Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Ministru kabineta noteikumi Nr.329

Rīgā 2008.gada 13.maijā (prot. Nr.30 7.§)
Grozījumi Ministru kabineta 2007.gada 4.decembra noteikumos Nr.836 “Noteikumi par darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” 3.5.1.1.aktivitāti “Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība aglomerācijās ar cilvēku ekvivalentu lielāku par 2000””
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu

Izdarīt Ministru kabineta 2007.gada 4.decembra noteikumos Nr.836 “Noteikumi par darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” 3.5.1.1.aktivitāti “Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība aglomerācijās ar cilvēku ekvivalentu lielāku par 2000”” (Latvijas Vēstnesis, 2007, 205.nr.) šādus grozījumus:

1. Izteikt noteikumu nosaukumu šādā redakcijā:

Noteikumi par darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.5.1.1.aktivitāti “Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība aglomerācijās ar cilvēku ekvivalentu, lielāku par 2000””.

2. Papildināt noteikumus ar 6.1 punktu šādā redakcijā:

“6.1 Aktivitāti īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.”

3. Izteikt 7.punktu šādā redakcijā:

“7. Atbildīgā iestāde ir Vides ministrija. Vides ministrija nodrošina visas starpniekinstitūcijas funkcijas, kā arī lai netiktu pārsniegts šo noteikumu noteiktais aktivitātes īstenošanai pieejamais Kohēzijas fonda finansējums, un uzrauga pieejamā Kohēzijas fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr. 1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes un projektu līmenī, kontrolējot projektu finanšu plānu izpildi.”

4. Izteikt 12.punktu šādā redakcijā:

“12. Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs – finansējuma saņēmējs – var būt tikai ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs – pašvaldības, pašvaldību iestādes un aģentūras, kā arī kapitālsabiedrības, kurām ar pašvaldību noslēgts līgums, kas nosaka ūdenssaimniecības sabiedriskā pakalpojuma sniegšanas pienākuma būtību, ilgumu, pakalpojumu sniegšanas teritoriju, kompensācijas maksājumu aprēķināšanas nosacījumus un citus nosacījumus.”

5. Svītrot 17.3. un 17.4.apakšpunktu.

6. Svītrot 18.punktu.

7. Svītrot 29.10. un 29.11.apakšpunktu.

8. Izteikt 30.18.apakšpunktu šādā redakcijā:

“30.18. projekta īstenošanas risku izvērtējums, tai skaitā novērtēts iespējamais izmaksu pieaugums;”.

9. Papildināt noteikumus ar 30.18.1 apakšpunktu šādā redakcijā:

“30.18.1 projekta iesniegumā ir veikta iespējamo alternatīvu analīze un projekta ekonomiskā analīze;”.

10. Izteikt 30.19.apakšpunktu šādā redakcijā:

“30.19. izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs (iedzīvotāju skaits, kuriem projekta īstenošanas rezultātā tiks uzlabota ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitāte un nodrošināta to pieejamība/sākotnējās kopējās izmaksas (lati)). Vidējais projektu atlases kārtas rādītājs, kas ir aprēķināts attiecībā uz projektiem, kuri atbilst atbilstības un administratīvajiem kritērijiem (projektu izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju summa/atlases kārtas projektu skaits);”.

11. Papildināt noteikumus ar 30.19.1 apakšpunktu šādā redakcijā:

“30.19.1 ūdenssaimniecības sistēmas (izveidojamās vai rekonstruējamās infrastruktūras) ilgtspējīgas lietošanas novērtējums;”.

12. Izteikt 33.2.apakšpunktu šādā redakcijā:

“33.2. piešķirot katram projektam noteiktu punktu skaitu un izveidojot projektu prioritāro sarakstu attiecībā uz vērtēšanas kritērijiem, kas minēti šo noteikumu 30.16., 30.17., 30.18., 30.18.1, 30.19., 30.19.1, 30.20. un 30.21.apakšpunktā. Projektu prioritāro sarakstu izmanto, ja aktivitātes īstenošanai pieejamais finansējums būs nepietiekams, lai īstenotu visus plānotos projektus.”

13. Papildināt noteikumus ar 39.1, 39.2 un 39.3 punktu šādā redakcijā:

“39.1 Vērtēšanas komisija vērtē lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietvertā nosacījuma izpildi, un atbildīgā iestāde sagatavo atzinumu par lēmumā ietvertā nosacījuma izpildi 20 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 37.punktā noteiktā termiņa beigām.

39.2 Ja lēmumā ietvertais nosacījums nav izpildīts termiņā, kas noteikts lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu, vai šo noteikumu 35.punktā minētais atbildīgās iestādes atzinums ir negatīvs, Kohēzijas fonda projekta iesniegums uzskatāms par noraidītu.

39.3 Atzinumu, kurā ir konstatēts, ka projekta iesniedzējs nav izpildījis lēmumā ietverto nosacījumu, atbildīgā iestāde divu darbdienu laikā nosūta projekta iesniedzējam. Atzinuma tiesiskuma kontroli veic tāpat kā lēmumam, kurā ietvertā nosacījuma izpildes kontrolei šis atzinums ir sagatavots.”

14. Izteikt 40.2.apakšpunktu šādā redakcijā:

“40.2. lēmumā par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu norādīto nosacījumu izpildes saskaņā ar šo noteikumu 37.punktu. Šo noteikumu 37.punktā minēto nosacījumu izpildes termiņš nevar būt lielāks par trijiem mēnešiem;”.

15. Izteikt 41., 42. un 43.punktu šādā redakcijā:

“41. Ja paredzamā līgumcena atkarībā no finansējuma saņēmēja tiesiskā statusa:

41.1. ir mazāka par publisko iepirkumu līgumcenu robežām vai līgumcenu robežām, ko sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji piemēro piegāžu, pakalpojumu un būvdarbu līgumiem, iepirkuma procedūru veic finansējuma saņēmējs. 1.projektu grupas Kohēzijas fonda projektu ietvaros iepirkuma procedūru var veikt arī Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs, pirms pieņemts lēmums par Kohēzijas fonda projekta iesniegumu. Šajā gadījumā pirms iepirkuma procedūras uzsākšanas Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs iesniedz atbildīgajā iestādē iepirkuma plānu, ko atbildīgā iestāde un Iepirkumu uzraudzības birojs izskata saskaņā ar kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un Eiropas Savienības fondu ieviešanu, tai skaitā iepirkuma dokumentācijas un iepirkuma procedūras norises izlases veida pirmspārbaudi;

41.2. ir vienāda ar publisko iepirkumu līgumcenu robežām vai līgumcenu robežām, ko sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji piemēro piegāžu, pakalpojumu un būvdarbu līgumiem, vai lielāka par tām, iepirkuma procedūru veic Vides ministrija.

42. Atbildīgā iestāde Vides ministrijas mājas lapā internetā (www.vidm.gov.lv) publicē iepirkumu vadlīnijas un iepirkumu procedūru dokumentu paraugus. Iepirkuma procedūru projekta iesniedzējs var uzsākt tikai pēc iepirkumu vadlīniju un iepirkumu procedūru standarta dokumentu publicēšanas.

43. Pirmā iepirkuma procedūra ir jāizsludina ne vēlāk kā triju mēnešu laikā no Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanas dienas.”

16. Svītrot 44. un 45.punktu.

17. Izteikt 46.punktu šādā redakcijā:

“46. Ja finansējuma saņēmējs vai Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs neievēro iepirkumu regulējošo normatīvo aktu prasības vai šo noteikumu 41.punktā minētās prasības, izmaksas, kas rodas šādi noslēgto iepirkuma līgumu ietvaros, tiek uzskatītas par neattiecināmām Kohēzijas fonda projekta izmaksām.”

18. Svītrot 50., 51., 52., 53., 54., 55. un 56.punktu.

19. Izteikt XII nodaļu šādā redakcijā:

XII. Noslēguma jautājumi

66. Šo noteikumu 2.pielikumā minētos 1. un 2.projektu grupas sarakstus precizē līdz 2008.gada 1.oktobrim.

67. Iepirkumu vadlīnijas un iepirkumu procedūru dokumentu paraugus atbildīgā iestāde Vides ministrijas mājas lapā internetā publicē līdz 2008.gada 30.maijam.

68. Šo noteikumu 41.1.apakšpunkts stājas spēkā 2008.gada 30.maijā.

69. Šo noteikumu 3.pielikuma 8.sadaļā “Apliecinājums” noteiktais, ka ūdensapgādes un notekūdeņu apsaimniekošanas infrastruktūra, kas nepieciešama ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanai, pieder projekta iesniedzējam, neattiecas uz 1.projektu grupas Kohēzijas fonda projekta iesniedzēju (šo noteikumu 2.pielikums).

70. Ja finansējuma saņēmējs ir nomnieks, kurš ir iznomājis infrastruktūras pamatlīdzekļus, kas ir nepieciešami ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanai atbilstoši pašvaldības un kapitālsabiedrības noslēgtajam līgumam par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu Kohēzijas fonda projekta teritorijā, Kohēzijas fonda projekta ietvaros radītās infrastruktūras pamatlīdzekļu īpašnieks ir iznomātājs. Šajā gadījumā civiltiesisko līgumu par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu slēdz atbildīgā iestāde, finansējuma saņēmējs un iznomātājs. Civiltiesiskajā līgumā paredz, ka:

70.1. iznomātājs nodrošina Kohēzijas fonda projekta īstenošanai nepieciešamo līdzfinansējumu;

70.2. finansējuma saņēmējs mēneša laikā no Kohēzijas fonda projekta pabeigšanas nodod iznomātājam Kohēzijas fonda projekta ietvaros radītos infrastruktūras pamatlīdzekļus, ko iznomātājs nodod nomā finansējuma saņēmējam;

70.3. iznomātājs nodrošina finansējuma saņēmēja funkciju īstenošanu, ja to Kohēzijas fonda projekta īstenošanas laikā, kā arī piecus gadus pēc tā pabeigšanas nespēj nodrošināt finansējuma saņēmējs;

70.4. iznomātājs atmaksā Kohēzijas fonda projekta ietvaros veiktos neatbilstošos izdevumus, ja Kohēzijas fonda projekta ietvaros veiktos neatbilstošos izdevumus nespēj atmaksāt finansējuma saņēmējs.”

20. Papildināt 1.pielikumu ar 2.1.3.apakšpunktu šādā redakcijā:

“2.1.3. atbilstoša nominālā diskonta likme, ja analīzi veic atbilstoši faktiskajām cenām;”.

21. Svītrot 3.pielikuma sadaļas “Pielikumi” 10., 11. un 12.punktu.

22. Papildināt 3.pielikuma 1.1.6.apakšpunkta tabulu “Projekta iesniedzēja tips (lūdzam atzīmēt atbilstošo)” ar rindu šādā redakcijā:



I-29

Personālsabiedrība

23. Izteikt 3.pielikuma 2.5.apakšpunktu šādā redakcijā:

“2.5. Sniegt izvēlētās problēmas risinājuma aprakstu ([norādīt atsauci uz dokumentāciju ar alternatīvo risinājumu izvērtējumu, ne vairāk kā 1000 rakstu zīmes]):

2.5.1. Risinājuma apraksts:

Problēma

Risinājums

ūdensapgādes kvalitāte


notekūdeņu savākšanas kvalitāte


notekūdeņu attīrīšanas kvalitāte


ūdensapgādes pakalpojumu pieejamība


notekūdeņu savākšanas pakalpojumu pieejamība


2.5.2. Izvērtētie projekta īstenošanas riski ([ne vairāk kā 1000 rakstu zīmes]):


2.5.3. Izvērtētie alternatīvie risinājumi ([ne vairāk kā 1000 rakstu zīmes]):


"

24. Izteikt 3.pielikuma 7.3.3.apakšpunktu šādā redakcijā:

7.3.3. Kohēzijas fonda ieguldījuma aprēķins

“1. Aprēķina DA=EC×R, kur

DA ir paredzamā lēmuma summa, uz kuru attiecas darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.5.1.1.aktivitātei “Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība aglomerācijās ar cilvēku ekvivalentu, lielāku par 2000”” noteiktā maksimālā Kohēzijas fonda līdzfinansējuma likme, vai lielajam projektam tā ir summa, uz kuru attiecas prioritārā virziena līdzfinansējuma likme;

EC ir ieguldījumu attiecināmās izmaksas;

R ir finansējuma deficīta likme.

2. Aprēķina Kohēzijas fonda ieguldījumu = DA×Max CRpa, kur

Max CRpa ir darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.5.1.1.aktivitātei “Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība aglomerācijās ar cilvēku ekvivalentu, lielāku par 2000”” noteiktā maksimālā Kohēzijas fonda līdzfinansējuma likme (85 %) vai lielajiem projektiem – maksimālā prioritārā virziena līdzfinansējuma likme, kas noteikta Komisijas lēmumā par darbības programmas apstiprināšanu.

Ieguldījumu attiecināmo izmaksu kopsumma (LVL)

Finansējuma deficīta likme projektam (%)

Max CRpa

Lēmuma summa (LVL)

Kohēzijas fonda ieguldījums (%)

Kohēzijas fonda ieguldījums (LVL)

1

2

3

4=1×2

5=6:1

6=4×3”







25. Izteikt 3.pielikuma 7.3.4.apakšpunktu šādā redakcijā:

7.3.4. Valsts budžeta līdzfinansējuma aprēķins (attiecināmajām izmaksām)

7.3.4.1. Aprēķina projekta finansējuma deficīta likmi (PFDL)

PFDL = 85 % – aprēķinātais Kohēzijas fonda ieguldījums (procentos no ieguldījumu attiecināmo izmaksu kopsummas)

7.3.4.2. Nosaka projekta iesniedzēja finanšu kapacitātes rādītājus

Nr.

Rādītājs

Vērtība

1.

Pašvaldības un projekta iesniedzēja (ja tas nav pašvaldība) kredītsaistību apjoms uz iesnieguma sagatavošanas brīdi (LVL, informācijas datums)

2.

Kopējais plānotais pašvaldības un projekta iesniedzēja (ja tas nav pašvaldība) kredītsaistību apjoms pret tiešajiem ieņēmumiem, ņemot vērā esošās saistības un iesniegumā norādīto projektu (%)

2.1. projekta īstenošanas uzsākšanas gadā (n gads)

2.2. n+1 gadā

2.3. n+2 gadā

2.4. vidēji trijos gados (((2.1.)+(2.2.) +(2.3.)):3)

3.

Finanšu stabilitātes aprēķins

15 % - (2.4).

4.

Finanšu kapacitātes rādītājs (FKR)

Ja (3)>0=0

Ja (3)<0 un -(3)<5 % = -(3)

Ja (3)<0 un -(3)>5 % = 5 %

7.3.4.3. Valsts budžeta finansējuma likmes aprēķins

PFDL

FKR

Valsts budžeta finansējuma likme (no projekta attiecināmajām izmaksām (7.3.3.apakšpunkta lēmuma summa))

1

2

3=1+2

Ja (3)>15 % = 15 %

Ja (3)<15 % = (3)”

26. Aizstāt 3.pielikuma 8.sadaļā “Apliecinājums” vārdus “ūdensapgādes un notekūdeņu apsaimniekošanas infrastruktūras pamatlīdzekļi, kuros paredzēts ieguldīt projekta līdzekļus, pieder projekta iesniedzējam vai ir iesniegts atbilstošs nomas līgums” ar vārdiem “infrastruktūra, kas nepieciešama ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanai, pieder projekta iesniedzējam (šis nosacījums neattiecas uz 1.projektu grupas Kohēzijas fonda projekta iesniedzēju (šo noteikumu 2.pielikums))”.

27. Aizstāt 3.pielikuma 8.sadaļā “Apliecinājums” vārdus “apliecinu, ka nepatiesas apliecinājumā sniegtās informācijas gadījumā administratīva un finansiāla rakstura sankcijas var tikt uzsāktas gan pret mani, gan arī pret augstākminēto juridisko personu – projekta iesniedzēju” ar vārdiem “apzinos, ka nepatiesas apliecinājumā sniegtās informācijas gadījumā administratīva un finansiāla rakstura sankcijas var tikt uzsāktas gan pret mani, gan arī pret minēto juridisko personu – projekta iesniedzēju”.

28. Izteikt 4.pielikumu šādā redakcijā:

“4.pielikums
Ministru kabineta
2007.gada 4.decembra noteikumiem Nr.836

Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapa

Nr.

Kritērijs

Vērtējums

KVALITĀTES KRITĒRIJI

Vērtējums punktos


1.

Kohēzijas fonda projekta gatavības stadija:


jāiegūst vismaz
1 punkts

Vērtējums tiks ņemts vērā, veidojot projektu prioritāro sarakstu, kas nepieciešams, ja ir nepietiekams finansējums

1.1.

sagatavota tehniskā specifikācija būvdarbu līgumu iepirkuma izsludināšanai saskaņā ar iepirkumu regulējošajiem tiesību aktiem;

1

1.2.

izstrādāts un tiesību aktos paredzētajā kārtībā akceptēts tehniskais projekts vismaz vienam projekta plānotajam būvdarbu iepirkuma līgumam;

2

1.3.

izstrādāts un tiesību aktos paredzētajā kārtībā akceptēts tehniskais projekts visiem projekta plānotajiem būvdarbu iepirkuma līgumiem.

3

2.

Kohēzijas fonda projekta ieviešanas efektivitāte attiecībā uz tiešu ūdenssaimniecības infrastruktūras uzlabošanu:


jāiegūst vismaz
1 punkts

2.1.

autoruzraudzības un būvuzraudzības izmaksu summa lielāka par 3 % no projekta attiecināmajām izmaksām;

1

2.2.

autoruzraudzības un būvuzraudzības izmaksu summa no 2,5 % līdz 3 % no projekta attiecināmajām izmaksām;

2

2.3.

autoruzraudzības un būvuzraudzības izmaksu summa ir mazāka par 2,5 % no projekta attiecināmajām izmaksām.

3

3.

Projekta īstenošanas risku izvērtējums, tai skaitā novērtēts iespējamais izmaksu pieaugums:


jāiegūst vismaz 1 punkts

3.1.

projekta iesniegumā nav veikts iespējamo risku izvērtējums;

0

3.2.

projekta iesniegumā iespējamo risku izvērtējums veikts nepilnīgi, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai nav izstrādāts vai izstrādāts nepilnīgi;

1

3.3.

projekta iesniegumā ir veikts kvalitatīvs iespējamo risku izvērtējums, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai izstrādāts nepilnīgi;

2

3.4.

projekta iesniegumā ir veikts kvalitatīvs iespējamo risku izvērtējums, izstrādāts pamatots pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai.

3

4.

Projekta iesniegumā ir veikta iespējamo alternatīvu analīze un projekta ekonomiskā analīze:


jāiegūst vismaz 1 punkts

4.1.

nav veikta alternatīvu analīze un projekta ekonomiskā analīze;

0

4.2.

analīze veikta tikai vienam no parametriem (tikai alternatīvu analīze vai tikai ekonomiskā analīze);

1

4.3.

ir veikta alternatīvu analīze un projekta ekonomiskā analīze, kas pamatota ar skaitliskiem aprēķiniem un pamato piedāvātās alternatīvas izvēli;

2

4.4.

ir veikta alternatīvu analīze un projekta ekonomiskā analīze, kas pamatota ar skaitliskiem aprēķiniem un pamato piedāvātās alternatīvas izvēli, un izvēlētā alternatīva ir ar viszemākajām izmaksām.

3

5.

Izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs (iedzīvotāju skaits, kuriem projekta īstenošanas rezultātā tiks uzlabota ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitāte un nodrošināta to pieejamība attiecībā pret sākotnējām kopējām izmaksām (latos)). Vidējais projektu atlases kārtas rādītājs, kas ir aprēķināts attiecībā uz projektiem, kuri atbilst atbilstības un administratīvajiem kritērijiem (projektu izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju summa attiecībā pret atlases kārtas projektu skaitu):


Kritērijs nav noteicošais

5.1.

projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir mazāks par vidējo aprēķināto, un tā starpība ir lielāka par 20 %;

1

5.2.

projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir mazāks par vidējo aprēķināto, un tā starpība ir no 10 % līdz 20 %;

2

5.3.

projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir vienāds ar vidējo aprēķināto vai par 10 % to pārsniedz, vai ir par 10 % mazāks par to;

3

5.4.

projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir lielāks par vidējo aprēķināto, un tā starpība ir no 10 % līdz 20 %;

4

5.5.

projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir lielāks par vidējo aprēķināto, un tā starpība ir lielāka par 20 %.

5

6.

Ūdenssaimniecības sistēmas (izveidojamās/rekonstruējamās infrastruktūras) ilgtspējīgās lietošanas novērtējums:


jāiegūst vismaz
1 punkts

6.1.

nav veikts novērtējums par plānoto ūdenssaimniecības sistēmas kalpošanas laiku;

0

6.2.

ūdenssaimniecības sistēmas kalpošanas laiks ir īsāks par 15 gadiem;

1

6.3.

ūdenssaimniecības sistēmas kalpošanas laiks ir no 15 līdz 30 gadiem (ieskaitot);

2

6.4.

ūdenssaimniecības sistēmas kalpošanas laiks pārsniedz 30 gadus.

3

Kohēzijas fonda projekta ietekme uz horizontālajām prioritātēm:

Vērtējums punktos

7.

Projekta iesniedzēja finansiālais ieguldījums projekta realizācijā (Makroekonomiskā stabilitāte):


jāiegūst vismaz 1 punkts

7.1.

mazāk nekā 5 % no projekta attiecināmajām izmaksām;

1

7.2.

no 5 % līdz 10 % no projekta attiecināmajām izmaksām;

2

7.3.

vairāk nekā 10 % no projekta attiecināmajām izmaksām.

3

8.

Projekta īstenošanas vietas teritorijas attīstības indekss (Teritorijas līdzsvarota attīstība):


jāiegūst vismaz
1 punkts

8.1.

teritorijas attīstības indekss lielāks par +0,33;

1

8.2.

teritorijas attīstības indekss no –0,74 līdz +0,33;

2

8.3.

teritorijas attīstības indekss mazāks par –0,75.

3

ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI

Kohēzijas fonda projekta iesniedzēja atbilstība:

Jā/Nē/NA


9.

Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs sniedz sabiedriskos pakalpojumus Ministru kabineta 2007.gada 4.decembra noteikumu Nr.836 “Noteikumi par darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.5.1.1.aktivitāti “Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība aglomerācijās ar cilvēku ekvivalentu,
lielāku par 2000” 2.pielikuma sarakstā iekļautā Kohēzijas fonda projekta teritorijā.


N

10.

Ar pašvaldību ir noslēgts līgums, ja sabiedrisko pakalpojumu sniedz kapitālsabiedrība. Līgumā noteikts:


N

10.1.

konkrēti sniedzamie ūdenssaimniecības sabiedriskie pakalpojumi;



10.2.

prasība ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam par nepieciešamā tehniskā aprīkojuma uzturēšanu un atjaunošanu, lai nodrošinātu minētā pakalpojuma izpildi saskaņā ar konkrētajam pakalpojumam izvirzītajām prasībām;



10.3.

līguma darbības laiks;



10.4.

ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas teritorija;



10.5.

ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam piešķirtās ekskluzīvās vai īpašās tiesības;



10.6.

iespējas saņemt atlīdzības (kompensācijas) maksājumus – investīcijas sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas infrastruktūrā – un nosacījumi atlīdzības (kompensācijas) maksājumu aprēķināšanai, kontrolei un pārskatīšanai, kā arī atlīdzības (kompensācijas) maksājumu pārmaksas novēršanai un atmaksāšanai.



11.

Ir pieņemts pārvaldes lēmums par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu, ja sabiedrisko pakalpojumu sniedz pašvaldība vai tās iestāde. Pārvaldes lēmumā noteikts:


N

11.1.

konkrēti sniedzamie ūdenssaimniecības sabiedriskie pakalpojumi;



11.2.

ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas teritorija;



11.3.

ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu tarifi.



12.

Ir noslēgts pārvaldes līgums par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu, ja sabiedrisko pakalpojumu sniedz pašvaldības aģentūra. Pārvaldes līgumā noteikts:


N

12.1.

pašvaldības aģentūrai uzdotās funkcijas ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanā, tajā skaitā konkrēti sniedzamie ūdenssaimniecības sabiedriskie pakalpojumi;



12.2.

ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas teritorija;



12.3.

ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu tarifi.



13.

Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam nav nodokļu parādu uz iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmo darba dienu.


N

14.

Projekta iesniedzējs ir apliecinājis, ka infrastruktūra, kas nepieciešama ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanai, pieder projekta iesniedzējam.1

Piezīme. 1 Neattiecas uz projekta iesniedzēju, kas iesniedz projekta iesniegumu pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai


N

15.

Kapitālsabiedrība neatrodas likvidācijas vai maksātnespējas procesā.


N

16.

Kohēzijas fonda projekta iesniedzēja finanšu situācijas novērtējums apliecina uzņēmuma finansiālo dzīvotspēju pēc Kohēzijas fonda projekta realizācijas.


N

Kohēzijas fonda projekta atbilstība horizontālajai prioritātei – ilgtspējīga attīstība

Jā/Nē


17.

Kohēzijas fonda projekta īstenošana nodrošinās vides piesārņojuma samazināšanu vai normatīvajiem aktiem atbilstošas kvalitātes dzeramā ūdens nodrošināšanu iedzīvotājiem.


N

18.

Kohēzijas fonda projekta īstenošana uzlabos ūdenssaimniecības infrastruktūras darbības efektivitāti.


N

Kohēzijas fonda projekta iesnieguma atbilstība:

Jā/Nē


19.

Kohēzijas fonda projekta iesniegums atbilst aktivitātes:


N

19.1.

mērķim – ūdensapgādes un notekūdeņu savākšanas un attīrīšanas kvalitātes uzlabošana un ūdenssaimniecības pakalpojumu pieejamības paplašināšana, nodrošinot kvalitatīvu dzīves vidi, samazinot vides piesārņojumu un ūdenstilpju eitrofikāciju, sekmējot ūdens resursu un energoresursu racionālu izmantošanu;


N

19.2.

atbalstāmajām darbībām:


N

19.2.1.

kvalitatīva dzeramā ūdens piegādes nodrošināšana un ūdens resursu aizsardzība;



19.2.2.

ar komunālajiem notekūdeņiem vidē novadītā piesārņojuma apjoma samazināšana;



19.2.3.

ūdenssaimniecības pakalpojumu, kas atbilst normatīvajos aktos noteiktajiem ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitātes rādītājiem, pieejamības nodrošināšana.



19.3.

attiecināmajām izmaksām:


P

19.3.1.

tehniski ekonomiskā pamatojuma, ar to saistītās aktualizācijas un ar ietekmes uz vidi novērtējumu saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas, bet ne vairāk kā 2 % no Kohēzijas fonda projekta kopējās attiecināmo izmaksu summas, kas ir noteikta lēmumā par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu un līgumā vai vienošanās par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu, vai lielo projektu gadījumā Eiropas Komisijas lēmumā par projekta apstiprināšanu;



19.3.2.

būvprojekta izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksas, bet ne vairāk kā 4% no Kohēzijas fonda projekta kopējās attiecināmo izmaksu summas, kas ir noteikta lēmumā par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu un līgumā vai vienošanās par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu, vai lielo projektu gadījumā Eiropas Komisijas lēmumā par projekta apstiprināšanu;



19.3.3.

autoruzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā 0,5 % no būvdarbu attiecināmajām izmaksām;



19.3.4.

būvuzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā 3 % no būvdarbu attiecināmajām izmaksām;



19.3.5.

būvdarbu izmaksas;



19.3.6.

piegāžu līgumu izmaksas, tai skaitā izmaksas tehnoloģisko iekārtu iegādei, montāžai un
regulēšanai;



19.4.

Kohēzijas fonda un nacionālā publiskā finansējuma daļai.


N

20.

Kohēzijas fonda projekta iesniegumā Kohēzijas fonda projekta apraksts sniedz nepieciešamo informāciju par veicamajām darbībām (komponentēm):


N

20.1.

sniegts veicamo darbību tehniskais raksturojums;



20.2.

norādīti rezultāta un iznākuma rādītāji, un tie atbilst aktivitātes mērķim;



20.3.

sniegts veicamo darbību izvietojums projekta teritorijā;



20.4.

sniegti veicamo darbību ekonomiskie ieguvumi;



20.5.

sniegti veicamo darbību kvalitatīvie un kvantitatīvie vides ieguvumi;



20.6.

sniegti veicamo darbību kvalitatīvie un kvantitatīvie ieguldījumi ES un Latvijas Republikas normatīvo aktu pamatprasību ieviešanā;



20.7.

aprakstīta principa “piesārņotājs maksā” ievērošana, īstenojot projektu.



21.

Kohēzijas fonda projekta laika grafiks ir atbilstošs plānotajām aktivitātēm.


P

22.

Iesniegumā sniegtā informācija apliecina, ka Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs nodrošinās Kohēzijas fonda projekta rezultātu ilgtspējību:


N

22.1.

ir atbilstoša institucionālā struktūra;



22.2.

ir atbilstoši plānotas Kohēzijas fonda projekta rezultātā izbūvētās infrastruktūras ekspluatācijas un uzturēšanas izmaksas;



22.3.

ir plānota atbilstošu tarifu politika, kas nodrošinās nepieciešamos ekspluatācijas un attīstības izdevumus (aizņēmuma gadījumā – arī aizdevuma atmaksāšanu);



22.4.

ir vai būs pieejams personāls, lai nodrošinātu Kohēzijas fonda projekta īstenošanas rezultātā radīto pamatlīdzekļu atbilstošu ekspluatāciju.



23.

Kohēzijas fonda projekta iesniegumā norādītie būvdarbu un aprīkojuma piegādes indikatori atbilst projekta aprakstam un ietver galvenos darbus, kas raksturo izvirzīto mērķu sasniegšanu (tīklu garums, infrastruktūras objekti, piegādājamā tehnika u.c.)


N

24.

Kohēzijas fonda projekta izmaksu un ieguvumu analīze veikta, piemērojot:


N

24.1.

reālo sociālo diskonta likmi – 5,5 % vai atbilstošu nominālo diskonta likmi;



24.2.

reālo finansiālo diskonta likmi – 5 % vai atbilstošu nominālo diskonta likmi;



24.3.

atbilstošus konversijas faktoru rādītājus;



24.4.

atbilstošas vidēja termiņa un ilgtermiņa prognozes.



25.

Kohēzijas fonda projekta finanšu analīzes rezultāti apliecina Kohēzijas fonda projekta dzīvotspēju.


N

26.

Pieprasītā Kohēzijas fonda finansējuma atbalsta likme pamatota ar Kohēzijas fonda projekta izmaksu un ieguvumu analīzes rezultātiem.


N

27.

Pieprasītā valsts budžeta finansējuma atbalsta likme noteikta atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajos aktos paredzētajai valsts budžeta finansējuma piešķiršanas Kohēzijas fonda projektiem noteiktajai kārtībai un pamatota ar Kohēzijas fonda projekta izmaksu–ieguvumu analīzes rezultātiem.


N

28.

Kohēzijas fonda projekta budžetā iekļautās izmaksas ir pamatotas:


N

28.1.

ietver visas Kohēzijas fonda projekta īstenošanai nepieciešamās izmaksu pozīcijas;



28.2.

ir saskaņā ar iesniegto publisko iepirkumu reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktajā paredzamās līgumcenas noteikšanas kārtībā izstrādāto būvdarbu tāmi;



28.3.

ir samērīgas un pamatotas, norādot skaidrus pieņēmumus izmaksu aprēķinam;



28.4.

ir tieši nepieciešamas Kohēzijas fonda projekta īstenošanai;



28.5.

noteiktas, ņemot vērā prognozētās tirgus cenas uz Kohēzijas fonda projekta īstenošanas laiku.2

Piezīme. 2 Pamatojoties uz Centrālās statistikas pārvaldes datiem uz iesnieguma iesniegšanas brīdi.



29.

Kohēzijas fonda projekta naudas plūsmas prognoze ir pamatota:


P

29.1.

parāda gan finansējuma pieprasījumu, gan izmaksu veikšanas prognozi;



29.2.

ir atbilstoša plānotajam laika grafikam;



29.3.

ir atbilstoša iepirkumu plānam un līguma specifikai;



29.4.

ir atbilstoša projekta finanšu plānam;



29.5.

ir atbilstoša ES fondu projektu maksājumu veikšanas nosacījumiem.



30.

Kohēzijas fonda projekta indikatīvais iepirkuma plāns ir pamatots:


P

30.1.

aptver visas Kohēzijas fonda projekta darbības un pakalpojumus un norāda to izmaksas;



30.2.

darbu sadalījums līgumos ir pamatots (atbilstošs darbu apjomam un specifikācijai);



30.3.

līgumu ieviešanas laika grafiks ir pamatots (nepārsniedz projekta īstenošanas maksimālo termiņu – 4 gadus, atbilst tiesību aktu prasībām publisko iepirkumu jomā attiecībā uz izvēlēto iepirkuma metodi);



30.4.

līgumu izpildes termiņi, tai skaitā iepirkumu procedūra, ir saskaņā ar normatīvo aktu prasībām un projekta laika grafiku.



31.

Kohēzijas fonda projekta iesniegumā atspoguļotā plānotā Kohēzijas fonda projekta ieviešanas struktūrshēma un plānotais cilvēkresursu nodrošinājums nodrošina normatīvajos aktos noteiktās finansējuma saņēmēja funkcijas:


P

31.1.

Kohēzijas fonda projekta administratīvajai (iepirkums, līgumu administrācija, lietvedība u.c.) vadībai;



31.2.

finanšu (grāmatvedības uzskaite, maksājumu pārbaude un veikšana, finanšu plānošana u.c.) vadībai;



31.3.

tehniskajai (saskaņojumi projektēšanas un būvniecības gaitā, darbu gaitas atskaišu/pārskatu sagatavošana u.c.) vadībai.



32.

Kohēzijas fonda projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst normatīvajos aktos par Kohēzijas fonda finansēto projektu publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumu īstenošanu noteiktajām prasībām.


P

3. ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI

Jā/Nē/NA


33.

Kohēzijas fonda projekta iesniegums ir iesniegts Vides ministrijas norādītajā termiņā.


N

34.

Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu.


N

35.

Kohēzijas fonda projekta iesniegums iesniegts atbilstoši šādām iesnieguma noformēšanas prasībām:


P

35.1.

iesniegums sagatavots atbilstoši aktivitātes iesnieguma veidlapai;



35.2.

iesniegums sagatavots latviešu valodā;



35.3.

iesniegums sagatavots datorrakstā (gadījumos, ja projekta iesniegums netiek iesniegts elektroniski);



35.4.

iesniegumu parakstījusi pilnvarota persona;



35.5.

iesniegts viens Kohēzijas fonda projekta oriģināls un viena kopija, kā arī elektroniskā versija bez pielikumiem (gadījumos, ja Kohēzijas fonda projekta iesniegums netiek iesniegts elektroniski);



35.6.

gan Kohēzijas fonda projekta oriģināls, gan kopija iesniegta caurauklota, pievienoto dokumentu lapas numurētas (gadījumos, ja Kohēzijas fonda projekta iesniegums netiek iesniegts elektroniski);



35.7.

Kohēzijas fonda projekta iesniegums ir noformēts atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošo normatīvo aktu noteiktajām prasībām (gadījumos, ja projekta iesniegums iesniegts elektroniskā veidā):



35.7.1.

parakstīts ar drošu elektronisko parakstu;



35.7.2.

izstrādāts DOC, XLS, PDF vai JPG datņu formātā;



35.7.3.

papildus iesniedzamie dokumenti (tai skaitā papīra dokumenta elektroniskās kopijas) ir izstrādāti un noformēti atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošo normatīvo aktu prasībām.



36.

Kohēzijas fonda projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts, tai skaitā pievienoti visi norādītie pielikumi:


P

36.1.

ūdenssaimniecības attīstības Kohēzijas fonda projekta tehniski ekonomiskais pamatojums (tai skaitā papildu dokumentācija, kas paskaidro vai aktualizē tehniski ekonomiskajā pamatojumā sniegto Kohēzijas fonda projekta pamatojumu, ja tāda nepieciešama);



36.2.

projekta kartogrāfiskais materiāls atbilstošā mērogā, kas nodrošina informāciju par Kohēzijas fonda projekta aktivitāšu izvietojumu Kohēzijas fonda projekta teritorijā un to ietekmi uz vidi;



36.3.

būvdarbu tāme saskaņā ar publisko iepirkumu reglamentējošajos normatīvajos aktos noteikto paredzamās līgumcenas noteikšanas kārtību;



36.4.

dokumenti, kas apliecina to, ka Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam ir tiesības veikt būvdarbus zemesgabalos, kur Kohēzijas fonda projekta ietvaros paredzēti būvdarbi;



36.5.

pašvaldības apliecinājums, ka iesniegtais Kohēzijas fonda projekts atbilst spēkā esošam pašvaldības teritorijas plānojumam un/vai detālplānojumam;



36.6.

Vides pārraudzības valsts biroja atzinums par ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma ziņojumu vai lēmums par ietekmes uz vidi novērtējuma procedūras nepiemērošanu;



36.7.

Ūdenssaimniecības būvju būvniecības projektu vērtēšanas komisijas akcepts tehniski ekonomiskajam pamatojumam saskaņā ar ūdenssaimniecības objektu būvniecību reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem;



36.8.

pārvaldes lēmuma, pārvaldes līguma vai līguma starp pašvaldību un kapitālsabiedrību (atkarībā no Kohēzijas fonda projekta iesniedzēja juridiskā statusa) kopija par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu;



36.9.

licences par sabiedriskā pakalpojuma sniegšanu kopija, ja pakalpojumus sniedz kapitālsabiedrība;



36.10.

noslēgtā kredītlīguma kopija vai kredītinstitūcijas izdota dokumenta kopija, kas apliecina, ka kredīts tiks piešķirts bez galvojuma, ja ir paredzēts kredīts bez pašvaldības galvojuma;



36.11.

pašvaldības lēmums par finansējumu, ja Kohēzijas fonda projektā paredzēts pašvaldības līdzfinansējums;



36.12.

pašvaldības lēmums par galvojumu vai aizņēmumu, ja Kohēzijas fonda projektā paredzēts pašvaldības galvojums vai aizņēmums;



36.13.

pašvaldības lēmums par to, ka pašvaldība saskaņo finansējuma saņēmēja sagatavoto Kohēzijas fonda projekta iesniegumu un tajā ietverto darbu un finansējuma apjomu;



36.14.

ja pašvaldība atrodas finanšu stabilizācijas procesā, ir iesniegta normatīvajos aktos paredzētā dokumentācija, kas apliecina atļauju pašvaldībai īstenot Kohēzijas fonda projektu;



36.15.

Kohēzijas fonda projekta naudas plūsmas prognoze;



36.16.

Kohēzijas fonda projekta indikatīvais iepirkumu plāns.



Apzīmējumi:

N – ja saņemts negatīvs vērtējums, projekta iesniegumu noraida.

P – pieņem lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu (projekta iesniedzējam jānodrošina atbilstība kritērijiem, veicot precizējumus projekta iesniegumā, lēmumā noteiktajā termiņā).

NA (neattiecas) – ja norādītais kritērijs nav attiecināms uz konkrēto projekta iesniedzēju, projekts netiek vērtēts attiecībā uz šo kritēriju.”

Ministru prezidents I.Godmanis

Vides ministrs R.Vējonis
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījumi Ministru kabineta 2007.gada 4.decembra noteikumos Nr.836 “Noteikumi par darbības programmas .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: noteikumi Numurs: 329Pieņemts: 13.05.2008.Stājas spēkā: 24.05.2008.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 80, 23.05.2008.
Saistītie dokumenti
  • Grozītais
  • Izdoti saskaņā ar
175753
24.05.2008
87
0
  • Twitter
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"