Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties
savam kontam

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Attēlotā redakcija
Ministru kabineta noteikumi Nr.824

Rīgā 2010.gada 31.augustā (prot. Nr.44 43.§)
Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.5.2.1.1.apakšaktivitātes "Pasākumi centralizētās siltumapgādes sistēmu efektivitātes paaugstināšanai" projektu iesniegumu atlases otro kārtu un turpmākajām kārtām

(Noteikumu nosaukums grozīts ar MK 26.07.2011. noteikumiem Nr.583)

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.5.prioritātes "Vides infrastruktūras un videi draudzīgas enerģētikas veicināšana" 3.5.2.pasākuma "Enerģētika" 3.5.2.1.aktivitātes "Pasākumi siltumapgādes sistēmu efektivitātes paaugstināšanai" 3.5.2.1.1.apakšaktivitātes "Pasākumi centralizētās siltumapgādes sistēmu efektivitātes paaugstināšanai" (turpmāk – aktivitāte) projektu iesniegumu atlases otro kārtu un turpmākās kārtas, Eiropas Savienības Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus (turpmāk – kritēriji), prasības Eiropas Savienības Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam (turpmāk – projekta iesniedzējs), atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.

(MK 26.07.2011. noteikumu Nr.583 redakcijā)

1.1 Aktivitātes ietvaros sniedz atbalstu saskaņā ar vienu no šādiem valsts atbalsta veidiem:

1.1 1. valsts reģionālo atbalstu;

1.1 2. valsts atbalstu attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem tiem komersantiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi.

(MK 29.10.2013. noteikumu Nr.1182 redakcijā, kas grozīta ar MK 12.08.2014. noteikumiem Nr.453)

2. Aktivitātes mērķis ir būtiski paaugstināt siltumenerģijas ražošanas efektivitāti, samazināt siltumenerģijas zudumus pārvades un sadales sistēmās un sekmēt fosilā kurināmā veidu aizvietošanu ar atjaunojamiem kurināmiem.

(Grozīts ar MK 26.07.2011. noteikumiem Nr.583)

3. Aktivitātes mērķa grupa ir siltumenerģijas lietotāji, pašvaldības un komersanti.

4. Aktivitātes īstenošanas veids ir atklāta projektu iesniegumu atlase.

5. Aktivitātes īstenošanu nodrošina atbildīgā iestāde un sadarbības iestāde. Atbildīgā iestāde ir Ekonomikas ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde). Sadarbības iestāde ir Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (turpmāk – sadarbības iestāde). Sadarbības iestāde ir atbildīgās iestādes funkcionālā pārraudzībā.

(Grozīts ar MK 26.02.2013. noteikumiem Nr.109)

6. Atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes kompetence:

6.1. atbildīgā iestāde nodrošina aktivitātes īstenošanu, uzraudzību un kontroli, tai skaitā piemēro n+3 un n+2 principa uzraudzību aktivitātes līmenī, īstenojot Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr. 1260/1999 (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2006.gada 31.jūlijs, Nr. L 210/25) (turpmāk – Padomes regula (EK) Nr. 1083/2006), 93.panta 1. un 2.punktā minēto principu;

6.2. sadarbības iestāde:

6.2.1. izveido Eiropas Savienības Kohēzijas fonda projektu iesniegumu (turpmāk – projekta iesniegums) vērtēšanas komisiju (turpmāk – komisija);

6.2.2. izstrādā komisijas darbības kārtību;

6.2.3. pirms uzsākta projektu iesniegumu iesniegšana, izstrādā, apstiprina un publicē tīmekļa vietnē (www.liaa.gov.lv) Eiropas Savienības Kohēzijas fonda projekta iesnieguma veidlapas (turpmāk – projekta iesnieguma veidlapa) aizpildīšanas metodiku, projektu iesniegumu atlases un vērtēšanas procedūras, projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapu, līguma par Eiropas Savienības Kohēzijas fonda projekta (turpmāk – projekts) īstenošanu paraugu un izdevumus apliecinošo dokumentu sarakstu;

6.2.4. sniedz informāciju projekta iesniedzējam par projekta iesnieguma sagatavošanu;

6.2.5. veic projektu iesniegumu atlasi un nodrošina to vērtēšanu;

6.2.6. pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu un informē par to projekta iesniedzēju;

6.2.7. slēdz līgumu par projekta īstenošanu ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējuma saņēmēju (turpmāk – finansējuma saņēmējs);

6.2.8. nodrošina aktivitātes ietvaros apstiprināto projektu uzraudzību un kontroli, tai skaitā piemēro n+3 un n+2 principa uzraudzību projektu līmenī, īstenojot Padomes regulas (EK) Nr. 1083/2006 93.panta 1. un 2.punktā minēto principu;

6.2.9. analizē aktivitātes un projektu īstenošanas problēmas un sniedz atbildīgajai iestādei priekšlikumus par aktivitātes un projektu īstenošanas uzlabošanu;

6.2.10. nodrošina informācijas sagatavošanu atbildīgajai iestādei par aktivitātes īstenošanai pieejamā Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējuma apguvi;

6.2.11. pārbauda un apstiprina finansējuma saņēmēja starpposma un noslēguma pārskatu un sagatavo maksājumu rīkojumus un izdevumu deklarācijas;

6.2.12. sniedz sabiedrībai informāciju un nodrošina publicitāti jautājumos, kas saistīti ar aktivitātes īstenošanu un aktivitātes ietvaros apstiprinātajiem projektiem;

6.2.13. nodrošina datu uzkrāšanu Eiropas Savienības fondu vadības informācijas sistēmā par projektu iesniegumiem un projektiem;

6.2.14. sniedz finansējuma saņēmējam informāciju par projekta īstenošanu un līgumā par projekta īstenošanu ietverto nosacījumu izpildi;

6.2.15. uzrauga projekta radītos ieņēmumus projekta īstenošanas laikā un piecus gadus pēc projekta īstenošanas;

6.2.16. šo noteikumu 1.1 2.apakšpunktā minētajā gadījumā piecus gadus pēc projekta īstenošanas uzrauga finansējuma saņēmēja kapitāla atdeves rādītāja apmēra atbilstību šo noteikumu 70.punktā minētajam nosacījumam.

(Grozīts ar MK 26.07.2011. noteikumiem Nr.583; MK 24.04.2012. noteikumiem Nr.289; MK 29.10.2013. noteikumiem Nr.1182)

7. Aktivitātes projektu iesniegumu otrās kārtas un turpmāko atlases kārtu ietvaros īstenotos projektus līdzfinansē no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzekļiem 75 493 087 euro apmērā. Finansējuma saņēmēju nodrošinātais kopējais līdzfinansējuma apmērs projektu īstenošanai nav mazāks par 75 493 087 euro.

(MK 10.12.2013. noteikumu Nr.1406 redakcijā)

II. Prasības projekta iesniedzējam

8. Projekta iesniegumu aktivitātes ietvaros var iesniegt sabiedriskā pakalpojuma sniedzējs – komercsabiedrība, kurai ir licence siltumenerģijas ražošanai vai pārvadei, vai sadalei, ja to nosaka normatīvie akti enerģētikas jomā, un kura atbilst šajos noteikumos noteiktajām prasībām.

9. Projekta iesniedzējs nevar pretendēt uz finansējumu, ja:

9.1. tas atbilst grūtībās nonākuša komersanta statusam. Grūtībās nonācis komersants ir komersants, kuram:

9.1.1. ar tiesas spriedumu ir pasludināts maksātnespējas process vai ar tiesas spriedumu tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, vai ar tiesas lēmumu tiek īstenots ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process, tas atrodas sanācijas procesā vai tā saimnieciskā darbība ir izbeigta;

9.1.2. zaudējumi pārsniedz pusi no pamatkapitāla un pēdējo 12 mēnešu laikā zaudējumi pārsniedz ceturtdaļu no pamatkapitāla;

9.1.3. saskaņā ar pēdējo divu noslēgto finanšu gadu finanšu pārskatiem tam ir novērojamas grūtībās nonākuša saimnieciskās darbības veicēja pazīmes – zaudējumu pieaugums, apgrozījuma samazināšanās, naudas plūsmas samazināšanās, parādu pieaugums, procentu likmju celšanās, gatavās produkcijas krājumu pieaugums, jaudas pārpalikums, zems likviditātes koeficients, krītoša vai nulles aktīvu vērtība;

9.1.4. nav iespēju nosegt zaudējumus no saviem līdzekļiem vai ar līdzekļiem, ko tas spēj iegūt no sava īpašnieka vai kreditoriem, un tas nespēj apturēt zaudējumus, kuri bez valsts iestāžu ārējās iejaukšanās īstermiņā vai vidējā termiņā gandrīz noteikti izraisīs komercsabiedrības nespēju turpināt darbību;

9.2. fiziska persona ar tiesas spriedumu ir atzīta par vainīgu noziedzīgā nodarījumā, kas ir izdarīts projekta iesniedzēja interesēs un skar Latvijas Republikas vai Eiropas Savienības finanšu intereses, un saskaņā ar Krimināllikumu personai ir piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi;

9.3. fiziska persona ar tiesas spriedumu ir atzīta par vainīgu krāpšanā, kukuļošanā, komerciālā uzpirkšanā, dalībā noziedzīgā organizācijā vai citā noziedzīgā nodarījumā, kas ir izdarīts projekta iesniedzēja interesēs un skar Latvijas Republikas vai Eiropas Savienības finanšu intereses, un personai sodāmība nav dzēsta vai noņemta;

9.4. tas sniedzis nepatiesu informāciju sadarbības iestādei saistībā ar Eiropas Savienības fondu līdzfinansēto projektu īstenošanu;

9.5. tas projekta iesnieguma vērtēšanas gaitā centies iegūt savā rīcībā ierobežotas pieejamības informāciju vai ietekmēt komisiju, atbildīgo iestādi, sadarbības iestādi vai starpniekinstitūciju attiecīgā projekta iesnieguma vai citu Eiropas Savienības fondu līdzfinansēto projektu iesniegumu vērtēšanā.

(MK 24.04.2012. noteikumu Nr.289 redakcijā)

10. Projekta īstenošanai nepieciešamo iepirkumu projekta iesniedzējs veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas regulē iepirkuma procedūru veikšanu.

III. Atbalstāmās un neatbalstāmās darbības

11. Finansējumu piešķir:

11.1. siltumavota un pārvades un sadales sistēmas rekonstrukcijai un būvniecībai, tai skaitā tehnoloģisko iekārtu iegādei un uzstādīšanai, izņemot šo noteikumu 13. punktā minētos gadījumus. Siltumavots ir tehnoloģisko iekārtu (kas sastāv no vienas vai vairākām katlu iekārtām) un būvju kopums siltumenerģijas ražošanai;

11.2. mikro, mazajām un vidējām komercsabiedrībām šo noteikumu 15.1.1., 15.1.2., 15.1.3. un 15.1.4.apakšpunktā minēto izmaksu segšanai. Mikro, mazās un vidējās komercsabiedrības ir komercsabiedrības, kuras atbilst Komisijas 2008.gada 6.augusta Regulas (EK) Nr. 800/2008, kas atzīst noteiktas atbalsta kategorijas par saderīgām ar kopējo tirgu, piemērojot Līguma 87. un 88.pantu (vispārējā grupu atbrīvojuma regula), 1.pielikumā noteiktajai definīcijai.

(Grozīts ar MK 12.08.2014. noteikumiem Nr.453)

12. Īpašums, kurā veic ieguldījumus, ir projekta iesniedzēja īpašumā vai pašvaldība to ir nodevusi projekta iesniedzējam nomā vai koncesijā uz laiku, kas nav mazāks par pieciem gadiem pēc projekta īstenošanas. Īpašuma vai nomas tiesībām jābūt reģistrētām zemesgrāmatā, koncesijas līgumam jābūt reģistrētam publiskās un privātās partnerības līgumu reģistrā:

12.1. ja ēka ir patstāvīgs īpašuma objekts, jābūt noslēgtam nomas līgumam par zemi, kura nav projekta iesniedzēja īpašumā, uz laiku, kas nav mazāks par pieciem gadiem pēc projekta īstenošanas;

12.2. infrastruktūra, kurā paredzēts veikt ieguldījumus projekta ietvaros un kuru pašvaldība ir nodevusi projekta iesniedzējam nomā vai koncesijā, pēc nomas vai koncesijas līguma termiņa beigām jānodod pašvaldības bilancē. Nomas vai koncesijas līgumā nav paredzēta siltumavota, pārvades vai sadales sistēmas vai to elementu nodošana projekta iesniedzēja īpašumā vai valdījumā pēc nomas vai koncesijas līguma termiņa beigām neatkarīgi no projekta iesniedzēja veikto ieguldījumu apjoma.

13. Finansējumu nepiešķir:

13.1. jaunas koģenerācijas elektrostacijas būvniecībai, esoša siltumavota pārbūvei par koģenerācijas elektrostaciju, kā arī esošas koģenerācijas elektrostacijas rekonstrukcijai;

13.2. siltumavota efektivitātes paaugstināšanas gadījumā kurināmā konversijai no atjaunojamā kurināmā uz fosilo kurināmo;

13.3. esošai sistēmai paralēlas gāzes piegādes vai siltumapgādes sistēmas izveidošanai vai atjaunošanai;

13.4. siltumenerģijas ražošanai, izmantojot biogāzi.

14. Finansējuma saņēmējs var uzsākt projekta īstenošanu pēc lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu pieņemšanas. Ja projekta īstenošana ir uzsākta pirms lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu pieņemšanas, visas projekta izmaksas ir neattiecināmas. Mikro, mazajām un vidējām komercsabiedrībām šo noteikumu 15.1.1., 15.1.2., 15.1.3. un 15.1.4.apakšpunktā minētās izmaksas un ar tām saistītās darbības (līgumu slēgšana, maksājumu veikšana) ir attiecināmas ar šo noteikumu spēkā stāšanās dienu.

IV. Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas

15. Aktivitātes ietvaros attiecināmas ir šādas izmaksas:

15.1. projekta dokumentācijas sagatavošanas izmaksas šo noteikumu 11.2.apakšpunktā minētajā gadījumā un projekta uzraudzības izmaksas (bet ne vairāk kā 10 procentu no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām). Šajā punktā minēto darbību veikšanai izpildītāju var piesaistīt tikai uz pakalpojuma līguma pamata:

15.1.1. sākotnējā ietekmes uz vidi izvērtējuma izmaksas;

15.1.2. ietekmes uz vidi novērtējuma sagatavošanas izmaksas;

15.1.3. tehniskā projekta izstrādes izmaksas ne vairāk kā seši procenti no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;

15.1.4. tehniski ekonomiskā pamatojuma izstrādes izmaksas ne vairāk kā divi procenti no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;

15.1.5. būvuzraudzības un autoruzraudzības izmaksas ne vairāk kā pieci procenti no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;

15.2. tehnoloģisko pamatiekārtu, palīgiekārtu un materiālu iegādes un uzstādīšanas izmaksas, kas tieši nodrošina siltumavota un pārvades un sadales sistēmas darbību;

15.3. būvdarbu izmaksas:

15.3.1. siltumavota un pārvades un sadales sistēmas rekonstrukcijas un būvniecības izmaksas, ietverot zemes darbu, siltumavota ēku, kurināmā novietņu, dūmgāzu attīrīšanas iekārtu, pieslēgumu infrastruktūras (elektroapgāde, gāzes apgāde, ūdens un kanalizācija) izmaksas;

15.3.2. individuālo siltumpunktu izbūves izmaksas;

15.3.3. projekta iesniedzēja īpašumā, nomā vai koncesijā esošo tehnoloģisko iekārtu demontāžas izmaksas, ēku un būvju nojaukšanas izmaksas, kā arī būvlaukuma teritorijas sakārtošanas izmaksas pēc būvdarbu pabeigšanas (bet ne vairāk kā 10 procentu no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām), ja tas nepieciešams siltumavota un pārvades un sadales sistēmas rekonstrukcijai;

15.4. neparedzētie izdevumi šo noteikumu 15.2. un 15.3.apakšpunktā minētajā gadījumā (bet ne vairāk kā pieci procenti no projekta kopējām tiešajām attiecināmajām izmaksām). Projekta tiešās attiecināmās izmaksas minētas šo noteikumu 15.1., 15.2. un 15.3.apakšpunktā.

16. Ieguldījumi ir attiecināmi, ja tos:

16.1. izmanto tikai finansējuma saņēmēja vajadzībām;

16.2. iekļauj finansējuma saņēmēja aktīvos kā amortizējamos ilgtermiņa ieguldījumus, tie paliek attiecīgajā reģionā un tos nenodod lietošanā trešajām personām vismaz piecus gadus pēc projekta īstenošanas;

16.3. iegādājas no trešajām personām par tirgus vērtību.

17. Aktivitātes ietvaros neattiecināmas ir šādas izmaksas:

17.1. lietotu iekārtu iegādes izmaksas;

17.2. līzinga maksājumi;

17.3. pievienotās vērtības nodoklis, muitas nodokļi un nodevas;

17.4. teritorijas labiekārtošanas un apzaļumošanas izmaksas, izņemot šo noteikumu 15.3.3.apakšpunktā minēto gadījumu;

17.5. jebkāda veida pārvietojamās tehnikas un transportlīdzekļu iegādes izmaksas, izņemot šo noteikumu 15.2.apakšpunktā minētās izmaksas;

17.6. izmaksas, kas saistītas ar informācijas un publicitātes pasākumiem projekta īstenošanā saskaņā ar Eiropas Savienības fondu īstenošanas jomu regulējošajiem normatīvajiem aktiem;

17.7. atjaunošanai paredzēto ieguldījumu izmaksas;

17.8. izmaksas, kas radušās, pamatojoties uz noslēgtu darba līgumu.

18. Projektā var iekļaut tikai šo noteikumu 15. un 17.punktā minētās izmaksas.

19. Aktivitātes ietvaros tiek atbalstītas tikai tādas attiecināmās izmaksas, kuras tieši saistītas ar projekta ietvaros veiktajām darbībām, ir samērīgas un pamatotas.

20. Attiecināmajās izmaksās iekļauj tikai tos ieguldījumus, par kuriem projekta starpposma vai noslēguma pārskata iesniegšanas dienā ir pilnībā samaksāts un kuri atrodas finansējuma saņēmēja bilancē.

21. Aktivitātes ietvaros maksimāli pieļaujamā Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējuma intensitāte ir 40 procentu no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām. Ja tiek rekonstruēts siltumavots, kurā nav izmantoti atjaunojamie energoresursi, maksimāli pieļaujamā Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējuma intensitāte ir 50 procentu no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, lai šos energoresursus varētu izmantot.

22. Aktivitātes projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros projekta iesniedzējs var saņemt finansējumu ne vairāk kā vienam projekta iesniegumam pārvades un sadales sistēmas efektivitātes paaugstināšanai un ne vairāk kā vienam projekta iesniegumam siltumavotu efektivitātes paaugstināšanai vienā novada teritoriālajā vienībā vai republikas pilsētā. Viena projekta ietvaros neapvieno finansējumu pārvades un sadales sistēmas un siltumavotu efektivitātes paaugstināšanai. Projekta iesniedzēja saistītās personas projektu iesniegumus var iesniegt, ja tās neplāno īstenot projektu vienā administratīvajā teritorijā ar projekta iesniedzēju un saistīto personu grupas iesniegtajos projektu iesniegumos norādītais kopējais Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējuma apmērs nepārsniedz vienam projekta iesniegumam maksimāli pieļaujamo Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējuma apmēru.

23. Vienam projekta iesniegumam minimāli pieļaujamais Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējuma apjoms ir 7 115 euro un maksimāli pieļaujamais Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējuma apjoms ir 8 537 230 euro. Aktivitātes ietvaros netiek atbalstīts projekts, kura kopējo izmaksu summa ir lielāka par 50 000 000 euro.

(MK 29.10.2013. noteikumu Nr.1182 redakcijā)

24. Finansējuma saņēmējs nodrošina finansējumu vismaz 25 procentu apmērā no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām no pašu līdzekļiem vai ārējiem finanšu resursiem, par kuriem nav saņemts nekāds publiskais atbalsts, ieskaitot de minimis atbalstu un atbalstu no Eiropas Savienības fondiem. Finansējuma saņēmējam nav jānodrošina finansējums vismaz 25 procentu apmērā no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām no pašu līdzekļiem vai ārējiem finanšu resursiem, par kuriem nav saņemts nekāds publiskais atbalsts, ieskaitot de minimis atbalstu un atbalstu no Eiropas Savienības fondiem, ja atbalstu sniedz saskaņā ar šo noteikumu 1.1 2.apakšpunktu.

(Grozīts ar MK 29.10.2013. noteikumiem Nr.1182)

25. Piešķirto finansējumu šajos noteikumos noteiktajām attiecināmajām izmaksām var apvienot ar citas atbalsta programmas vai individuālā atbalsta projekta ietvaros piešķirto finansējumu, ja to sniedz garantijas, aizdevuma vai riska kapitāla ieguldījumu veidā, kā arī ar de minimis atbalstu, ievērojot šādus nosacījumus:

25.1. piešķirtais finansējums šo noteikumu ietvaros kopā ar de minimis atbalstu un finansējumu garantijas vai aizdevumu veidā nepārsniedz maksimāli pieļaujamo reģionālā finansējuma intensitāti mikro un mazajām komercsabiedrībām – 70 procentu, vidējām komercsabiedrībām – 60 procentu un lielajām komercsabiedrībām – 50 procentu no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām neatkarīgi no tā, vai finansējums tiek sniegts no vietējiem, reģionāliem vai valsts finanšu līdzekļiem;

25.2. komercsabiedrībām, kuras saņēmušas finansējumu riska kapitāla ieguldījumu veidā, šo noteikumu ietvaros pieļaujamo kopējo finansējuma summu samazina par 20 procentiem, nepārsniedzot summu, kas saņemta riska kapitāla ieguldījumu veidā. Minēto nosacījumu piemēro trīs gadus pēc riska kapitāla piešķiršanas.

(Grozīts ar MK 29.10.2013. noteikumiem Nr.1182)

25.1 Finansējuma saņēmējam nav jāievēro šo noteikumu 25.punktā minētie atbalsta apvienošanas ierobežojumi, ja atbalstu sniedz saskaņā ar šo noteikumu 1.1 2.apakšpunktu.

(MK 29.10.2013. noteikumu Nr.1182 redakcijā)

V. Projektu iesniegumu atlases izsludināšana un projektu iesniegumu iesniegšana

26. Projektu iesniegumu atlases otro kārtu organizē par šo noteikumu 7.punktā minēto aktivitātē pieejamo finansējumu. Ja projektu iesniegumu atlases kārtā neapstiprina projektu iesniegumus par visu aktivitātē pieejamo finansējumu, organizē nākamo projektu iesniegumu atlases kārtu par aktivitātē atlikušo finansējumu.

(MK 24.04.2012. noteikumu Nr.289 redakcijā)

26.1 Projektu iesniegumu atlases sestās kārtas ietvaros valsts atbalstu piešķir tikai attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem tiem komersantiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi atbilstoši šo noteikumu 1.1 2. apakšpunktam.

(MK 12.08.2014. noteikumu Nr.453 redakcijā)

27. Paziņojumu par projektu iesniegumu iesniegšanu sadarbības iestāde, saskaņojot ar atbildīgo iestādi, izsludina:

27.1. oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis";

27.2. sadarbības iestādes tīmekļa vietnē (www.liaa.gov.lv).

(Grozīts ar MK 26.02.2013. noteikumiem Nr.109)

28. Paziņojumu par projektu iesniegumu iesniegšanu izsludina vismaz mēnesi iepriekš, norādot sākuma un beigu termiņu un projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros pieejamo finansējumu.

29. Lai pieteiktos finansējuma saņemšanai, projekta iesniedzējs sadarbības iestādē iesniedz:

29.1. projekta iesnieguma veidlapu (1.pielikums);

29.2. papildus iesniedzamos dokumentus:

29.2.1. deklarāciju par saimnieciskās darbības veicēja atbilstību mikro, mazās vai vidējās komercsabiedrības statusam (sagatavotu saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas nosaka saimnieciskās darbības veicēju deklarēšanos atbilstoši mikro, mazo un vidējo komercsabiedrību definīcijai), ja projekta iesniedzējs šo noteikumu ietvaros pretendē uz finansējumu saskaņā ar mikro, mazajām un vidējām komercsabiedrībām noteiktajām prasībām;

29.2.2. īpašumtiesības, nomas vai koncesijas tiesības apliecinošus dokumentus par pamatlīdzekļiem:

29.2.2.1. ja projekts paredz pārvades un sadales sistēmas efektivitātes paaugstināšanu, – projekta iesniedzēja pamatlīdzekļu uzskaites kartītes kopiju par pamatlīdzekļiem, kuros projekta ietvaros ir plānots veikt ieguldījumus. Ja pašvaldība tos ir nodevusi projekta iesniedzējam nomā vai koncesijā, iesniedz ar pašvaldību noslēgtā nomas līguma kopiju, kurā noteiktas nomnieka tiesības veikt būvniecību un rekonstrukciju, vai koncesijas līguma kopiju, kas ir reģistrēts publiskās un privātās partnerības līgumu reģistrā un kurā noteiktas koncesionāra tiesības veikt būvniecību vai rekonstrukciju;

29.2.2.2. ja projekts paredz siltumavota efektivitātes paaugstināšanu:

29.2.2.2.1. projekta iesniedzēja pamatlīdzekļu uzskaites kartītes kopiju par pamatlīdzekļiem, kuros projekta ietvaros ir plānots veikt ieguldījumus. Ja pašvaldība tos ir nodevusi projekta iesniedzējam nomā vai koncesijā, iesniedz ar pašvaldību noslēgtā nomas līguma kopiju, kurā noteiktas nomnieka tiesības veikt būvniecību un rekonstrukciju, vai koncesijas līguma kopiju, kas ir reģistrēts publiskās un privātās partnerības līgumu reģistrā un kurā noteiktas koncesionāra tiesības veikt būvniecību vai rekonstrukciju. Ja ēka, kurā atrodas siltumavota iekārtas, kurās tiks veikti ieguldījumi, nav pašvaldības īpašumā, iesniedz nomas līguma kopiju, kas ir reģistrēts zemesgrāmatā uz laiku, kas nav mazāks par pieciem gadiem pēc projekta īstenošanas;

29.2.2.2.2. ja zeme, uz kuras atrodas ēka, kas ir patstāvīgs īpašuma objekts un kurā tiks veikti ieguldījumi vai kurā atrodas iekārtas, kurās tiks veikti ieguldījumi, tiek nomāta, iesniedz nomas līguma kopiju, kas ir reģistrēts zemesgrāmatā. Ja uz zemes paredzēts veikt būvniecību, nomas līgumā tiek noteiktas nomnieka tiesības veikt būvniecību attiecīgajā zemesgabalā;

29.2.3. ja projektam ir veikts ietekmes uz vidi novērtējums vai sākotnējais ietekmes uz vidi izvērtējums, iesniedz Vides pārraudzības valsts biroja atzinumu par noslēguma ziņojumu vai Vides pārraudzības valsts biroja lēmumu par ietekmes uz vidi novērtējuma nepiemērošanu un Valsts vides dienesta attiecīgās reģionālās vides pārvaldes izdotos tehniskos noteikumus. Projektam, kuram nav nepieciešams ietekmes uz vidi novērtējums vai sākotnējais ietekmes uz vidi izvērtējums, pievieno Valsts vides dienesta attiecīgās reģionālās vides pārvaldes izdotos tehniskos noteikumus;

29.2.4. attiecīgo siltumapgādes veidu licenču kopijas (ja tādas ir paredzētas saskaņā ar normatīvajiem aktiem enerģētikas jomā);

29.2.5. atbilstoši Ministru kabineta 2006.gada 19.decembra noteikumiem Nr.1014 "Noteikumi par Latvijas būvnormatīvu LBN 501-06 "Būvizmaksu noteikšanas kārtība"" izstrādātu būvniecības izmaksu tāmi (kopiju) (ja attiecināms) vai atbilstoši šo noteikumu 2.pielikumam izstrādātu būvniecības izmaksu tāmi (kopiju) (ja attiecināms), secīgi norādot visas darbu un materiālu izmaksu pozīcijas, kas ir iekļautas projekta attiecināmajās un neattiecināmajās izmaksās;

29.2.6. iekārtu tehniskās specifikācijas vai iepirkuma tehniskās specifikācijas par iekārtām, ieskaitot ražības un kvalitātes rādītājus, atbilstību standartiem, izvietojuma rasējumus un pieslēgumu jaudas, kā arī prasības attiecībā uz iepirkuma priekšmeta kvalitāti, apjomu, drošību, garantiju, pārbaudes metodēm, iesaiņošanu, marķēšanu, izmantojamām metodēm, nepieciešamajiem resursiem, vēlamo galarezultātu, atbilstību nozares normatīvajos aktos noteiktajām prasībām un citas pamatotas un objektīvas prasības, lai iepirkuma priekšmets atbilstu iepirkuma mērķim (kopiju);

29.2.7. būvvaldes izsniegtu plānošanas un arhitektūras uzdevuma kopiju par visiem projekta ietvaros plānotajiem būvdarbiem, ja būvvaldē nav saskaņots un netiek iesniegts būvprojekts skiču projekta vai tehniskā projekta stadijā (ja attiecināms);

29.2.8. būvvaldes izsniegtajā plānošanas un arhitektūras uzdevumā par visiem projekta ietvaros plānotajiem būvdarbiem norādīto visu inženierkomunikāciju īpašnieku vai apsaimniekotāju tehnisko noteikumu kopijas, ja būvvaldē nav saskaņots un netiek iesniegts būvprojekts skiču projekta vai tehniskā projekta stadijā (ja attiecināms);

29.2.9. būvvaldes saskaņotu būvprojekta kopiju par visiem projekta ietvaros plānotajiem būvdarbiem skiču projekta stadijā, ja būvprojekts tehniskā projekta stadijā nav akceptēts būvvaldē pirms projekta iesnieguma iesniegšanas (ja attiecināms);

29.2.10. būvvaldes akceptētu būvprojekta kopiju par visiem projekta ietvaros plānotajiem būvdarbiem tehniskā projekta stadijā, ja būvprojekts tehniskā projekta stadijā ir akceptēts būvvaldē pirms projekta iesnieguma iesniegšanas (ja attiecināms);

29.2.11. tehniski ekonomisko pamatojumu;

29.2.12. ja, īstenojot projektu, siltumapgādes sistēmai pieslēdz jaunu objektu, iesniedz dokumentus, kas apliecina attiecīgā objekta patērētās siltumenerģijas apjomu;

29.2.13. projektu iesniegumu atlases otrās līdz piektās kārtas ietvaros uzskaites veidlapas par saņemto de minimis atbalstu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību;

29.2.14. ja atbalstu piešķir saskaņā ar šo noteikumu 1.1 2. apakšpunktu – līgumu, kas noslēgts ar pašvaldību, vai pašvaldības lēmumu par to, ka projekta iesniedzējam ir deleģēts pārvaldes uzdevums sniegt sabiedrisko pakalpojumu – nodrošināt siltumapgādi (turpmāk – sabiedriskais pakalpojums). Attiecīgajā līgumā par pārvaldes uzdevuma deleģēšanu sniegt sabiedrisko pakalpojumu vai pašvaldības lēmumā par pārvaldes uzdevuma deleģēšanu sniegt sabiedrisko pakalpojumu norāda:

29.2.14.1. konkrētus sniedzamos sabiedriskos pakalpojumus;

29.2.14.2. prasību sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam uzturēt un atjaunot nepieciešamo tehnisko aprīkojumu, lai minētos pakalpojumus varētu sniegt atbilstoši prasībām, kas noteiktas katram konkrētajam pakalpojumam;

29.2.14.3. līguma darbības laiku, kas nav mazāks par pieciem gadiem, bet nepārsniedz 10 gadu darbības termiņu;

29.2.14.4. iespēju saņemt atlīdzības (kompensācijas) maksājumus investīcijām sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas infrastruktūrā un nosacījumus atlīdzības (kompensācijas) maksājumu aprēķināšanai, kontrolei un pārskatīšanai, kā arī atlīdzības (kompensācijas) maksājumu pārmaksas novēršanai un atmaksāšanai;

29.2.14.5. sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas teritoriju;

29.2.14.6. sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam piešķirtās ekskluzīvās vai īpašās tiesības attiecībā uz sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu;

29.2.14.7. atsauci uz Eiropas Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmumu 2012/21/ES par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi (turpmāk – Komisijas lēmums Nr. 2012/21/ES). Ja līgums par pārvaldes uzdevuma deleģēšanu sniegt sabiedrisko pakalpojumu noslēgts vai pašvaldības lēmums par pārvaldes uzdevuma deleģēšanu sniegt sabiedrisko pakalpojumu pieņemts pēc 2012. gada 31. janvāra, atsauce uz Komisijas lēmumu Nr. 2012/21/ES ir obligāta;

29.2.15. apliecinājumu, ka kompensācija par sabiedriskā pakalpojuma sniegšanu nepārsniegs 15 000 000 euro vidēji gadā pilnvarojuma laikā (ja atbalstu piešķir saskaņā ar šo noteikumu 1.1 2. apakšpunktu).

(Grozīts ar MK 12.08.2014. noteikumiem Nr.453)

30. Finanšu aprēķinus projekta iesniegumā veic, pamatojoties uz šādiem finanšu pieņēmumiem:

30.1. projekta finanšu aprēķinus veic par 20 gadiem, sākot no projekta īstenošanas pirmā gada;

30.2. projekta īstenošanas pēdējā gada beigās projekta ietvaros izveidoto objektu nodod ekspluatācijā;

30.3. projekta ietvaros izdevumus un ienākumus norāda pēc projekta īstenošanas;

30.4. finanšu aprēķinos piemēro reālo finansiālo diskonta likmi – pieci procenti gadā;

30.5. norādītā informācija atbilst plānotajam siltumenerģijas tarifam atbilstoši normatīvajiem aktiem enerģētikas jomā.

31. Ja papildus iesniedzamie dokumenti nav latviešu valodā, tiem pievieno apliecinātu tulkojumu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā apliecināmi dokumentu tulkojumi valsts valodā.

32. Projekta iesniegumu var iesniegt papīra formā vai elektroniska dokumenta veidā. Projekta iesniegumu papīra formā var iesniegt sadarbības iestādē personīgi vai nosūtot pa pastu. Projekta iesniegumu elektroniska dokumenta veidā var iesniegt sadarbības iestādē personīgi, nosūtot pa pastu vai uz sadarbības iestādes elektroniskā pasta adresi, kas norādīta paziņojumā par projektu iesniegumu iesniegšanu:

32.1. ja projekta iesniegumu iesniedz personīgi, par tā iesniegšanas datumu uzskata sadarbības iestādes norādīto saņemšanas datumu;

32.2. ja projekta iesniegumu nosūta pa pastu, par tā iesniegšanas datumu uzskata pasta zīmogā norādīto nosūtīšanas datumu;

32.3. ja projekta iesniegumu nosūta uz sadarbības iestādes elektroniskā pasta adresi, par tā iesniegšanas brīdi uzskata laiku, kad tas ir nosūtīts pa elektronisko pastu. Ja rodas domstarpības, projekta iesniedzējam jāpierāda, ka projekta iesniegums ir nosūtīts pirms projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām.

33. Ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā, to iesniedz vienā eksemplārā. Projekta iesnieguma veidlapu iesniedz arī elektroniski nepārrakstāmā datu nesējā (projekta iesnieguma veidlapu iesniedz DOC, XLS, PDF vai JPG datnes formātā, izņemot projekta iesnieguma veidlapas 7.1., 7.2., 7.4., 7.5. un 7.6.sadaļu, kuru iesniedz XLS datnes formātā). Projekta iesniegumu iesniedz caurauklotu, ar secīgi sanumurētām lapām, ar satura rādītāju, uz pēdējās lapas otrā pusē diegu gali ir pielīmēti, apzīmogotu ar projekta iesniedzēja zīmogu, uz uzlīmes ir norāde par dokumentā sanumurēto un cauraukloto lapu skaitu, apliecinājums par dokumentu kopiju pareizību, kā arī dokumenta autora nosaukums un paraksts, dokumenta datums un izstrādes vieta.

34. Ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta veidā:

34.1. to sagatavo atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu;

34.2. to iesniedz DOC, XLS, PDF vai JPG datnes formātā;

34.3. projekta iesnieguma veidlapu un papildus iesniedzamo dokumentu oriģinālus paraksta katru atsevišķi ar drošu elektronisko parakstu un apliecina ar laika zīmogu pirms projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām. Ja papildus iesniedzamie dokumenti ir kopijas, tos apliecina katru atsevišķi ar projekta iesniedzēja drošu elektronisko parakstu un laika zīmogu pirms projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām;

34.4. projekta iesnieguma veidlapas 7.1., 7.2., 7.4., 7.5. un 7.6.sadaļu iesniedz XLS datnes formātā.

35. Projekta iesniedzēja pienākums ir sagatavot un uzglabāt projekta iesnieguma oriģinālu un ar projekta īstenošanu saistīto dokumentu oriģinālus līdz projektu vērtēšanas beigām, bet, ja projekts tiek apstiprināts, – līdz 2021.gada 31.decembrim.

36. Sadarbības iestāde piecu darbdienu laikā pēc projektu iesniegumu iesniegšanas beigām rakstiski paziņo projekta iesniedzējam projekta iesnieguma identifikācijas numuru.

VI. Projektu iesniegumu vērtēšana un lēmumu pieņemšana

37. Aktivitātes ietvaros iesniegto projektu iesniegumu vērtēšanu nodrošina komisija. Komisiju izveido šādā kārtībā:

37.1. komisijas sastāvā ir Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras, Ekonomikas ministrijas un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pārstāvji;

37.2. komisijas priekšsēdētāju un locekļus apstiprina sadarbības iestādes vadītājs.

(Grozīts ar MK 24.04.2012. noteikumiem Nr.289; MK 26.02.2013. noteikumiem Nr.109)

38. Komisijas sēdēs novērotāja statusā bez balsstiesībām var piedalīties vadošās iestādes, atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes pārstāvji.

39. Projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem kvalitātes, atbilstības un administratīvajiem kritērijiem, izmantojot projektu iesniegumu atlases un vērtēšanas kārtību un projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapas, kas noteiktas normatīvajos aktos par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu un nosaka Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības un kontroles sistēmas izveidošanas prasības.

40. Kritēriju vērtēšanas secība:

40.1. vispirms vērtē projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 3.pielikuma 30.punktā minētajam kritērijam. Ja projekta iesniegums neatbilst šim kritērijam, tā vērtēšanu neturpina;

40.2. ja projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 3.pielikuma 30.punktā minētajam kritērijam, vērtē tā atbilstību šo noteikumu 3.pielikuma 6., 7., 12., 13., 16., 17., 19., 21. un 22.punktā minētajiem kritērijiem. Ja projekta iesniegums neatbilst vismaz vienam no šiem kritērijiem, tā vērtēšanu neturpina;

40.3. ja projekta iesniegums atbilst visiem šo noteikumu 3.pielikuma 6., 7., 12., 13., 16., 17., 19., 21. un 22.punktā minētajiem kritērijiem, to vērtē atbilstoši šo noteikumu 3.pielikuma 1., 2., 3., 4. un 5.punktā minētajiem kritērijiem, piešķirot noteiktu punktu skaitu;

40.4. projekta iesniegumus, kuri vērtēti atbilstoši šo noteikumu 3.pielikuma 1., 2., 3., 4. un 5.punktā minētajiem kritērijiem, sarindo projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros dilstošā secībā atbilstoši iegūtajam punktu skaitam;

40.5. ja, vērtējot projektu iesniegumus atbilstoši šo noteikumu 3.pielikuma 1., 2., 3., 4. un 5.punktā minētajiem kritērijiem, vairāki projektu iesniegumi saņem vienādu punktu skaitu, tad, sarindojot projektus, ievēro šādus principus:

40.5.1. priekšroku dod projekta iesniegumam, kurā paredzēts lielāks enerģijas vai kurināmā ietaupījums vai atjaunojamo energoresursu īpatsvara pieaugums siltumapgādes sistēmā (3.pielikuma 2.punktā minētais kritērijs);

40.5.2. ja vairākos projektu iesniegumos norādīts vienāds enerģijas vai kurināmā ietaupījums vai atjaunojamo energoresursu īpatsvara pieaugums siltumapgādes sistēmā, priekšroku dod projekta iesniegumam, kurā paredzēta lielāka enerģijas ietaupījuma attiecība vai patērētā kurināmā izmaksu samazinājums pret attiecināmajām izmaksām (3.pielikuma 3.punktā minētais kritērijs);

40.5.3. ja vairākos projektu iesniegumos norādīta vienāda enerģijas ietaupījuma attiecība vai patērētā kurināmā izmaksu samazinājums pret attiecināmajām izmaksām, priekšroku dod projekta iesniegumam ar mazāku finansējuma intensitāti (3.pielikuma 5.punktā minētais kritērijs);

40.6. atbilstoši pārējiem šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem kritērijiem turpina vērtēt tikai tos projektu iesniegumus, kuri šo noteikumu 3.pielikuma 1.punktā minētajā kritērijā saņem vismaz divus punktus un šo noteikumu 3.pielikuma 2. un 3.punktā minētajā kritērijā saņem katrā vismaz 10 punktu, kā arī atbilstoši šo noteikumu 3.pielikuma 1., 2., 3., 4. un 5.punktā minētajiem kritērijiem saņem kopā vismaz 50 punktu.

(Grozīts ar MK 20.09.2011. noteikumiem Nr.724)

41. Ja projekta iesniegumā nav informācijas vai tā ir nepilnīga, lai izvērtētu projekta iesnieguma atbilstību vienam vai vairākiem kritērijiem, kā arī ja minētā informācija nav salasāma vai nav sniegta latviešu valodā, uzskata projekta iesniegumu par neatbilstošu attiecīgajam kritērijam vai attiecīgajā kritērijā piešķir zemāko vērtējumu.

42. Sadarbības iestādes vadītājs, pamatojoties uz komisijas vērtējumu, pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, ja ir izpildīti šādi nosacījumi:

42.1. projekta iesniegums atbilst visiem šo noteikumu 3.pielikuma 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20., 21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30. un 31.punktā minētajiem kritērijiem;

42.2. projekta iesniegums šo noteikumu 3.pielikuma 1., 2. un 3.punktā minētajā kritērijā saņem šo noteikumu 40.6.apakšpunktā norādīto minimālo punktu skaitu;

42.3. projekta iesniegums pēc šo noteikumu 3.pielikuma 1., 2., 3., 4. un 5.punktā minētajiem kritērijiem saņem šo noteikumu 40.6.apakšpunktā noteikto kopējo minimālo punktu skaitu;

42.4. projekta iesniegums saņem augstāku vērtējumu, savstarpēji salīdzinot projektu iesniegumus atbilstoši iegūtajam punktu skaitam pēc šo noteikumu 3.pielikuma 1., 2., 3., 4. un 5.punktā minētajiem kritērijiem.

(Grozīts ar MK 20.09.2011. noteikumiem Nr.724)

43. Sadarbības iestādes vadītājs, pamatojoties uz komisijas vērtējumu, pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu, ja ir spēkā vismaz viens no šādiem nosacījumiem:

43.1. projekta iesniegums neatbilst vienam vai vairākiem šo noteikumu 3.pielikuma 6., 7., 12., 13., 16., 17., 19., 21., 22. un 30.punktā minētajiem kritērijiem;

43.2. projekta iesniegums šo noteikumu 3.pielikuma 1., 2. un 3.punktā minētajā kritērijā nesaņem šo noteikumu 40.6.apakšpunktā norādīto minimālo punktu skaitu;

43.3. projekta iesniegums atbilstoši šo noteikumu 3.pielikuma 1., 2., 3., 4. un 5.punktā minētajiem kritērijiem nesaņem šo noteikumu 40.6.apakšpunktā noteikto kopējo minimālo punktu skaitu;

43.4. sarindojot projekta iesniegumus atbilstoši iegūtajam punktu skaitam pēc šo noteikumu 3.pielikuma 1., 2., 3., 4. un 5.punktā minētajiem kritērijiem, projekta iesniegums nepietiekama finansējuma ietvaros nesaņem pietiekamu punktu skaitu (šo noteikumu 40.6.apakšpunktā noteiktais minimālais punktu skaits, ņemot vērā projektu iesniegumu secību pēc sarindošanas).

(Grozīts ar MK 20.09.2011. noteikumiem Nr.724)

44. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu sadarbības iestāde projekta iesniedzējam norāda, kāda papildu vai precizējošā informācija ir nepieciešama, lai projekta iesniegums atbilstu šo noteikumu 3.pielikuma 8., 9., 10., 11., 14., 15., 18., 20., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29. un 31.punktā minētajiem kritērijiem, un termiņu, kādā informācija ir iesniedzama. Pēc pieprasītās informācijas iesniegšanas kvalitātes kritēriju vērtējumu nemaina.

(MK 20.09.2011. noteikumu Nr.724 redakcijā)

45. Sadarbības iestādes lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildes termiņš nevar būt īsāks par 10 darbdienām un garāks par trim mēnešiem no lēmuma nosūtīšanas dienas. Informāciju par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi projekta iesniedzējs iesniedz vērtēšanai sadarbības iestādē. Sadarbības iestāde 10 darbdienu laikā pēc informācijas saņemšanas vērtē projekta iesniedzēja iesniegto informāciju un sagatavo atzinumu par tās atbilstību lēmumā ietvertajiem nosacījumiem.

46. Šo noteikumu 45.punktā minēto sadarbības iestādes lēmumā ietverto nosacījumu izpildes termiņu nepagarina.

47. Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu, kā arī atzinumu par projekta iesniedzēja iesniegtās informācijas atbilstību lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietvertajiem nosacījumiem sadarbības iestāde nosūta projekta iesniedzējam pa pastu divu darbdienu laikā pēc lēmuma vai atzinuma parakstīšanas.

48. Ja projekta iesniedzējs neiesniedz lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu norādīto nepieciešamo papildu vai precizējošo informāciju vai neizpilda lēmumā ietvertos nosacījumus, vai sadarbības iestādes uzaicinājumā noteiktajā termiņā nenoslēdz līgumu par projekta īstenošanu ar sadarbības iestādi, sadarbības iestādei ir tiesības uzaicināt slēgt līgumu par projekta īstenošanu projekta iesniedzēju, kura projekta iesniegums pēc projektu iesniegumu sarindošanas prioritārā secībā ir nākamais visvairāk punktu ieguvušais, bet par kuru ir pieņemts lēmums par projekta iesnieguma noraidīšanu nepietiekama finansējuma dēļ.

49. Sadarbības iestāde šo noteikumu 48.punktā minētajam projekta iesniedzējam nosūta vēstuli ar lūgumu apliecināt gatavību īstenot projektu. Ja projekta iesniedzējs piecu darbdienu laikā pēc tam, kad sadarbības iestāde nosūtījusi vēstuli, ir apliecinājis gatavību īstenot projektu, sadarbības iestādes vadītājs triju darbdienu laikā pēc apliecinājuma saņemšanas pieņem lēmumu par adresātam nelabvēlīga tiesiska administratīvā akta atcelšanu un par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai apstiprināšanu ar nosacījumu.

VII. Projektu īstenošanas un finansējuma saņemšanas nosacījumi

50. Piecu darbdienu laikā pēc tam, kad noslēgts līgums par projekta īstenošanu, finansējuma saņēmējs iesniedz sadarbības iestādē iepirkuma plānu saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu īstenošanu.

51. Finansējuma saņēmējs pirms līguma slēgšanas ar iepirkuma procedūrā noteikto uzvarētāju saskaņo ar sadarbības iestādi iepirkuma procedūras atbilstību normatīvajiem aktiem iepirkuma procedūras jomā. Finansējuma saņēmēja veikto iepirkuma procedūru sadarbības iestāde pārbauda pēc līguma noslēgšanas par projekta īstenošanu.

52. Sadarbības iestāde finansējuma saņēmējam izmaksājamo finansējuma apjomu nosaka, pamatojoties uz projekta attiecināmo izmaksu tāmi un iesniegtajiem izdevumus apliecinošajiem dokumentiem.

53. Finansējuma saņēmējam ir pieejams:

53.1. avansa maksājums ne vairāk kā 35 procentu apmērā no apstiprinātā Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējuma summas;

53.2. starpposma maksājums, ko piešķir, pamatojoties uz veiktajiem attiecināmajiem izdevumiem ne biežāk kā reizi trijos mēnešos, ja projekta īstenošanas ilgums pārsniedz sešus mēnešus;

53.3. noslēguma maksājums, ko piešķir pēc projekta īstenošanas, pamatojoties uz veiktajiem attiecināmajiem izdevumiem. Noslēguma maksājumu sadarbības iestāde var veikt pirms projekta pabeigšanas, ja sadarbības iestāde ar finansējuma saņēmēju līgumā par projekta īstenošanu ir vienojusies par projekta trūkumu novēršanu termiņā, kas nepārsniedz 2016. gada 30. jūniju.

(Grozīts ar MK 22.03.2016. noteikumiem Nr. 161)

54. Avansa maksājuma un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 procentu no apstiprinātā Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējuma summas.

55. Finansējuma saņēmējs var saņemt avansa maksājumu, ja ir izpildīti šādi nosacījumi:

55.1. finansējuma saņēmējs ar sadarbības iestādi ir noslēdzis līgumu par projekta īstenošanu;

55.2. projekta īstenošanas uzsākšanai ir atvērts norēķinu konts, kas norādīts līgumā par projekta īstenošanu;

55.3. finansējuma saņēmējs pirmo iepirkuma procedūru ir uzsācis ne vēlāk kā triju mēnešu laikā pēc līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas. Ja iepirkuma procedūra netiek uzsākta minētajā termiņā, sadarbības iestāde lemj, vai nepieciešams izbeigt līgumu par projekta īstenošanu;

55.4. finansējuma saņēmējs ir iesniedzis sadarbības iestādē bankas garantiju par avansa summu. Bankas garantijas termiņš ir vismaz divi mēneši pēc līgumā par projekta īstenošanu noteiktā projekta īstenošanas beigu datuma.

(Grozīts ar MK 26.02.2013. noteikumiem Nr.109)

56. Ja avansa maksājums pārsniedz Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējuma apjomu, kas aprēķināts proporcionāli finansējuma intensitātei pret projekta ietvaros veiktajām attiecināmajām izmaksām, finansējuma saņēmējs sadarbības iestādes noteiktajā termiņā atmaksā norādīto summu sadarbības iestādes norādītajā kontā.

57. Finansējuma saņēmējs var saņemt starpposma vai noslēguma maksājumu, ja ir izpildīti šādi nosacījumi:

57.1. finansējuma saņēmējs ar sadarbības iestādi ir noslēdzis līgumu par projekta īstenošanu;

57.2. projekta īstenošanai ir atvērts norēķinu konts, kas norādīts līgumā par projekta īstenošanu;

57.3. finansējuma saņēmējs pirmo iepirkuma procedūru ir uzsācis ne vēlāk kā triju mēnešu laikā pēc līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas. Ja iepirkuma procedūra netiek uzsākta minētajā termiņā, sadarbības iestāde lemj, vai nepieciešams izbeigt līgumu par projekta īstenošanu;

57.4. ir sagatavots starpposma vai noslēguma pārskats un līgumā par projekta īstenošanu paredzētajā laikā iesniegts sadarbības iestādē, un tam ir pievienoti attiecināmās izmaksas apliecinošie dokumenti;

57.5. ieguldījumi ir iekļauti finansējuma saņēmēja aktīvos kā amortizējamie ilgtermiņa ieguldījumi;

57.6. pēc sadarbības iestādes veiktās uzraudzības pārbaudes un starpposma vai noslēguma pārskata pārbaudes projekta īstenošanas izmaksas tiek atzītas par attiecināmām izmaksām. Sadarbības iestāde saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā vadošā iestāde, sertifikācijas iestāde, sadarbības iestāde vai atbildīgā iestāde veic pārbaudi Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda finansētā projekta īstenošanas vietā, pārbaudes projekta īstenošanas vietā var veikt pēc projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē;

57.7. ieguldījumi ir faktiski veikti un uzskaitīti finansējuma saņēmēja grāmatvedības uzskaitē, izmaksas ir identificējamas, nodalītas no pārējām izmaksām un pārbaudāmas, un tās apliecina attiecīgu attaisnojuma dokumentu oriģināli;

57.8. izmaksas ir radušās pēc lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu pieņemšanas, ja vien līgumā nav paredzētas tādas attiecināmās izmaksas, kas var būt veiktas pirms lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu pieņemšanas atbilstoši šo noteikumu 11.2.apakšpunktam.

58. Sadarbības iestāde proporcionāli samazina finansējuma summu šādos gadījumos:

58.1. ja faktiskais finanšu līdzekļu izlietojums ir mazāks, nekā paredzēts apstiprinātajā projekta iesniegumā;

58.2. ja nav īstenota kāda no līgumā par projekta īstenošanu paredzētajām aktivitātēm, bet tiek sasniegts projekta mērķis;

58.3. ja nav iesniegti finanšu līdzekļu izlietojumu apliecinošie dokumenti;

58.4. ja līdzekļu izlietojums nav samērīgs un ekonomiski pamatots;

58.5. ja finansējuma saņēmēja kapitāla atdeves rādītājs neatbilst šo noteikumu 70.punktā minētajam nosacījumam.

(Grozīts ar MK 29.10.2013. noteikumiem Nr.1182)

59. Sadarbības iestādei, izvērtējot starpposma vai noslēguma pārskatu, kā arī pēc maksājuma veikšanas ir tiesības pieprasīt no finansējuma saņēmēja papildu informāciju par projekta īstenošanu.

60. Sadarbības iestādei, izvērtējot starpposma vai noslēguma pārskatu, ir tiesības pieaicināt ekspertu, lai pārbaudītu, vai projekta izmaksu tāmē norādītās attiecināmās izmaksas nav nepamatoti augstas.

61. Maksājumus veic bezskaidras naudas norēķinu veidā uz finansējuma saņēmēja norādīto kredītiestādes kontu.

62. Starpposma maksājumu var pieprasīt tikai pēc tādām projektā paredzētajām darbībām, kuras īstenojot ir veikti šo noteikumu 11.punktā minētie ieguldījumi.

63. Starpposma vai noslēguma maksājumu veic pēc attiecīgā projekta posma īstenošanas vai pirms projekta pabeigšanas saskaņā ar šo noteikumu 53.3. apakšpunktā minētajiem nosacījumiem.

(MK 22.03.2016. noteikumu Nr. 161 redakcijā)

64. Finansējuma saņēmējs noslēguma pārskatu iesniedz sadarbības iestādē 15 darbdienu laikā pēc projekta pabeigšanas, bet ne vēlāk par 2015. gada 15. novembri, vai pirms projekta pabeigšanas saskaņā ar šo noteikumu 53.3. apakšpunktā minētajiem nosacījumiem. Ja finansējuma saņēmējs iesniedz sadarbības iestādē pamatotu lūgumu, sadarbības iestāde pārskata iesniegšanas termiņu var pagarināt, bet ne ilgāk kā līdz 2015. gada 15. novembrim.

(MK 12.08.2014. noteikumu Nr. 453 redakcijā, kas grozīta ar MK 22.03.2016. noteikumiem Nr. 161)

65. Projektu iesniegumu atlases otrās līdz piektās kārtas ietvaros projektā paredzētās darbības īsteno 30 mēnešu laikā pēc tam, kad ar sadarbības iestādi noslēgts līgums par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2015. gada 15. novembrim. Projektu iesniegumu atlases sestās un turpmāko kārtu ietvaros projektā paredzētās darbības īsteno ne ilgāk kā līdz 2015. gada 15. novembrim.

(MK 12.08.2014. noteikumu Nr.453 redakcijā)

66. Sadarbības iestādei ir tiesības izbeigt līgumu par projekta īstenošanu un finansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt piešķirto finansējumu sadarbības iestādes norādītajā kontā, ja:

66.1. viena gada laikā pēc līguma noslēgšanas ar sadarbības iestādi par projekta īstenošanu finansējuma saņēmējs sadarbības iestādē nav iesniedzis maksājuma pieprasījumu par finansējumu vismaz 30 procentu apmērā no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;

66.2. finansējuma saņēmējs, kuram enerģētikas jomu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos siltumenerģijas tarifa aprēķins ir jāiesniedz apstiprināšanai Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā, viena gada laikā pēc projekta īstenošanas nav iesniedzis sadarbības iestādē precizēto Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā apstiprināto siltumenerģijas tarifa aprēķinu.

67. Aktivitātes ietvaros finansējuma saņēmējs nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus, tai skaitā ievieto aktuālo informāciju par projekta īstenošanu finansējuma saņēmēja iestādes tīmekļa vietnē (ja tāda ir) ne retāk kā reizi trijos mēnešos.

VIII. Kārtība, kādā piešķir valsts atbalstu attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem tiem komersantiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi

(Nodaļa MK 29.10.2013. noteikumu Nr.1182 redakcijā; nodaļas nosaukums grozīts ar MK 12.08.2014. noteikumiem Nr.453)

68. Finansējuma saņēmējam, kas ir noslēdzis līgumu par projekta īstenošanu projektu iesniegumu atlases otrās līdz piektās kārtas ietvaros, līdz 2014. gada 31. decembrim ir tiesības ierosināt grozījumus līgumā par projekta īstenošanu, lai nodrošinātu, ka atbalsts visā projekta īstenošanas laikā tiek piešķirts saskaņā ar šo noteikumu 1.1 2. apakšpunktu.

(MK 12.08.2014. noteikumu Nr.453 redakcijā)

68.1 Finansējuma saņēmējam, kas ir noslēdzis līgumu par projekta īstenošanu projektu iesniegumu atlases otrās līdz piektās kārtas ietvaros atbilstoši šo noteikumu 1.1 1. apakšpunktā minētā atbalsta veidam, ir tiesības pēc saskaņošanas ar sadarbības iestādi līdz 2015. gada 31. augustam kvalificēties šo noteikumu 1.1 2. apakšpunktā minētā atbalsta veidam.

(MK 28.07.2015. noteikumu Nr.410 redakcijā)

69. Finansējuma saņēmējs, ierosinot šo noteikumu 68. punktā minētos grozījumus, sadarbības iestādē iesniedz šo noteikumu 29.2.14. un 29.2.15. apakšpunktā minētos dokumentus.

(MK 12.08.2014. noteikumu Nr.453 redakcijā)

70. Lai saņemtu valsts atbalstu atbilstoši šo noteikumu 1.1 2.apakšpunktam, finansējuma saņēmējam ir pienākums nodrošināt, ka kapitāla atdeves rādītājs piecus gadus pēc projekta īstenošanas nav lielāks par 10 procentiem. Kapitāla atdeves rādītājs ir komercsabiedrības iepriekšējā pārskata gada neto peļņas attiecība pret pamatkapitālu. Finansējuma saņēmējam ir pienākums nodrošināt, ka robežvērtība nepārsniedz vidējo svērto rādītāju divu gadu periodā.

71. Sadarbības iestāde 10 darbdienu laikā pēc tam, kad saņemti finansējuma saņēmēja ierosinājumi grozījumiem līgumā par projekta īstenošanu, izvērtē to atbilstību šo noteikumu 68., 69. un 70.punktā minētajām prasībām, pieņem attiecīgu lēmumu par līguma grozījumiem un rakstiski par to paziņo finansējuma saņēmējam.

72. Finansējuma saņēmējam, kuram piešķirts atbalsts saskaņā ar šo noteikumu 1.1 2.apakšpunktu, ir pienākums projekta īstenošanas laikā un 10 gadus pēc projekta īstenošanas glabāt dokumentus, kas pierāda, ka piešķirtais valsts atbalsts atbilst šajos noteikumos minētajām prasībām.

IX. Noslēguma jautājumi

(Nodaļa MK 29.10.2013. noteikumu Nr.1182 redakcijā)

73. Līdz 2013.gada 31.decembrim norēķinus veic latos un šo noteikumu ietvaros noteiktās summas euro pārrēķina latos, ievērojot Padomes 1997.gada 17.jūnija Regulas (EK) Nr. 1103/97 par dažiem noteikumiem attiecībā uz euro ieviešanu noteikto maiņas kursu, Padomes 2013.gada 9.jūlija Regulu (ES) Nr. 870/2013, ar ko groza Regulu (EK) Nr. 2866/98 attiecībā uz euro maiņas kursu Latvijai, kā arī Euro ieviešanas kārtības likuma 6.pantā noteiktos noapaļošanas principus.

74. Projektu iesniegumos, kas iesniegti sadarbības iestādē līdz 2013.gada 31.decembrim, summas norāda latos.

Ministru prezidents V.Dombrovskis

Ekonomikas ministrs A.Kampars
Ekonomikas ministrijas iesniegtajā redakcijā

1.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 31.augusta noteikumiem Nr.824

(Pielikums grozīts ar MK 26.07.2011. noteikumiem Nr.583; MK 12.08.2014. noteikumiem Nr.453)

Ekonomikas ministrs A.Kampars
2.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 31.augusta noteikumiem Nr.824

(Pielikums grozīts ar MK 12.08.2014. noteikumiem Nr.453)

Būvniecības izmaksu tāme
Kopsavilkuma aprēķini pa darbu vai konstruktīvo elementu veidiem
Ekonomikas ministrs A.Kampars
3.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 31.augustā noteikumiem Nr.824
Projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji

(Pielikums MK 26.07.2011. noteikumu Nr.583 redakcijā, kas grozīta ar MK 12.08.2014. noteikumiem Nr.453)

Nr.p.k.

I. KVALITĀTES KRITĒRIJI

Vērtēšanas sistēma

punktu skala

piezīmes

1. Projekta iesnieguma gatavība tā iesniegšanas brīdī:

0–10

Ja vērtējums ir mazāks par 2 punktiem, projekta iesniegumu noraida

1.1. projekta iesniegumam nav pievienots plānošanas un arhitektūras uzdevums

0

1.2. projekta iesniegumam ir pievienots plānošanas un arhitektūras uzdevums

2

1.3. projekta iesniegumam ir pievienots plānošanas un arhitektūras uzdevums un plānošanas un arhitektūras uzdevumā noteiktie tehniskie noteikumi

3

1.4. projekta iesniegumam ir pievienots būvvaldē saskaņots būvprojekts skiču projekta stadijā

5

1.5. projekta iesniegumam ir pievienots būvvaldē akceptēts būvprojekts tehniskā projekta stadijā

10

2. Īstenojot projektu, tiek panākts enerģijas vai kurināmā ietaupījums vai atjaunojamo energoresursu īpatsvara pieaugums siltumapgādes sistēmā:

0–35

Ja vērtējums ir mazāks par 10 punktiem, projekta iesniegumu noraida

2.1. īstenojot pārvades un sadales sistēmas efektivitātes paaugstināšanu, ir panākts siltumenerģijas samazinājums, kas iegūts, attiecinot gadā ietaupīto siltumenerģijas apjomu (megavatstundās) pret pārvades un sadales sistēmas rekonstruējamā posmā gadā nodoto siltumenerģijas apjomu (megavatstundās) pirms projekta īstenošanas, un tas ir:
2.1.1. mazāks par 1 %

0

2.1.2. 1 % līdz 4,99 %

10

2.1.3. 5 % līdz 9,99 %

24

2.1.4. 10 % līdz 14,99 %

28

2.1.5. 15 % līdz 19,99 %

32

2.1.6. 20 % un vairāk

35

2.2. īstenojot tā siltumavota efektivitātes paaugstināšanu, kurā pirms projekta īstenošanas tiek izmantoti atjaunojamie energoresursi, vai īstenojot atdalītu siltumapgādes sistēmu savienošanu, ir panākts kurināmā un elektroenerģijas samazinājums, kas iegūts, attiecinot gadā ietaupīto kurināmā un elektroenerģijas apjomu (megavatstundās) pret gadā patērēto kurināmā un elektroenerģijas apjomu (megavatstundās) pirms projekta īstenošanas, un tas ir:
2.2.1. mazāks par 5 %

0

2.2.2. 5 % līdz 11,99 %

10

2.2.3. 12 % līdz 18,99 %

24

2.2.4. 19 % līdz 25,99 %

28

2.2.5. 26 % līdz 32,99 %

32

2.2.6. 33 % un vairāk

35

2.3. pārejot no fosilā kurināmā uz atjaunojamā kurināmā siltumavotu, atjaunojamo energoresursu īpatsvara pieaugums pret kopējo kurināmā apjomu siltumapgādes sistēmā ir:
2.3.1. mazāks par 1 %

0

2.3.2. 1 % līdz 4,99 %

10

2.3.3. 5 % līdz 14,99 %

24

2.3.4. 15 % līdz 24,99 %

28

2.3.5. 25 % līdz 34,99 %

32

2.3.6. 35 % un vairāk

35

3. Enerģijas ietaupījuma attiecība vai patērētā kurināmā izmaksu samazinājums pret attiecināmajām izmaksām:

0–35

Ja vērtējums ir mazāks par 10 punktiem, projekta iesniegumu noraida

3.1.

īstenojot pārvades un sadales sistēmas efektivitātes paaugstināšanu, panāktais sistēmas rekonstruējamā posmā nodotās enerģijas samazinājums (megavatstundas/gadā) pret attiecināmajām izmaksām (izņemot pievienotās vērtības nodokli) (tūkstošos euro) ir:

   

3.1.1.

mazāks par 0,70

0

 

3.1.2.

0,70 līdz 1,40

10

 

3.1.3.

1,41 līdz 2,10

24

 

3.1.4.

2,11 līdz 2,80

28

 

3.1.5.

2,81 līdz 3,50

32

 

3.1.6.

3,51 un vairāk

35

 

3.2. īstenojot siltumavota efektivitātes paaugstināšanu, patērētā kurināmā izmaksu samazinājums (euro/gadā) pret attiecināmajām izmaksām (izņemot pievienotās vērtības nodokli) (tūkstošos euro) ir:
3.2.1. mazāks par 20

0

3.2.2. 20 līdz 29,99

10

3.2.3. 30 līdz 59,99

24

3.2.4. 60 līdz 79,99

28

3.2.5. 80 līdz 99,99

32

3.2.6. 100 un vairāk

35

KRITĒRIJI PAR HORIZONTĀLĀM PRIORITĀTĒM

Vērtēšanas sistēma

punktu skala

piezīmes

4. Projekta īstenošanas rezultātā tiek veicināta atjaunojamo energoresursu efektīva izmantošana, tādējādi sekmējot horizontālās prioritātes "Ilgtspējīga attīstība" mērķu sasniegšanu:

0–5

Kritērijs dod papildu punktus

4.1. pēc projekta īstenošanas attiecīgās siltumapgādes sistēmas siltumavotā kā kurināmais netiek izmantoti atjaunojamie energoresursi

0

4.2. pēc projekta īstenošanas attiecīgās siltumapgādes sistēmas siltumavotā kā kurināmais tiek izmantoti atjaunojamie un citi energoresursi

3

4.3. pēc projekta īstenošanas attiecīgās siltumapgādes sistēmas siltumavotā kā kurināmais tiek izmantoti atjaunojamie energoresursi vismaz 90 % apmērā no kopējā kurināmā apjoma siltumapgādes sistēmas siltumavotā

5

5. Projekta iesniedzēja pieprasītā finansējuma intensitāte (samazinot intensitāti par 1 procentpunktu, tiek saņemts vērtējums 1 punkts). Ja pieprasītā finansējuma intensitāte tiek samazināta par vairāk nekā 15 procentpunktiem, kritērijā tiek saņemts maksimālais novērtējums. Ar kritēriju tiek sekmēta horizontālās prioritātes "Makroekonomiskā stabilitāte" īstenošana

0–15

Kritērijs dod papildu punktus

II. ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI

PROJEKTA ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI

Vērtēšanas sistēma

jā/nē

piezīmes

6. Projekta iesniegumā ir paredzēti ieguldījumi kurināmā konversijai no fosilā uz atjaunojamo kurināmo vai pārvades un sadales sistēmas efektivitātes paaugstināšanai

N

7. Projekta iesniegumā nav paredzēts izveidot vai atjaunot esošai sistēmai paralēlu gāzes piegādes vai siltumapgādes sistēmu

N

8. Projekta iesniegumā ir parādīts projekta tehnisko risinājumu pārākums pār citām siltumapgādes risinājumu alternatīvām

P

9. Projekta iesniegumā plānotie pasākumi, paredzēto darbu un tehnoloģiju apraksts un sagaidāmie rezultāti un to rādītāji ir precīzi definēti, pamatoti, izmērāmi, atbilst projekta īstenošanas laika grafikam un ir vērsti uz projekta iesniegumā norādītā mērķa sasniegšanu

P

10. Projekta iesniegumā izmaksu un finansēšanas avotu sadalījuma aprēķins ir veikts aritmētiski pareizi

P

11. Projekta iesniegumā izmaksu veidi un apjoms atbilst Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes īstenošanu noteiktajam

P

12. Projekts ir dzīvotspējīgs piecus gadus pēc tā īstenošanas – pārvades un sadales sistēmas vai siltumavota ieņēmumi pēc projekta īstenošanas segs visas pārvades un sadales sistēmas vai siltumavota ekspluatācijas izmaksas

N

13. Projekta iesniegumā plānotie izdevumi ir ekonomiski pamatoti, nepieciešami projekta īstenošanai un nodrošina fiziski izmērāmu rezultātu rašanos

N

14. Projekta īstenošanas ilgums nepārsniedz Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes īstenošanu noteikto laikposmu

P

15. Projekta iesniedzējs ir apņēmies nodrošināt finansējumu no saviem līdzekļiem, ja pieaugs projekta iesniegumā plānotās izmaksas

P

16. Infrastruktūra, kurā paredzēts veikt ieguldījumus projekta ietvaros, atrodas projekta iesniedzēja īpašumā vai pašvaldība to ir nodevusi projekta iesniedzējam nomā vai koncesijā. Nomas vai koncesijas līgums ir noslēgts uz laiku, kas ir ne mazāks par pieciem gadiem pēc projekta īstenošanas

N

17. Projekta iesniegums atbilst Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes īstenošanu noteiktajām prasībām

N

18. Projekta iesniegums netiek un nav ticis finansēts vai līdzfinansēts no citiem Eiropas Savienības finanšu avotiem, kā arī valsts un pašvaldību budžeta līdzekļiem, kā arī projekta iesnieguma ietvaros plānotās darbības nepārklājas ar darbībām, kas tiek finansētas citu Eiropas Savienības fondu aktivitāšu un citu finanšu instrumentu ietvaros

P

PROJEKTA IESNIEDZĒJA ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI

Vērtēšanas sistēma

jā/nē

piezīmes

19. Projekta iesniedzējs ir sabiedriskā pakalpojuma sniedzējs – komercsabiedrība, kurai ir licence siltumenerģijas ražošanai vai pārvadei, vai sadalei, ja to nosaka normatīvie akti enerģētikas jomā, un tā atbilst Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes īstenošanu noteiktajām prasībām

N

20. Projekta iesniedzējs ir samaksājis nodokļus un citus valsts vai pašvaldību noteiktos obligātos maksājumus pilnā apmērā un nodokļu samaksu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajos termiņos

P

21. Projekta iesniedzējs nav sodīts par Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 189.2 panta trešajā daļā minēto administratīvo pārkāpumu vai tam nav piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi par Krimināllikuma 280.panta otrajā daļā minēto noziedzīgo nodarījumu

N

22. Projekta iesniedzējs projektu iesniegumu atlases ietvaros ir iesniedzis ne vairāk par vienu projekta iesniegumu pārvades un sadales sistēmas efektivitātes paaugstināšanai un ne vairāk par vienu projekta iesniegumu siltumavotu efektivitātes paaugstināšanai vienā novada teritoriālajā vienībā vai republikas pilsētā

N

III. ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI

Vērtēšanas sistēma

jā/nē

piezīmes

23. Projekta iesnieguma oriģinālam vai normatīvajos aktos par dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu noteiktā kārtībā apliecinātai tā kopijai ir dokumenta juridiskais spēks

P

24. Projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši projekta iesnieguma veidlapai, ir pievienoti visi Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes īstenošanu noteiktie papildus iesniedzamie dokumenti, un tie ir noformēti atbilstoši normatīvajiem aktiem dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas jomā

P

25. Projekta iesnieguma veidlapa ir pilnībā aizpildīta

P

26. Projekta iesniegumā nav neatrunātu labojumu – dzēsumu, aizkrāsojumu, svītrojumu vai papildinājumu

P

27. Projekta iesniegumā lietotā naudas vienība ir euro

P

28. Projekta iesniegums ir sagatavots latviešu valodā

P

29. Projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā

P

30. Projekta iesniegums ir iesniegts sadarbības iestādes noteiktajā termiņā

N

31. Projekta iesniegums ir iesniegts vienā eksemplārā un projekta iesnieguma veidlapa iesniegta elektroniskā veidā (ja tas iesniegts papīra formā)

P

 
Tiesību akta pase
Izdevējs: Ministru kabinetsVeids: noteikumiNumurs: 824Pieņemts: 31.08.2010.Stājas spēkā: 15.09.2010. Statuss:
spēkā esošs
Publicēts: "Latvijas Vēstnesis", 145 (4337), 14.09.2010.
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
  • Grozījumi
  • Izdoti saskaņā ar
  • Anotācijas / Tiesību aktu projekti
  • Citi saistītie dokumenti
217641
{"selected":{"value":"25.03.2016","content":"<font class='s-1'>25.03.2016.-...<\/font> <font class='s-3'>Sp\u0113k\u0101 eso\u0161\u0101<\/font>"},"data":[{"value":"25.03.2016","iso_value":"2016\/03\/25","content":"<font class='s-1'>25.03.2016.-...<\/font> <font class='s-3'>Sp\u0113k\u0101 eso\u0161\u0101<\/font>"},{"value":"30.07.2015","iso_value":"2015\/07\/30","content":"<font class='s-1'>30.07.2015.-24.03.2016.<\/font> <font class='s-2'>V\u0113sturisk\u0101<\/font>"},{"value":"15.08.2014","iso_value":"2014\/08\/15","content":"<font class='s-1'>15.08.2014.-29.07.2015.<\/font> <font class='s-2'>V\u0113sturisk\u0101<\/font>"},{"value":"13.12.2013","iso_value":"2013\/12\/13","content":"<font class='s-1'>13.12.2013.-14.08.2014.<\/font> <font class='s-2'>V\u0113sturisk\u0101<\/font>"},{"value":"31.10.2013","iso_value":"2013\/10\/31","content":"<font class='s-1'>31.10.2013.-12.12.2013.<\/font> <font class='s-2'>V\u0113sturisk\u0101<\/font>"},{"value":"06.03.2013","iso_value":"2013\/03\/06","content":"<font class='s-1'>06.03.2013.-30.10.2013.<\/font> <font class='s-2'>V\u0113sturisk\u0101<\/font>"},{"value":"28.04.2012","iso_value":"2012\/04\/28","content":"<font class='s-1'>28.04.2012.-05.03.2013.<\/font> <font class='s-2'>V\u0113sturisk\u0101<\/font>"},{"value":"06.10.2011","iso_value":"2011\/10\/06","content":"<font class='s-1'>06.10.2011.-27.04.2012.<\/font> <font class='s-2'>V\u0113sturisk\u0101<\/font>"},{"value":"04.08.2011","iso_value":"2011\/08\/04","content":"<font class='s-1'>04.08.2011.-05.10.2011.<\/font> <font class='s-2'>V\u0113sturisk\u0101<\/font>"},{"value":"15.09.2010","iso_value":"2010\/09\/15","content":"<font class='s-1'>15.09.2010.-03.08.2011.<\/font> <font class='s-2'>Pamata<\/font>"}]}
25.03.2016
87
1
Saite uz tiesību aktuAtsauce uz tiesību aktu
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Visam Likumi.lv saturam ir informatīvs raksturs.
Par Likumi.lv
Aktualitāšu arhīvs
Noderīgas saites
Kontakti
Atsauksmēm
Lietošanas noteikumi
Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības
Latvijas Republikas Satversmes 90.pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"
ISO 9001:2008 (kvalitātes vadība)
ISO 270001:2013 (informācijas drošība)