Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Ministru kabineta instrukcija Nr.7 Rīgā 2006.gada 18.jūlijā (prot. Nr.38 7.§) Kārtība, kādā sagatavojama valsts budžeta deficīta un valsts parāda notifikācija Izdota saskaņā ar Ministru kabineta iekārtas likuma 15.panta pirmās daļas 2.punktu
1.Instrukcija nosaka kārtību, kādā organizē Padomes 1993.gada 22.novembra Regulā (EK) Nr. 3605/93 par to, kā piemērot Eiropas Kopienas dibināšanas līgumam pievienoto Protokolu par pārmērīga budžeta deficīta novēršanas procedūru,noteiktās valsts budžeta deficīta un valsts parāda notifikācijas (turpmāk - notifikācija) sagatavošanu un iesniegšanu Komisijas atbildīgajā struktūrvienībā - Eiropas Savienības Statistikas birojā (Eurostat). 2. Par notifikācijas sagatavošanu atbildīgā iestāde ir Centrālā statistikas pārvalde. 3. Notifikācijas sagatavošanā iesaistītās iestādes ir Ekonomikas ministrija, Finanšu ministrija un tās padotības iestāde Valsts kase (turpmāk - iesaistītās iestādes). 4. Finanšu ministrija sagatavo un iesniedz Centrālās statistikas pārvaldes oficiālajā elektroniskā pasta adresē šīs instrukcijas 1.pielikumā minēto informāciju: 4.1. par pārskata gadu n (kārtējais gads) - līdz n gada 1.martam; 4.2. par n-1 gadu (iepriekšējais gads) un, ja nepieciešams, arī par n-2, n-3 un n-4 gadu (attiecīgie iepriekšējie gadi), izņemot šīs instrukcijas 1.pielikuma 1.1.apakšpunktā minēto informāciju, - līdz n gada 1.martam un 1.jūlijam; 4.3. par precizējumiem, kas saskaņā ar Valsts kontroles atzinumu izdarīti iepriekšējo gadu pārskatos par valsts budžeta izpildi un pašvaldību budžetiem, - līdz n gada 30.septembrim. 5.Valsts kase sagatavo un iesniedz Centrālās statistikas pārvaldes oficiālajā elektroniskā pasta adresē: 5.1. šīs instrukcijas 1.pielikuma 1.1.apakšpunktā minēto informāciju par n-1 gadu - līdz n gada 1.jūlijam; 5.2. šīs instrukcijas 2.pielikumā minēto informāciju par n-1 gadu un n-2 gadu - līdz n gada 8.martam un 15.augustam. 6. Ekonomikas ministrija šīs instrukcijas 3.pielikumā minēto informāciju par n-1 gadu (ja konstatētas izmaiņas iepriekš iesniegtajā informācijā, arī par n-2, n-3 un n-4 gadu) sagatavo un iesniedz Centrālās statistikas pārvaldes oficiālajā elektroniskā pasta adresē līdz n gada 1.martam un 1.septembrim. Minētajā pielikumā norādītās informācijas apkopošanai nepieciešamos datus Ekonomikas ministrija pieprasa no visām privatizācijas (atsavināšanas) procesā iesaistītajām institūcijām. 7. Centrālā statistikas pārvalde: 7.1. nodrošina notifikācijas sagatavošanas metodoloģisko vadību atbilstoši Padomes 1996.gada 25.jūnija Regulas (EK) Nr. 2223/96 par Eiropas nacionālo un reģionālo kontu sistēmu Kopienā metodoloģiskajiem principiem, sastāda darba grafiku un kontrolē tā izpildi; 7.2. koordinē ar notifikācijas sagatavošanu saistītās informācijas apriti starp Eiropas Savienības Statistikas biroju (Eurostat) un iestādēm, kuru kompetencē ir valdības finanšu statistikas vai ar to saistīto datu apkopošana un analīze; 7.3.sadarbojas ar Eiropas Savienības Statistikas biroju (Eurostat) un informē iesaistītās iestādes par metodoloģiskām izmaiņām un skaidrojumiem, kā arī sniedz attiecīgu cita veida informāciju; 7.4.organizē darba grupas metodoloģisku jautājumu un datu avotu padziļinātai izpētei, ja nepieciešams, papildus šīs instrukcijas 3.punktā minētajām iesaistītajām iestādēm piesaistot citas iestādes, kuru kompetencē ir valdības finanšu statistikas vai ar to saistīto datu apkopošana un analīze; 7.5.katru gadu līdz 1.aprīlim un 1.oktobrim iesniedz notifikāciju Eiropas Savienības Statistikas birojā (Eurostat); 7.6. nodrošina datu precizēšanu un skaidrojumu formulēšanu atbilstoši komentāriem, kas saņemti no Eiropas Savienības Statistikas biroja (Eurostat) pēc tam, kad tas analizējis notifikāciju un novērtējis tās kvalitāti; 7.7. divu darbdienu laikā pēc Eiropas Savienības Statistikas biroja (Eurostat) sniegtā notifikācijas kvalitātes novērtējuma saņemšanas, bet ne vēlāk kā triju nedēļu laikā pēc notifikācijas oficiālās iesniegšanas Eiropas Savienības Statistikas birojā (Eurostat) nodrošina publisku pieeju notifikācijas datiem un to sagatavošanā izmantoto avotu un metožu aprakstiem. 8. Iesaistītās iestādes: 8.1. deleģē atbildīgo koordinatoru sadarbībai un ar notifikācijas sagatavošanu saistītās informācijas apmaiņai (elektroniskā veidā) ar Centrālo statistikas pārvaldi, kā arī ar notifikācijas sagatavošanu saistītā darba organizācijai attiecīgajā iestādē un tās vadības regulārai informēšanai par notifikācijas sagatavošanas procesu un rezultātiem. Iesaistītās iestādes katru gadu līdz 1.februārim apstiprina vai atjauno atbildīgā koordinatora mandātu un informē par to Centrālo statistikas pārvaldi; 8.2. katru gadu ne vēlāk kā divas nedēļas pirms notifikācijas iesniegšanas informē Centrālo statistikas pārvaldi par nepieciešamajām izmaiņām notifikācijas sagatavošanā izmantoto datu avotu un to apkopošanas metožu aprakstos; 8.3. piedalās Eiropas Savienības Statistikas biroja (Eurostat) pieprasīto pirmsnotifikācijas aptauju veikšanā; 8.4. ne vēlāk kā divu darbdienu laikā pēc Centrālās statistikas pārvaldes jautājuma saņemšanas iestādes oficiālajā elektroniskā pasta adresē iesniedz Centrālajā statistikas pārvaldē papildu skaidrojumus un precizētus datus, kas saistīti ar Eiropas Savienības Statistikas biroja (Eurostat) veikto notifikācijas analīzi un kvalitātes novērtēšanu. 9. Centrālā statistikas pārvalde ne vēlāk kā piecas darbdienas pirms notifikācijas iesniegšanas Eiropas Savienības Statistikas birojā (Eurostat) iesniedz notifikāciju saskaņošanai Finanšu ministrijā. Finanšu ministrija divu darbdienu laikā oficiālu atzinumu par sagatavoto notifikāciju iesniedz Centrālajā statistikas pārvaldē. Ministru prezidents A.Kalvītis Ekonomikas ministrs A.Štokenbergs Redakcijas piebilde: instrukcija stājas spēkā ar 2006.gada 21.jūliju.
Ekonomikas ministrijas iesniegtajā redakcijā 1.pielikums Ministru kabineta 2006.gada 18.jūlija instrukcijai Nr.7 Pārskata gadā n iesniedzamā informācija valsts budžeta deficīta un valsts parāda aprēķiniem pēc Eiropas kontu sistēmas EKS metodoloģijas 1. Budžeta izpilde: 1.1. Latvijas Republikas gada pārskats par valsts budžeta izpildi un par pašvaldību budžetiem, pirms Valsts kontroles atzinuma; 1.2. Valsts kontroles atzinuma rezultātā izdarītie precizējumi Latvijas Republikas gada pārskatā par valsts budžeta izpildi un par pašvaldību budžetiem; 2. Prognozes: 2.1. Iekšzemes kopprodukta prognoze pārskata gadam n, tūkstošos latu; 2.2. Valsts budžeta deficīta vai pārpalikuma prognoze pārskata gadam n Institucionālo sektoru klasifikācijas1 sektora S130000 apakšsektoru dalījumā, tūkstošos latu, izņemot prognozi par valdības sektorā iekļaujamajiem valsts un pašvaldību struktūru kontrolētajiem un finansētajiem komersantiem; 2.3. Valsts parāda prognoze pārskata gadam n Institucionālo sektoru klasifikācijas sektora S130000 apakšsektoru dalījumā, tūkstošos latu, izņemot prognozi par valdības sektorā iekļaujamajiem valsts un pašvaldību struktūru kontrolētajiem un finansētajiem komersantiem; 2.4. Bruto pamatkapitāla veidošanas prognoze kopā par Institucionālo sektoru klasifikācijas sektoru S130000 pārskata gadam n, tūkstošos latu, izņemot prognozi par valdības sektorā iekļaujamajiem valsts un pašvaldību struktūru kontrolētajiem un finansētajiem komersantiem; 2.5. Samaksāto procentu prognoze kopā par Institucionālo sektoru klasifikācijas sektoru S130000 pārskata gadam n, tūkstošos latu, izņemot prognozi par valdības sektorā iekļaujamajiem valsts un pašvaldību struktūru kontrolētajiem un finansētajiem komersantiem. 3. Korekcijas: 3.1. Nodokļu korekcijas, izmantojot laika nobīdes metodi, pārskata gadam n-1 Institucionālo sektoru klasifikācijas sektora S130000 apakšsektoru dalījumā, tūkstošos latu; 3.2. Tradicionālo pašu resursu maksājumu korekcijas gadam n-1 (ja nepieciešams, arī gados n-2, n-3, n-4), tūkstošos latu; 3.3. Citas korekcijas, kas raksturo gada n-1, n-2, n-3, n-4 valsts budžeta un pašvaldību budžetu izpildi. 1 Ministru kabineta 2005.gada 25.oktobra noteikumi Nr.810 "Noteikumi par institucionālo sektoru klasifikāciju" Ekonomikas ministrs A.Štokenbergs
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Kārtība, kādā sagatavojama valsts budžeta deficīta un valsts parāda notifikācija
Statuss:
Zaudējis spēku
Saistītie dokumenti
|