Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Ministru kabineta noteikumi Nr.579

Rīgā 2007.gada 28.augustā (prot. Nr.47 7.§)
Biznesa vadības koledžas nolikums
Izdoti saskaņā ar Augstskolu likuma 10.1panta pirmo daļu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Biznesa vadības koledža (turpmāk - koledža) ir juridiskas personas sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Latvijas Uzņēmējdarbības un menedžmenta akadēmija" (turpmāk - dibinātājs) dibināta komercsabiedrība, kas personām pēc vidējās izglītības ieguves nodrošina iespēju iegūt pirmā līmeņa profesionālo augstāko izglītību un ceturtā līmeņa profesionālo kvalifikāciju.

2. Dibinātāja juridiskā adrese - Salaspils iela 14, Rīga, LV-1057, Latvija.

3. Koledžas nosaukums:

3.1. latviešu valodā - Biznesa vadības koledža (nosaukuma saīsinājums - BVK);

3.2. angļu valodā - College of Business Administration;

3.3. krievu valodā - Колледж управления бизнесом.

4. Koledžas juridiskā adrese - Salaspils iela 14, Rīga, LV-1057, Latvija.

5. Koledžas pārstāvības, vadības institūcijas un lēmējinstitūcijas studiju un pētniecības jautājumos ir koledžas padome (turpmāk - padome) un koledžas vadītājs (turpmāk - direktors). Padome ir koledžas personāla koleģiāla vadības institūcija un lēmējinstitūcija. Direktors ir koledžas augstākā amatpersona, kas īsteno koledžas vispārējo administratīvo un saimniecisko vadību un bez īpaša pilnvarojuma pārstāv koledžu.

6. Koledžas augstākā vadības institūcija un lēmējinstitūcija stratēģiskajos, finanšu un saimnieciskajos jautājumos ir valde. Valdei ir visas dibinātāja statūtos un šajos noteikumos noteiktās tiesības un pienākumi.

7. Koledžai var būt savs karogs, emblēma, devīze un himna.

8. Koledža var dibināt biedrības un izveidot filiāles.

II. Koledžas darbības pamatvirzieni un uzdevumi

9. Koledžas darbības pamatvirzieni ir šādi:

9.1. izstrādāt un īstenot pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmas sociālo zinātņu, komerczinību un tūrisma pakalpojumu jomā;

9.2. īstenot studiju procesu, veicināt studējošo personības attīstību un nodrošināt iespēju iegūt pirmā līmeņa profesionālo augstāko izglītību un ceturtā līmeņa profesionālo kvalifikāciju;

9.3. nodrošināt studējošajiem iespēju sagatavoties izglītības turpināšanai, lai iegūtu otrā līmeņa profesionālo augstāko izglītību un piektā līmeņa profesionālo kvalifikāciju.

10. Koledžas uzdevumi ir šādi:

10.1. ar darba devēju līdzdalību atbilstoši profesiju standartiem un valsts profesionālās izglītības standartiem izstrādāt profesionālās studiju programmas un organizēt to īstenošanu;

10.2. izstrādāt eksaminācijas saturu un metodes, organizēt profesionālās kvalifikācijas eksāmenus, piesaistot darba devējus un profesionālo apvienību pārstāvjus;

10.3. teorētiski un praktiski sagatavot kvalificētus, darba tirgū konkurētspējīgus speciālistus atbilstoši darba tirgus pieprasījumam un piedāvājumam Latvijas Republikā;

10.4. nodrošināt tādu studiju procesa un pārbaudījumu kvalitātes līmeni, lai koledžā iegūto profesionālo izglītību un profesionālo kvalifikāciju atzītu Latvijā un ārvalstīs;

10.5. veikt pētījumus atbilstoši studiju profilam un veicināt studējošo pētniecības darbu;

10.6. atbalstīt koledžas akadēmiskā personāla tālākizglītību un kvalifikācijas pilnveidošanu;

10.7. sadarboties ar Latvijas un ārvalstu izglītības iestādēm un darba devējiem profesionālās izglītības jomā;

10.8. organizēt koledžas darbības pamatvirzieniem atbilstošus pasākumus (piemēram, publiskus kursus, lekcijas, konferences);

10.9. informēt sabiedrību par koledžas darbību un profesionālās izglītības ieguves iespējām koledžā;

10.10. veikt saimniecisko un citu darbību, kas nav pretrunā ar normatīvajiem aktiem un koledžas darbības pamatvirzieniem.

III. Padome

11. Padomes vēlēšanas organizē valde. Direktoru un direktora vietnieku studiju darbā padomē iekļauj bez ievēlēšanas. Pārstāvjus darbam padomē vēlē no akadēmiskā un vispārējā personāla un studējošo vidus, aizklāti balsojot.

12. Padome darbojas saskaņā ar padomes darbības nolikumu. Padomes pilnvaru laiks ir trīs gadi. Padomes darbības nolikumu un sastāvu apstiprina valde.

13. Padomes sastāvā ir 15 padomes locekļi:

13.1. direktors;

13.2. direktora vietnieks studiju darbā;

13.3. viens valdes loceklis;

13.4. pieci koledžas akadēmiskā personāla pārstāvji (akadēmiskajos amatos ievēlētās personas);

13.5. divi vispārējā personāla pārstāvji;

13.6. trīs studējošo pašpārvaldes pārstāvji;

13.7. divi pilnvaroti darba devēju un nevalstisko organizāciju pārstāvji atbilstoši studiju programmu specifikai.

14. Padome no padomes locekļu vidus ievēlē priekšsēdētāju un sekretāru, aizklāti balsojot. Direktors nevar būt padomes priekšsēdētājs. Padomes darbu protokolē un lietvedību kārto sekretārs.

15. Akadēmiskā personāla, vispārējā personāla un studējošo pašpārvaldes pārstāvju, kā arī padomes priekšsēdētāja un sekretāra ievēlēšanas kārtību nosaka padomes darbības nolikums.

16. Padome:

16.1. apstiprina studiju programmas;

16.2. apstiprina pētījumu un zinātniskās darbības virzienus;

16.3. izstrādā priekšlikumus par studējošo uzņemšanu un jaunu studiju programmu īstenošanu;

16.4. apstiprina uzņemšanas noteikumus un uzņemšanas komisijas sastāvu attiecīgajam gadam;

16.5. sagatavo priekšlikumus par koledžas struktūrvienību, biedrību dibināšanu un filiāļu izveidošanu, reorganizēšanu un likvidēšanu un pēc saskaņošanas ar valdi apstiprina to nolikumus;

16.6. apstiprina nolikumu par akadēmiskajiem un administratīvajiem amatiem koledžā un ievēlēšanas kārtību šajos amatos;

16.7. apstiprina nolikumus par studiju un pārbaudījumu kārtību koledžā;

16.8. pieņem koledžas darbības gada pārskatu;

16.9. atbalsta un sekmē studējošo paš­pārvaldes darbību, apstiprina studējošo pašpārvaldes nolikumu;

16.10. apstiprina koledžas karogu, emblēmu, devīzi un himnu;

16.11. saskaņo koledžas nolikumu un tā grozījumus;

16.12. lemj par citiem jautājumiem, kuri saskaņā ar šiem noteikumiem ir padomes kompetencē.

17. Padomi sasauc pēc tās priekšsēdētāja, direktora, valdes vai vismaz piecu padomes locekļu ierosinājuma. Padomes sēdes notiek ne retāk kā reizi divos mēnešos.

18. Padome ir lemttiesīga, ja sēdē piedalās vismaz 10 padomes locekļi. Lēmumus pieņem ar vienkāršu balsu vairākumu, atklāti vai aizklāti balsojot. Aizklāti balso, ja to pieprasa vismaz pieci no klātesošajiem padomes locekļiem. Ja padomes locekļu balsis sadalās līdzīgi, izšķirošā ir priekšsēdētāja balss.

19. Direktoram ir atliekošā veto tiesības attiecībā uz padomes lēmumiem. Pēc veto tiesību piemērošanas jautājumu izskata saskaņošanas komisija. Saskaņošanas komisiju izveido padome. Tās sastāvā ir direktors, priekšsēdētājs, valdes loceklis un pa vienam pārstāvim no akadēmiskā personāla, vispārējā personāla un studējošajiem. Saskaņošanas komisijas lēmumu apstiprina nākamajā padomes sēdē. Padomes lēmums stājas spēkā, ja, aizklāti balsojot, par to balso ne mazāk kā divas trešdaļas no klātesošajiem padomes locekļiem.

20. Padomes locekli var atsaukt tās personāla grupas sapulce, kura padomes locekli ir ievēlējusi. Padomes locekļa atsauk­šanas kārtību nosaka padomes darbības nolikums.

21. Padomes pieņemtie lēmumi stratēģiskajos, finanšu un saimnieciskajos jautājumos stājas spēkā pēc to apstiprināšanas valdē.

22. Atsevišķu jautājumu risināšanai padome var izveidot konsultatīvas padomes un apstiprināt to nolikumus.

IV. Direktors

23. Direktoru atklāta konkursa kārtībā ievēlē padome uz pieciem gadiem. Dibinātājs pieņem darbā un atbrīvo no darba padomes ievēlēto direktoru. Direktoram nepieciešama augstākā izglītība, vismaz piecu gadu pedagoģiskā un zinātniskā darba pieredze, kā arī vismaz piecu gadu pieredze vadošā amatā.

24. Direktors:

24.1. izdod koledžas personālam un studējošajiem saistošus rīkojumus;

24.2. saskaņojot ar valdi, nosaka amata vienību skaitu koledžā;

24.3. atbilstoši pilnvarām lemj par koledžas resursu racionālu izlietošanu;

24.4. organizē akadēmiskā personāla un administratīvā personāla vēlēšanas;

24.5. iesniedz padomē un Izglītības un zinātnes ministrijā koledžas darbības gada pārskatu un nodrošina iespēju personālam iepazīties ar gada pārskatu;

24.6. pēc saskaņošanas ar Augstākās izglītības padomi apstiprina papildu prasības attiecībā uz personas speciālo iepriekšējo izglītību, īpašu piemērotību un sagatavotību uzņemšanai konkrētajā studiju programmā;

24.7. pilda citus šajos noteikumos noteiktos uzdevumus.

25. Direktoru atceļ no amata pēc padomes vai dibinātāja ierosinājuma, ja direktora darbībā konstatēti būtiski normatīvo aktu pārkāpumi koledžas darbības tiesiskuma nodrošināšanā. Direktora atcelšanas kārtību nosaka nolikums par akadēmiskajiem un administratīvajiem amatiem koledžā.

V. Koledžas struktūrvienības un filiāles

26. Studiju procesa, pētniecības, organizatoriskā, saimnieciskā vai apkalpojošā darba veikšanai koledža var veidot struktūrvienības un filiāles.

27. Struktūrvienību uzdevumus, funkcijas un tiesības nosaka struktūr­vienību nolikumi. Struktūrvienības vadītājs ir atbildīgs par struktūrvienības darbu. Struktūrvienības vadītāju ievēlē atbilstoši šo noteikumu 16.6.apakšpunktā minētajam nolikumam.

28. Koledžas pamatstruktūrvienība studiju un pētniecības darba veikšanai ir nodaļa. Organizatoriskā, saimnieciskā un apkalpojošā darba veikšanai koledža var veidot arī citas struktūrvienības.

29. Nodaļa ir struktūrvienība, kas īsteno radniecīga profila pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmas. Nodaļas uzdevums ir īstenot studiju programmas, veikt pētījumus un veicināt pētniecības darbu, sadarboties ar citām koledžas struktūrvienībām, izglītības iestādēm, darba devējiem un nevalstiskajām organizācijām.

30. Nodaļā ir vismaz astoņi akadēmiskā personāla pārstāvji, kas ieņem vēlētus amatus. Nodaļas vadītāju ievēlē saskaņā ar šo noteikumu 16.6.apakšpunktā minēto nolikumu.

31. Koledžas struktūrvienības dibina un filiāles izveido, reorganizē un likvidē dibinātājs.

VI. Koledžas personāls

32. Koledžas personālu (turpmāk - personāls) veido:

32.1. akadēmiskais personāls;

32.2. vispārējais personāls;

32.3. pilna laika studējošie.

33. Personālam ir tiesības izmantot koledžas telpas, iekārtas, inventāru, bibliotēku un citus objektus koledžas iekšējās kārtības noteikumos noteiktajā kārtībā.

34. Personāla pienākums ir sekmēt koledžas darbību un atbalstīt atklātumu tās pārvaldē. Personālam ir tiesības piedalīties vadības un pašpārvaldes lēmumu un iekšējās kārtības noteikumu izstrādāšanā, kā arī tādu lēmumu pieņemšanā, kas skar personāla intereses, piedalīties koledžas koleģiālo vadības institūciju sēdēs un tikt uzklausītam, kā arī iesniegt priekšlikumus par koledžas darbību.

35. Akadēmisko personālu veido:

35.1. profesori;

35.2. asociētie profesori;

35.3. docenti;

35.4. lektori;

35.5. asistenti.

36. Personas akadēmiskajos un vēlētajos administratīvajos amatos ievēlē atklātā konkursā saskaņā ar nolikumu par akadēmiskajiem un administratīvajiem amatiem. Konkursu izsludina vismaz mēnesi pirms vēlēšanām, publicējot paziņojumu laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un ievietojot to koledžas mājas lapā internetā.

37. Akadēmiskajos amatos var ievēlēt personu ar doktora vai maģistra grādu.

38. Profesionālo studiju programmu profila priekšmetos docenta amatu var ieņemt persona ar augstāko izglītību bez zinātniskā grāda, ja tai ir attiecīgajam priekšmetam atbilstošs vismaz septiņu gadu praktiskā darba stāžs. Prasības, kas izvirzāmas šādu docentu amatu pretendentiem, apstiprina padome. Profesionālo studiju programmu profila priekšmetos lektora vai asistenta amatu var ieņemt persona ar augstāko izglītību bez zinātniskā grāda, ja tai ir attiecīgajam priekšmetam atbilstošs vismaz piecu gadu praktiskā darba stāžs.

39. Vēlēšanas akadēmiskajos un vēlētajos administratīvajos amatos ir aizklātas. Ar ievēlēto personu dibinātājs slēdz darba līgumu uz ievēlēšanas laiku.

40. Akadēmiskajam personālam ir šādi pienākumi:

40.1. radoši un atbildīgi piedalīties studiju programmu īstenošanā;

40.2. pastāvīgi pilnveidot savu profesionālo kvalifikāciju, apmeklēt metodiskos seminārus;

40.3. ievērot koledžas iekšējās kārtības noteikumus un profesionālās ētikas normas;

40.4. atbildēt par savu darbību un tās rezultātiem;

40.5. nodrošināt studējošajiem iespējas īstenot koledžā savas tiesības.

41. Akadēmiskajam personālam ir šādas tiesības:

41.1. īstenojamo studiju programmu ietvaros atbilstoši nolikumam par studiju un pārbaudījumu kārtību noteikt studiju programmas un pārbaudījumu saturu, formas un metodes;

41.2. veicot zinātniskās pētniecības darbu, brīvi izvēlēties pētniecības metodes, izvērtēt un publicēt pētījumu rezultātus;

41.3. iesniegt priekšlikumus koledžas darbības mērķim atbilstošu pasākumu organizēšanai;

41.4. piedāvāt jaunas studiju programmas un ierosināt sākt jaunu studiju programmu īstenošanu;

41.5. izteikt priekšlikumus par koledžas attīstību un iekšējās kārtības nodrošināšanu;

41.6. tikt ievēlētam koledžas pārstāvības, vadības institūcijās un lēmējinstitūcijās.

42. Personu uzņem koledžā saskaņā ar normatīvajos aktos noteiktajām prasībām, kritērijiem un kārtību uzņemšanai studiju programmās un koledžas izstrādātajiem uzņemšanas noteikumiem.

43. Studējošā pienākums ir ievērot koledžas nolikumu, padomes apstiprinātos nolikumus un iekšējās kārtības noteikumus.

44. Studējošie koledžā izveido studējošo pašpārvaldi. Studējošo pašpārvalde darbojas saskaņā ar tās izstrādāto un padomes apstiprināto nolikumu.

45. Studējošo pašpārvaldei ir tiesības pieprasīt un saņemt no koledžas pārstāvības, vadības institūcijām, lēmējinstitūcijām un struktūrvienību vadītājiem informāciju un paskaidrojumus jautājumos, kas skar studējošo intereses.

46. Studējošo pašpārvaldes pārstāvjiem ir tiesības līdzdarboties koledžas lēmējinstitūciju darbībā. Studējošo pašpārvaldes pārstāvjiem padomē ir atliekošā veto tiesības jautājumos, kas skar studējošo intereses. Ja nepieciešams, padome izveido saskaņošanas komisiju un jautājumu atkārtoti izskata nākamajā padomes sēdē. Saskaņošanas komisijas lēmumu apstiprina padome. Padomes lēmums stājas spēkā, ja, aizklāti balsojot, par to balso ne mazāk kā divas trešdaļas no klātesošajiem padomes locekļiem.

47. Studējošo pašpārvaldes lēmumi pēc to apstiprināšanas padomē ir saistoši visiem studējošajiem.

VII. Studiju programmu izstrāde un apstiprināšana

48. Studiju procesu reglamentē padomes apstiprināti nolikumi.

49. Studiju programmu izstrādā un noteiktā kārtībā piesaka akadēmiskās struktūrvienības.

50. Par studiju programmas saturu un tās īstenošanu atbild direktora vietnieks studiju darbā.

51. Studiju programmu apstiprina un lēmumu par programmas īstenošanas izbeigšanu pieņem padome.

VIII. Iekšējo kārtību reglamentējošie dokumenti

52. Koledžas iekšējo kārtību reglamentējošos dokumentus izdod direktors.

53. Koledžas struktūrvienības iekšējo kārtību reglamentējošo dokumentu izdod struktūrvienības vadītājs, un tas stājas spēkā, kad minēto dokumentu ir apstiprinājis direktors.

54. Ja koledžas iekšējo kārtību reglamentējošo dokumentu ir nepieciešams apstiprināt padomē, minētais dokuments stājas spēkā pēc tā apstiprināšanas.

IX. Koledžas starptautiskie sakari

55. Koledža ir tiesīga piedalīties starptautiskajā sadarbībā, ko organizē Izglītības un zinātnes ministrija, citas valsts, pašvaldību vai nevalstiskās organizācijas, kā arī veidot divpusējus (daudzpusējus) starptautiskos sakarus.

56. Koledža var uzaicināt citu valstu augstskolu mācībspēkus un speciālistus par viesdocētājiem vai vieslektoriem atsevišķu lekciju vai lekciju kursu nolasīšanai.

57. Koledža var organizēt personāla pieredzes apmaiņas braucienus uz ārvalstīm un Latvijā.

X. Koledžas finansējuma avoti un kārtība

58. Koledžu finansē tās dibinātājs, ievērojot Ministru kabineta noteikto izglītības programmas īstenošanas izmaksu minimumu uz vienu izglītojamo.

59. Studijas koledžā notiek par maksu. Studiju maksu un citu maksas pakalpojumu apmēru nosaka valde.

60. Koledžas finanšu resursus veido:

60.1. studiju maksa;

60.2. pašu ieņēmumi;

60.3. ārvalstu finanšu līdzekļi;

60.4. juridisko un fizisko personu ziedojumi un dāvinājumi;

60.5. banku un citu kredītiestāžu kredītlīdzekļi.

XI. Administratīvo aktu un faktiskās rīcības apstrīdēšanas kārtība

61. Koledžas darbības tiesiskumu nodrošina direktors.

62. Koledžas amatpersonu izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var apstrīdēt, iesniedzot iesniegumu direktoram. Direktora lēmumus par apstrīdētajiem koledžas amatpersonu lēmumiem un faktisko rīcību var pārsūdzēt tiesā.

63. Direktora izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var pārsūdzēt tiesā.

XII. Koledžas nolikuma un tā grozījumu ierosināšana un izstrāde

64. Koledžas nolikumu un grozījumus koledžas nolikumā izstrādā padomes izveidota komisija. Komisijas darbības kārtību nosaka padomes apstiprināts nolikums.

65. Priekšlikumus par grozījumiem koledžas nolikumā komisijai var iesniegt direktors, padomes locekļi, studējošo paš­pārvalde, struktūrvienību vadītāji, kā arī viena desmitā daļa no koledžas personāla kopskaita.

XIII. Koledžas reorganizācija un likvidācija

66. Lēmumu par koledžas reorganizāciju vai likvidāciju pēc padomes ierosinājuma pieņem dibinātājs.

Ministru prezidenta vietā - finanšu ministrs O.Spurdziņš

Izglītības un zinātnes ministre B.Rivža
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Biznesa vadības koledžas nolikums Statuss:
Zaudējis spēku
zaudējis spēku
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: noteikumi Numurs: 579Pieņemts: 28.08.2007.Stājas spēkā: 01.09.2007.Zaudē spēku: 01.01.2024.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 141, 31.08.2007.
Saistītie dokumenti
  • Izdoti saskaņā ar
162508
01.09.2007
87
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"