras vispārējo un akadēmisko personālu;

10.2. atbild par aģentūras resursu racionālu izlietošanu;

10.3. organizē un pārrauga aģentūras funkciju izpildi;

10.4. organizē akadēmiskā personāla vēlēšanas;

10.5. iesniedz koledžas padomei un Labklājības ministrijai aģentūras darbības gada pārskatu un nodrošina iespēju ar to iepazīties personālam, kā arī ievieto mājaslapā internetā;

10.6. apstiprina aģentūras iekšējo kārtību reglamentējošos dokumentus;

10.7. veic citus normatīvajos aktos noteiktos uzdevumus.

11. Aģentūras direktoram var būt vietnieki. Aģentūras direktora vietniekus ieceļ amatā un atbrīvo no amata, kā arī viņu kompetenci un atbildību nosaka aģentūras direktors.

IV. Koledžas padome

12. Koledžas padome ir aģentūras personāla koleģiāla pārstāvības, vadības institūcija un lēmējinstitūcija, kas darbojas studiju jomā.

13. Koledžas padomes vēlēšanas organizē aģentūras direktors. Koledžas padomi vēlē, aizklāti balsojot. Pārstāvjus darbam koledžas padomē vēlē no akadēmiskā un vispārējā personāla un studējošo vidus. Aģentūras direktoru un direktora vietnieku izglītības jomā iekļauj koledžas padomē bez ievēlēšanas.

14. Koledžas padomes locekļi ievēlē koledžas padomes priekšsēdētāju un sekretāru. Pārstāvju un koledžas padomes priekšsēdētāja ievēlēšanas un atsaukšanas kārtību nosaka koledžas padomes nolikumā. Nolikumu izstrādā koledžas padome un apstiprina labklājības ministrs. Koledžas padomes pilnvaru laiks ir trīs gadi.

15. Koledžas padomes sastāvā ir 10 locekļi:

15.1. aģentūras direktors, aģentūras direktora vietnieks izglītības jomā un trīs akadēmiskā personāla pārstāvji;

15.2. viens vispārējā personāla pārstāvis;

15.3. divi studējošo pašpārvaldes pārstāvji;

15.4. divi darba devēju pārstāvji.

16. Koledžas padome:

16.1. apstiprina studiju programmas un pētījumu virzienus;

16.2. apstiprina uzņemšanas noteikumus studiju programmās;

16.3. apstiprina nolikumu par akadēmiskajiem un administratīvajiem amatiem;

16.4. apstiprina nolikumu par studiju un pārbaudījumu kārtību;

16.5. pieņem aģentūras direktora iesniegto darbības gada pārskatu (gadagrāmatu);

16.6. atbalsta un sekmē studējošo pašpārvaldes darbību, kā arī apstiprina studējošo pašpārvaldes nolikumu;

16.7. apstiprina aģentūras struktūrvienību reglamentus studiju jomā;

16.8. atbilstoši kompetencei izskata citus ar studiju programmu īstenošanu un koledžas darbību saistītus jautājumus un izdod citus koledžas darbību reglamentējošus iekšējos normatīvos aktus.

17. Koledžas padomi var sasaukt tās priekšsēdētājs, aģentūras direktors vai ne mazāk kā četri koledžas padomes locekļi. Koledžas padomes sēdes notiek ne retāk kā trīs reizes pusgadā, pārtraukums starp tām nav ilgāks par diviem mēnešiem.

18. Koledžas padome ir lemttiesīga, ja padomes sēdē piedalās vismaz septiņi koledžas padomes locekļi. Lēmumus pieņem ar vienkāršu balsu vairākumu, atklāti vai aizklāti balsojot. Aizklāti balso, ja to pieprasa vismaz trīs koledžas padomes locekļi. Ja koledžas padomes locekļu balsis sadalās līdzīgi, izšķirošā ir koledžas padomes priekšsēdētāja balss.

19. Aģentūras direktoram ir atliekošā veto tiesības attiecībā uz koledžas padomes lēmumiem. Pēc veto tiesību piemērošanas jautājumu izskata saskaņošanas komisija. Saskaņošanas komisiju izveido koledžas padome. Saskaņošanas komisijas sastāvā ir aģentūras direktors, koledžas padomes priekšsēdētājs un pa vienam akadēmiskā personāla, vispārējā personāla un studējošo pārstāvim. Saskaņošanas komisijas lēmumu apstiprina nākamajā koledžas padomes sēdē. Koledžas padomes lēmums stājas spēkā, ja, aizklāti balsojot, par to nobalso vismaz septiņi no klātesošajiem koledžas padomes locekļiem.

V. Studiju programmu izstrāde un apstiprināšana

20. Studiju procesu reglamentē koledžas padomes apstiprināti nolikumi.

21. Struktūrvienības, kas īsteno studiju procesu, izstrādā un noteiktā kārtībā piesaka koledžas padomei priekšlikumus studiju programmām.

VI. Aģentūras struktūrvienības un personāls

22. Lai nodrošinātu aģentūras funkciju un uzdevumu izpildi, aģentūra veido struktūrvienības. Lēmumu par aģentūras struktūrvienību izveidi, reorganizēšanu vai likvidēšanu pieņem aģentūras direktors. Priekšlikumus par struktūrvienības izveidošanu studiju jomā, tās reorganizēšanu vai likvidēšanu koledžas padome iesniedz labklājības ministram.

23. Struktūrvienības kompetenci nosaka struktūrvienības reglamentā. Struktūrvienības vadītājs ir atbildīgs par struktūrvienības darbu.

24. Par pirmā līmeņa profesionālās augstākās (koledžas) izglītības studiju programmu saturu ir atbildīgs tās aģentūras struktūrvienības vadītājs, kura īsteno studiju procesu.

25. Profesionālās pamatizglītības, profesionālās vidējās izglītības, profesionālās tālākizglītības un profesionālās pilnveides programmas īsteno aģentūras struktūrvienība Jūrmalas profesionālā vidusskola. Jūrmalas profesionālās vidusskolas darbību reglamentē labklājības ministra apstiprināts nolikums.

26. Aģentūras vispārējais un akadēmiskais personāls, kā arī studējošie sekmē aģentūras darbību un atbalsta atklātumu tās pārvaldē. Personālam ir tiesības piedalīties lēmumu pieņemšanā, kā arī iesniegt priekšlikumus, kas saistīti ar aģentūras darbību.

27. Personas akadēmiskajos un vēlētajos administratīvajos amatos ievēlē atklātā konkursā saskaņā ar šo noteikumu 16.3.apakšpunktā minēto nolikumu. Konkursu izsludina vismaz mēnesi pirms vēlēšanām, publicējot paziņojumu oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

VII. Aģentūras nolikuma izstrāde un tā grozījumu ierosināšana un izstrāde

28. Aģentūras nolikuma un tā grozījumu projektu izstrādā koledžas padomes izveidota un aģentūras direktora apstiprināta komisija. Komisijas darbības kārtība noteikta aģentūras direktora apstiprinātā nolikumā.

29. Priekšlikumus par grozījumiem aģentūras nolikumā komisijai var iesniegt aģentūras direktors, koledžas padomes locekļi, studējošo pašpārvalde, struktūrvienību vadītāji, kā arī viena desmitā daļa no koledžas personāla kopskaita.

VIII. Aģentūras reorganizācija un likvidācija

30. Lēmumu par aģentūras reorganizāciju vai likvidāciju pēc labklājības ministra ierosinājuma pieņem Ministru kabinets.

31. Ja tiek likvidēta aģentūra vai slēgta studiju programma, aģentūra nodrošina studējošajiem iespēju turpināt izglītības iegūšanu citā studiju programmā vai radniecīgā izglītības iestādē.

IX. Aģentūras darbības tiesiskuma nodrošināšana un pārskatu sniegšanas kārtība

32. Aģentūras darbības tiesiskumu nodrošina aģentūras direktors. Aģentūras direktors ir atbildīgs par aģentūras iekšējās kontroles un pārvaldes lēmumu pārbaudes sistēmas izveidošanu un darbību.

33. Aģentūras amatpersonu izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu Aģentūras direktoram. Aģentūras direktora lēmumu par apstrīdēto administratīvo aktu un faktisko rīcību var pārsūdzēt tiesā, ja ārējos normatīvajos aktos nav noteikts citādi.

34. Aģentūras direktora izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var apstrīdēt Labklājības ministrijā, ja normatīvajos aktos nav noteikts citādi. Labklājības ministrijas lēmumu var pārsūdzēt tiesā.

35. Aģentūras finansiālās un saimnieciskās darbības procesu auditus veic kvalitātes vadības sistēmas ietvaros.

36. Aģentūra divas reizes gadā iesniedz labklājības ministram pārskatu par aģentūras funkciju izpildi un normatīvajos aktos par budžetu un finanšu vadību noteiktajā kārtībā pārskatu par budžeta līdzekļu izlietojumu.

X. Noslēguma jautājumi

37. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2008.gada 1.aprīļa noteikumus Nr.239 "Sociālās integrācijas valsts aģentūras nolikums" (Latvijas Vēstnesis, 2008, 57.nr.; 2009, 203.nr.).

38. Aģentūra kā tiešās pārvaldes iestāde ir Sociālās integrācijas valsts aģentūras funkciju, tiesību, saistību, prasību, bilancē esošās mantas, lietvedības un arhīva pārņēmēja.

39. Noteikumi stājas spēkā 2013.gada 1.janvārī.

Ministru prezidents V.Dombrovskis

Labklājības ministre I.Viņķele
 
Tiesību akta pase
Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: noteikumi Numurs: 914Pieņemts: 18.12.2012.Stājas spēkā: 01.01.2013.Publicēts: "Latvijas Vēstnesis", 203 (4806), 28.12.2012. OP numurs: 2012/203.21
Saistītie dokumenti
  • Tiesību akti, kuriem maina statusu
  • Izdoti saskaņā ar
  • Anotācija / tiesību akta projekts
  • Citi saistītie dokumenti
253732
01.01.2013
87
0
Saite uz tiesību aktuAtsauce uz tiesību aktu
 
0
Vēstnesim 100 Par Likumi.lv
Aktualitāšu arhīvs
Noderīgas saites
Kontakti
Atsauksmēm
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
RSS logo
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"
ISO 9001:2008 (kvalitātes vadība)
ISO 270001:2013 (informācijas drošība) Kvalitātes balva